De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

KiWiKo

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:45

naja binnen zeg 30 seconden dan :) en dat meen ik echt :) meer tijd heb je niet bij vreemde paarden

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:54

En dan maar hopen dat het betreffende paard het ook in 30 seconden in de gaten heeft :+ .

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:55

Ik ben een mens, en ik heb een paard
Dus ik val in iederval onder de mensen met paarden *\o/* :D

Gelukkig ben ik in een hokje te plaatsen, stel je voor, als je iemand bent die geen paardenmens is en ook geen paard heeft. Dan baal je pas. :+

Wat boeit het nou, je weet hopelijk zelf of je je paard goed verzorgd, hoeveel verstand je er van hebt en hoe goed je er wel of niet mee om kan gaan.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:57

Dat vraag ik me wel eens af hoor of sommige mensen wel weten of ze hun paarden goed verzorgen of niet.
Het paard dat ik hierboven even aanhaalde wordt wel doodgeknuffeld ;) .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:59

LDRD schreef:
En dan maar hopen dat het betreffende paard het ook in 30 seconden in de gaten heeft :+ .

hihi, gek genoeg vaak wel :) :)

je wil niet weten hoeveel paarden ik met een megastempel binnen heb gekregen, waar echt helemaal niks mis mee was...... maar die gewoon op zn paards vertelde dat ze het met sommige dingen gewoon niet eens waren, nah dan neem je toch de touristische route :) geen probleem hoor :)

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:01

LDRD schreef:
Dat vraag ik me wel eens af hoor of sommige mensen wel weten of ze hun paarden goed verzorgen of niet.
Het paard dat ik hierboven even aanhaalde wordt wel doodgeknuffeld ;) .

Er staat 'je weet hopelijk zelf...'
Ik weet trouwens wel zeker dat sommige mensen hun paard niet goed verzorgen, en toch zelf denken van wel. Maar daar gaat dit topic niet over.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:06

En toch sluit ik niet uit dat die mensen zichzelf de titel paardenmens opplakken. Ze zijn er dol op tenslotte.

Maar inderdaad Kiwiko, meestal weten ze heel goed met wie ze te maken hebben, al moet je nog wel eens even de puntjes op de i zetten. :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:07

KiWiKo schreef:
heb net een leuk stukkie in de auto kunnen nadenken :)

en volgens mij is een paardenmens een mens die zich onder elke omstandigheid, bij elk paard aan kan passen aan het paard. Dus niet een enkele methode heeft, niet een enkele stroming of lering volgt, maar iemand die in een oogopslag weet wat het paard nodig heeft om optimaal te functioneren en te leven. Dus iemand die zich constant aan kan passen aan situaties, diverse paarden en omstandigheden :)

vond het wel leuk klinken :D :D

Dit is em volgens mij... Is dus iemand die nog nooit verrast is door een paard, die nog nooit een trap heeft gehad of een hoef op zijn voet. Iemand die al weet wat er gaat gebeuren (wat het paard gaat doen) voordat het gebeurt.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:10

Nou Zammie iemand die jij omschrijft heeft alleen een paard op afstand of op tv gezien

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:11

stoffel schreef:
Nou Zammie iemand die jij omschrijft heeft alleen een paard op afstand of op tv gezien

haha indd. De beste gebeurt het wel eens, paard kan altijd onverwachts schrikken en je voet raken en ook een paardenmens kan geen gedachtes lezen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:11

Oké, in 40 jaar tijd op 14 jarige leeftijd enkelbanden gescheurd bij het alleen inrijden van een arabische hengst.

Verder altijd ongeschonden uit de strijd gekomen :P . Klop het voor de zekerheid toch even af.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:16

Zeker alleen tv gekeken en op afstand gebleven

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:16

Nee, geluk is met de dommen :+ .

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:17

je eigendunk zakt wel een beetje

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:21

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik geen eigendunk heb, dat dicht jij mij toe.

Ik kan iets goed, punt uit. Constatering, niet meer, niet minder, geen waardeoordeel.

Dat iemand niet mag zeggen wat hij of zij wel of niet kan zegt eigenlijk meer over jou.

Voor de draad ermee, wat kan jij zoal? :D

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:23

iemand op de kast jagen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:24

Ook een gave hoor :j .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:24

Zammie schreef:
KiWiKo schreef:
heb net een leuk stukkie in de auto kunnen nadenken :)

en volgens mij is een paardenmens een mens die zich onder elke omstandigheid, bij elk paard aan kan passen aan het paard. Dus niet een enkele methode heeft, niet een enkele stroming of lering volgt, maar iemand die in een oogopslag weet wat het paard nodig heeft om optimaal te functioneren en te leven. Dus iemand die zich constant aan kan passen aan situaties, diverse paarden en omstandigheden :)

vond het wel leuk klinken :D :D

Dit is em volgens mij... Is dus iemand die nog nooit verrast is door een paard, die nog nooit een trap heeft gehad of een hoef op zijn voet. Iemand die al weet wat er gaat gebeuren (wat het paard gaat doen) voordat het gebeurt.

