Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

proven02

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:06

Wat leuk! Duimen dat alles goed is op de keuring!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:18

Marlies1 schreef:
Amberr1994 schreef:
Ik heb een paard gekocht ovv klinische keuring! Rontgenlogisch is paar maanden geleden nog gedaan. Morgen even bellen voor een afspraak *\o/*

Alvast voorzichtig gefeliciteerd :) Wat is het er voor één?

Laat je de foto's wel beoordelen door je eigen veearts? Foto's kunnen nog wel eens anders geinterpreteerd worden of kwalitatief niet voldoende zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:20

mamabird schreef:
Vanmorgen in alle vroegte naar het paard gaan kijken wat nog niet officieel te koop staat. Ontzettend leuk dier. Mijn dochter heeft echt genoten. Het paard werd netjes voorgesteld in de bak, er werd fijn geholpen met rijden en daarna ook noglangs een drukke weg en een ruiterpad met allerhande obstacles meegepakt. Paard is gewoon echt braaf. Opvliegende reiger uit de sloot was geen probleem, aanstormende hond die naar de achterbenen springt wasgeen probleem. Paard is wel wakker, maar niet echt van zijn stuk te brengen. Morgenochtend gaan we weer

Dat klinkt heel goed.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:22

proven02 schreef:
Wat leuk @sintara ik ga voor je duimen! Ik heb mijn 2e afspraak toch met moeite afgezegd. Waren toch wat kleine dingetjes met haar niks groots maar wat wel iets vergroot risico geeft op medische problemen in de toekomst durf dat toch niet aan. Hopelijk kom ik mijn topper ooit nog tegen en dan wel volledig gezond.

Jammer maar heel verstandig.

Wij zijn overeen met de prijs van het paard waar ik naar heb gekeken. Er wordt een keuringsafspraak gemaakt. Spannend weer.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:23

Spannend @babootje!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:44

Lijkt er nu toch op dat een aantal mensen in dit topic toch wat hebben gevonden, fijn!
Ik ben net terug van de 2e keer kijken naar het paard wat ik donderdag al had gezien en als hij klinisch en röntgenologisch goedgekeurd wordt is hij van mij!

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:45

Gefeliciteerd Vanilia!

Spannend al die keuringsafspraken, hopelijk gaat alles goed!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:25

Babootje schreef:
Marlies1 schreef:

Laat je de foto's wel beoordelen door je eigen veearts? Foto's kunnen nog wel eens anders geinterpreteerd worden of kwalitatief niet voldoende zijn.

Joh....

Over een foto:
1) negatief advies; artrose in het voorbeen (hoefbeen)
2) aandachtspunt, er zit wat onregelmatigheid in het hoefbeen
3) Ik zie er niet zoveel in. Bij twijfel kun je echo overwegen.

Tot zover de heilige graal van de foto.....

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:36

Leuk vanilla en babootje! Ik duim voor jullie

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:03

Babootje schreef:
Marlies1 schreef:

ikke schreef:
Joh....

Over een foto:
1) negatief advies; artrose in het voorbeen (hoefbeen)
2) aandachtspunt, er zit wat onregelmatigheid in het hoefbeen
3) Ik zie er niet zoveel in. Bij twijfel kun je echo overwegen.

Tot zover de heilige graal van de foto.....

Ja het komt voor he Ikke? Ik heb meegemaakt dat een veearts een klasse 5 hoefkatrol over het hoofd zag. Op een foto die weliswaar inderdaad niet duidelijk (door haarzelf) was genomen kon ik al zien dat het toch een ernstig gevalletje artrose van het straalbeentje was.
Een foto is op zich "de heilige graal" mits goed genomen. De artsen zijn niet altijd even goed in het beoordelen ervan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:56

Daarover gesproken, heeft een van jullie een tip wat betreft een da omgeving Utrecht /Maarssen om een klinische keuring te doen op locatie? :D ik kan er opzich zat vinden die het kunnen, maar wat is een goede he..

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:03

Jeetje, gefeliciteerd allemaal!

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:08

bedankt voor jullie reacties , met ons gaat het goed. het adres stond beetje bekend dat ze veel afgekeurde paarden verkopen maar soms zitten goede dieren er tussen. ik vond wel zonde voor mijn tijd en geld om zo lang in de auto te zitten en dan nog dat soort gedoe. _/-\o_ heb gisteren nog gestüt sprehe an de lijn gehad of mijn docher vandaag terecht kon , en ja dat kan. dus ze blijft daar voor 3 maand als het goed gaat mss nog langer. maar we gaan nog steeds op zoek naar iegen paard want ik heb 4 stallen leeg :-) :Y)
Laatst bijgewerkt door Chichika op 07-06-20 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:11

Sintara schreef:
Daarover gesproken, heeft een van jullie een tip wat betreft een da omgeving Utrecht /Maarssen om een klinische keuring te doen op locatie? :D ik kan er opzich zat vinden die het kunnen, maar wat is een goede he..

