mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

montoya

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:41

ECHT SUPERRRRRR. BEN ZO BLIJ VOOR DIE BEESTJES WAT EEN HEERLIJK LEVEN ZULLEN ZE KRIJGEN Pling

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:07

Iedereen heel veel succes vandaag en heel veel plezier met de nieuwe aanwinsten!!!!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:13

foto's foto's Wens de paardjes een heerlijk leven toe bij jullie!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:58

succes vandaag OK dan! Super dat ze gearriveerd zijn en nu maar een mooi en lang leven tegemoet!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:03

Haaaaaaaaaaaaaaaaaa, ze zijn er! Wauw!
Meiden allemaal heel veel succes en plezier met de paarden. Geweldig dat jullie ze een kans gaan geven.
Ze krijgen vast een luizenleven bij jullie!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:17

Wat mooi dat ze er zijn Haha!
Erg jammer dat jullie 2 moesten achter laten maar hopelijk komen die binnenkort nog!
Ben benieuwd naar meer foto's!

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:23

Super dat ze er zijn en nu afwachten op foto's.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:38

Het paardje van miranda staat net op stal (heb ze net aan de telefoon gehad). Ze stonden onderweg nog in de file.

Ik ga zo even naar haar wei om te kijken hoe het gaat.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:49

Gefeliciteerd dames!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:50

geweldig dat de missie geslaagd is!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:01

We zijn erg blij dat alles zo goed is gegaan. Vanavond allemaal kijken naar Hart Van Nederland he, om 22.30!!!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:10

ik ga zeker kijken

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:11

Echt top dat jullie dit doen!!! gaat waarschijnlijk naar hart van Nederland kijken Knipoog
groetjes en geef ze een knuffel Ach gut

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:11

ik ga zekers kijken Haha!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:13

Ik ben net bij miranda geweest. Ik kan je 1 ding zeggen. Wat een geweldig leuke pony is het.
Ik denk ook dat ze veel jonger is als dat ze zeiden. ik schat haar rond de 15 jaar maximaal.
De ontlasting ziet er goed uit. Ik zal straks een aantal foto's uploaden en miranda zal vanavond zelf ook nog foto's plaatsen en haar verhaal.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:15

ben erg benieuwd naar de foto's super gedaan.. ga vanavond ook even kijken Haha!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:24

ik hoorde net dat het verplaats is naar morgen bij sbs6 .dus
het wordt morgenavond ! Ivm de vondst van het meisje in aruba wordt vanavond uitgezonden, dus wordt dat van ons verplaatst!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:25

Klopt het wordt nu morgen uitgezonden, vind het op zich niet gek dat het van dat meisje voor gaat, want dat is toch wel dramatisch.
Maar goed dan maar morgen voor de buis plakken he. Ben benieuwd naar alle foto's.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:26

en ik was nog wel zo benieuwd Clown

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:33

Ja ik ook hoor, maar ja dan nog maar even wachten. Maandag zal er ook wel weer wat in het AD staan verwacht ik. En je moet alles in de gaten houden, want er was 1 fotograaf die van een persbureau was en die stuurt gewoon de foto's overal naartoe, dus ze kunnen overal ineens verschijnen.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:34

zal alles in de gaten houde kijken of we hier in twente er ook nog wat van te lezen is

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 19:16

zo ben eindelijk thuis en paardje staat lekker in warme stal met hooi.

ff een kort verslagje van vandaag .

vanmorgen half 8 vertrokken richting rockanje hoe dichterbij we kwamen hoe zenuwachtiger we werden .

Daar aangekomen werden we vriendelijk onthaald door marja en lieke ( rockwitch ).

Ff kletsen en op weg naar de ponys .

en wat ik zag brak mijn hart . Arme diertjes je weet van foto dat ze er erg aan toe zijn maar in real life grijpt het nog erger aan .

de enige die er eigenlijk na omstandigheden goed uitzag was de mijne .

Al snel waren alle eigenaren van de paardjes er en kwam sbs6 filmen en er waren fotograven van de krant .
een hele happening dus .
Binnen met zijn alle kop koffie en thee gedronken en gesproken over de reis en het nu voeren want ja ze zijn niet veel gewend dus alles moet langzaam opgebouwt worden.
als eerste mocht de onze op de trailer en voor eten deed ze alles dus het ging super .
Helaas onderweg naar huis 2 uur in de file gestaan chessy had daar geen last van die had 2 balen hooi voor dr neus staan en wenste niet gestoord te worden door bezorgde eigenaren Bloos .

