Lielle schreef:verhuizen naar een ander land met iets meer gezond verstand
Dat kwam ook het eerst in mij op.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VivaLaVida schreef:als je aan de teugels van een dr cook hoofdstel trekt snoert het aan, mijn hoofdstel weer niet ... zo blijf je aan de gang
eindeloze discussie hihi
Cinnepin schreef:VivaLaVida schreef:als je aan de teugels van een dr cook hoofdstel trekt snoert het aan, mijn hoofdstel weer niet ... zo blijf je aan de gang
eindeloze discussie hihi
oh? merkt niks van aannoeren hoor, heb je al wel eens zo'n hoofdstel geprobeert?
Je kan ook zien dat een sperriem aansnoert, en die gebruik jij weer
Cinnepin schreef:dat zeg ik nie, maar t snoert wel aan als je t zo bekijkt anders beweegt t bit teveel :p en is is ervoor om de mond dicht te houden en zo dat t paard t bit niet tussen de kiezen kan nemen, maar die discussie benk een beetje beu eigkik heb mijn mening gegeven en dat lijkt me voldoende, om niets teeds in de herhaling te vallen, daar worden mijn vingers moe van
Adil18 schreef:Anoniem schreef:dat zeg ik nie, maar t snoert wel aan als je t zo bekijkt anders beweegt t bit teveel :p en is is ervoor om de mond dicht te houden en zo dat t paard t bit niet tussen de kiezen kan nemen, maar die discussie benk een beetje beu eigkik heb mijn mening gegeven en dat lijkt me voldoende, om niets teeds in de herhaling te vallen, daar worden mijn vingers moe van
Deels waar (heel klein deel maar...), de neusriem is ook gedacht om de druk die het bit op de onderkaak uitvoert indirect via de neusriem op het neusbot te leiden, maakt de inwerking nog vriendelijker omdat de druk dus geheel verdeeld wordt en niet alleen op de neus ligt zoals bij veel bitloze hoofdstellen.
Adil18 schreef:Cinnepin schreef:ik ben niet tegen mensen die t bit goed geberuiken hoor, maar wat ik wel iriteer is dat veel mensen die een bit gebruiken t bitloze helemaal afkraken terwijl ze t nog nooit geprobeerd hebben
En mensen die bitloos rijden hebben ook de nodige vooroordelen voor de bit-ruiters in petto. Bir-ruiters worden net zo goed afgekraakt door bitloze ruiters...
Cinnepin schreef:VivaLaVida schreef:als je aan de teugels van een dr cook hoofdstel trekt snoert het aan, mijn hoofdstel weer niet ... zo blijf je aan de gang
eindeloze discussie hihi
oh? merkt niks van aannoeren hoor, heb je al wel eens zo'n hoofdstel geprobeert?
Je kan ook zien dat een sperriem aansnoert, en die gebruik jij weer