Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:05

Eigenlijk wel mooi om eerlijk te zijn. Ben wel benieuwd naar de afstamming van het paard wat ze nu reed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 23:03

Ik vind het ook mooi!
In principe heeft zij haar straf uitgezeten, spijt betuigt en nu verdient zij een 2e kans.
Ze zal onder een vergrootglas liggen en ook de 1e interviews zullen zwaar zijn, vermoed ik.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:10

Electra63 schreef:
Ik vind het ook mooi!
In principe heeft zij haar straf uitgezeten, spijt betuigt en nu verdient zij een 2e kans.
Ze zal onder een vergrootglas liggen en ook de 1e interviews zullen zwaar zijn, vermoed ik.

Mee eens.
En als toevoeging: ze trok zichzelf meteen terug.

Na de fout, waar ze zeer terecht voor gestraft is, heeft ze zich weer gedragen als je mag verwachten van een fatsoenlijke paardensporter. Dus ik zeg: kom maar op met die 2e kans. Maak er iets beters van dan daarvoor.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:20

Zou ze filmen tijdens haar lessen nu ook verbieden?
Ik geloof er niks van dat andermans paard op zo een manier slaan een eenmalig iets is, een slip of the moment. Maar oke, ja, tweede kans maar weer zeker. Zoals altijd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:21

Gini schreef:
Zou ze filmen tijdens haar lessen nu ook verbieden?
Ik geloof er niks van dat andermans paard op zo een manier slaan een eenmalig iets is, een slip of the moment. Maar oke, ja, tweede kans maar weer zeker. Zoals altijd.

Je klinkt zo alsof je haar geen tweede kans wilt geven. Gun je haar geen tweede kans?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:27

Of ze gelooft niet in 2e kansen. Dat kan ook natuurlijk.

Maar volgens mij is er best onderbouwing bij dat hele idee van herkansen bij mensen. Dat dat vaker wél slaagt dan niet. Ons hele rechtssysteem is er op gebouwd in ieder geval.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:27

Ik heb het er altijd wel moeilijk mee ja. Dat je in de paardenwereld zo gemakkelijk en zelfs succesvol terugkomt nadat je bewezen diezelfde dieren afslaat. Maar ik ga ook niet streaken. Zo hoog zit het me ook niet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:34

Gini schreef:
Ik heb het er altijd wel moeilijk mee ja. Dat je in de paardenwereld zo gemakkelijk en zelfs succesvol terugkomt nadat je bewezen diezelfde dieren afslaat. Maar ik ga ook niet streaken. Zo hoog zit het me ook niet.

Als je het zo bekijkt lijkt me dat wel moeilijk ja.

Maar ik geloof er wel in dat ze haar vorige successen voornamelijk op een nette manier behaald heeft. En ga er eigenlijk van uit dat ze dat nu ook weer zal doen.
Kijk: als ze nou daadwerkelijk het filmen bij haar lessen zou verbieden zou dat voor mij een enorme rode vlag zijn. Maar dat is gespeculeer van jouw kant. En er is vooralsnog niets in haar handelen wat er op wijst dat ze het op die manier wil aanvliegen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:01

pol013 schreef:
Maar ik geloof er wel in dat ze haar vorige successen voornamelijk op een nette manier behaald heeft. En ga er eigenlijk van uit dat ze dat nu ook weer zal doen.

Daarom is sport vooral ook emotie. Draait niet altijd om de sporter, maar ook om het publiek. Wij hebben zo van haar genoten, ze was de superwoman van de dressuur, haar voetstuk was zo hoog, die tweede kans geven we eigenlijk eerder aan onszelf. Om geen afscheid te moeten nemen van die emotie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:07

Zo zie ik het niet, ik denk gewoon echt dat de paarden die ze zelf rijdt niet zo'n flegmatiek karakter hebben waardoor ze niet zo doet/ heeft gedaan wat ze bij het paard van dit filmpje wel heeft gedaan. Ze heeft zelf hartstikke veel talent als ruiter maar kennelijk een stuk minder als trainer.

Bij mij heeft ze nooit op een voetstuk gestaan, vond haar altijd wel netjes rijden maar mistte een beetje de wow factor. De manier van trainen en paarden houden die ze uitdroegen voornamelijk vanuit Carl vond ik dan wel fijn.

