Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mamabird

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:56

Vanmiddag naar een hele gave geweest. 10 jarige merrie Tuchinsky x Niveau. Heeft alleen ervaring als bospaard, maar wat een gaaf dier zeg.... helaas niets voor mijn dochter, maar als ze iets groter was geweest (1.58m en fijn gebouwd) dan had ik haar zelf gekocht.....

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:44

Die zag ik voorbij komen op facebook. Leek mij ook een leuk paard! Wel nog wat iel en onbespierd wat ik zo kon zien. Helaas voor mij 2.5 uur rijden :(

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:03

mamabird schreef:
Vanillia schreef:
Hm wat zuur mamabird. Wat zei de eigenaar ervan?

Ik ga straks even een belrondje langs een paar klinieken doen voor de keuring, ben benieuwd of daar nog veel verschil in zit. SHMC is heel goed en zit bij ons aan de overkant, maar ben erg benieuwd of die uiteindelijk nou ook veel duurder zijn dan andere dierenartsen.

De eigenaar zei ‘dat heeft ie hier nog nooit eerder gedaan....’ en even later dat ik wel inneens veel van m vroeg, maar een beetje knutselen om te voelen hoe een paard reageert in de aanleuning moettoch kunnen, zeker omdat mijn dochter nog wel eens onzeker kan zijn....

Mmmm, maar je dochter heeft achteraf wel nog fijn gereden? En jij zei dat die nadat die gemest had bij jou ook wel terug oké was? Nu, ik wil je niet ompraten, want een paard kopen is iets waar je natuurlijk wel volledig zelf achter moet staan. :D Maar in dit geval zou ik het dier wel het voordeel van de twijfel gunnen en er wel een derde keer bij zou durven gaan kijken. Het kan altijd zijn dat er een gasbelletje verkeerd zat in zijn darmen. :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:39

Gini schreef:
Het kan altijd zijn dat er een gasbelletje verkeerd zat in zijn darmen. :')

_/-\o_ :') Ik heb er zo eentje onder mijn gat. Als daar een scheet dwars zit lukt het hem ook niet. Meestal is dan een rondje door het achterliggende bos genoeg om de boel (poep) los te krijgen en dan loopt ie weer als een zonnetje :+ :+ Maar goed, dan had de eigenaar dat ook wel geweten lijkt me.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:10

mamabird schreef:
Vanmiddag naar een hele gave geweest. 10 jarige merrie Tuchinsky x Niveau. Heeft alleen ervaring als bospaard, maar wat een gaaf dier zeg.... helaas niets voor mijn dochter, maar als ze iets groter was geweest (1.58m en fijn gebouwd) dan had ik haar zelf gekocht.....

ik heb ze iet groter graag vooraal in de ring

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:45

Momenteel in contact met iemand die qua omschrijving en beeldmateriaal een goeie match zou moeten hebben staan, maar ze heeft al veel bezichtigingen staan deze week. Ben bang dat deze onder m'n neus vandaan geveegd gaat worden. Echt balen, want het is de eerste waarbij ik zo'n 'oh ja, dit zie ik wel zitten!' gevoel had.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:14

Heeft hier ook iemand contact gezocht met de verkoper over een 7 jarige Rhodium ruin die op SH staat?

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:17

N0a schreef:
Die zag ik voorbij komen op facebook. Leek mij ook een leuk paard! Wel nog wat iel en onbespierd wat ik zo kon zien. Helaas voor mij 2.5 uur rijden :(

Had een jaar niets gedaan. De vorige eigenaar is een oude man en ziet te slecht om nog te rijden. Hij heeftdit paard zelf zadelmak gemaakt op z’n 76e . Daarna alleen bosritten gereden totdat het vorig jaar niet meer ging.
Als je tenger en 1.65m bent dan is hetwel echt een paard. Kan echt extra bewegen als je m wat actief maakt.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:18

MISTRAL94 schreef:
Heeft hier ook iemand contact gezocht met de verkoper over een 7 jarige Rhodium ruin die op SH staat?

Staat die te koop via Bregje Zijlstra? Zij werkt ook samen met Jordy Wilken. Is wel betrouwbaar hoor.

