Ik ben vorige zomer zelf erg zoekende geweest met hoe en wat van aanleuning, een tijdje will faeber geprobeerd ook, maar het grootste probleem was toch dat ik het contact niet goed durfde te nemen. Toen heeft het elastiek mij ook heel erg geholpen, omdat ik dan de teugels wel kon laten hangen maar paard wel de rug opbolde zodat ik veel steviger/ met meer evenwicht kon zitten. Toen zou het echt een stap te veel zijn geweest om ook het contact correct te nemen, want dat is toch niet iets wat je zo even kan.
Ik lees dit topic vanaf het begin al mee en heb ook de hele cursus van Rien

Ik ben er zelf heel erg blij mee en het heeft me tot nu toe ook heel erg geholpen, tot nu toe vooral met die aanleuning dus, ik had gewoon het inzicht niet.
Ik zal kijken of ik van het weekend een filmpje kan maken, ik zou her erg leuk vinden als jullie kommentaar erop willen geven!

Op dit moment is een probleem waar ik zelf mee kamp en eigenlijk niet goed weet wat ik er mee aan moet: het soms verliezen van het contact van de binnenteugel. Mijn instructrice zegt dat ik mijn binnenhand dan wat verder naar achteren moet plaatsen, maar ik heb het idee dat ik dan te veel met de binnenhand ga terugwerken (net een
beetje afgeleerd)
Iemand een gouden tip toevallig?