En ik heb mogelijk binnenkort tijdelijk een 4jarige in training.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
petraaken schreef:Zo dat gaat ineens snel bij jou.![]()
Oktober is wel de filmmaand bij uitstek voor liefhebbers van het horror genre. Wel een beelddenker die nu een muis ergens vanop een veilige plek samen met jullie tv kijkt en popcorn eet.![]()
Ik hou het veel liever bij actie en comedy films met af en toe een thriller.
Anabelle wel, sch**tfilm.
Ze is van een kennis van mijn man. Wij hebben hier veel stereotype springruiters die neerkijken op dressuurruiters en deze is er altijd één van geweest tot hij eens hier kwam voor iets anders en zei ‘ik wil Sammeke zien.’
Elke keer als ik hem zag begon hij over die weide en als ik nee zei vroeg hij het aan mijn man.
Waarop mijn man, die weet wat goed voor hem is, dan zei "Als zij nee zegt moet ge het niet aan mij vragen, dan is het nee." Dus dat was een beetje de verstandhouding tussen D en mij.
) Dus mijn man zegt "hij wil Sammeke zien... Gij krijgt die knol sneller hier dan ik."

(whatever that is.)
)
"
(ze hebben al een paar keer ruzie gehad er over.)
ik vermoed dat ze voor verkoop is op termijn dus dat zal hij geen probleem vinden.
Hij weet dat ik vrijwel alles film en hij vroeg al of het niet mogelijk is dat ze een week ofzo hier op stal komt maar dat moet ik eerst even met mijn man bespreken. In theorie kunnen we een stal vrij maken (we hebben drie stallen maar omdat Joy niet hier is heb ik nu 1 stal als soort opslag in gebruik. Door de omstandigheden zijn we echter al voorbereid om die stal snel leeg te hebben indien nodig alleen ben ik nog niet aan toe gekomen om alles om te zetten.) én zou dat voor mij ook wel makkelijker zijn puur praktisch gezien maar daar moet mijn man ook akkoord mee zijn natuurlijk. Dan zou ik wel even in alle rust kunnen doornemen hoeveel grondwerk er precies mee gedaan is hoewel ik al gezegd heb dat ik haar eerst aan de longe wil. De paarden hier leren eerst commando's aan de longe en in het zadel plak ik die vast aan de hulpen... Iets zegt me dat deze geen commando's geleerd heeft aan de longe maar dat kan ook een vooroordeel zijn op basis van de filmpjes die ik gezien heb.
Hij heeft blijkbaar ruzie met zijn vrouw over dat dier dus het duurt wat langer. 

Ze moest weer even trut zijn met het laden (mijn man zegt dat ze "gekotst en gescheten" mijn karakter heeft zoals Belgen dat zo prachtig zeggen.) maar ging er op zich snel op.
(not)
(Rêve valt dan aan... )
Ik houd halt want zoals ze vandaag was wilde ik haar te voet mee naar de vrachtwagen nemen, van bij Chris uit kom je vrij snel op de openbare weg en dat zag ik vandaag niet helemaal goed komen. Better safe than sorry. Het eerste wat die trut doet is haar kont naar mijn man draaien.
Dus ik trek haar terug om (mijn man kent dit gelukkig, het is deels door Rêve dat wij zo goed op elkaar af gestemd zijn, hij zorgt dan dat ik haar zo kan draaien dat het uiteinde dat ze wil gebruiken van hem weg is. Het enige probleem met Rêve is dat de enige veilige plek er bovenop is.
)
Ik bedenk me dus niet en geef een tik op haar achterbeen en zeg "Rêve! SCHEI UIT!"
(dit soort dingen doet ze vooral als ze overstuur is, nu met de wind op die tent was ze nogal bang en als Rêve bang is gaat ze in de aanval.
)
Zo fijn als ze onder het zadel is zon **** is het aan de hand.
Half uur samen in de enge tent en het paard dat ze wilde aanvallen is ineens haar beste maatje. 
Respect hoe je haar rond blijft rijden, zo’n klapperende tent is niet eenvoudig voor veel paarden. 
Ze liet zich zo braaf door rijden. 

Ze moet nog steeds wel even op gang komen (al hielp een enge tent daar wel bij.
) maar eens opgewarmd is ze fijn nu.
Eentje die onder het dek gelegd kan worden. Waar komen ze nu EINDELIJK mee uit? Juist! Een halfpad!!

Gisteren had mijn man ze buiten gezet en dit is sowieso wel een leuke. 

)
) en we staan naar de honden te kijken die aan het spelen zijn. Ineens zegt mijn man "Ik was Sam zijn beschermers vergeten uit te doen." dus ik schiet in de lach en zeg "ja het was me op gevallen..." waarop hij naar me keek en ik "Ze hangen vol met paddockzand wat betekend dat 'm er mee gerold heeft.
"

mijn hersenen registeren zelfs bij een temperatuur-verschil geen verschil tussen pittenkussen en matras/laken/mijn kussen voor mijn heupen.
(ik voel nog steeds de pijnlijke spasticiteit links omdat dat dus bij de dieper gelegen zenuwen komt.)
adolescentie psychologie heeft me echt even doen opgeven
Maar wel boeiend om de geschiedenis van de domesticatie te lezen. Leuk is ook dat paarden bv één van de meest recent gedomesticeerde dieren zijn. En dat zij nog het meest gemeen hebben met hun wilde voorouder dan vrijwel alle andere gedomesticeerde dieren.
) en wat een macht zit er in die hond. 
)

(De meeste zijn niet zo groot en wegen niet zoveel als Arras.
)
(ze mogen er wel tegen aan lopen als ze door schuiven, zo lang ze maar niet bijten of hun mond open doen om te bijten.)
Had als gevolg dat wat kleinere mannen in die pakken soms met dikke polsen zaten zelfs met lederen beschermstukken nog op hun polsen onder dat pak.
Verder had hij als truukje ook bij de onderbroken aanval dat hij zijn kop wegdraaide als mijn vader riep en zicht afzette op die mannen hun borstkas met als resultaat dat ze op de grond lagen.