Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fennadev schreef:Oh ja dat is ook lastig als ze zo stout zijn. Flink stroom erop helpt niet?
Ja het zit weer in een vlecht, want hij heeft af en toe weer wat water bij de mest, vandaar dat ik ook even laat testen op wormen weer. Maar ik vermoed dat het door het opbouwen van gras komt.
Eigenlijk was 2016 gewoon een rampjaar, hij had in het begin luizen, daarna meerdere bloedworm besmettingen, spoelworm kwam ook nog even kijken door de verslechterde weerstand. Eigenlijk kan ik pas sinds maart zeggen dat hij weer een beetje op de rit begint te komen, maar dat stak meneer toen meteen in hoogtegroei en nu dus in de verharing, dus hij komt maar heel langzaam aan. Ze vreten met zijn tweeën trouwens een baal hooi van plus minus 20kg leeg op 6 dagen en komen dus daarnaast om de dag 4-6 uur in het gras.
Ja dat kan, hun moederlijn is ook gewoon vreselijk laat. Verderop in de straat staat ook een koppel dat alleen nog wat buikvacht heeft. Ik laat Jorie volgend voorjaar gewoon scheren, ik heb de dekens in huis om hem 's nachts warmte te bieden dus dat komt wel goed. Maar ik vind het dan niet eerlijk als ik in mei met hem ga werken en hij zweet zich rot vanwege de vacht.
Fennadev schreef:jammer dat je zo in de verdediging schiet, als ik je bovenstaande opsomming zo lees over het jaar 2016, dan zat ik er toch niet ver naast dat ik hem wat ziekelijk vind ogenOh ja dat is ook lastig als ze zo stout zijn. Flink stroom erop helpt niet?
Ja het zit weer in een vlecht, want hij heeft af en toe weer wat water bij de mest, vandaar dat ik ook even laat testen op wormen weer. Maar ik vermoed dat het door het opbouwen van gras komt.
Eigenlijk was 2016 gewoon een rampjaar, hij had in het begin luizen, daarna meerdere bloedworm besmettingen, spoelworm kwam ook nog even kijken door de verslechterde weerstand. Eigenlijk kan ik pas sinds maart zeggen dat hij weer een beetje op de rit begint te komen, maar dat stak meneer toen meteen in hoogtegroei en nu dus in de verharing, dus hij komt maar heel langzaam aan. Ze vreten met zijn tweeën trouwens een baal hooi van plus minus 20kg leeg op 6 dagen en komen dus daarnaast om de dag 4-6 uur in het gras.
Ja dat kan, hun moederlijn is ook gewoon vreselijk laat. Verderop in de straat staat ook een koppel dat alleen nog wat buikvacht heeft. Ik laat Jorie volgend voorjaar gewoon scheren, ik heb de dekens in huis om hem 's nachts warmte te bieden dus dat komt wel goed. Maar ik vind het dan niet eerlijk als ik in mei met hem ga werken en hij zweet zich rot vanwege de vacht.
Renske_W schreef:Ik vind je behoorlijk lomp doen farahdiba46.
De pony's zien er goed uit, er zijn er meer die nog deels in wintervacht zitten, en de meeste Shetlanders zijn (te) rond.
Wellicht is het een wat ongelukkige foto, maar om daar meteen zo op te reageren.
farahdiba46 schreef:Renske_W schreef:Ik vind je behoorlijk lomp doen farahdiba46.
De pony's zien er goed uit, er zijn er meer die nog deels in wintervacht zitten, en de meeste Shetlanders zijn (te) rond.
Wellicht is het een wat ongelukkige foto, maar om daar meteen zo op te reageren.
Ik vind dat ik mij heel netjes heb uitgedrukt. Kan er gewoon slecht tegen dieren te zien in zo'n conditie en al helemaal als de eigenaar daarvan ook nog eens de (zwaar) beledigde onschuld uit gaat hangen. Je kan ook zeggen :"klopt, hij ziet er ziekelijk uit want hij IS ziekelijk" ipv boos in de rondte te gaan roepen dat ze kerngezondzijn en glimmen als spiegels
Fennadev schreef:Hier begint Jorie uit zijn wintervacht te raken en ik heb even wat advies met betrekking tot de manen nodig. Ik vind het zelf eigenlijk oerlelijk hoe dun ze zijn op de langste punten.
Foto van een week terug:
[ [url=m/QPgnVf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier lijkt het nog redelijk dicht, maar inmiddels zijn het meer lange pieken geworden ipv mooie lange manen. Aan zijn vlechten nu is ook wel te zien dat ie hele dunne manen heeft op het eind:[ [url=m/qElY7m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik wil aan de ene kant de schaar erin zetten, maar ergens twijfel ik toch ook nog, al vind ik dit ook geen gezicht. Ik wil een mooie volle bos manen, niet van dat dunne piekerige dat te lang lijkt.
Renske_W schreef:Elkaar advies geven is zeker niet erg, maar de manier waarop doet veel.
Iemand op een nette manier ergens naar vragen is beter dan hoe dan ook je gelijk willen halen.
Lekker hoor 2 weken vakantie!
ik geniet tegenwoordig lekker van weekend. Al ruim 2 jaar niet meer gehad, maar sinds kort wel weer.
Heb nu dus ook alweer aardig vol geplande weekenden.
Maar wel met allemaal leuke dingen.