En toen kwamen we aan bij de wei .
paard boven aan de dijk uitgeladen en langzaam via het pad naar beneden .

ineens stopte ze ze straalde oortjes naar voren zuchte diep en stond te genieten van de zon en het landschap even kregen we geen contact met haarzo keek ze haar ogen uit . Ach gut

Daarna doorgelopen naar haar stalletje dat vond ze een beetje eng maar wederom handje brokken en madam stond er zo in en ging gelijk op dr gemak eten .heb dr halster afgedaan en dr ff lekker bij laten komen .
een voor een kwam de viste kijken en de aandacht vond ze best leuk . dr oortjes bleven niewsgierig staan ipv boos /angstig .

maandag komt de dierenarts en de hoefsmid en weten we hoe het verder met haar is .

ik heb maar paar fotos kunnen maken want blondje neemt mooi fototoestel mee maar de batterijen waren leeg .

fotos mot ik nog uploaden etc zijn er vanavond en anders morgen. Cool

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:18

@ miranda, zal ik zo alvast een paar foto's plaatsen (nee niet die ene charmante )?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 19:31

ja je mag ze plaatsen hoor maar inderdaad niet die ene Bloos .

hier nog het verslag van een andere super bokker .

Ze liepen inderdaad heel erg braaf de vrachtwagen op. Ik heb Javi (horsey van stippie) ook even meegenomen op haar verzoek.
We hebben met een gangetje van 40 km pu gereden en op de snelweg reden we 70/80.
Wij kwamen ook in de file, maar de vrachtwagenchauffeur wilde niet dat de dieren zo lang nog in de vrachtwagen hoefde te staan, dus reed ie gewoon de busbaan op... haha.. en ik er dus achteraan.....
Dat we aankwamen stond de DA al te wachten en de hoefsmid.
De vrachtwagen af ging ook vlekkeloos. Zo braaf alledrie!! Gewoon rustig tegen ze praten en net alsof ze nooit anders gedaaan hadden... zo liepen ze raf. Ach ze waren inmiddels al ervaren in het op en aflopen hihi.

De DA heeft ze gelijk onderzocht... helaas zoals het er nu naar uitziet heeft de kleine Iris ook een breuk in haar andere voetje. Echt uitsluitsel kunnen we hier morgen pas over geven. Na de foto's.
Iris liet zich niet echt braaf bekappen, totdat we haar rechtervoetje verdoofde. Toen kon het wel. Dus dat geeft aan hoeveel pijn ze eraan had.
Morgen krijgt ze zowieso speciaal beslag aan haar rechtervoet.

Lily was eigenlijk superbraaf, ik kon haar werkelijk overal aanhalen, zonder gekkigheden. Okay, bij 1 achterbeen begon ze ff te meppen. Mijn hoefsmid hield netjes vast, kalmeerde haar, en toen mocht dat voetje ook..
Ja ze is erg benauwd, en de DA zei ook dat hij de lucht naar binnen hoorde "gieren". Morgen worden ook van haar rontgenfoto's gemaakt.

Javi die van Stippie, was iets minder meewerkend. Die hebben we echt moeten sederen om te kunnen bekappen en die maffe gekke eigengemaakte ijzers eronder vandaan te halen.

Met nieuwe schoentjes aan, en een klein beetje bloed minder (vanwege bloedonderzoek) hebben we ze op stal gezet, waar ze lekker konden knabbelen aan hun hooi, en drinken uit een waterbak.
Dit laatste was wel heel frappant, want dat kennen ze natuurlijk helemaal niet. Dus zodra hun neusjes tegen de lepels kwamen schrokken ze wel zo erg dat ze gelijk achter in de stal stonden. Verbazend en half beledigd wat dat nu weer was...

Telkens weer begeleidt naar de waterbak toe, en nu snappen ze het lichtelijk, al is het wel nog steeds eng. Behalve Horsey (javi) die blijft lurken aan de bak, dus daar hebben we maar even en steen ingelegd. Voor ze met koliek staat.

We hebben gelijk een mestonderzoek laten doen, en mijn DA belde me 2 uur later al op... Ze zitten vol met wormen, een gewone ontworming was niet afdoende, ook niet met ivermec erin. Ze moesten in de bloedbanen gespoten worden. Dat zal morgen dus gaan gebeuren.

Pfffffffff ben best wel heel erg moe nu van alles, maar ook heel tevredenl
Vond het ook erg leuk om alle anderen te zien, en het klinkt raar, maar ondanks de ellende hebben we toch heel veel lol gehad!
Ik schaamde me eigenlijk wel een beetje dat ik niets had meegnomen voor de organiserende dames... sorry.

Nah, en nu eerst even eten

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:31

Ik ga nu de foto's uploaden Knipoog