slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:27

massy schreef:
dat is wel te vergelijken met eeen paard wij hebben hersens een paard instinkt;) en als een paard zich gelijk in een nieuwe omgeving om zijn gemak vioelt mist hij wel iets dat instinkt heet!!

nee,want een paard heeft gewoon niet dezelfde denkwijze als wij,dat is gewoon niet zo.
en een paard heeft ook hersens hoor Haha!

wat wel zo is(imo dan Knipoog ) dat ze wel alert zijn in een nieuwe omgeving,en dat is inderdaad logisch,maar om dan te stellen dat ze dan direct niet op hun gemak zijn,nee daar ben ik het niet mee eens.
waarom zou een paard in een nieuwe omgeving niet op zijn gemak zijn?de meesten vertrouwen op hun begeleider,als dat een vertrouwd persoon is,zijn veel paarden al snel op hun gemak.
daar missen ze echt geen instinct voor hoor!

natuurlijk heb je wel paarden die zowieso van een nieuwe omgeving(waar dan ook)zenuwachtig worden,daarom zei ik ook dat voor hen een andere oplossing beter is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:20

massy schreef:
dat is wel te vergelijken met eeen paard wij hebben hersens een paard instinkt;) en als een paard zich gelijk in een nieuwe omgeving om zijn gemak vioelt mist hij wel iets dat instinkt heet!!

Dan heeft mijn paard dat verloren, want als ik die van de trailer af doe is het eerste wat ze doet zuchtend met haar neus in het gras duiken, en naar al de honderden andere paarden die er rondlopen, kijkt ze niet eens op Haha! .

Is je paard ook in paniek als je een buitenrit maakt? Dan kom je ook in een andere omgeving. Mijn paard is dan helemaal niet in paniek, wel geweldig nieuwsgierig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:51

Als 'pennymeisje' een aantal jaar terug, vond ik slachten echt te erg voor woorden.... Toen duidelijk werd dat Genderose er ook heen zou gaan, werd ik hier op bokt een stukje wjizer. Slachten leek me helemaal niet zo'n ramp, maar juist beter dan inslapen. Zo is dat de afgelopen jaren ook gebleven en ben ik altijd overtuigd voro de slacht geweest.

Echter heb ik nu sins kort een eigen paard, waar ik helemaal dol van ben. Natuurlijk hoop je dat die keuze nooit zal komen, maar las hij wel komt zou ik nu absoluut niet meer weten wat ik zou willen doen... Als ik er aan denk zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen haar te laten slachten, lijkt me zo vreselijk naar... Al is inslapen daarnaast ook weer niet alles...

Ik denk dat het tegen die tijd duidelijk moet zijn in wat voor situatie ze is... Is ze nog mobiel, is ze trailer gewend en niet gestresst op nieuwe plekken... Dan wordt het misschien toch slacht. Is dit niet het geval wordt het inslapen bij stal.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:07

massy schreef:

Of een paard wat nerveus wordt mist een eigenaar die ie vertrouwt en die hem op zijn gemak stelt.....

Jeetje, inderdaad IL..... alleen de titel wordt gelezen Knipoog

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:19

Eerlijk gezegd heb ik er nooit over nagedacht, slachten of inlaten slapen.

totdat het dinsdag mis ging met mijn pony, ze is gevallen. Been gebroken en de pezen kapot. We zijn nog naar een kliniek gereden met haar, maar ook daar konden ze niks meer voor haar doen. Ze heeft daar dus een spuitje gekregen. En we hebben haar laten cremeren.

Je hebt dus ook niet altijd de keuze tussen slachten of in laten slapen, het is maar net wat op dat moment het beste voor het dier is.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:25

Tancreda4 schreef:
Als 'pennymeisje' een aantal jaar terug, vond ik slachten echt te erg voor woorden.... Toen duidelijk werd dat Genderose er ook heen zou gaan, werd ik hier op bokt een stukje wjizer. Slachten leek me helemaal niet zo'n ramp, maar juist beter dan inslapen. Zo is dat de afgelopen jaren ook gebleven en ben ik altijd overtuigd voro de slacht geweest.

Echter heb ik nu sins kort een eigen paard, waar ik helemaal dol van ben. Natuurlijk hoop je dat die keuze nooit zal komen, maar las hij wel komt zou ik nu absoluut niet meer weten wat ik zou willen doen... Als ik er aan denk zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen haar te laten slachten, lijkt me zo vreselijk naar... Al is inslapen daarnaast ook weer niet alles...

Ik denk dat het tegen die tijd duidelijk moet zijn in wat voor situatie ze is... Is ze nog mobiel, is ze trailer gewend en niet gestresst op nieuwe plekken... Dan wordt het misschien toch slacht. Is dit niet het geval wordt het inslapen bij stal.

Kijk, dit is een post waar je iets mee kan!!

Duidelijk en gefundeerd!!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:26

mara_lover schreef:
Eerlijk gezegd heb ik er nooit over nagedacht, slachten of inlaten slapen.

totdat het dinsdag mis ging met mijn pony, ze is gevallen. Been gebroken en de pezen kapot. We zijn nog naar een kliniek gereden met haar, maar ook daar konden ze niks meer voor haar doen. Ze heeft daar dus een spuitje gekregen. En we hebben haar laten cremeren.

Je hebt dus ook niet altijd de keuze tussen slachten of in laten slapen, het is maar net wat op dat moment het beste voor het dier is.

Allereerst een dikke Ach gut voor jou!! Vreselijk om zo onverwacht je paard te verliezen....

