Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:34

heb hem nu ook binnen (KWPN) 1,5 week na aanvraag via mail.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:21

Ook ik heb hem binnen via de KWPN. Binnen 6 dagen, kijk dat is wat anders dan de KNHS :D

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:19

Lang leve KHNS, ik heb nog steeds niets ontvangen. Op mijn emails reageren ze niet en via telefoon krijg ik enkelt te horen dat er door de vele aanvragen achterstand is. 2e keer bellen wisten ze me te vertellen dat mijn paard niet bestond in hun bestand na doorzeuren en vragen en eisen dat het goed gecontroleerd werd was ie er opeens wel maar konden ze me niet vertellen hoe lang het allemaal zou duren ....
Lekker is dat, maar ik betaal die boetes niet die ik eventueel kan oplopen omdat hun hun zaken niet op orde hebben.
Als ik van het weekend nog niets heb gehad hang ik maandag weer aan de telefoon :)

paardenfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:21

mijn shet is van 2006 heeft zij het vel al in haar paspoort?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:19

mickydo schreef:
Lang leve KHNS, ik heb nog steeds niets ontvangen. Op mijn emails reageren ze niet en via telefoon krijg ik enkelt te horen dat er door de vele aanvragen achterstand is. 2e keer bellen wisten ze me te vertellen dat mijn paard niet bestond in hun bestand na doorzeuren en vragen en eisen dat het goed gecontroleerd werd was ie er opeens wel maar konden ze me niet vertellen hoe lang het allemaal zou duren ....
Lekker is dat, maar ik betaal die boetes niet die ik eventueel kan oplopen omdat hun hun zaken niet op orde hebben.
Als ik van het weekend nog niets heb gehad hang ik maandag weer aan de telefoon :)

Je krijgt nu nog geen boetes. Je bent pas vanaf 1 januari 2010 verplicht om dit formulier te hebben.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:02

Weet iemand ook wat je op dat velletje allemaal in moet vullen. Wormenspuiten ook?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:08

Mootjuh: Jij hoeft er niet op in te vullen, alleen de DA vult er iets op in op het moment dat hij een middel geeft dat er op hoort te staan.

Heb ook nog niks gekregen, nu bijna 5 maanden na de mail dat ik ze voor 1 juli in huis zou hebben. Toen leek het belachelijk lang om alleen wat velletjes op te sturen..
nu eigenlijk nog steeds ;)

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:37

Maar is het dan ook zo dat je dat inlegvel vanaf 1 juli in het paspoort moet hebben? Want als je dat niet hebt kun je dan nog gewoon op wedstrijd tot 1 januari 2010?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:03

Je hoeft het pas vanaf 1 januari in je paspoort te hebben, maar als je het al hebt zou ik het er wel al in doen.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:44

dus als je het nog niet hebt krijg je er nog geen problemen mee tot 1 januari?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:38

klopt

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:35

2 inlegvellen ontvangen, waarvan 1 betaald met acceptgiro (chip moest nog geregistreert worden) de andere ook ontvangen alleen nooit afgeschreven. misschien komt dat nog.

Beide zijn rond 1 mei aangevraagd. Vreemd dat sommige het dan nog niet hebben ontvangen.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:46

Wat een ellende zeg, dat aanvragen :+
Om precies te zijn heb ik op 11 maart het vel bij de KNHS aangevraagd. Op 16 juni (!!) krijg ik een mail terug dat ik niet bij hen moet zijn, maar bij het KWPN. Mijn fout, formulier de volgende dag meteen op de bus gedaan, op 17 juni dus. Tot Maandag nog niks gehoord en daarom maar zelf een email de deur uit gedaan. Woensdag een mail terug gehad met de vraag voor welk paard. Voor de zekerheid maar zoveel mogelijk gegevens opgestuurd. Immers, er zijn meer honden die Fikkie heten. Tot op de dag van vandaag niks gehoord dus ik hoop dat het nu verwerkt is en dat het vandaag of morgen in de bus valt!
Zo, even mijn verhaal doen :+

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:53

Ik heb begin april mijn aanvraag bij de KNHS gedaan. Ik heb direct een nieuw paspoort aangevraagd. Dit was binnen twee weken geregeld.
Vriendin van me heeft het inlegvel pas in juni besteld en omdat de KNHS het nu heel druk heeft met de aanvragen, heeft ze hem nog niet binnen. Toen ik laatst met haar paspoort bij de jury kwam, begon de jury er wel over en wou haar al niet laten starten. Wij kunnen er ook niks aan doen dat de KNHS het druk heeft.
Ik ben in elk geval blij dat ik het direct in april heb geregeld voor de drukte aan :D

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:07

ik heb hem binnen! Wat een hoop vertraging zeg om daar alleen een sticker op te plakken en een datum op te zetten.. Daar huur je toch tijdelijk mensen voor in?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:52

En ik kom er nu achter dat ik geen inleg vel heb, dat word een nieuw paspoort... wat zal dat ongeveer kosten ?

