Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Soet schreef:Ben net terug van stal, en daar is juist een merrie ingeslapen. (was er bij) Ze kon niet meer recht geraken, dus slachten was geen optie. Slachten ging direct zijn.
Nu heeft ze nog tegen het spuitje gevochten, zo erg zelf, dat ze na 10 min. er een nieuw spuitje moesten bij nemen, want het hard was 'plots' weer in werking....
Slachten heeft voordelen; het gaat rapper, maar de stress, de stank, en de vreemde omgeving is ook niet fijn. Totaaal niet fijn, dan sterft het paard in een stress situatie. (of dat is vaak zo.) En dat zou ik persoonlijk niet willen.
Nu is die merrie in het land, met de mensen die van haar hielden om haar heen, gestorven, of ingeslapen...
Malibu_ schreef:Soet schreef:Ben net terug van stal, en daar is juist een merrie ingeslapen. (was er bij) Ze kon niet meer recht geraken, dus slachten was geen optie. Slachten ging direct zijn.
Nu heeft ze nog tegen het spuitje gevochten, zo erg zelf, dat ze na 10 min. er een nieuw spuitje moesten bij nemen, want het hard was 'plots' weer in werking....
Slachten heeft voordelen; het gaat rapper, maar de stress, de stank, en de vreemde omgeving is ook niet fijn. Totaaal niet fijn, dan sterft het paard in een stress situatie. (of dat is vaak zo.) En dat zou ik persoonlijk niet willen.
Nu is die merrie in het land, met de mensen die van haar hielden om haar heen, gestorven, of ingeslapen...
Veel sterkte !Je vindt dus inslapen een goede optie.. ik ben het met je eens hoor
slachten is ook wat.. maar ja ze zijn dan niet in een vertrouwde omgeving.. wat ik altijd wel belangrijk vindt.
Soet schreef:Ben net terug van stal, en daar is juist een merrie ingeslapen. (was er bij) Ze kon niet meer recht geraken, dus slachten was geen optie. Slachten ging direct zijn.
beantsje schreef:Soet schreef:Ben net terug van stal, en daar is juist een merrie ingeslapen. (was er bij) Ze kon niet meer recht geraken, dus slachten was geen optie. Slachten ging direct zijn.
Soet, waar baseer je dat nou op? Als je de berichten had gelezen van de mensen die het meegemaakt hebben (waaronder ikzelf een paar weken geleden) dan zou je weten dat heel vaak er totaal geen sprake is van stress. Stank is er ook niet en mijn paard is zo vaak in een vreemde omgeving geweest dat ze daar echt niet van opkeek.
ma_rie_tje schreef:chloor lucht kan ik met niet meer herrinneren, wel dat ik het niet raar vond ruiken (alleen wanneer het paard de zeik liet lopen, maar ik kan gewoon niet tegen een zeiklucht).
blacky4life schreef:Ik denk inlaten slapen of naar het crematorium. ik zou mijn paard nooit kunnen laten slachten.
massy schreef:naar de slacht brengenis geen rustige dood te noemen meer een zenuwachtige paniekerige dood te noemen bij de meeste paarden!!
massy schreef:ik zou mn paard ook noot kunnen laten slachten! ik heb een band met mijn paard als ik het nieuws krijgt dat hij een ziekte e.d heeft en dat hij dood moet, het laatste wat ik dan voor hem kan doen is een rustige dood 'geven' en naar de slacht brengenis geen rustige dood te noemen meer een zenuwachtige paniekerige dood te noemen bij de meeste paarden!!