slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:31

Erger nog mijn laptop gebruikt ook stroom.....!!!

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:45

weetje.. het is allebei gewoon vervelend! het is maar net wat je kiest! toch?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:58

Zo is dat! OK dan!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:01

tess_bokt schreef:
Ik zou het vrezelijk vind als je paard op een bord van iemand anders liggen, die er lekker van zit te genieten omdat het vlees zo lekker smaakt. Vork Ik hoop so wie so niet dat ik mijn paard moet in laten slapen of naar de slager hoef te brengen. Huilen

Nee, jouw paard blijft eeuwig leven!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:08

chevax schreef:
tess_bokt schreef:
Ik zou het vrezelijk vind als je paard op een bord van iemand anders liggen, die er lekker van zit te genieten omdat het vlees zo lekker smaakt. Vork Ik hoop so wie so niet dat ik mijn paard moet in laten slapen of naar de slager hoef te brengen. Huilen

Nee, jouw paard blijft eeuwig leven!

Ehm, kun je daar ook voor kiezen dan? Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:11

Tess is zelf overtuigd vega denk ik

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:13

IKbenEllen schreef:

Dat denk ik ook ja!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:51

Es79 schreef:
IKbenEllen schreef:

Dat denk ik ook ja!

En wij dan?? Echte carni's? Clown

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:40

ik ben idd overtuigd carnivoor, wat is dat vega. Kan je dat eten dan? Tong uitsteken
Dacht dat dat alleen maar voor konijnen was

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:44

mmmm lekker konijn Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:45

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:47

Ik had het al gezien IL Knipoog Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:03

ga ff linkje van de dps posten Clown

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:05

hahahahaha ja hoor!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:44

Even uitstapje:
een paar jaar geleden ben ik eens naar Roemenie geweest (paardrijden). Wij kwamen toen bij een paar herders bij een kudde. Een van de herders kwam aanlopen met zo'n mooi lam met van die donkere ogen over zijn schouders. Voor degenen die een christelijke kleuterschool hebben doorlopen: het was net zo'n schoolplaat van de Goede Herder.
Toen werd het lam op de grond gelegd en vakkundig de keel doorgesneden en ter plekke aan een boom gehangen en geslacht.
We hebben echt heerlijk gegeten!

Wat ik maar bedoel: Aileen heeft een goed leven en een milde dood gehad. Dat ze nu in de kroketten zit, doet me echt niks. In theorie kan ze in de kroketten zitten die ik koop.
En hoezeer ik haar ook mis, ik eet ze er wel om.

That's life. als je vlees eet, moet je ook onder ogen zien dat vlees van dieren afkomstig is.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:55

ik zou zeer zeker voor de slacht kiezen maar niet voor menselijke consumptie. ik zou dat niet veilig vinden met alle spuiten die die paarden krijgen door de jaren heen. het zal misschien wel veilig zijn maar het idee dat een paard die met allerlei dingen door zn bloedstroom en spieren die niet gezond zijn/ kunnen zijn voor mensen opgegeten word staat me tegen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:57

Guardian schreef:
ik zou zeer zeker voor de slacht kiezen maar niet voor menselijke consumptie. ik zou dat niet veilig vinden met alle spuiten die die paarden krijgen door de jaren heen. het zal misschien wel veilig zijn maar het idee dat een paard die met allerlei dingen door zn bloedstroom en spieren die niet gezond zijn/ kunnen zijn voor mensen opgegeten word staat me tegen.

Het vlees wordt altijd gekeurd voor het in de consumptie gebracht wordt. Ieder dier heeft normaal gesproken wel spuitjes gehad.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:35

beantsje schreef:
Even uitstapje:
een paar jaar geleden ben ik eens naar Roemenie geweest (paardrijden). Wij kwamen toen bij een paar herders bij een kudde. Een van de herders kwam aanlopen met zo'n mooi lam met van die donkere ogen over zijn schouders. Voor degenen die een christelijke kleuterschool hebben doorlopen: het was net zo'n schoolplaat van de Goede Herder.
Toen werd het lam op de grond gelegd en vakkundig de keel doorgesneden en ter plekke aan een boom gehangen en geslacht.

Wat ik maar bedoel: Aileen heeft een goed leven en een milde dood gehad. Dat ze nu in de kroketten zit, doet me echt niks. In theorie kan ze in de kroketten zitten die ik koop.

That's life. als je vlees eet, moet je ook onder ogen zien dat vlees van dieren afkomstig is.