Je laatste zin is top!! Daar draait alles om!!!!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:36

Precies!
Zoals eerder al gezegd, heb ik Aileen bewust naar de slacht gegaan omdat ik van tevoren heel goed kon inschatten hoe zij (en ik) zou reageren. En ik vind het achteraf een goede keus geweest.

Op dezelfde dag (!) heeft mijn vriendin haar paard laten inslapen. Het arme dier was chronisch hoefbevangen en kon nauwelijks lopen. daarnaast schoot ze van de trailer volledig in de stress. In haar geval zou ik natuurlijk ook niet met dit paard naar het slachthuis zijn gegaan, dat zou ronduit misdadig zijn.

Uiteindelijk gaat het erom, dat je niet je eigen gevoelens op het paard projecteert (''slachten is ENG'') maar zo eerlijk mogelijk onder ogen durft te zien hoe het voor het paard zal zijn.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:40

beantsje schreef:
Precies!
Zoals eerder al gezegd, heb ik Aileen bewust naar de slacht gegaan omdat ik van tevoren heel goed kon inschatten hoe zij (en ik) zou reageren. En ik vind het achteraf een goede keus geweest.

Op dezelfde dag (!) heeft mijn vriendin haar paard laten inslapen. Het arme dier was chronisch hoefbevangen en kon nauwelijks lopen. daarnaast schoot ze van de trailer volledig in de stress. In haar geval zou ik natuurlijk ook niet met dit paard naar het slachthuis zijn gegaan, dat zou ronduit misdadig zijn.

Uiteindelijk gaat het erom, dat je niet je eigen gevoelens op het paard projecteert (''slachten is ENG'') maar zo eerlijk mogelijk onder ogen durft te zien hoe het voor het paard zal zijn.

Ook ik heb bewust voor de slacht gekozen met Ilse. En ik hoop dat onze andere paardjes op dezelfde manier mogen gaan.....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:41

nog even een aanvulling: inslapen is natuurlijk een eufemisme voor het doden met een vergif dat een hartstilstand veroorzaakt.
Andersom is slachten een handeling die na het doden plaatsvindt.

Als de keuze zou luiden; Doodschieten of vergiftigen, zouden veel mensen hier dan niet heel anders reageren?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:42

beantsje schreef:
nog even een aanvulling: inslapen is natuurlijk een eufemisme voor het doden met een vergif dat een hartstilstand veroorzaakt.

Als de keuze zou luiden; Doodschieten of vergiftigen, zouden veel mensen hier dan niet heel anders reageren?

Heel goed gevonden zeg!!! OK dan!

Werpt voor een aantal mensen misschien inderdaad een heel ander licht op de zaak......

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:44

goed verwoord beantsje

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:08

BitchyWitchy schreef:
beantsje schreef:

Werpt voor een aantal mensen misschien inderdaad een heel ander licht op de zaak......

helemaal mee eens;)!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:25

blacky4life schreef:
Ik denk inlaten slapen of naar het crematorium. ik zou mijn paard nooit kunnen laten slachten.

Kijk, dat vind ik nou zielig. Inslapen én het crematorium, dat snap ik maar zo?

Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:09

beantsje schreef:

helemaal mee eens!

enne pas maar op Lielle,je ontketend straks een penny oorlog Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:11

Lielle schreef:
blacky4life schreef:
Ik denk inlaten slapen of naar het crematorium. ik zou mijn paard nooit kunnen laten slachten.

Knipoog

Nou. Dierenbeul. Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:43

BitchyWitchy schreef:
beantsje schreef:

zeker een heel slimme opmerking. Als mensen het ook zo zouden zien dan krijgen ze meteen een andere mening.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:50

Lielle schreef:
blacky4life schreef:

Knipoog

Dat is echt een kwestie van het zekere voor het onzekere... Doet gewoon beide!!!! Clown

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:55

Dan weet je zeker dat ie dood is.
Vroegen ze vorig jaar ook met mn oma, ze was gecremeerd (na dat ze overleden was Clown ) Toen stond er op het fomulier allerlei mogelijkheden, waaronder de as begraven. Dus ik zei nou ja om het zekere voor het onzekere te nemen. Dat hebben we niet gedaan hoor. Ze is uitgestrooid.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:56

IndianLady schreef:
Dan weet je zeker dat ie dood is.
Vroegen ze vorig jaar ook met mn oma, ze was gecremeerd (na dat ze overleden was Clown ) Toen stond er op het fomulier allerlei mogelijkheden, waaronder de as begraven. Dus ik zei nou ja om het zekere voor het onzekere te nemen. Dat hebben we niet gedaan hoor. Ze is uitgestrooid.

*BOINK*

tess_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:16

Ik zou het vrezelijk vind als je paard op een bord van iemand anders liggen, die er lekker van zit te genieten omdat het vlees zo lekker smaakt. Vork Ik hoop so wie so niet dat ik mijn paard moet in laten slapen of naar de slager hoef te brengen. Huilen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:17

En ik vind het vreselijk dat mensen nog altijd niet kunnen lezen Knipoog .

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:17

Haha! iemand met engelen geduld aanwezig?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:27

uit de boktwiki schreef:
Bij de Rendac wordt je paard samen met andere dieren verwerkt tot een meel-achtige substantie. Dit meel wordt gebruikt om energie van op te wekken bij onder andere stroombedrijven zoals de Eon.

Dit vind ik ook sielug zeg. Zit je lekker van de tv te genieten onder een kamerlicht op kosten van mijn paard. Vork

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:29

die van mij heb ik weggegooid want je bereikt er tog niets mee. (trouwens niet me paard hoor maar me engelengeduld Nagelbijten / Gniffelen )