Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:15

Gefeliciteerd!! Heel leuk! :D

@ineke: wat stom zeg! Ik heb 2 afspraken van bezichtigen ook afgezegd nadat ik mijn paard gevonden had maar hij nog niet gekeurd was. Desondanks toch afgezegd aangezien ik ook niet andermand tijd wilde verdoen. Indien paard werd afgekeurd had ik wel weer contact op kunnen nemen ja.
In deze tijd waarin zoveel te koop staat zou ik eerst m'n eigen handeltje verkopen en dan pas gaan kijken voor een ander denk ik... dan verdoe je idd niet onnodig andermans tijd (en ook niet je eigen).

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:16

Leuk Proudje! Fijn dat je al aan de slag kunt :-).

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:31

Mijn merrie staat nu net te koop, maar soms krijg je reactie's van mensen die een budget hebben van 500 tot 1000 euro.
Ik zou zelf niet met zo een budget op een Z merrie reageren die keur/pres/sport is.
We hebben onze prijs wel aangepast naar de markt waarde van nu.
Zelfs iets er onder omdat we haar liever naar een recreatieve ruiter doen die met veel liefde met haar om gaat en het niet als een Z paard ziet die alleen maar op stal mag staan en er uit mag komen om te trainen etc

http://www.bokt.nl/markt/ad/21021/14-ja ... rpressport

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:33

Gefeliciteerd Proudje! Foto's?!

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:42

Op Sporthorses word ik af en toe echt helemaal iebel van Veehandel Musterd. Die spammen eens in de twee dagen of zelfs dagelijks 3 pagina's vol %) :P

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:43

Maar op sporthorses zijn de prijzen belachelijk hoog.
Als ik mijn merrie daar ga vergelijken zal mijn vraagprijs rond de 4000-6000 moeten zitten

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:47

Hij is nog niet gekeurd, dus het is nog niet echt officieel.

Maar meet Don Black ( Zucherro x Painted Black) :D
Afbeelding

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:54

Wat een leukerd!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:01

Ik kom me ook eens melden, ben niet op zoek, maar wil de zoekers graag eens een vraag stellen!

Als eerste, gaaf paard hierboven!!

Ik heb een bod gehad op mijn (bijna) 5 jarige donkerbruine ruin van Tusch x Gribaldi, rond de 1,70, 4 witte sokjes, veel body voor een Tusch, is in juli L1 gestart en meteen 2 keer 1e en 4 wp, iedere wedstrijd winst en in de prijzen, ook in het L2. Heeft de punten voor het M1 al. Erg eerlijk paard, nooit bokken of steigeren en aan de hand zo mak als een lammetje. 3 zeer goede gangen en in 2010 Rontg. gekeurd. Pakt het werk zeer makkelijk op en is in de ring echt een eye-catcher (als ik het zo lees, lijkt het wel een beetje of ik aan het opscheppen ben, is de bedoeling niet).
Wat zouden jullie aan zo'n paard uitgeven? Ik zou hem eerst in het KWPN-tax.topic zetten, maar heb de indruk dat hier serieuzer gekeken wordt, dan daar :-)
Als jullie meer info. willen, hoor ik dat graag!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:09

8 a 10 000? (mss zelf hoger, hangt van bewegingen af..)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:15

Proudje mooi paard!!!
Yvette, dat kan ik niet zo zeggen, ergens tussen de 4500 en de 10000 uhh ja dat is nogal ruim

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:19

De omschrijving klinkt erg aansprekend Yvette :j
6 - 10, misschien hoger, hangt af van het totale 'plaatje' en idd de bewegingen en hoe hij 'toont'.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:21

ambre schreef:
Tita,je hebt altijd een plafond.Niet iedereen heeft nog eens 2000 euro liggen.
Ik heb mijn hele leven al paarden en nog nooit een buffer gehad.
Gaat altijd goed.Nix geen spaargeld hier hoor.

Pollux,ik heb nog een welt hit,een rhodium,een united en een gribaldi te bekijken.
Maar schiet niet op met die rhino wanneer je eigenlijk alleen de zondag vrij hebt.

Daar zou ik dus echt niet tegen kunnen. Mijn dieren moet ik alles kunnen geven wat ze nodig hebben zo was de maand januari 1400 euro en deze maand staat al 1100 euro gelukkig heb ik dit gewoon kunnen betalen van salaris maar nu komt de smid volgende week voor 2 ik ga dus echt vragen of ie de rek in april stuurt.

Buffer geeft mij een gemoedrust

Toen ik mijn paard kocht dacht ik klaar te zijn met hoofdstel, deken en zadel want ik heb tenslotte nog een grote pony op stal staan := nouja vergeet het maar daar ben ik van geschrokken de bijkomende kosten
Laatst bijgewerkt door tita op 08-03-12 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:23

@ proudje van harte wat mooie witte benen zeg (achter he)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:25

@Proudje: Leuk paard, ik hoop voor je dat ie goedgekeurd gaat worden!!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:26

Hopelijk komt hij door de keuring, alvast een beetje gefeliciteerd Proudje!

