Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:45

Dat is inderdaad wel echt "serieus rijden" dan al hoor Fransje! Tof om zo al te kunnen gymnastieken :) Wat voor oefeningen beginnen jullie daar mee?
En aiii, lees nu van je onfortuinlijke afstap, sterkte met de blauwe plekken :(:)

Fijn dat je al verschil merkt met Timmie! Hopelijk vanaf nu een fijne stijgende lijn :)

Ook met zulke oren is Dije knap hoor! :)) Tamme is ook knap, breed dier zeg. Hier is de 'vliegtuigstand' favoriet zodra er een fototoestel in de buurt komt :+

Interessant PSvanLot! Wat kwam er uit, merk je al verschil of duurt dat een tijd?

Dat is een stoere foto MirandaMalik :wow: En dan daarna dat blije snuitje van Malik :))

Die wenkbrauwen, hilarisch :))

Knappe vent Jodym :j

Pinda vindt wandelen ge-wel-dig, gezellig theemutsend met je mens op uitstapje in de Grote Interessante Wereld waar je de stoere puppy uit kunt hangen 8-) -:)

Op eigen benen lopen in de grote bak met minder steun is ook lastig Noisy, goede oefening! :)

Ah nee wat irritant Granoek, stomme gejaag dan -O- :(:) Hoe is het nu?

Hier een dubbele dag. Eerst vond ik Miep met een been wat van een dikke kogel gisteren (ik dacht verdraaid), naar helemaal dik tot boven de knie was opgelopen -O- Einschuss....dus spoedbezoekje veearts vanavond :$ en nu een dot ontstekingsremmers, pijnstillers en vochtafdrijvers rijker. Gelukkig op tijd bij, maar vervelend is het wel...arme olle moeke :(:)

Daarna Pinda getrakteerd op haar eerste balkjes in de bak, ik had verwacht dat dat heel heel heel moeilijk zou zijn...niks was minder waar, zowel in stap als draf netjes eroverheen alsof ze dat dagelijks doet *\o/* Ook 2 achter elkaar, niks geen punt. Het is toch wel een allround paard ipv dressuurgeit *\o/* *\o/* *\o/* En daarna buiten uit gaan stappen. Stoere brave puppy <3

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:02

Even bijgelezen. Wat gaan jullie weer hard }> En weer een heleboel mooie plaatjes van jullie knapperds.

Weer een hele leuke en knappe Pinda zag ik <3 Even een oepsie momentje hoort er natuurlijk ook bij :+ En nog een late gelukkige verjaardag! Veel beterschap ook voor Miep. Al enig idee wat het kan zijn?

Wat sneu Berdien. Heel veel sterkte -O-

Wat rot van het zadel Midnight...

Met Koda alleen wandelen is natuurlijk ook een uitdaging, gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Zou je beter ook geen zadelpasser laten komen goldenarrow? Die hebben er toch vaak meer verstand van en zien dingen die wij niet zien, zeker bij die jonge paarden is een goed passend zadel echt heel belangrijk. Of had je dat al laten doen? Gelukkig geen pijn gedaan!

Malik heeft een klein ongelukje gehad zo te zien, gelukkig valt het mee! Dat filmpje, even een zielig paardje zeg :=

Veel plezier en succes dit weekend Fransje, komt wel goed! En jullie zijn toch echt flink wat kilometers aan het afleggen zo te zien.

Wat goed om te horen dat het met Duke al wat beter gaat, dat was toch even spannend.

Ik ben maandag toch maar een harnas gaan oppikken bij een vriendin voor de veiligheid, ik heb nog steeds geen idee wat Marie gaat uitspoken eenmaal we echt beginnen met rijden. Ik kan geen hoogte van haar krijgen, dus kijk er wel wat tegenop. Deze middag is ze zadelpasser geweest, zadel lag al relatief goed. Hij heeft in het midden wat moeten bijvullen en binnen een maand of 2 komt hij terug om de boom aan te passen want die gaat binnenkort breder moeten als ze verder uitzet. Maar we kunnen alvast weer even verder. Vrijdag heb ik terug les en ga ik ook voor haar shoppen :o

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:23

Oh nee, Miep in de lappenmand :(:) Hopelijk is ze snel weer oké.
Pinda lekker over de balkjes! Ze had springbloed toch? Wie weet komt het er toch uit. :D

MM, Malik is lollig.

Bedoel je met een harnas een bodyprotector, Calipsolover?
Veiligheid voorop!
Fijn dat het zadel best goed lag, nu nog beter, dus je kunt weer even verder.