Ene, ik heb een paspoort van de NHS, dat is toch nu de KNHS geworden :o :Y) :D

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:37

Ja klopt. Ik had ook een paspoort van de NHS en dat is nu inderdaad de KNHS. Ik heb ook een nieuw paspoort aangevraagd in de periode voor 1 juli en toen was het goedkoper dan normaal. Ik heb 20 euro betaald, maar geloof dat het standaard tarief 37,50 ofzo is. De tarieven staan in elk geval wel op de site van de KNHS.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:16

ik heb net met de dierenarts gebeld over dat "inlegvel"

ik heb hem dus wel in mijn paspoort staan, als je wil dat je paard niet voor menselijke consumptie gebruikt wordt hoef je maar 1 ding in te laten vullen, wil je dat het paard er wel voor gebruikt wordt, dan moet je alle medicijnen anders dan influenza daar bij invullen + wachtdagen. dat weet een da wel.

is dus heel simpel. mijn paard wordt niet opgegeten dus ik vul het eerste in. alleen als ik haar verkoop, kan de volgende eigenaar haar ook niet voor consumptie gebruiken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:13

Paintless schreef:
wil je dat het paard er wel voor gebruikt wordt, dan moet je alle medicijnen anders dan influenza daar bij invullen + wachtdagen. dat weet een da wel.

Niet alle medicijnen toch, alleen stoffen die niet op een bepaalde lijst staan? In te vullen door de DA met zijn handtekening erbij.

Edit: "Stof(fen) die is/zijn verwerkt in het geneesmiddel en die niet is/zijn opgenomen in bijlage I, II, III of IV bij Verordening (EEG) nr 2377/90 (4) (5)"

Natuurlijk... :D Is ook nog ergens te zien welke stoffen dat dan zijn?

Ja, hier:
http://www.nepluvi.nl/doc/2377-90.pdf

Redelijk ondoenlijk om door te lezen, maar iets specifieks opzoeken kan natuurlijk wel ;)

Nicole9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:21

hoi,

Ik heb via internet het medische vel aangevraagd bij het KNHS.
Deze kun je invullen en het bedrag 7,50 euro wordt dan van je bank/giro rekening afgehaald.

Je krijgt het vel automatisch thuis gestuurd.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:23

Nicole9 schreef:
hoi,

Ik heb via internet het medische vel aangevraagd bij het KNHS.
Deze kun je invullen en het bedrag 7,50 euro wordt dan van je bank/giro rekening afgehaald.

Je krijgt het vel automatisch thuis gestuurd.

:j

Maar wanneer.. 8)7

Ik heb wel al betaald maar nog steeds geen vel ontvangen en ik heb ze in februari al besteld.
Ik heb het idee dat ze de mensen die een nieuw paspoort aanvragen allemaal eerst doen, die hebben ze steeds al snel binnen. Kom op mensen, hoeveel werk kan het zijn om 2 velletjes papier op te sturen :(

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:59

Wat vreemd dat sommigen het nog niet hebben ontvangen.
Mijn nieuwe paard heb ik 30 mei gekocht en heb het nu al een maand binnen voor haar.

Die van Kayim is ook heel snel gegaan na aanvraag.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:47

Het is vreemd, ik heb wel een inlegvel in het paspoort, maar achter 'bevoegde autoriteit die dit hoofdstuk van het id afgeeft' (handtekening en stempel) staat niets. Zou dat dan betekenen dat ik er alsnog een stempel op moet laten zetten door het NRPS, of is dit voor de DA?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:57

Ik heb het formulier op 30 juni online ingevuld en betaalt via automatische incasso, en heb hem gister binnen gekregen :j

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:59

whoopi en chrissie: Was dit ook bij de KNHS? of kwpn?