@ tita: och dat ken ik, iedere keer wanneer ik denk 'zo deze maand heb ik echt niets meer nodig (aan extra kosten)', komt er op de een of andere manier toch weer een kostenpost om de hoek kijken'.
Sparen? Dat kan ik niet echt :n
Gelukkig hebben mijn ouders een buffer (hoewel ik het in de eerste instantie vooral zelf moet betalen).
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 08-03-12 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:29

Dames, bedankt voor jullie snelle reactie! Hij staat overigens niet echt te koop hoor, maar er zijn altijd veel belangstellenden en ja, bij een goed bod ( en een goed tehuis met veel beweging) is hij dan wel weg. Maar ja, wat is een goed bod he, vandaar mijn vraag hier!
Ik zal eens even gaan speuren naar een fotootje...

Afbeelding

Afbeelding
Op de laatste foto was hij net 2, hier kan je zijn mooie donkerbruine kleur duidelijk zien. Echt een mooie standfoto heb ik niet.
Laatst bijgewerkt door Sjoukie1305 op 08-03-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:30

en wat vind je van onze taxaties? Had je iets anders in gedachten?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:33

Yvette26 schreef:
Dames, bedankt voor jullie snelle reactie! Hij staat overigens niet echt te koop hoor, maar er zijn altijd veel belangstellenden en ja, bij een goed bod ( en een goed tehuis met veel beweging) is hij dan wel weg. Maar ja, wat is een goed bod he, vandaar mijn vraag hier!
Ik zal eens even gaan speuren naar een fotootje...

Filmpje zegt denk ik al meer over de prijs, dat kan idd variëren van de 5000 tot 10000 of (veel)meer, maar dan moet ie wel extra beweging hebben, capaciteiten voor het hogere werk en extra uitstraling :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:34

tita schreef:
Daar zou ik dus echt niet tegen kunnen. Mijn dieren moet ik alles kunnen geven wat ze nodig hebben zo was de maand januari 1400 euro en deze maand staat al 1100 euro gelukkig heb ik dit gewoon kunnen betalen van salaris maar nu komt de smid volgende week voor 2 ik ga dus echt vragen of ie de rek in april stuurt.

Buffer geeft mij een gemoedrust

Toen ik mijn paard kocht dacht ik klaar te zijn met hoofdstel, deken en zadel want ik heb tenslotte nog een grote pony op stal staan := nouja vergeet het maar daar ben ik van geschrokken de bijkomende kosten

Nou daar kan ik dus niet tegen...dan zocht ik toch echt een andere hobby :Y) dag paard :evaw: :')

Kijk paardrijden is leuk, maar idd HOBBY, dus ik ga er geen salarissen aan spenderen, ik wil ook nog op vakantie, uit eten, leuke kleren, kapper ed...er is ook nog een leven naast mijn paard!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:37

Gefeliciteerd Proudje!

Durf het niet te zeggen Yvette rond de 6.000,- / 12.000,-, misschien als ik een foto zie.

Ik kijk meestal bij een paard naar de afstamming en als die me niet aanspreekt (ook al is het paard een eyecatcher) is dat ook van invloed op wat ik wil uitgeven. Ik ben heel makkelijk als ik een goed bod krijg is het paard meteen verkocht.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:39

Jullie taxaties zijn wisselend hahaha, maar dat is ook wel logisch met de weinige info die ik heb gegeven :-).
Zelf zit ik aan min. 10.000 te denken (belachelijk veel geld), maar ik weet zeker dat hij het waard is (nu, er kan tenslotte altijd iets gebeuren)!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:42

Vragen staat vrij het is alleen de vraag of je het ook krijgt in deze tijd. Heb vorig jaar genoeg paarden gezien waarvan ik dacht die zijn te overpriced en dat klopte ook wel want deze hebben lang te koop gestaan en zelfs nog enkele malen in prijs gezakt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:44

Yvette26 een foto van een leuk zwart koppie kan ik geen kaas van maken...met een hoofd kan je niet rijden nl ;)

Voor een taxatie zul je dan toch met een filmpje onder de man moeten komen.....(bouw, beweging, talent, werkwilligheid en afstamming (mn moederlijn, predikaten/prestaties) maken de prijs!)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:46

Somebody_ schreef:
emma525 schreef:
En waarschijnlijk moet ie dan ook nog helemaal gezond (qua keuren en stalgebreken), lief, braaf en knap zijn?!
Ik vind dit dus echt typisch een onrealistisch rijtje. Je wilt een paard met potentie, in zowel dressuur als springen, die dat ook al eens heeft laten zien (hij moet 't niveau al lopen). En dan wil je er 4000 euro voor geven, wat in mijn ogen het geld is voor een recreatiepaard die het misschien ooit gelopen heeft, maar het nooit meer gaat lopen...

Hmm.. Ze zijn wel te vinden hoor, heel goed zoeken. Gezond natuurlijk, hij/zij moet de opleiding kunnen doen. Braaf is ook wel een must. Knap is geen eis, hij mag de aller grootste ramsneus hebben als hij maar loopt. De hele markt ligt wel op z'n gat. Ik vind 4000 geen recreatie meer, dat vind ik meer 1500...