Meelezer (weer aan het oriënteren voor misschien een paard erbij) maar ik heb goede ervaring met Krommerijnstreek. Ik heb mijn paard destijds daar laten keuren maar volgens mij komen ze ook aan huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:19

Krommerijnstreek komt idd op locatie! Had ik ook geregeld, totdat de dag voor de keuring het paard ineens verkocht was. :roll:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:23

Daar hoop ik echt niet op, al ben ik er wel bang voor :+ .
Het is echt erg, ik zie mezelf al zo net dr wegrijden hahaah. Lijk wel een 12 jarig penny meisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:35

Nou daarna kneep ik 'm ook wel moet ik zeggen. Bij m’n paard dat ik heb gekocht, heb ik ook echt wat bijgelovige dingen gedaan:
- niet bij andere paarden kijken, 3x is scheepsrecht
- wens gedaan met een paardenbloem :=
- geen dieren bijna aangereden op de weg naar huis, wel met 't paard dat dus voor m’n neus verkocht werd (dus goed teken)

En nu issie van mij. Dus wie weet heeft die wens met de bloem geholpen. :')

Maar ik ga duimen voor je dat het goed komt! Super spannend en leuk.

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:11

biancaaaa schreef:
Sintara schreef:

Meelezer (weer aan het oriënteren voor misschien een paard erbij) maar ik heb goede ervaring met Krommerijnstreek. Ik heb mijn paard destijds daar laten keuren maar volgens mij komen ze ook aan huis.

Jep ook Krommerijnstreek fan! Erg vriendelijke mensen die goed advies geven.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:08

Vandaag voor de tweede keer naar het paard geweest. Mijn man ook mee, want die is de sponsor dus heeft uiteraard ook een stem. Viel ons drieen meteen op dat het paard ietsie grumpy was. Dat was gisteren helemaal niet, dus ik was verrast. Met rijden ging ik er meteen op en paard was uit z’n hum. Sloeg een keer naar mijn been en gaf een keer een bok als ik rechtsom wat buiging wilde vragen. Ging ook wat tandenknarsen wat ie gister niet deed. Paard gaf aan te moeten mesten, maar duurde even voordat ie dat deed. Na de galop en uiteindelijk gemest te hebben was het grumpy zijn inneens over en paard was weer blij.... Na het rijden mijn twijfel uitgesproken over het verschil in zaterdag en vanochtend. Het liet me ook niet meer los, juist omdat ik niet heel veel vroeg van het paard. Mijn dochter heeft daarna nog lekker gereden, wat het alleen nog maar lastiger maakte. Uiteindelijk besloten er niet voor te gaan. De twijfel is te groot.... en bij twijfel niet doen heb ik inmiddels wel geleerd. Nu de ergste teleurstelling gezakt is denk ik dat we de juiste keuze hebben gemaakt.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:28

Alvast stiekem gefeliciteerd vanillia leuk!
Dat is jammer @mamabird maar goed naar je gevoel luisteren inderdaad, bij twijfel niet doen!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:35

Hm wat zuur mamabird. Wat zei de eigenaar ervan?

Ik ga straks even een belrondje langs een paar klinieken doen voor de keuring, ben benieuwd of daar nog veel verschil in zit. SHMC is heel goed en zit bij ons aan de overkant, maar ben erg benieuwd of die uiteindelijk nou ook veel duurder zijn dan andere dierenartsen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:36

Vanillia schreef:

Ik ga straks even een belrondje langs een paar klinieken doen voor de keuring, ben benieuwd of daar nog veel verschil in zit. SHMC is heel goed en zit bij ons aan de overkant, maar ben erg benieuwd of die uiteindelijk nou ook veel duurder zijn dan andere dierenartsen.

Goedkoop is duurkoop.....

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:46

Het ging me niet perse om de laagste prijs ikke, alleen zijn ze naast heel goed ook gewoon heel duur. Ik heb 2 andere dierenartsen gebeld die hier in de omgeving ook goed bekend staan en die doen het ook niet voor een paar euro, maar dat scheelt toch wel aanzienlijk in de kosten.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:25

De duurste is echt niet persé de beste.

Maar zorg wel dat je een goed bekend staande paardenarts hebt, en niet dezelfde als waar de verkopende partij bij loopt.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:52

Vanillia schreef:

De eigenaar zei ‘dat heeft ie hier nog nooit eerder gedaan....’ en even later dat ik wel inneens veel van m vroeg, maar een beetje knutselen om te voelen hoe een paard reageert in de aanleuning moettoch kunnen, zeker omdat mijn dochter nog wel eens onzeker kan zijn....