Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:43

Moniek, doen we al. Maar moet blijkbaar nog meer.
Zijn gebit is echt geen gezicht zo. Fietsenrek.......

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:22

Dat is al heel goed .. Verder zou ik het ook niet weten , veel meenemen denk ik ( als dat mogelijk is natuurlijk )

Ohh klein frustratie momentje hahaha, ik probeer de vereniging waar ik lid wil worden te bereiken maar krijg geen reactie ( was hier met mijn vorige ook lid ) .. Ik wil heel graag 9 april onze eerste wedstrijd starten ( kan dan nog binnen ) ik hoop dat dat gaat lukken .. Weet iemand hoe lang het duurd voor je je startpas binnen hebt ?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:26

Dat kan heel snel gaan, paar dagen maar geloof ik

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:19

Je krijgt je combinatienummer direct als je je startpas aanvraagt en online betaald hebt.
Meer heb je niet nodig om concours op te geven :n

Vervelend van je voet en laars Polo. Hij went er vast snel aan!

Hurricane mag morgen voor de tweede keer mee van huis. Vorige keer was hij superbraaf, hopelijk morgen ook!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:56

Bedankt voor de reacties :)

Gomir , hij is vast net zo braaf als de vorige keer :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:39

Startkaart gaat echt heel snel. Ik had binnen 3 dagen mijn pasje in huis. En je kunt hem nu al aanvragen en in april pas in laten gaan.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:58

Vandaag heb ik History voor onze eerste onderlinge dressuur wedstrijd ingeschreven bij ons op stal. Perfecte omstandigheden om mee te beginnen. Vertrouwd op eigen stal, wel even flink aan het rijden op de buitenbak werken (lees mijn vorige post haha!). Maar dat is geen probleem gezien het op eigen terrein is.

Het is pas in April, maar nu al gezonde kriebels en zin in de training vooraf en proefjes oefenen. Mijn eerste wedstrijd met me eigen toppertje. Kijken waar we staan en hoe ons dit bevalt. Ik geef niet veel om officiële wedstrijden, maar onderling vind ik echt gezonde leuke concurrentie onder stalgenoten en vrienden. Heb er nu al onwijs veel zin in!

Jullie nog tips waar ik nu extra op moet gaan letten?
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:16

Enige dat ik kan bedenken (zo vanaf de foto) is rechtop zitten, been lang en kijken waar je heen gaat. (Je kijkt m zo de grond in als het ware).
Ik merk bij mijn dochter ook dat het o zo belangrijk is om te kijken, mag overdreven, want daarmee geef je (subtiel) ook gewichtshulpen.

Vandaag ook weer even geoefend tussen de witte hekjes. Spijt van dat we morgen toch niet starten want hij liep zoooo goed. Aan het hals strekken kun je goed merken dat hij aan kracht wint.
Een tip: voltes rijden, kijken naar het midden van de volte en rijd de volte in kwartjes, dan kan het eigenlijk niet mis gaan. Let erop dat je paard mogelijk nog wat onderstuur heeft (bij onze His is dat wel zo) dus begin op tijd met sturen als je moet afwenden. Houd het tempo erin want dat is goed voor zn balans.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:24

Leonie_M schreef:
Startkaart gaat echt heel snel. Ik had binnen 3 dagen mijn pasje in huis. En je kunt hem nu al aanvragen en in april pas in laten gaan.

Startkaart ging idd heel snel. Echter 1 probleem... Mijn dochter had t geregeld en via mijn KNHS kwam het paard automatisch in beeld. Mooi systeem. Alleen.... nu ik de startkaart in huis heb staat erop "hengst" :D :D .
Nu is dat op zich geen probleem want met de vorige is mijn dochter M gestart, maar hengst is ie toch echt niet meer. Heb ik nu een probleem?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:39

Even een mailtje sturen naar de knhs. Dan passen zij het in het systeem aan. Dat het fout op het pasje staat maakt niet zoveel uit.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:35

@ babootje,

Thnx! Ik bedoelde het eigenlijk meer algemeen! Waar ik extra op kan letten gezien het een jonger paard is en 0 wedstrijd ervaring.
De foto was meer voor "de leuk" gezet! Maar ik zie dat het inderdaad zo overkomt of ik de foto bedoel. Op deze foto is hij net 2 maanden onder het zadel, dus zit ik zelf ook nog heel erg te kijken naar dat lekkere ding van me! Haha

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:06

Gewoon zo rijden zoals je tijdens de training ook doet. Neem de tijd voor je voorbereiding. Dan komt het vast goed

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:40

Gewoon rijden en niet teveel bij nadenken orsje!

Hurricane was weer superbraaf! Hij is zo rustig met opzadelen en losrijden en in het parcours vindt hij het alleen maar leuk :D Weer een foutloos rondje gelopen :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:05

Leonie_M schreef:
Gewoon zo rijden zoals je tijdens de training ook doet. Neem de tijd voor je voorbereiding. Dan komt het vast goed

:D :D in dat geval sluit ik men helemaal aan bij Leonie

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:59

Orsje Ik sluit me ook aan bij Leonie en babootje niet anders gaan rijden dan je thuis doet ..