OK dan! Je ziet het goed hoor! Ja

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:45

beantsje schreef:
Even uitstapje:

Topper!!! Heel goed gezegd!!!!! Ja

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:36

Iedereen denkt anders over wat een paard denkt en wat een paard voelt, maar als je echt van je paard houd, kies je altijd wel het beste voor hem/haar. en voor de 1 is dat hem laten inslapen, en voor de andere is dat hem naar de slacher brengen. Naar de slacht brengen is voor mensen vaak iets heel raars, zoals ik dr eerst ook heel erg op tegen was, zit er ook een hele andere kant aan vast, want als je je paard naar de slacht brengt, wil het niet meteen zeggen dat het als vlees wordt gebruikt. Soms maken ze het paard alleen af. en op die manier hoe ze dat doen, is het eigelijk helemaal niet zo erg meer. want zo komen binnenlopen, en voordat het paard iets merkt of doorheeft is het al dood. het gebeurt echt zonder pijn. en met inslapen duurt het toch een tijdje, maar zelf kies ik toch ook voor inslapen. Maar ik vind dat iedereen een beetje moet beseffen dat als je je paard naar de slacht brengt, dat je hem dan niet op een gruwlijke wijze vermoord hebt!
want dat kan je dan net zo goed zeggen over in laten slapen...

Happy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:26

Ik denk dat ik liever een paard naar de Slacht zou willen brengen, dan een inslapen want je hoor welleens van die verhalen dat ze (<sommige) gaan vechten tegen die spuit, dat vind ik echt heel erg oneerlijk voor het paard.
En door de "kogel" zijn gelijk weg ze voelen hélemaal niks.

Tuurlijk je paard naar de slacht brengen is heel erg, en ze ruiken het ook maar ik denk zolang er gewoon een vertrouwd iemand bij ze is dat ze zich meer op hun gemak voelen, dan dat er een dierenarts komt en met een spuit komt aanzetten, nou een prik en je paard vecht er gewoon tegen dat de dierenarts zegt we doen er nog èèn in, dat voelt het paard wel!
Laatst bijgewerkt door Happy_ op 11-07-07 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:45

nou zo erg is inslapen ook niet hoor,mijn keuze zou het ook niet zijn maar lang niet alle paarden vechten tegen een spuitje.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:51

Snoevie schreef:
nou zo erg is inslapen ook niet hoor,mijn keuze zou het ook niet zijn maar lang niet alle paarden vechten tegen een spuitje.

Daarom zegt ze ook sommige... Knipoog

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:07

Snoevie schreef:

Als ik het goed begrijp gaan de paarden alleen vechten als ze een te lage dosis krijgen.
Ik het niet het handigst om een flinke overdosis te geven.
Dan maar een beetje extra geld kwijt hoor.
Volgens mij is dan het hele vecht probleem weg.
Of het paard onder narcose brengen.
Ik heb (gelukkig) nog nooit meegemaakt dat een paard moet worden geslacht of afgemaakt.

charlot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:28

paolasunny schreef:
Ik zat er laatst bij toen mijn paard bekapt werd,,
En kwam op een gesprek met de hoefsmid over als het paard dood gaat, of doodziek is.
De hoefsmid was voor de slacht. ''als je hem laat inslapen moet ie nog en uur pijnleiden,
bij de slager is het ''boem'' dood ''
Ik was met hem in discussie gegaan;
Ik stelde hem de vraag: Maar het is toch geen fijn gevoel dat iemand anders je paard op zijn broodje heb??
Hij zij: nou, ik heb een keer meegemaakt dat een vriendin van mij haar paard liet inslapen,
wegens ernstige artrose.
het paard wist al dat het doodging, en het heeft 2 uur lang geduurt voordat het dood was.
Bij de slager weet het paard ook dat het dood gaat, maar je hoort KLAP en het is dood..

Zo denken somige mensen erover.

Ik vind dat echt niet.
Ik vind dat je paard en vredige dood moet hebben.
en niet opgegeten word door een of andere freak.

Hoe denken jullie hierover??

xx paola

Opzich over dat lijden heeft de hoefsmid wel gelijk maar als je rustig afscheid wilt nemen dan moet je gewoon laten inslapen. Maar als je heb beste voor het paard moet doen dan toch maar op de snelle manier. Maar een paard op me broodje is af-schu-we-lijk dus eigenlijk zou je middel moeten hebben dat ie snel doodgaat en niet word opgegeten.. zo denk ik erover.