In de ring worden ze gewoon beoordeeld op wat ze laten zien daar. Ik denk wel dat ze nu altijd (terecht) onder een vergrootglas blijft liggen en hoe ze daarmee omgaat zegt denk ik een boel over de persoon. (verbieden versus openheid geven bijvoorbeeld)

Als je kijkt naar Helgstrand en diens leerlinge (die Deense) die laten helemaal geen spijt zien en gaan vrolijk verder. Dat mogen ze van mij veel harder aanpakken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:17

Vind ik ook een interessante invalshoek. :j
Ja kijk, zoals ik zei: heel hoog zit het me absoluut niet, dus laat haar maar haar ding doen. Maar er blijft bij mij iets wringen en dat is ook oké.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:41

Bij iedereen wringt er wel iets denk ik.
Bij mij in ieder geval wel.

Ik kan nu, zeker de eerste tijd, ook minder onbevooroordeeld naar haar kijken. Alleen ik laat het doorslaan naar: de mooie dingen van haar rijden wil ik wel weer terug zien.
Maar vooral inderdaad de combi met hun houderij en hoe ze dat uitdroegen. Dat je medailles kunt halen met een paard in de wei. En een paard over een hindernis en een paard op een buitenrit. Van dát stuk was ik vooral fan. En dat stuk hebben we ook nog steeds heel hard nodig. Daarom zie ik dat soort voorbeelden echt heel graag terug.
En ik geloof daarnaast dus oprecht dat als je je paarden met zo veel zorg houdt. Met meer oog voor de aard van je paard. Dat de kans dat ze dit soort dingen herhaalt best klein is. Je bent toch ook op deze houderij uitgekomen omdat je echt naar paarden gekeken hebt breder dan hun prestaties in de ring. Maar als individuen.

Daarnaast hoop ik eigenlijk dat ze meer mee terug brengt. Want ik vermoed dat er best goed discussies te voeren zijn over wat we allemaal weer kunnen leren van haar fout. a. dat fouten maken nu eenmaal bestaat en b. hoe je ze voor kunt blijven. En beide zijn belangrijk wat mij betreft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-25 10:04

Ik heb 'vrede' met een Charlotte die terugkeert en haar ding doet, openlijk spijt betuigt en haar fout erkent, in tegenstelling tot een Helgstrand die maar terug blijft komen na allerhande oliebol op zijn bedrijf en daar excuses omheen vlecht.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:14

Ik snap absoluut dat het bij mensen nog wringt. Ik had Charlotte ook heel hoog zitten. Ik wil haar oprecht een tweede kans geven, en hoop ook oprecht dat ze dit nooit meer doet.

Ik heb ook het gevoel dat wat er op een filmpje gebeurde, geen "one time mistake" was, gezien de woorden die door haar gezegd werden in het filmpje.

Ze is en blijft mega getalenteerde amazone, waar we hopelijk goede dingen weer van gaan zien. Ze weet ook wel dat ze scherper dan ooit in de gaten worden gehouden. Nog 1 keer zo'n fout maken, tja, dan weet je de rest ook wel.

Helgstrand heb ik zelf ook veel meer moeite mee. In Aachen rondlopen alsof er nooit iets was gebeurd, overal excuses voor, en gewoon weer op hetzelfde houtje doorrijden. Nee sorry, krijg je bij mij niet recht gepraat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:24

Maar waarom moet Helgstrand anders gaan rondlopen op een concours dan voorheen? En wie zegt dat hij op dezelfde manier doorrijdt? Zijn er dan daarna weer filmpjes verschenen zoals eerder?
Iedereen heeft een eigen karakter, maar ik denk juist dat het hem sterk maakt door te doen alsof er niets gebeurd is. Hij heeft het achter zich gelaten, hij kijkt naar de toekomst. Anderen blijven hem aan het verleden herinneren. Hij heeft ook al weer prijzen gewonnen. Dus kennelijk doet hij het in de ring in ieder geval zoals het hoort.

Ik vind Charlotte ook spontaner dan Andreas, maar dat wil niet zeggen dat ze allebei op de oude voet verder gaan.

Als je iets is overkomen, en je kunt later weer verder, dan kun je dat ook met opgeheven hoofd doen en dat vind ik juist weer sterk van Andreas, ook al zie ik Charlotte liever. Ik denk dat ze beiden gewoon weer hun kans krijgen en dat je het verleden ook moet kunnen laten vervagen of laten rusten.

Het principe van een tweede kans gaat inderdaad niet bij iedereen goed, maar er zijn ook voorbeelden waar het echt wel goed gaat.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:42

pol013 schreef:
Bij iedereen wringt er wel iets denk ik.
Bij mij in ieder geval wel.

