Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:00

Autumnn schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar volgende week donderdag wordt er een keer voor mij gekeurd *\o/*

Spannend! Ik ga voor je duimen

Ik had een heel sensibele pre en ben bewust op zoek gegaan naar een heel ander type paard zodat ik niet kan gaan vergelijken (en ik niet meer zo stoer ben als vroeger hihi)

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:30

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:40

Dilan93 schreef:
Ik heb dat niet zo. Een paard vinden zoals Titane dat gebeurt toch niet meer. Hij is niet te vervangen.

En als ik voor een jonkie ga, dan moet ik er sowieso nog veel tijd en werk in steken voor ik ermee kan rijden. Maar vind dat juist fijn. Rustig een band opbouwen, paardje aan vanalles laten wennen en weten hoe de reacties zijn.

Maar ik zoek dan ook niet naar een paard waarmee ik dezelfde band heb als met Titane, want mijn volgende paard is niet Titane, maar een ander paard met een eigen karakter :)

Ja, elk paard is zichzelf, maar dat wil niet zeggen dat je er DUS een minder nauwe band mee opbouwt dan met je huidige of vorige paard.

Zelfs een paard wat ik verkocht heb omdat het toch niet zo paste, is nog steeds een maatje die graag even een knuffel komt halen (staat nog steeds op dezelfde stal).

Ik heb er nu twee die poep-jaloers zijn op elkaar omdat ze beide claimen dat ik van hen ben. Ben ik uit beeld zijn het dikke maatjes......

Gisteren nog; stonden ze in de verste hoek lekker met elkaar te knabbelen, niet door dat ik er was. Kijkt een van de twee mijn kant op, stopt met knabbelen en draait weg van de andere, waarop die ziet dat ik er ben. Geven ze een snauw naar elkaar en komen mijn kant op _O-

Sherivey

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:42

Ik zeg ook niet dat mn band er minder om zou worden. Maar hetzelfde als met een ander paard wordt het nooit.

Met mijn eerdere paarden had ik ook een goede band, maar beiden op een compleet andere manier. Heb ook eigenlijk nooit echt kunnen vergelijken, juist omdat het zo verschillend was.

Met een nieuw paard zal dat ook weer compleet anders worden. Is prima ook. :)
Het belemmert me ook niet in het kijken naar andere paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:07

Dilan93 schreef:
Funda is hier ook geliefd idd :))

Herkenbaar, Funda, paardenadvertenties, vacatures. Ik ben altijd aan het kijken.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:23

ikke schreef:
Ja, elk paard is zichzelf, maar dat wil niet zeggen dat je er DUS een minder nauwe band mee opbouwt dan met je huidige of vorige paard.

Zelfs een paard wat ik verkocht heb omdat het toch niet zo paste, is nog steeds een maatje die graag even een knuffel komt halen (staat nog steeds op dezelfde stal).

Ik heb er nu twee die poep-jaloers zijn op elkaar omdat ze beide claimen dat ik van hen ben. Ben ik uit beeld zijn het dikke maatjes......

Gisteren nog; stonden ze in de verste hoek lekker met elkaar te knabbelen, niet door dat ik er was. Kijkt een van de twee mijn kant op, stopt met knabbelen en draait weg van de andere, waarop die ziet dat ik er ben. Geven ze een snauw naar elkaar en komen mijn kant op _O-

Zo herkenbaar dat laatste, dat heeft mijn oudere ruin ook tegen mijn jonkie :')

je komt nooit twee keer hetzelfde paard tegen, ik denk dat je daar ook niet naar op zoek moet willen gaan.
Ik ben uiteindelijk wel qua karakter en afstamming met een soortgelijk type thuis gekomen, maar om nu te zeggen dat ze in wezen hetzelfde zijn, nee. Dat zullen ze ook nooit worden, maar dat is helemaal prima. Ze zijn allebei geliefd en dierbaar voor me.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:31

LunarEclipse schreef:
@Fly_High: ik lees eigenlijk dat jij en je paard gewoon heel goed op elkaar ingesteld zijn en een goede match zijn :D. En dat kan je eigenlijk ook niet vergelijken met een paard dat je net een keer gezien of gereden hebt.

