Ik heb toevallig gisteren voor het eerst in een jaar mijn schimmel zijn staart gewassen met biotex. Beetje oplossen in water, en de staart in de emmer doen. 10 minuten in laten trekken en uitwassen. En ben echt geschokt hoe wit hij is geworden. Werkt super!
Normaal ben ik hier voornamelijk een stille meelezer en geniet ik van de mooie schimmel foto's die voorbij komen! Maar nu een vraag voor mijn mede schimmel eigenaren. Ik heb de mijne als 3 jarige gekocht, en nu ze bijna 6 is is ze behoorlijk wit geworden en zo ook zijn haar zwarte manen nu voor zo'n 75% wit geworden. Ik merk dat in tegenstelling tot de dikke zwarte bos die ze voorheen had, de witte manen stugger, slapper en vooral een stuk dunner zijn.
Ik vroeg me dus eigenlijk af of er meer mensen zijn die dit ervaren bij hun schimmels?
Ja original dit herken ik! Mama schimpie is pas sinds twee jaar van haar appeltjes af en dus volledig wit, en door de tijd heen gebeurde dit ook met de manen en staart, nou van haar voorpluk is niks over gebleven... Staart is dun en dof, wat ik er ook in gooi aan shampoo conditioners shine sprays en weet ik het allemaal. Toen ze nog een gemengde staart had en het ' binnenste ' mooi zilver was zat er echt een prachtige glans op maar daar is niks meer van te bekennen. Echt oud is ze ook niet, ze is nu 14.
Herkenbaar, Sjaak zijn staart was ook een stuk dikker dat hij nog donkerder was. Het lijkt wel of de witte haren dunner zijn. Zijn manen kan ik niet over mee praten, die zijn nog bijna helemaal donker en van die stugger dikke ponymanen.
Ik knip Mickey z'n manen en die heeft echt van dar pluis haar wat alle kanten op springt omdat t zoveel is Vorige eigenaar trok t en toen had ie ook echt hele zielige manen. Verder weet ik niet of t minder is geworden maar dit is dus wel veranderd bij mij door t te knippen.
CinnamonHM
Geplaatst: 03-02-16 22:47
Onze knappe schimmel! ( Toch is het uizicht knapper )
Algarve, portugal 7 maandjes geleden naar toe verhuist om te werken als buitenritbegeleider en stalknecht, met dit uitzicht elke dag, nogsteeds geen spijt