Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Deze discussie hebben we hier eerder ook al gevoerd. Reden tot afschot is er zeker, 1 van de hoofdredenen is het aantal aanrijdingen met wild beperkt houden. Enig idee hoeveel reewild en ander wild er wordt aangereden? Jij geeft dat zelf ook al aan. Hekken overal plaatsen is niet wenselijk. De anti jacht lobby is trouwens vele male groter in NL dan de jachtlobby waar over gesproken wordt. Het is tegenwoordig normaal in Nederland dat actiegroepen een jacht komen verstoren. Dat wordt nog wat als afschot van wolven straks zou worden toegestaan ik vermoed dat die discussie alleen maar verder verhard.
anjali schreef:SusanH schreef:Deze discussie hebben we hier eerder ook al gevoerd. Reden tot afschot is er zeker, 1 van de hoofdredenen is het aantal aanrijdingen met wild beperkt houden. Enig idee hoeveel reewild en ander wild er wordt aangereden? Jij geeft dat zelf ook al aan. Hekken overal plaatsen is niet wenselijk. De anti jacht lobby is trouwens vele male groter in NL dan de jachtlobby waar over gesproken wordt. Het is tegenwoordig normaal in Nederland dat actiegroepen een jacht komen verstoren. Dat wordt nog wat als afschot van wolven straks zou worden toegestaan ik vermoed dat die discussie alleen maar verder verhard.
Ik ben ook antijacht want ik vind mensen die voor hun plezier onschuldige dieren doodschieten gewoonweg sadisten.En daar zal ik nooit een woord van terugnemen. Echter in het geval van wolven die zogenaamd om te eten talloze schapen,ponies etc. doden en verwonden ,terwijl ze ze niet eens opeten,dat kan niet en die moeten weg uit (zelf)verdediging. Ik heb indertijd toen ik nog bij de PvdD was voorgesteld ze te vangen en in een omheind wolvenpark te houden (dan hoeven ze niet dood) maar nee, men vond daar dat ze vrij moeten kunnen rondlopen. Dat vind ik als ponyeigenaar dus niet en dan vind ik dat het gewoon levensgevaarlijk ongedierte is en dat ze, als ze zich niet tot het vegetarisme gaan bekeren,weg moeten, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Wintu schreef:SusanH schreef:Wild tellen is gewoon lastig. Simpelweg omdat je een perceel krijgt toegewezen, daar tel je (altijd met 2 personen). Maar het wild staat natuurlijk niet stil. Dus wat bij jou langs is gekomen kan op een ander perceel ook gezien worden. Of het wild laat zich niet zien in de percelen waar geteld wordt maar bevindt zich net in een ander stukje bos/hei etc. Kan ook. Logisch dus dat men het niet precies weet, maar dat het een schatting is. Je kan ook veel afleiden uit de sporen. En het aantal aanrijdingen met wild. Of zoals voor een paar jaar terug, als de zwijnen gewoon door je dorp lopen en de tuinen eraan gaan. Dan weet je ook dat er dat jaar veel zwijnen zijn.
Als je het stuk leest, dan zie je dat het wel steeds meer als een probleem wordt gezien, omdat voor afschieten van wild steeds meer onderbouwing wordt gevraagd vanuit de maatschappij en ze die dus helemaal niet kunnen geven. Dus wij van wc eend ..... dat gaat niet lang meer zo zijn, heb ik zo maar het idee.
anjali schreef:SusanH schreef:Deze discussie hebben we hier eerder ook al gevoerd. Reden tot afschot is er zeker, 1 van de hoofdredenen is het aantal aanrijdingen met wild beperkt houden. Enig idee hoeveel reewild en ander wild er wordt aangereden? Jij geeft dat zelf ook al aan. Hekken overal plaatsen is niet wenselijk. De anti jacht lobby is trouwens vele male groter in NL dan de jachtlobby waar over gesproken wordt. Het is tegenwoordig normaal in Nederland dat actiegroepen een jacht komen verstoren. Dat wordt nog wat als afschot van wolven straks zou worden toegestaan ik vermoed dat die discussie alleen maar verder verhard.
Ik ben ook antijacht want ik vind mensen die voor hun plezier onschuldige dieren doodschieten gewoonweg sadisten.En daar zal ik nooit een woord van terugnemen. Echter in het geval van wolven die zogenaamd om te eten talloze schapen,ponies etc. doden en verwonden ,terwijl ze ze niet eens opeten,dat kan niet en die moeten weg uit (zelf)verdediging. Ik heb indertijd toen ik nog bij de PvdD was voorgesteld ze te vangen en in een omheind wolvenpark te houden (dan hoeven ze niet dood) maar nee, men vond daar dat ze vrij moeten kunnen rondlopen. Dat vind ik als ponyeigenaar dus niet en dan vind ik dat het gewoon levensgevaarlijk ongedierte is en dat ze, als ze zich niet tot het vegetarisme gaan bekeren,weg moeten, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
anjali schreef:@Dreamboy: Volgens mij zijn er wel dierenparken die wat voor wolven hebben. Als ze zodoende achter omheiningen zitten kan dat leuk zijn voor hen en voor hun liefhebbers. Ik heb zoiets (lang geleden) wel eens op de tv gezien met hun eigenaren die er nogal contact mee hadden. Leuk voor hen. Mijn totemdieren zijn het niet...
anjali schreef:@Dreamboy: Volgens mij zijn er wel dierenparken die wat voor wolven hebben. Als ze zodoende achter omheiningen zitten kan dat leuk zijn voor hen en voor hun liefhebbers. Ik heb zoiets (lang geleden) wel eens op de tv gezien met hun eigenaren die er nogal contact mee hadden. Leuk voor hen. Mijn totemdieren zijn het niet...
journee schreef:Wintu schreef:
Klopt, zonder goede onderbouwing mag wild niet worden afgeschoten. Dat betekent dus dat als er wel wild wordt geschoten, daar ook een goed onderbouwde reden voor is.
SusanH schreef:Ik begrijp niet echt wel stuk je bedoelt wintu. Dat maakt reageren lastig.
SusanH schreef:Als je zoekt op wildtelling via Google vindt je een pdf bestand van de KNJV ( jagers vereniging) daarin staat precies uitgelegd hoe tellen in zijn werk gaat. Dan wordt een en ander wel veel duidelijker
Onali schreef:dierenfan schreef:Sommige dingen moet je blij mee zijn en verder met rust laten![]()
Ken je die meme met die spin? Dat je weet dat er een verstopte spin is is enger/ ongemakkelijker dan wanneer je hem ziet.
[ [url=m/AWbQEx.jpg]Afbeelding[/url] ]
balance schreef:Inmiddels worden er toch weer links geplaatst, o.a. naar facebook die niet voor iedereen toegankelijk zijn. Graag even een beknopte samenvatting toevoegen bij zo’n link. ‘Zie Facebook’ is dus niet voldoende.
journee schreef:Wintu schreef:
Klopt, zonder goede onderbouwing mag wild niet worden afgeschoten. Dat betekent dus dat als er wel wild wordt geschoten, daar ook een goed onderbouwde reden voor is.
Ze geven zelf aan dat hun onderbouwing gestoeld is op natte vingerwerk, op een gok. En die onderbouwing die ze geven, wordt dus steeds minder geaccepteerd.