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:08

Wat een geluk dat het dan ook een thuis wedstrijd is, haha! Thnx

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:47

Goedemorgen,

Leuk speelkwartiertje met Hudson, Moniek. Knappe kop!

Ik zou er heel veel tijd in steken Polo. Niets zo vervelend als een paard dat niet braaf is op de trailer in welke vorm dan ook. Misschien advies vragen aan iemand die trailerlaadcursus geeft. Kan best een eye opener zijn.

Spannend Orsje, ik heb best lang gewacht voordat ik met ons vorige jong paard ging starten. Ik heb veel tijd gestoken in het trainen op vreemd terrein, trailer laden, etc... Hierdoor was de eerste keer starten niet nieuw meer.

Ik zou een mailtje sturen naar de knhs en even nabellen, Babootje. Al heb ik hele slechte ervaringen met de knhs........

Hurricane braaf parcours gelopen. Knap gedaan!

Ik heb dit weekend weer 2x op Huegro gezeten. Het gaat erg goed! Alleen de linker galop is moeilijk. Heeft iemand daar ervaring mee? Het aanspringen is moeilijk en vaak in contra.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:44

nickynicole schreef:
Ik heb dit weekend weer 2x op Huegro gezeten. Het gaat erg goed! Alleen de linker galop is moeilijk. Heeft iemand daar ervaring mee? Het aanspringen is moeilijk en vaak in contra.

Zal nog scheefheid zijn. Wordt wel beter naarmate hij sterker wordt. Binnenbeen zoveel mogelijk de ruimte geven om goed aan te springen. Eventueel op verkeerde been lichtrijden, pasje doorzitten en dan in de hoek aanspringen. Is nu soms een beetje proberen wat goed werkt. Probeer je paard schoudervoor te houden, dan zal hij niet zo snel terugspringen.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:55

Een voordeel, de scheefheid is nog erg wisselend. Ik rij nog niet in de rijbak maar in de longeerbak dus heb geen hoek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:07

nickynicole schreef:
Een voordeel, de scheefheid is nog erg wisselend. Ik rij nog niet in de rijbak maar in de longeerbak dus heb geen hoek.

Probeer vanuit lichtrijden op het verkeerde been dan. Heb je iemand op de grond erbij? Wel belangrijk dat ze in ieder geval leren op het goede been aan te springen.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:44

Ja ik heb hulp vanaf de grond. Dat van het verkeerde been lichtrijden ga ik uittesten!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:59

die ene galop was hij haribo oook een poos heel moeilijk, heb echt even gedacht dat er wat mis zat bij hem, maar is allemaal vanzelf na een paar x steeds beter geworden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:08

nickynicole. Dat trailerladen goede aandacht verdient ben ik helemaal met je eens.
Maar ik ben echt nog lang niet in de fase waarbij ik hulp meen te moeten inschakelen. Heb al zo veel trainingen gezien dat ik wel een aardig beeld heb bij de aanpak. We trainen thuis en in de omgeving gewoon lekker rustig verder. Laat mij gewoon eens afzetten in het bos met de trailer of juist ophalen. Leuke dingen verbinden aan dat ding.
Gister 4 keer er op gezet en dan eenmaal erin helemaal vol gepropt met lekkers :+ beetje wiebelen met dat ding. Laatste keer kon ik alweer alleen.

Verschil in galop heb ik ook gehad. Maar komt en gaat vanzelf. Nu doet hij beide kanten (even) goed.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:39

pol013 schreef:
nickynicole. Dat trailerladen goede aandacht verdient ben ik helemaal met je eens.
Maar ik ben echt nog lang niet in de fase waarbij ik hulp meen te moeten inschakelen. Heb al zo veel trainingen gezien dat ik wel een aardig beeld heb bij de aanpak. We trainen thuis en in de omgeving gewoon lekker rustig verder. Laat mij gewoon eens afzetten in het bos met de trailer of juist ophalen. Leuke dingen verbinden aan dat ding.
Gister 4 keer er op gezet en dan eenmaal erin helemaal vol gepropt met lekkers :+ beetje wiebelen met dat ding. Laatste keer kon ik alweer alleen.

Verschil in galop heb ik ook gehad. Maar komt en gaat vanzelf. Nu doet hij beide kanten (even) goed.

Voor mij hetzelfde. Toch heeft een laatste les schriktraining mij weer nieuwe inzichten gegeven in een stukje grondwerk. Dus het gaat er niet om dat je hulp in zou moeten schakelen maar dat sommige tips een hele goede uitwerking kunnen hebben op het "probleem". En leuke dingen doen is zeker een hele goede les :D

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:14

Verschil in galop hier ook enorm gehad... ik kon hem weken niet in de rechter galop krijgen aan de longeerlijn. Nu is ineens de knop om en gaat het (bijna) altijd goed. Alleen als ik buiten een stuk rechtuit galoppeer eer wil hij nog weleens een wissel springen(van rechts naar links); ik weet niet zo goed hoe ik dat voorkom want ik voel ze niet echt aankomen...

Trailerladen is met dat eigenwijze stuk vreten van mij echt een drama... Ik krijg hem er gewoon niet op- onmogelijk. Met een ander lukt het ook niet altijd maar in elk geval een heel stuk beter. Monster!