Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 22:16

Dat zou ik vanuit Carl ook snappen, het blijft een smet op je werk als je zelf zo niet bent.
En ze ging zo tekeer op dat paard dat ik niet geloof in één incident.
Trieste afloop van een samenwerking maar dan had ze moeten nadenken.
Dit bij een lesklant notabene met bezoek zegt dat je echt schijt hebt aan de pijn die je het dier doet en of mensen dat zien.

En die straf? Terecht, maar voor velen zal ze nooit meer die zo perfecte amazone zijn.
Ik had het niet verwacht bij haar.
Voor mij een reden om bij mijn standpunt te blijven dat de topdressuur uit mag sterven of drastisch veranderen moet.

Elisa2

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 09:11

Hmja, dat is mij te zwart/ wit..maar goed die discussies zijn al gevoerd.

Niemand had het natuurlijk verwacht bij haar en ik vermoedt dat ze voor de rest van haar leven wel wat meer onder een vergrootglas zal liggen qua paardenwelzijn en dat is misschien alleen maar goed.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 10:31

Ik denk ook dat het goed is dat het allemaal kritisch bekeken wordt.
Dit was een van de ruiters die voor mij persoonlijk ook echt van een voetstuk viel.
Heb haar vaak irl zien rijden en zien trainen op niet wedstrijd dagen op grote wedstrijden. Altijd fijn om naar te kijken en vriendelijk gereden en in omgang met haar paarden ook in en rond de stallen complexen.
Eerlijk, ik had van veel ruiters een dergelijk filmpje verwacht, van haar niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:39

Ik denk serieus dat het overal weleens gebeurt. Misschien de ene iets erger dan de andere maar van iedere topruiter is iets te filmen wat niet echt door de beugel kan. Charlotte is niet heel slim geweest om dit te doen bij een lesklant. De meeste gevallen is intern bij eigen paarden en dan komt het nooit naar buiten. Ja of zoals bij Helgstrand dat personeel het filmt. Maar dat gebeurt meestal niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:58

c_alsemgeest schreef:
Ik denk ook dat het goed is dat het allemaal kritisch bekeken wordt.
Dit was een van de ruiters die voor mij persoonlijk ook echt van een voetstuk viel.
Heb haar vaak irl zien rijden en zien trainen op niet wedstrijd dagen op grote wedstrijden. Altijd fijn om naar te kijken en vriendelijk gereden en in omgang met haar paarden ook in en rond de stallen complexen.
Eerlijk, ik had van veel ruiters een dergelijk filmpje verwacht, van haar niet.

Je omschrijft exact wat ik ook had.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 16:28

Ik ben vooral benieuwd welke paarden ze nog heeft te rijden? Veel sponsors zijn afgehaakt. Ik weet niet of zij zelf vermogend genoeg is om toptalenten of toppaarden aan te schaffen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 18:45

Maar toppaarden of top talenten aanschaffen hoeft ook niet. Ze heeft echt heel wat paarden gereden die als jong paard amper stuiver waard waren met hoe ze liepen. Dat was juist de kracht van Carl en Charlotte en hebben ze heel vaak over gesproken.

Oke die stuiver is overdreven, maar wel hele doodnormale paarden en niet die enorme bewegers juist.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 19:26

MyWishMax schreef:
Maar toppaarden of top talenten aanschaffen hoeft ook niet. Ze heeft echt heel wat paarden gereden die als jong paard amper stuiver waard waren met hoe ze liepen. Dat was juist de kracht van Carl en Charlotte en hebben ze heel vaak over gesproken.

Oke die stuiver is overdreven, maar wel hele doodnormale paarden en niet die enorme bewegers juist.

Maar Carl valt weg ? Hij was haar leermeester en vaak eigenaar van de paarden.

Daarom zeg ik, ik ken haar financiële positie niet. Er zijn veel sponsors vertrokken....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 19:37

Een deel van de paarden die ze reed, had zij ook (deels) in eigendom. Met de verkoop heeft ze heus wel lekker verdiend, lijkt me.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 20:37

Ze heb wel nog Alive and Kicking en volgens mij een jonkie die heel goed is. Die is wel ondertussen 5. En ze heb nog waarschijnlijk genoeg vrienden nog.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 20:54

Phonix schreef:
Ze heb wel nog Alive and Kicking en volgens mij een jonkie die heel goed is. Die is wel ondertussen 5. En ze heb nog waarschijnlijk genoeg vrienden nog.