Vientje, we doen nu niet zoveel spannends ohz qua oefeningen behalve zorgen dat ze recht in haar lichaam loopt. Dus dat is achterhand en schouder corrigeren, net welke er uitzwaait, en voltes als ze het moeilijk krijgt. Verder volte vergroten en verkleinen.
Aan de hand doen we wel travers en schouderbinnenwaarts.
Nu we zoveel op pad zijn, met bijbehorende rustdagen, is het in de bak rijden/oefenen beperkt tot 1 keer per week.

CalipsoLover

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:35

Ja, een bodyprotector inderdaad :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:37

Aorry ik moet even egoposten! Ik lees mee, ben alleen te druk voor een bijleespost. Maar! Over 2 weken heb ik vakantieee *\o/*

<3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:44

Fransje, ze heeft flink de pas erin!
Lekker hoor zo daar rijden, super dat het zo goed gaat.
Ik woonde eerst in Zaandam en mijn schoonmoeder woont in Castricum dus wel grappig om te zien daar.
Ook eventjes 'afgestapt' op de snelle manier, had je haar nog vast of bleef ze staan?

Tuurlijk is Pinda veelzijdig! :D
Hangt er toch ook van af wat je zelf doet, de meeste paarden doen gewoon mee.
Fijn dat ze het zo goed deed!
En wat rot van Miep, beterschap.. :(:)

Calipso, wel fijn dat het zadel oké is.
Als je het niet helemaal vertrouwd misschien wel prettiger om een bodyprotector aan te hebben.
Maar er geen self fulfilling prophecy van maken he! ;)

Gimme_Joy kijk dat eens lekker ontspannen rondhobbelen op de wei!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:09

Haha fransje, mooi verslag van je afstapkunsten :P

Oh neee.. Miep :(:) Beterschap
Knappe Pinda 8-)

Heerlijk Gimme_Joy!!! <3

Leuke foto van Malik weer :')

Beter dan om ff een bodyprotector aan te trekken calipso.. :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:25

Ik had haar vast maar ze bleef ook staan. Ze was verbaasd, ik ook, de drie tegenliggers ook en mijn vriendin die achter mij reed ook.
Was eigenlijk heel kneuterig en grappig :D
Daarna weer opgestapt en later nog een stukje draf gedaan.

Ze heeft inderdaad een lekker vlot tempo buiten. Hoef wat dat betreft alleen te zitten

Castricum is heel dichtbij inderdaad.
Rijden we ook regelmatig. :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:37

Eigenlijk wel een goede oefening zo, weet je een beetje hoe ze reageert op zo'n moment. :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 00:01

Calipsolover: Zadelmaker komt volgende week vrijdag, maar het is een lastige kwestie. Prazani staat natuurlijk te koop, dus ik weet niet hoe lang ik hem nog heb, dus wil geen compleet op maat gemaakt zadel voor hem kopen (alleen als dat nog aanpasbaar is). Maar tegelijk heeft hij wel een vrij ver doorlopende schouder en korte rug (en juist weer veel lendenen), wat met mijn bilmaat gewoon heel lastig is. Met een Engels zadel kom je dan eigenlijk al sowieso niet uit. Nu ben ik fan van Spaanse/Portugese zadels. Die zadels zijn natuurlijk gemaakt voor paarden met relatief weinig draagvlak en vaak veel schouder, dus dat zou ideaal zijn. Maar de zadels die daar aanpasbaar voor zijn vallen ruim €1000 boven budget (Deuber). Dan heb je ook nog budgetvriendelijkere, maar die zijn maar beperkt aanpasbaar door middel van koud persen. En Prazani is vrij smal, dus kans zit erin dat ik dat weer niet passend ga krijgen op 1 van mijn andere paarden.

Met andere woorden; ik heb gewoon een geldboom nodig :')

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:24

Wij hebben een passend zadel *\o/*
Afbeelding
Gisteren de zadelpasser hier gehad en dit zadel had ik zelf via marktplaats gekocht. Gelukkig bleek het perfect te liggen :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:29

Wat fijn! dan heb je wel echt geluk

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 06:49

Oh Malikje niet zo slim met dat stroomdraad...

