verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:01

geweldig te horen dat het goed is gegaan!!!!

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:35

Ik heb je topic ook doorgelezen, super wat je doet zeg! Echt fantastisch! Geweldig om te horen dat de operatie goed is verlopen! Bij elke foto gaat ie er beter uit zien! Lachen

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:38

Geweldig om te horen dat alles goed is gegaan, hopelijk blijft alles ook goed en word het alleen maar beter. Ik vind het echt goed van je dat je hem een 2e kans geeft OK dan!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:05

Sazz, fujn om te lezen dat de operatie goed is verlopen en dat het tot-nu-toe allemaal goed gaat OK dan! !!
Jij ook fijne dagen gewenst Lachen .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 08:55

goed nieuws!!!!ik zal helemaal in een deuk liggen als auke een goedgekeurde dekhengst wordt!!!
je weet maar nooit!

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:55

GEWELDIG Haha! ben blij dat het goed gegaan is !! Knipoog

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:01

Super dat de operatie goed is verlopen! Hopelijk blijft alles op z'n plek en zal het goed genezen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:19

Goed te lezen dat hij de operatie door is gekomen. Nu lekker beginnen met het herstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:31

Klinkt allemaal goed Sazz, losse fragmenten weg, artrosevorming weg en de boel weer aan elkaar!!!!
Heb je ook gevraagd waardoor er zo snel artrosevorming was opgetreden of heb je daar niet aan gedacht?
Nou ja, dat kun je altijd nog vragen....
Heel veel beterschap voor je knollie en ik hoop dat hij gauw weer opknapt hoewel dat vast goedkomt, hij heeft zijn leeftijd ook erg mee!!!!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:49

Jeeej het is goedgegaan! Hyper! Nu kan het herstel beginnen!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:24

Gelukkig is het goed gegaan. Hoe maakt hij het nu?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:34

super joh!!! Lachen

_Lieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:05

Wat een verhaal zeg, heb je topic net helemaal doorgelezen.. vind het echt geweldig wat je doet! Haha!
Ik hoop dat hij goed herstelt van de operatie! Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:59

Heb ook het hele topic doorgelezen.
Jeetje, Ik heb zwáár zwÁÁr respect voor jou! Echt waar.
Wat super duper! *LOL*

Nu hopen dat het nu de Operatie erop zit bergópwaarts gaat met Auke! Good luck too youu!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:08

Geweldig dat het goed met hem gaat.
Houden zo!

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:18

ik heb ook alles doorgelezen, SUPER!!!!! Ik hoop dat het allemaal goed gaat met revalideren! Liefde en aandacht is ook een ontzettend goed medicijn aan je laatste foto te zien, wat ziet hij er goed uit!!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:38

Super dat de operatie in ieder geval goed gegaan is...... en nu de revalidatie nog......
Ga zo door....succes.....

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:41

van harte met deze uitslag nu maar gauw opknappen en weer fijn naar huis.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:53

hoihoi ik ga vanmiddag ff naar mijn scheetje toe en zal eens vragen hoe er zo snel artrose vorming kan komen, maar ik denk zelf dat het gebeurd is doordat ze auke te lang hebben laten lopen met een breuk en dat er steeds wrijving is geweest in het gebroken gebied en de ontstekingen komen door de losse fragmenten door het beentje zweven en iritatie veroorzaken, eigenlijk vrij logisch denk dat de dieren arts er ook zo over denkt.
Ik had t zelfe als auke en mijn been was er rampzalig aan toe, maaar ik functioneer weer.
Niet dat ik auke met mij vergelijk, maar ik zag m en ik dacht ik wil m helpen en ik zag een sprankje hoop en een hoop liefde in zn ogen...... we zullen zien , eerst maar eens herstellen en dan revalieren we hebben de tijd! Ach gut

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 20:21

Poeh poeh het typt allemaal makkelijker dan dat t is.
Auke heeft een gips beentje en het andere achterbeen is ook ingetaped omdat het anders teveel belast zou worden.
Ik heb nog eventjes gevraagd wat er nu allemaal was met het leed van auke want het was niet echt meer duidelijkover zijn breen/breuk?
Auke heeft hoogstwaarschijnlijk ergens klem gelegen of is flink uitgegleden met zijn achterbeen enkele maanden geleden en zijn gewrichten stonden niet meer goed op elkaar en de banden van de gewrichten zorgden voor flinke reactie en samen met het bot dat niet meer soepel tegen elkaar bewoog en dit vormde de artrose in zijn kootbeen.
Er was geen breuk geen losse fragmenten alleen maar een gewricht dat niet meer goed meer opelkaar paste en dit hebben ze nu netjes vastgezet en de restjes artrose stukjes eruitgehaald voor zover het kon zodat het geen reactie meer zou oproepen of pijn in de toekomst.
We hebben besloten auke in de kliniek te laten staan de aankomende 4 weken tot de nieuwe operatie want we vinden het niet verantwoord om auke in deze toestand te vervoeren met een pijnlijk been met gips erom trailer op en af !
Hij moet over 4 weken toch weer onder narcose om het gips te vervangen en hij moet boxrust hebben en tot een verassing had hij ook nog eens een eratische kies ...... ppfff dus weer operatie , + stalling, medicatie en noem maar op.
Maar we hebben voor deze operatie en stalling een mooie prijs gemaakt dus is het te doen.
Ik maak van de week een paar foto`s van de ziele piet met zn gipsbeen, hij was zo zielig en hunkerde naar aandacht en was weer ff helemaal vrolijk toen hij bekende stemmen hoorde vandaag!!
latersssssssss....... Haha!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:13

wat is dat voor een kies? gelukkig gaat het goed met hem. Hopenlijk heb je over een jaar een echte kerel staan (is ie nu ook al eigenlijk).

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 22:04

een eratische kies is een kies die verkeerd zit( bij oor) of te diep in de kaak en gaat dan iriteren en ontsteken en dan gaat de ontsteking een gaatje ( fistel) naar buiten zoeken en daardoor gaat het vocht/push naar buiten...zo ongeveer, ik heb wel een fistel in mijn been gehad dat kwam doordat er reactie /onsteking in mijn bot zat en die zocht een weg naar buiten via mijn been/vel zodat de push eruit kon.
Toen hebben ze mij weer geopereerd en de fistel/ontsteking verwijderd en dit gaan ze bij auke ook doen de tand en ontsteking verwijderen. Ziek Ziek Ziek

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:37

We blijven dus heel hard voor jullie duimen. Blijf hem maar goed verwennen de komende weken (en daarna natuurlijk ook Knipoog ) Dat zal een gekke jaarwisseling voor jullie worden, maar je moet maar zo denken, 2009 wordt vast jullie jaar! Sterkte en hou ons op de hoogte!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:12

Goh meid, er zitten dus nog heel wat haken en ogen aan het gebeuren Scheve mond ....
Verstandig dat je hem in de kliniek hebt gelaten, dat had ik zeer zeker ook gedaan. Is hij inmiddels aan die kies geopereerd, of doen ze dat als ze hem de volgende keer onder zeil laten gaan voor de gipswissel?
Ik duim verder voor jullie dat het nu toch allemaal de goede kant op gaat Ja !!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:26

Hardstikke leuk, dat je dit dier een kans geeft.
Maar buitenom je porto, Word hij ooit goed genoeg?
is de artrose tegen de tijd dat hij gereden mag worden nog laag, of zit hij dan al in klasse 2/3/4?