Wat als... bitgebruik verboden zou worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:19

Lielle schreef:
verhuizen naar een ander land met iets meer gezond verstand

Dat kwam ook het eerst in mij op. _O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:22

Er wordt waarschijnlijk niet naar geluisterd, maar dit topic gaat niet over de (volledig uitgekauwde) vraag of bitloos beter is dan met bit...

Anoniem

Re: Wat als... bitgebruik verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:26

ging het de laatste blz's wel over :D
ach, misschien heeft er iemand nog wat boeiends aan toe te voegen... :D anders krijg je toch maar
1) ik ga bitloos verder
2) ik luister er niet naar en rijd met bit verder

is ook niet zo boeiend :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:32

Nee, Viva dat is inderdaad het probleem met zulke hypothetische "wat als" discussies, het gaat eigenlijk nergens over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:36

neuh daarom :P en een verhitte discussie is altijd leuk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:16

VivaLaVida schreef:
als je aan de teugels van een dr cook hoofdstel trekt snoert het aan, mijn hoofdstel weer niet ... zo blijf je aan de gang :D
eindeloze discussie hihi

oh? merkt niks van aannoeren hoor, heb je al wel eens zo'n hoofdstel geprobeert?
Je kan ook zien dat een sperriem aansnoert, en die gebruik jij weer ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:17

Nederland nog voor gekker verklaren dat het al is.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:38

Lekker bitloos gaan rijden
Dat wil ik zowiezo al doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:40

AdindaPony schreef:
Lekker bitloos gaan rijden
Dat wil ik zowiezo al doen

ok leuk zeg :) wanneer ga je beginnen?

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:49

Ook zo leuk zijn die bokkers die dan meteen naar het Buitenland zouden gaan verhuizen.......... :P :P

In de praktijk kunnen ze dat dan weer helemaal niet, door hun werk of geldgebrek! |(

Ik denk zelf dat zo'n verbod er nooit kan komen, want dan zouden ze eigenlijk het hele paardrijden moeten verbieden......... 8-)
Zie je dat al voor je??????????? :o :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:51

Nederland word dan wel ruztig, we zijn al zo overbevolkt, zo kan je t dan ook weer zien he :P

ardith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:52

hmm dan gewoon lekker bitloos gaan rijden, maar ik zie dit verbod in nederland nog niet gebeuren.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:52

je kunt voort de bomen door het bos weer zien!! (hihi)
:P
als ze het gaan instellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:53

jah idd desty :P ikz al ze wel uitzwaaien denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:54

dus mijn antwoord op de stelling, wat doe je als t bit verboden worden?

de mensen uitzweaaien die nederland verlaten!! hahahahaha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:39

Cinnepin schreef:
VivaLaVida schreef:
als je aan de teugels van een dr cook hoofdstel trekt snoert het aan, mijn hoofdstel weer niet ... zo blijf je aan de gang :D
eindeloze discussie hihi

oh? merkt niks van aannoeren hoor, heb je al wel eens zo'n hoofdstel geprobeert?

als jij die gebruikte om aan te snoeren dan is het misschien maar goed dat je bitloos bent gegaan :(:)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:50

behalve als je een bitlooshoofdstel met aansnoerneusriem hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:58

Je kan ook zien dat een sperriem aansnoert, en die gebruik jij weer ;)[/quote]
als jij die gebruikte om aan te snoeren dan is het misschien maar goed dat je bitloos bent gegaan :(:)[/quote]

dat zeg ik nie, maar t snoert wel aan als je t zo bekijkt anders beweegt t bit teveel :p en is is ervoor om de mond dicht te houden en zo dat t paard t bit niet tussen de kiezen kan nemen, maar die discussie benk een beetje beu eigk :P ik heb mijn mening gegeven en dat lijkt me voldoende, om niets teeds in de herhaling te vallen, daar worden mijn vingers moe van

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:02

Cinnepin schreef:
dat zeg ik nie, maar t snoert wel aan als je t zo bekijkt anders beweegt t bit teveel :p en is is ervoor om de mond dicht te houden en zo dat t paard t bit niet tussen de kiezen kan nemen, maar die discussie benk een beetje beu eigk :P ik heb mijn mening gegeven en dat lijkt me voldoende, om niets teeds in de herhaling te vallen, daar worden mijn vingers moe van

Deels waar (heel klein deel maar...), de neusriem is ook gedacht om de druk die het bit op de onderkaak uitvoert indirect via de neusriem op het neusbot te leiden, maakt de inwerking nog vriendelijker omdat de druk dus geheel verdeeld wordt en niet alleen op de neus ligt zoals bij veel bitloze hoofdstellen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:04

hmm..
bit loos rijden dan maar he :+
Heb anders niet veel keus xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:07

Adil18 schreef:
Anoniem schreef:

Deels waar (heel klein deel maar...), de neusriem is ook gedacht om de druk die het bit op de onderkaak uitvoert indirect via de neusriem op het neusbot te leiden, maakt de inwerking nog vriendelijker omdat de druk dus geheel verdeeld wordt en niet alleen op de neus ligt zoals bij veel bitloze hoofdstellen.

veel bitloze optomingen hebben dat idd, maar niet allen! Ik heb er 1 die t over t hele hoofd verdeeld :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:13

Veel hoofdstellen met bit maar niet allen! hebben een sperriem :roll: Je moet wel de lijn doortrekken :(:)

Sperriem hoort de mond niet toe te houden, daar moet geloof ik anderhalve vinger tussen kunnen ;)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:22

Adil18 schreef:
Cinnepin schreef:
ik ben niet tegen mensen die t bit goed geberuiken hoor, maar wat ik wel iriteer is dat veel mensen die een bit gebruiken t bitloze helemaal afkraken terwijl ze t nog nooit geprobeerd hebben

En mensen die bitloos rijden hebben ook de nodige vooroordelen voor de bit-ruiters in petto. Bir-ruiters worden net zo goed afgekraakt door bitloze ruiters...

Of er wordt aangeraden bitloos te rijden omdat het paard z'n hersens hoog heeft, terwijl het een rijtechnisch probleem is dat helemaal niets met wel/geen bit te maken heeft....
Dan kan je toch soms niet anders dan een aantal bitloze ruiters minder serieus nemen...
(oja, rij zelf met bit en vind dat iedereen het zelf moet weten, zolang het maar niet als excuus gebruikt wordt om rijtechnische (on)vaardigheden te verhullen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:17

Cinnepin schreef:
VivaLaVida schreef:
eindeloze discussie hihi

Ja die heb ik geprobeerd :) en een sperriem snoert niet aan hoor :) Je kan m zo strak doen als je m zelf wil hoor :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-09 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:19

en ik vind een dr cook hoofdstel niet aansnoeren, misschien dat je dan toch iets verkeers heb gedaan?