ja je mag ze plaatsen hoor maar inderdaad niet die ene
.
hier nog het verslag van een andere super bokker .
Ze liepen inderdaad heel erg braaf de vrachtwagen op. Ik heb Javi (horsey van stippie) ook even meegenomen op haar verzoek.
We hebben met een gangetje van 40 km pu gereden en op de snelweg reden we 70/80.
Wij kwamen ook in de file, maar de vrachtwagenchauffeur wilde niet dat de dieren zo lang nog in de vrachtwagen hoefde te staan, dus reed ie gewoon de busbaan op... haha.. en ik er dus achteraan.....
Dat we aankwamen stond de DA al te wachten en de hoefsmid.
De vrachtwagen af ging ook vlekkeloos. Zo braaf alledrie!! Gewoon rustig tegen ze praten en net alsof ze nooit anders gedaaan hadden... zo liepen ze raf. Ach ze waren inmiddels al ervaren in het op en aflopen hihi.
De DA heeft ze gelijk onderzocht... helaas zoals het er nu naar uitziet heeft de kleine Iris ook een breuk in haar andere voetje. Echt uitsluitsel kunnen we hier morgen pas over geven. Na de foto's.
Iris liet zich niet echt braaf bekappen, totdat we haar rechtervoetje verdoofde. Toen kon het wel. Dus dat geeft aan hoeveel pijn ze eraan had.
Morgen krijgt ze zowieso speciaal beslag aan haar rechtervoet.
Lily was eigenlijk superbraaf, ik kon haar werkelijk overal aanhalen, zonder gekkigheden. Okay, bij 1 achterbeen begon ze ff te meppen. Mijn hoefsmid hield netjes vast, kalmeerde haar, en toen mocht dat voetje ook..
Ja ze is erg benauwd, en de DA zei ook dat hij de lucht naar binnen hoorde "gieren". Morgen worden ook van haar rontgenfoto's gemaakt.
Javi die van Stippie, was iets minder meewerkend. Die hebben we echt moeten sederen om te kunnen bekappen en die maffe gekke eigengemaakte ijzers eronder vandaan te halen.
Met nieuwe schoentjes aan, en een klein beetje bloed minder (vanwege bloedonderzoek) hebben we ze op stal gezet, waar ze lekker konden knabbelen aan hun hooi, en drinken uit een waterbak.
Dit laatste was wel heel frappant, want dat kennen ze natuurlijk helemaal niet. Dus zodra hun neusjes tegen de lepels kwamen schrokken ze wel zo erg dat ze gelijk achter in de stal stonden. Verbazend en half beledigd wat dat nu weer was...
Telkens weer begeleidt naar de waterbak toe, en nu snappen ze het lichtelijk, al is het wel nog steeds eng. Behalve Horsey (javi) die blijft lurken aan de bak, dus daar hebben we maar even en steen ingelegd. Voor ze met koliek staat.
We hebben gelijk een mestonderzoek laten doen, en mijn DA belde me 2 uur later al op... Ze zitten vol met wormen, een gewone ontworming was niet afdoende, ook niet met ivermec erin. Ze moesten in de bloedbanen gespoten worden. Dat zal morgen dus gaan gebeuren.
Pfffffffff ben best wel heel erg moe nu van alles, maar ook heel tevredenl
Vond het ook erg leuk om alle anderen te zien, en het klinkt raar, maar ondanks de ellende hebben we toch heel veel lol gehad!
Ik schaamde me eigenlijk wel een beetje dat ik niets had meegnomen voor de organiserende dames... sorry.
Nah, en nu eerst even eten