Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koekie73 schreef:Klopt lange adem, dat denk ik ook. Daar nemen we alle tijd voor, liever langer dan korter.
Als dat het dan maar is he? En daar twijfel ik nog even aan. Maar goed, nog niets van de kliniek gehoord. Niet teruggebeld en ook nog geen bevindingen, advies voor revalidatie op de mail.
Ik merk dat niet alleen Ellie's geduld maar ook dat van mij op is.
Koekie73 schreef:@manic die pees krijg je goed, geen probleem. De vraag is of er nog wat anders onder ligt dat deze beschadiging heeft veroorzaakt. Dat kunnen we nu afwachten, nu de pees wordt behandeld. Mijn vraag is of dat verstandig is en of we niet nu toch meer beeldvorming moeten doen om een evt onderliggende oorzaak aan te kunnen wijzen.
Koekie73 schreef:Ik merk aan Den Ham ook dat ze zo groot zijn geworden. Sjoerd kan niet meer normaal door de gang lopen zonder 'aangeklampt' te worden door assistenten, collega artsen of klanten. En het is dus ook heel lastig om gedurende de week even overleg te hebben, want tijd tekort.
Ben ik bij SMDC ook een beetje bang voor.
Ik ga voor nu de pees laten laseren, 3x per week. 4 tot 6 weken en dan tijd voor een controle echo.
Kan zijn dat ik die controle echo laat doen bij Hellendoorn. Daar zit Jan Willem, ook een goede arts en vooral lekker nuchter. Dan laat ik hem eens verder meekijken.
Mocht Ellie dan nog steeds kreupel zijn dan ga ik nadenken over Utrecht. Dat zou dan ook wel mijn keuze zijn. Wolvega heb ik geen goede ervaringen mee. Dus dan is Utrecht wel een logische keuze. Maar goed, kan ook zijn dat dat het moment is dat ik haar een jaar ergens op de wei zet.
Belangrijkste nu is dat die peesblessure behandeld wordt.
Koekie73 schreef:Nou en dan ook maar even een positief berichtje; wat hou ik toch van die merrie!!
Lopen allemaal mensen door de paddocks etc, Ellie staat te eten, kijkt en gaat weer verder met eten.
Komt mijn dochter er aan (zij was even de metacam aan het pakken); Ellie kijkt op, loopt naar het draad en gaat enorm hinnikenDat is toch geweldig?
![]()
Mijn dochter heeft het niet zo makkelijk momenteel door autisme en dit is dan zo prachtig.
Koekie73 schreef:Nou en dan ook maar even een positief berichtje; wat hou ik toch van die merrie!!
Lopen allemaal mensen door de paddocks etc, Ellie staat te eten, kijkt en gaat weer verder met eten.
Komt mijn dochter er aan (zij was even de metacam aan het pakken); Ellie kijkt op, loopt naar het draad en gaat enorm hinnikenDat is toch geweldig?
![]()
Mijn dochter heeft het niet zo makkelijk momenteel door autisme en dit is dan zo prachtig.
Koekie73 schreef:Hmm ik zou niet denken dat dat van veel eiwitten komt. Hoeveel beweging krijgt ze dagelijks?
Ik ken van een ander paard wel zo'n reactie op enting; heeft ze dit eerder gehad na enten?
manic schreef:Mijn paard had zo een reactie op de (tetanus) enting. Bult op borst en 2 dikke achterbenen voor ongeveer een week. Heb toen contact gehad met de dierenarts en die verzekerde me dat dat echt van de enting kan, eventueel inbandageren (met onder lap) en even aankijken. Ging uiteindelijk vanzelf weg.