Jodym lekker dat je zo'n fijne bijrijder hebt! Klinkt alsof het een goed idee is het wandelen op te bouwen, maar sommige dingen kun je natuurlijk ook op het erf oefenen (fietsers en auto's etc). Dan went hij daar vast aan in een veilige omgeving :)

Noisy, bosjes aan de zijkant van een bak zijn DOODENG natuurlijk :')

Klinkt alsof jullie goed bezig zijn met rechtrichten fransje. En er een keer afliggen hoort er natuurlijk bij, gelukkig geen pijn gedaan. Ze heeft inderdaad wel de pas erin!

Wat rot dat die merries achter Duke aangejaagd hebben! Wat zei de DA?

Leuk Pinda voor het eerst over de balkjes! Ik heb op de vorige stal heel veel balkjes en sprongetjes gedaan met Koda maar hier helaas geen hindernismateriaal... Als ik straks weer een baan heb hoop ik daar een keer in te kunnen investeren :)

Haha grappig het woord harnas voor bp. Klinkt gelijk heel stoer! Wel verstandig om te gebruiken, had mij een hoop gescheeld als ik die aan had gehad tijdens mijn val :j

Goldenarrow ja zo'n geldboom zou leuk zijn! Ik vind zadels sowieso altijd een lastig ding...

About gefeliciteerd met je zadel, dat is wel ideaal gegaan zo.

Hier zijn we lekker bezig, ik merk dat nu de spanning in de kudde weg is, Koda tijdens het rijden ook minder spanning heeft *\o/* En ik kom eindelijk toe aan mijn geplande 2-keer-in-de-week rijden ;) Ik wissel momenteel regelmatig af in met/zonder bit, afhankelijk van mijn doelstelling van de dag. Maar het gaat echt goed op het moment dus ik hoop dat we dit volhouden!! Vandaag komt de hoefsmid, is hard nodig want zijn hoeven zijn keihard gegroeid afgelopen tijd en nu staat hij weer veel te steil, dat is echt een lastig ding bij hem....

Overigens is Koda vandaag jarig en hij is 4 geworden Y)(^)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:12

Gefeliciteerd voor Koda! *\o/*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:38

Gefeliciteerd met Koda!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:42

Gefeliciteerd met Koda! *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:08

Van harte!!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:15

Ah ik wist niet dat Prazani te koop stond. Dat maakt het inderdaad lastig. Mijn zadelpasser zei ook dat het goed is dat ik een Bates zadel heb voor Marie, want die gaat ook nog veel veranderen qua bouw en dan is een aanpasbaar zadel wel heel handig.

Ah hier ook familie in Castricum en zal daar volgend jaar ook tijdelijk even naartoe verhuizen :D En misschien gaat Marie wel mee, maar dat moeten we even nog bekijken hoe en wat en of het de moeite is. Heb wel al eens naar stallen gekeken. Wij wonen nu tussen Antwerpen en Gent.

Wat een geluk Anouk!

Gelukkige verjaardag Koda!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:24

Hier is ook weer een kogel door de kerk :D

Deze middag had ik les met Marie, Na 10 minuutjes longeren er op gekropen, wat rond gestapt en dan een beetje gedraafd, ze was ontzettend braaf! *\o/* Dit was ons eerste drafje samen, in het begin vond ze het wat spannend en snapte ze niet goed wat we juist wouden van haar, maar na een keer haar kont in trekken draafde ze mooi aan en echt super ontspannen. Helaas weer geen foto's of filmpjes :\

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:09

Wat goed, Calipsolover *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:10

Goed gedaan CL!

Hier vandaag weer eens op Gentle gereden (gister 1e x in 3,5e week er weer opgezeten)...

Man ow man, wat een paard heb ik zeg :D
3,5e week niets mogen doen en dan zo lopen... zijn draf is nu ook duidelijk verbeterd dus gok dat hij al die tijd al last gehad heeft van dunne zolen.

Nu weer lekker optrainen en dan de 11e weer naar trainster om te lessen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stopje <3
Afbeelding
Stills uit video

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:13

Super nieuws CL, fijn dat ze zo braaf is.

Gentle is inderdaad echt een topper zeg, groeit ook echt mooi uit zo.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 21:34

Ik lees wel alles maar reageer even op de laatste 2 blz, ik geraak anders van z'n leven nooit bij :')

Ik zie als eerste foto pinda die staat te shinen :):)

Klinkt als een leerzame les fransje! Dat fietsen heb ik nooit gedurfd, dat laat ik aan mijn vriend over. Heb al moeite met recht fietsen zonder paard _O-
Beterschap met je blauwe bil en nog meer: met je gedeukte ego hahaha :D

Midnight, is niet stom hoor. Ik heb jarenlang de raarste nachtmerries gehad van de dag dat ik Duke kocht tot hij ongeveer 2 jaar was. Dingen als hem opsluiten in een emmer met de deksel er op (beest is 800kg hé, de emmer was 10L ofzo), of hem een maand in een zandbak opsluiten en vergeten water geven etc... maak me nog steeds om hem het vaakst druk wat betreft bang zijn om iets fout te doen

Prachtige foto van Dije met de manen in de wind!