Ik heb ook eindelijk een leuk paard gespot. Staat hier op 10 minuten afstand, dus hopelijk kan ik deze week een keer gaan kijken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:30

MISTRAL94 schreef:

Vind ik erg onrustig in de aanleuning en krabbelig voor zo'n jong paard al wordt hij vriendelijk gereden. Met een wat langere teugel loopt hij beter. Er is iets dat ie niet fijn vind in aanspanning. Alles op de foto kosten verkoper als je overweegt te kopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:31

ArcoIris schreef:
Momenteel in contact met iemand die qua omschrijving en beeldmateriaal een goeie match zou moeten hebben staan, maar ze heeft al veel bezichtigingen staan deze week. Ben bang dat deze onder m'n neus vandaan geveegd gaat worden. Echt balen, want het is de eerste waarbij ik zo'n 'oh ja, dit zie ik wel zitten!' gevoel had.

Dan bel je d'r op: ik stap NU in de auto......

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:49

Noa die ja!

Babootje nee ik ben daar wezen kijken toen hij nog bij de vorige eigenaar of misschien wel de opdrachtgever stond. Er hangt nu een ander verhaal aan. Hij kon toen niet voor gereden worden en was stiekem wel benieuwd wat nu werkelijk het probleem met hem was. Dat kreeg ik toen niet duidelijk. Ik ben niet meer op zoek maar dit paard is mij, door het bijzondere verhaal wel bij gebleven.

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:05

Hoi allemaal, ik heb mijn oog laten vallen op een mooi paardje. Zaterdag ga ik opnieuw proefrijden.
Wat ik me wel afvroeg, wat wordt er concreet bedoeld met ‘paard wordt verkocht zonder BTW’? Is de prijs voor mij als particulier dan all-in of moet ik hier nog 21% bijtellen? Is natuurlijk wel een groot verschil?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:07

Merylpluche schreef:
Hoi allemaal, ik heb mijn oog laten vallen op een mooi paardje. Zaterdag ga ik opnieuw proefrijden.
Wat ik me wel afvroeg, wat wordt er concreet bedoeld met ‘paard wordt verkocht zonder BTW’? Is de prijs voor mij als particulier dan all-in of moet ik hier nog 21% bijtellen? Is natuurlijk wel een groot verschil?

Ik kwam in België voor de "verrassing" te staan dat mijn paard te koop stond ex BTW ipv incl. Meestal is het gewoon incl.

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:10

Ik ben van België en paardje staat in Nederland te koop

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:16

Is het een handelstal of een officieel bedrijf? Misschien heeft het daarmee te maken?

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:20

MISTRAL94 schreef:
Is het een handelstal of een officieel bedrijf? Misschien heeft het daarmee te maken?

Goede vraag! Volgens mij zeker geen handelstal. Kan ik best even navragen. Ik ga ervan uit dat het voor mij als particulier all-in is

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:24

Of wil het dan gewoon zeggen dat er niet verkocht wordt aan handelaars en maneges?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:39

Bij een particulier heb je sowieso niet te maken met BTW. Bij een handelstal oid zou het misschien nog wel zo kunnen zijn als het specifiek in de advertentie staat?

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:43

MISTRAL94 schreef:
Bij een particulier heb je sowieso niet te maken met BTW. Bij een handelstal oid zou het misschien nog wel zo kunnen zijn als het specifiek in de advertentie staat?

Er staat enkel letterlijk 'wordt verkocht zonder BTW'. Het is kleinschalig dus ik vermoed dat ze niet BTW plichtig zijn. Maar ik kan het natuurlijk best even navragen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:44

Voor je voor verrassingen komt te staan zoals ik toen :+ en ik het een enorm leuk paard vond. Maar ze boven budget kwam te liggen door de BTW. Want dat tikt behoorlijk aan.

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:51

MISTRAL94 schreef:
Voor je voor verrassingen komt te staan zoals ik toen :+ en ik het een enorm leuk paard vond. Maar ze boven budget kwam te liggen door de BTW. Want dat tikt behoorlijk aan.

Inderdaad

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:06

MISTRAL94 schreef:

ja info via pb

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:11

ikke schreef:
ArcoIris schreef:

Dan bel je d'r op: ik stap NU in de auto......

*\o/* *\o/* rij je al?

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:42

Toch afspraak weten te maken, vrijdag gaan we langs