En goede match zijn we zeker en Fly gaat dus echt nooit weg :o

Bij haar had ik wel vanaf eerste keer proefrijden al zekerheid dat het een paard voor mij was. Proefrijden heb ik toen namelijk met code oranje gedaan (windstoten en hagelbui waar zelfs hele makke paarden zich iets van aantrokken), op vreemd terrein ook nog (rijvereniging), zonder andere paarden erbij en de helft van verlichting stond uit want ja, wie komt er in godsnaam paardrijden als het zo heftig aan het onweren is :D Zij was uiteraard super alert op haar omgeving en ik kon hooguit 2 minuten instappen voordat ik per ongeluk in galop zat (oepsie :P) maar toch was zij volledig op mij gericht en heeft geen stapje verkeerd gezet dus ik heb haar vanzelfsprekend niet kunnen laten staan. Voordat ik haar kocht heb ik er niet eens mee gesprongen en toch waren we kleine 3 maanden verder lekker aan het crossen, met eerste springwedstrijd meteen winst gereden en ook nog eerste plaats behaald, ik ging er vrijwel meteen alleen mee naar buiten, langs de weg enz en zij heeft mij nooit in de steek gelaten al durft ze weleens haar frustratie met mijn gebrekkige rijkunsten heel duidelijk te uiten, maar ja daar leer je ook van he :D

Het is een lang verhaal geworden, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik helaas niet verwacht weer zo'n bijzonder paard tegen te komen :n dus ik zit te denken dat het misschien beter is om juist aan een heel ander type paard te beginnen :?

Tot nu toe heb ik slechts 3x proefgereden; 1ste was wel 100% mijn type paard (een hele pittige dame) maar onwijs groen, nog nauwelijks onder het zadel gesprongen en daarbij ook vrij kijkerig en schieterig, 2de was ook groen maar wel zo braaf en sprong netjes zijn rondje, helaas heb ik er geen klik mee, naar mijn idee juist omdat het geen vlotte merrie is, en 3de is in mijn hoofd blijven hangen ondanks het feit dat het ook absoluut niet mijn type paard is (lees nogmaals: geen pittige merrie) en qua leeftijd enz niet aan mijn voorwaarden voldoet.

Waar ik het meeste tegenaan loop is dat alle pittige merries het nadeel hebben van geen Fly zijn :+ en alle lieve ruinen toch heel anders te rijden zijn dan waar ik zo gek op ben, ook al zijn ze goed opgeleid en op zich fijn te rijden. Een jonkie zou ik sowieso niet te snel voor kiezen want ik wil er toch graag op relatief korte termijn wat meer mee doen, wat ik dus niet eerlijk vind tegenover een jong paard.

Ik zat vanochtend mijn twijfels heel uitgebreid aan mijn vriend uit te leggen en die zei dat kopen toch altijd een beetje gokken blijft omdat je geen paard met 1 of 2 keer rijden daadwerkelijk goed kan leren kennen... dus ja, dat is ook weer zo, je moet het maar durven 8)7

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:41

Jaaaa *\o/* *\o/* *\o/* mijn pony is goedgekeurd vandaag!
Meet Biscuit van Frankenastate oftewel Baloe!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:53

Gefeliciteerd! :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:58

Mooi dier!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:03

Wow
Wat een leukerd

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:38

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:45

Gefeliciteerd *\o/*

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:25

Alweer zo n mooie haf, wat een leukerd!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:26

Dank jullie wel! Ben zo blij als een klein kind haha

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:32

Oeh wat een leukerd! Gefeliciteerd!

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:35

Wauw gefeliciteerd!!! <3 Mooi dier hoor!

Vraagje voor degenen die recent een haf hebben gekocht: Hebben jullie voor aankoop laten testen op pssm1?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:37

Pssm2 komt ook voor bij ze..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:44

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:05

O wauw!! Super mooi! Proficiat met je knapperd

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:24

Gefelicteerd! Leuke haf, knap hoofdje

Ik heb pssm1 laten testen. Vader is al volledig getest en vrij, moederlijn is ook vrij voor zover ze weten,maar moeder is imv vroegtijdig overlijden niet getest. De kans was zo klein dat ik het risico heb genomen om de uitslag pas een paar dagen na de keuring te ontvangen. Hij stond toen al bij mij.
Uiteraard negatief getest
Ik heb wel zo'n leuk contact en gevoel bij de verkoper dat we er bij positieve uitslag ook wel uit hadden gekomen.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:31

Wat een knapperd! Gefeliciteerd!

@Fly_high: Fly klinkt inderdaad als een bijzonder paard. Je bent op zoek naar een paard erbij als ik het goed begrijp?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:00

Gefeliciteerd Kimberley! *\o/*

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:48

Wat een knapperd ook! En een B-lijn haf, die van mij ook :) je komt ze niet zo vaak tegen. Heel veel plezier en geluk samen!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:53

Gefeliciteerd!! Weer een hafje leuk!! *\o/*

Ik heb mijn haf uiteindelijk niet laten testen aangezien de vader negatief is getest en een halve zus (zelfde moeder, andere vader) negatief getest is. Uiteraard heb je dan altijd nog PSSM2 maar door de corona schijnt het zo 3 maanden te duren voordat je de uitslag hebt. Dus ik heb de gok genomen. Uiteraard wel gewoon klinisch en rontgenlogisch laten keuren.