Nee, iemand die zich niet laat verassen omdat die van te voren al bepaald heeft dat dit niet gaat gebeuren en een paard met een dergelijk risico de mogelijkheden ontneemt om dat soort fratsen uit te halen :) Alleen door positionering :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:25

stoffel schreef:
iemand op de kast jagen

Tja, ik nam je al niet serieus, maar nu helemaal niet meer!

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:28

waarom in een hokje willen.

kies ik voor hokje 1 het paardenmens, dan vindt ik mijzelf verwaand,arrogant, etc,
kies ik voor hokje 2 het mens met paarden, dan zou ik nu liegen, want mijn stal en wei is op dit moment leeg.
toen ik op een tuigpaardenstal ging werken had ik een dressuur achtergrond in het zadel en menervaring met 1-2 en 4 span pony's. bij tuigers gaat veel weer heel anders, toch introduceerde ik wat dressuur dingetjes in de training van de tuigers, niet alles lukt dan meteen, maar met beleid en behoedzaam proberen kom je een heel eind.
de eerste keer in de ring kreeg ik als opmerking; die kan rijen. maar ik wist niet eens welke kant de ereronde op moest. ja dan voel je je echt even geen paardenmens, maar heel erg blond.
ik heb de naam dat ik elk paard op een weide kan vangen, dat komt dan niet voor mijn rekening maar voor die van een pony die ik ooit 5 jaar had, die kende alle trucjes van a tot z. ik zou me dood geschaamd hebben toendertijd om zonder pony op de club aan te komen, dus al werd het de volgende dag hij moest en zou mee. nu herken ik 30 jaar later vrijwel ieder trucje voor ze uitgevoerd zijn. maar het blijft gewoon iets wat je dus kan leren en is zeker niet aangeboren.
wel hebben mensen die (zogenaamd) alles met paarden kunnen misschien wel wat aangeboren eigenschappen die het wat makkelijker maken. eindeloos geduld,doorzettingsvermogen,werklust,
natuurlijk leiderschap, de wil en de capasiteit om te leren,snel kunnen denken,boter op de rug,nieuwsgierigheid, om hulp durven vragen en durven zeggen dat je het niet weet.
dat paardenvolk zou ook net zo makkelijk met honden of mensen kunnen werken.
en talent, ja , dat helpt maar als je niet tussen de paarden terecht komt of niet hard wil werken
dan blijft het talent en niks meer

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:28

Ik denk dat er maar heel weinig zijn die op die manier paarden verstaan Kiwiko... Maar vind het wel heel aannemelijk dat er misschien enkelen van zullen zijn. Probleem is dan wel dat die volgens enkelen hier alleen maar paarden vanaf tv of achter glas hebben gezien :D

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:32

Dubbel glas
stel je voor dat hij er door heen komt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:33

Ik heb mezelf na enige twijfel bij paardenmens geschaard. Ik ben beter in opvoeden en trainen van paarden dan in het rijden zelf. Het laaste is 20% talent en 80% werken en al werk ik mijn hele leven. Heel goed word ik nooit.

Ik ben wel goed in opvoeden of weer opvoeden van verschillende soorten paarden. En in kijken/aanvoelen van wat verschillende paarden nodig hebben.

Ik ben ook goed genoeg om te weten dat sommige paarden bij een ander beter af zijn. Omdat ik ze niet kan/wil geven wat ze nodig hebben. Dan zou ik niet beantwoorden aan de definitie van Kim. Maar ik ken eigenlijk niemand die met ieder soort paard overweg kan.

En ja: ik werk ook met mensen en heb idd vroeger altijd honden gehad (naar aanleiding van de post van Tug).

De kunst zit in het kijken/oordelen (en niet veroordelen) en dan in consequent handelen.

En er zijn mensen die dat laatste nu juist niet in de vingers kunnen krijgen.

Dat zijn dan de mensen die ik zie lopen met een hand op de schouder (paard loopt in hun ruimte), paarden hebben die bijten, de stal in of uit denderen, niet willen komen uit de wei, nooit stilstaan bij het opstappen etcetera.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:35

stoffel schreef:
Dubbel glas

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:35

stoffel schreef:
Dubbel glas

Een paard is geen schildpad, Stoffel.