Denk het ook. En er zijn vast eigenaren die er wel een paard durven stallen en door haar laten rijden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 21:48

Ja, 100%. Mensen verkopen ook nog steeds hun paarden aan Helgstrand.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 09:12

Suzanne F. schreef:
Ik denk serieus dat het overal weleens gebeurt. Misschien de ene iets erger dan de andere maar van iedere topruiter is iets te filmen wat niet echt door de beugel kan. Charlotte is niet heel slim geweest om dit te doen bij een lesklant. De meeste gevallen is intern bij eigen paarden en dan komt het nooit naar buiten. Ja of zoals bij Helgstrand dat personeel het filmt. Maar dat gebeurt meestal niet.

Dat geloof ik niet eerlijk gezegd, is ook niet wat ik zie/ gezien heb in mijn omgeving.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het gaat doen zonder Carl, of ze het ook zonder hem kan of toch wel voor het grootste gedeelte op hem leunde.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 09:46

Ik vraag me af wat ze willen bereiken met het achterhalen van degene die het filmpje heeft verspreid.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 10:01

Cayenne schreef:
Ik vraag me af wat ze willen bereiken met het achterhalen van degene die het filmpje heeft verspreid.

Ja dat vroeg ik me ook af. Is toch niet echt smaad als het daadwerkelijk gebeurd is..?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 10:21

Sanet schreef:
Cayenne schreef:

Ja dat vroeg ik me ook af. Is toch niet echt smaad als het daadwerkelijk gebeurd is..?

Ja wel.
Smaad is het openbaar maken van een feit over iemand, terwijl de dader weet of behoort te weten dat het niet waar is of met het doel om ruchtbaarheid te geven aan een feit dat iemands eer of goede naam aantast. Het maakt hierbij niet uit of de bewering waar is of niet. Zelfs het vertellen van de waarheid kan smaad zijn als het doel is om iemands reputatie te schaden.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 10:21

Sanet schreef:
Cayenne schreef:

Ja wel.
Smaad is het openbaar maken van een feit over iemand, terwijl de dader weet of behoort te weten dat het niet waar is of met het doel om ruchtbaarheid te geven aan een feit dat iemands eer of goede naam aantast. Het maakt hierbij niet uit of de bewering waar is of niet. Zelfs het vertellen van de waarheid kan smaad zijn als het doel is om iemands reputatie te schaden.

Laster is een vorm van smaad, waarbij de dader weet dat de bewering onjuist is en toch verspreidt. Er is dus sprake van opzet om een ander zwart te maken met leugens.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 14:07

Nouja het doel was volgens mij diskwalificatie voor de Olympische spelen. Want dat filmpje had de maakster al twee jaar in bezit begreep ik.

Dat dit niet lekker zit begrijp ik ook wel. Als het echt om paarden welzijn zou gaan dan had ze het direct naar buiten gebracht. Maar als ik het goed begrepen heb waren er soortgelijke filmpjes te vinden van de maakster van dit filmpje.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 18:16

Hoe goed was die band met Carl dan? Ze waren echt twee handen op een buik. Ik kan me niet voorstellen dat hij dan niet eerder iets gemerkt heeft. Of het was een (onacceptabel) incident waar ze ongelooflijk veel spijt van heeft omdat ze op dat moment weet ik veel wat aan haar hoofd had. Dan is het nog steeds niet goed te praten maar misschien wel uit te praten?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 18:29

We gaan het zien in de toekomst.
Heb altijd het idee dat ze spijt hebben van dat ze gesnapt zijn, niet zozeer spijt van wat ze gedaan hebben.
Maar hoe het naar buiten gebracht is, is ook echt niet netjes. Ik denk wel dat je op zo'n moment je echte vrienden leert kennen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 18:31

lletam schreef:
Hoe goed was die band met Carl dan? Ze waren echt twee handen op een buik. Ik kan me niet voorstellen dat hij dan niet eerder iets gemerkt heeft. Of het was een (onacceptabel) incident waar ze ongelooflijk veel spijt van heeft omdat ze op dat moment weet ik veel wat aan haar hoofd had. Dan is het nog steeds niet goed te praten maar misschien wel uit te praten?

Denk dat Carl te slim is om haar nu op stal te houden. Dat betekend niet dat ze achter de schermen geen contact meer hebben. Openbaar distantiëren was de enige optie die Carl had IMO.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 18:56

Dat denk ik ook wel. Maar lijkt me dat die vriendschap dan toch anders is, dan voorheen.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 22:16

Maar wij doen nu aan namens gebaseerd op de krant..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:10

lletam schreef:

Ik denk wel dat dit een type paard was die ze daar niet zo snel op stal zouden hebben gehad, of snel afscheid van zouden hebben genomen. Topruiters gaan geen paarden opleiden die de uiteindelijke GO missen die wel nodig is voor Grand Prix niveau.

Neemt niet weg dat haar "oplossing" om hem aan het lopen te krijgen echt niet oke was.

Carl zit natuurlijk een lastige positie hier door, dit straalt ook allemaal op hem als haar trainer af.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:43