Ik kan nu, zeker de eerste tijd, ook minder onbevooroordeeld naar haar kijken. Alleen ik laat het doorslaan naar: de mooie dingen van haar rijden wil ik wel weer terug zien.
Maar vooral inderdaad de combi met hun houderij en hoe ze dat uitdroegen. Dat je medailles kunt halen met een paard in de wei. En een paard over een hindernis en een paard op een buitenrit. Van dát stuk was ik vooral fan. En dat stuk hebben we ook nog steeds heel hard nodig. Daarom zie ik dat soort voorbeelden echt heel graag terug.
En ik geloof daarnaast dus oprecht dat als je je paarden met zo veel zorg houdt. Met meer oog voor de aard van je paard. Dat de kans dat ze dit soort dingen herhaalt best klein is. Je bent toch ook op deze houderij uitgekomen omdat je echt naar paarden gekeken hebt breder dan hun prestaties in de ring. Maar als individuen.

Daarnaast hoop ik eigenlijk dat ze meer mee terug brengt. Want ik vermoed dat er best goed discussies te voeren zijn over wat we allemaal weer kunnen leren van haar fout. a. dat fouten maken nu eenmaal bestaat en b. hoe je ze voor kunt blijven. En beide zijn belangrijk wat mij betreft.

Mooie post, dankjewel! +:)+

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:57

germie schreef:
Maar waarom moet Helgstrand anders gaan rondlopen op een concours dan voorheen? En wie zegt dat hij op dezelfde manier doorrijdt? Zijn er dan daarna weer filmpjes verschenen zoals eerder?
Iedereen heeft een eigen karakter, maar ik denk juist dat het hem sterk maakt door te doen alsof er niets gebeurd is. Hij heeft het achter zich gelaten, hij kijkt naar de toekomst. Anderen blijven hem aan het verleden herinneren. Hij heeft ook al weer prijzen gewonnen. Dus kennelijk doet hij het in de ring in ieder geval zoals het hoort.

Ik vind Charlotte ook spontaner dan Andreas, maar dat wil niet zeggen dat ze allebei op de oude voet verder gaan.

Als je iets is overkomen, en je kunt later weer verder, dan kun je dat ook met opgeheven hoofd doen en dat vind ik juist weer sterk van Andreas, ook al zie ik Charlotte liever. Ik denk dat ze beiden gewoon weer hun kans krijgen en dat je het verleden ook moet kunnen laten vervagen of laten rusten.

Het principe van een tweede kans gaat inderdaad niet bij iedereen goed, maar er zijn ook voorbeelden waar het echt wel goed gaat.

Andreas heeft meerdere fouten gemaakt in het verleden, en lijkt niet van zijn fouten te leren. Daarom heb ik moeite met Andreas.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:11

Ik denk omdat we Charlotte als ons buurmeisje kunnen zien en Andreas vooral als keiharde zakenman.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:12

Ja, Andreas was niet 1 keer. Dat is echt vele malen vaker fout gegaan en altijd met enorm proberen goed te praten, juist proberen het nog meer in het geheim te doen en noem maar op. Die heeft niet alleen een 2e kans gehad maar al veel meer en heeft nooit erkend dat hij fout zat maar altijd eerst vol er tegenin of gewoon zwijgen. Soms pas na hoop rumoer online een soort half smoesje met excuses die alsnog de schuld bij het paard legden oid.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:59

Waar ikzelf moeite mee heb is hoe Charlotte altijd de hemel in werd geprezen om de harmonie die zij uitstraalde met haar paard. Volgens mij heeft ze mede dankzij die uitstraling grote prijzen gepakt. Maar hoe harmonieus waren die proeven nou echt vraag ik mij af. Het vertrouwen is voor mij wel een beetje weg daarin, ook met 'terugwerkende kracht'.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 12:16

Logisch dat het vertrouwen weg is en je er nu anders naar kijkt. Dat heb ik ook wel en bij wringt haar gedrag ook, juist ook omdat je het niet zo had verwacht denk ik.

Andreas is al drie keer zelf in de fout gegaan/ in opspraak gekomen, zijn bedrijf en tijdens het lesgeven aan die Deense Catharina waarbij ze er op los sloegen en die totaal geen spijt heeft betuigd. Dan weet je ook gewoon dat ze vrolijk verder gaan met hun gedrag helaas..en niks geleerd hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 13:46

Andreas vond ik al niks door hoe hij zijn paarden rijdt op wedstrijden.
Dat kan dan thuis alleen maar erger zijn :')