PSvanLot, in welke zin interessant?

DIE WENKIES Mirandamalik _O- raap me op hahahaha

Jodym oeps maar blaffende honden schrik ik ook nog wel eens van := Veel oefenen oefenen oefenen

Oh Noisy spannend, er op! Ik heb met Duke nog nooit een bak gezien en soms irriteert het me echt maar dan denk ik maar 'hij kan tenminste niet aan de bakrand plakken' :') Jouw bericht bevestigt dat wel haha. Maar toch die rechte stukken zijn erg moeilijk in een wei helaas.

Ahhh vientje jij ook al einshuss geval, ik ben het eigenlijk pas gaan opzoeken toen het met Duke al wat beter ging en maar goed ook. Als ik dat had geweten toen ik hem met een dik been in de wei vond denk ik dat ik helemaal over de rooie was geweest :+ Hoop toch niet dat het altijd zo gaat en dat wij (Miep en Duke) er ook echt vanaf zijn nu
Knap van Pinda, over de balkjes! Dexter is er 12 en die dendert er nog steeds gewoon doorheen, ezel

Oeh CL wat gaan we shoppen?? :):) Helaas geen filmpjes maar super fijn dat jullie mooi hebben kunnen rondrijden, heerlijk gevoel!

Filmpje van Joy kan ik nu niet kijken dus die kijk ik thuis even

GA, mood. Maar wij zitten niet in een geldbomenklimaat ben ik bang, mijne groeit al niet meer sinds ik uit huis ben gegaan _O-

Anouk, mooi zadel! Meevallertje zeg :)

Gelukkige verjaardag voor Koda!

Waauwww Gentle gaat ook fijn hoor. Wat een tank is dat ook geworden hé?

--

Ik heb mijn gevoel gevolgd en Duke terug naar huis gehaald. Liggen nu toch stil met dat been en de opties waren ofwel bij mijn vriend thuis op stalrust want ik wilde hem niet terug in de merriekudde, ofwel thuis alleen met Dexter op de wei. Dan kon hij wel bewegen maar moest hij zich niet druk maken om die bitchy merries er bij.
Daar bovenop kwam nog dat Dexter zijn borst open had liggen en overal bultjes had over zijn hals waarvan ik vermoed dat ze komen door steekbeesten. En ik wil hem dan wel een deftige vliegendeken kopen, UV werend, maar niet als ik die een uur later in de wei terug vind, in flarden getrokken door merries die dat wel grappig vinden.

Dus die twee zaken hebben gezorgd dat ik dàcht dat het beter was om ze even thuis te zetten tot ze beide mooi genezen zijn. Of dat een goede keuze is geweest zal de tijd uitwijzen maar je eigen gevoel is vaak toch het beste hé? Dat idee heb ik toch altijd.
Het is in ieder geval waar ik me het beste bij voelde.

Voorlopig loopt Duke nog prima, ik zie hem soms dat been wat laten hangen als hij aan het grazen is maar als hij stapt zie ik eigenlijk niks. We blijven er wel compagel op doen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:08

Wat een knappe Gentle <3

Wat fijn dat Duke weer thuis is. Ik denk dat naar je gevoel luisteren nooit een slecht idee is. Diallo mijn ander paard kan ook niet zonder vliegendeken. Vanaf hij geen vliegendeken aan heeft wordt hij opgegeten, heb er een paar verschillende maar vind de beste toch die van Harry's Horse, terwijl ik ook een horseware heb (dubbel zo duur). Nog veel beterschap verder met Duke! En hoe gaat het nu met jou voet?

Wij hebben een nieuwe singel gekocht, verzorgingsproducten en een dekje van Equestrian Stockholm (stond niet op het lijstje, maar kon het niet laten) in de kleur Emerald. Maandag heb ik weer les en komt er een vriendin mee om foto's en filmpjes te maken!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:13

Denk dat je er wel goed aan gedaan hebt om ze thuis te zetten Granoek, jagende merries is ook niets! Beterschap iig

Gentle is idd n tank aan het worden, groeit nog steeds als kool en gaat nu ook wat meer de breedte in dus me happy <3