Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Electra63 schreef:Ik vind het ook mooi!
In principe heeft zij haar straf uitgezeten, spijt betuigt en nu verdient zij een 2e kans.
Ze zal onder een vergrootglas liggen en ook de 1e interviews zullen zwaar zijn, vermoed ik.
Gini schreef:Zou ze filmen tijdens haar lessen nu ook verbieden?
Ik geloof er niks van dat andermans paard op zo een manier slaan een eenmalig iets is, een slip of the moment. Maar oke, ja, tweede kans maar weer zeker. Zoals altijd.
Gini schreef:Ik heb het er altijd wel moeilijk mee ja. Dat je in de paardenwereld zo gemakkelijk en zelfs succesvol terugkomt nadat je bewezen diezelfde dieren afslaat. Maar ik ga ook niet streaken. Zo hoog zit het me ook niet.
pol013 schreef:Maar ik geloof er wel in dat ze haar vorige successen voornamelijk op een nette manier behaald heeft. En ga er eigenlijk van uit dat ze dat nu ook weer zal doen.
pol013 schreef:Bij iedereen wringt er wel iets denk ik.
Bij mij in ieder geval wel.
Ik kan nu, zeker de eerste tijd, ook minder onbevooroordeeld naar haar kijken. Alleen ik laat het doorslaan naar: de mooie dingen van haar rijden wil ik wel weer terug zien.
Maar vooral inderdaad de combi met hun houderij en hoe ze dat uitdroegen. Dat je medailles kunt halen met een paard in de wei. En een paard over een hindernis en een paard op een buitenrit. Van dát stuk was ik vooral fan. En dat stuk hebben we ook nog steeds heel hard nodig. Daarom zie ik dat soort voorbeelden echt heel graag terug.
En ik geloof daarnaast dus oprecht dat als je je paarden met zo veel zorg houdt. Met meer oog voor de aard van je paard. Dat de kans dat ze dit soort dingen herhaalt best klein is. Je bent toch ook op deze houderij uitgekomen omdat je echt naar paarden gekeken hebt breder dan hun prestaties in de ring. Maar als individuen.
Daarnaast hoop ik eigenlijk dat ze meer mee terug brengt. Want ik vermoed dat er best goed discussies te voeren zijn over wat we allemaal weer kunnen leren van haar fout. a. dat fouten maken nu eenmaal bestaat en b. hoe je ze voor kunt blijven. En beide zijn belangrijk wat mij betreft.
germie schreef:Maar waarom moet Helgstrand anders gaan rondlopen op een concours dan voorheen? En wie zegt dat hij op dezelfde manier doorrijdt? Zijn er dan daarna weer filmpjes verschenen zoals eerder?
Iedereen heeft een eigen karakter, maar ik denk juist dat het hem sterk maakt door te doen alsof er niets gebeurd is. Hij heeft het achter zich gelaten, hij kijkt naar de toekomst. Anderen blijven hem aan het verleden herinneren. Hij heeft ook al weer prijzen gewonnen. Dus kennelijk doet hij het in de ring in ieder geval zoals het hoort.
Ik vind Charlotte ook spontaner dan Andreas, maar dat wil niet zeggen dat ze allebei op de oude voet verder gaan.
Als je iets is overkomen, en je kunt later weer verder, dan kun je dat ook met opgeheven hoofd doen en dat vind ik juist weer sterk van Andreas, ook al zie ik Charlotte liever. Ik denk dat ze beiden gewoon weer hun kans krijgen en dat je het verleden ook moet kunnen laten vervagen of laten rusten.
Het principe van een tweede kans gaat inderdaad niet bij iedereen goed, maar er zijn ook voorbeelden waar het echt wel goed gaat.