Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Madiba

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 22:53

Ik denk dat een deel van het blauwe tongen probleem al opgelost zou zijn als ze eindelijk de stang en trens eens afschaffen. De moderne paarden met hun kleine mondjes volproppen met metaal wat nog stamt uit de middeleeuwen dat kan toch echt niet meer. Een ruiter op internationaal niveau moet toch in staat zijn om zn paard rond te sturen zonder die ijzerwinkel in de mond. En als Wendy een blauwe tong had; ik heb Isabel Werth nog nooit betrapt op een sterke hand. (misschien is dit al eerder gezegd)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 09:50

En als een paard nu een S&T prefereert boven een trens?

Ik denk dat ze gewoon beter de verplichting er af kunnen halen en mensen beter zelf kunnen kiezen of paard fijner loopt op trens of S&T.

ZwarteHeks, het kwam voor bij degene die veel druk in de hand hadden?

Ja dat verschil in rijderij is vaak goed te zien inderdaad.

Cesar Parra, dat is gewoon in en in triest dat hij naar Mexico kan vertrekken waar hij vrolijk verder kan gaan met zijn praktijken. Dat land staat al helemaal niet bekend om het paardenwelzijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:00

Elisa2 schreef:
Cesar Parra, dat is gewoon in en in triest dat hij naar Mexico kan vertrekken waar hij vrolijk verder kan gaan met zijn praktijken. Dat land staat al helemaal niet bekend om het paardenwelzijn.

Mexico is ook het land waar duikinstructeurs naartoe gaan die elders (dodelijke) ongelukken veroorzaakt hebben en niet meer mogen lesgeven.

Ik ben bang dat hij wel gewoon doorgaat. En als hij zeg maar zelf niet in de ring verschijnt, maar wel in de handel verder gaat, dan valt het trainen met vastgebonden voorbenen al minder op. Vind dat ook een heel ander kaliber van mishandeling dan wat CD deed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:08

Heb je alle filmpjes van hem gezien? Want ik vind hem erger dan CD..dat trainen met vastgebonden voorbenen is niet het enige wat hij doet helaas.

En ja in Mexico laten ze ook die Friezen zo bewegen door afschuwelijke mishandel praktijken. Ik vind het echt erg dat dit allemaal zo maar kan.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:15

Ik denk bijvoorbeeld in het geval van MSJ Freestyle, dat die echt zou profiteren van de keuze om op een trens te starten. Die is erg rommelig in de mond met S&T, terwijl Cathrine echt heel netjes rijdt.

@ Elisa
Jup, eerste starter in de GPS geloof ik, een Ier uit mijn hoofd, gesperde mond en heel duidelijk een blauwe tong. Ook nog bij een Franse. Waren een aantal die behoorlijke spierballen hebben. Ook een andere Ier (Dane Rawlins), die totaaaaaaal niet op dat niveau hoort te rijden, wat een goedzak was dat paard. Wat wel heel knap was, was 15 eners af krijgen nog voor de A/C lijn. En dan nog bijna 60% rijden ook. :7 Als je ClipMyHorse hebt, moet je dat even terug kijken. Schrikbarend slecht.

Wat wel een verademing was om te zien was Justin Verboomen. Die reed zo ontzettend goed. _/-\o_ Ingrid Klimke was ook weer prachtig om te zien rijden, en Semmieke kan ook echt een potje rijden. Er waren ook echt wel goede, vriendelijk combinaties om te zien rijden, waarvan de hulpen bijna onzichtbaar waren. Zo hoort het dus op dat niveau.

Wat betreft Parra, wat CD deed is echt niet goed te praten, maar Parra gaat daar nog een niveautje overheen. De mensen die met Parra samenwerken, zijn geen haar beter dan Parra zelf.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:21

Elisa2 schreef:
Heb je alle filmpjes van hem gezien? Want ik vind hem erger dan CD..dat trainen met vastgebonden voorbenen is niet het enige wat hij doet helaas.

En ja in Mexico laten ze ook die Friezen zo bewegen door afschuwelijke mishandel praktijken. Ik vind het echt erg dat dit allemaal zo maar kan.

Precies, dat bedoel ik dus ook. Ik vind dat Charlotte gewoon terug mag komen. Maar mensen die voorbenen vastbinden e.d. nee, die mogen ze het in de buurt komen van paarden verbieden. Je hebt in mijn ogen dan ook echt geen liefde voor het dier.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:01

Ik vind freestyle dus vele malen slechter geworden in de mond als hoe ze bij CD was. Echt heel zonde.

Verder qua blauwe tong, dat zie je gewoon moeilijk omdat niet elk paard zijn mond open doet of kan doen, plus je moet best dichtbij zijn en heel snel kijken. Op een foto leg je het moment stil en heb je dus alle tijd om het van dichterbij scherper te zien. Dat jury het niet ziet is dus heel logisch. En dat het bij controle niet meer te zien is ook, de tong is enorm goed doorbloed, zodra de druk eraf is zal hij weer terug kleuren en aangezien ze na een GP proef een flink stuk aan de lange teugel stappen tot controle is er daar niet op te controleren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:21

ZwarteHeks schreef:
Ik denk bijvoorbeeld in het geval van MSJ Freestyle, dat die echt zou profiteren van de keuze om op een trens te starten. Die is erg rommelig in de mond met S&T, terwijl Cathrine echt heel netjes rijdt.

@ Elisa
Jup, eerste starter in de GPS geloof ik, een Ier uit mijn hoofd, gesperde mond en heel duidelijk een blauwe tong. Ook nog bij een Franse. Waren een aantal die behoorlijke spierballen hebben. Ook een andere Ier (Dane Rawlins), die totaaaaaaal niet op dat niveau hoort te rijden, wat een goedzak was dat paard. Wat wel heel knap was, was 15 eners af krijgen nog voor de A/C lijn. En dan nog bijna 60% rijden ook. :7 Als je ClipMyHorse hebt, moet je dat even terug kijken. Schrikbarend slecht.

Wat wel een verademing was om te zien was Justin Verboomen. Die reed zo ontzettend goed. _/-\o_ Ingrid Klimke was ook weer prachtig om te zien rijden, en Semmieke kan ook echt een potje rijden. Er waren ook echt wel goede, vriendelijk combinaties om te zien rijden, waarvan de hulpen bijna onzichtbaar waren. Zo hoort het dus op dat niveau.

Wat betreft Parra, wat CD deed is echt niet goed te praten, maar Parra gaat daar nog een niveautje overheen. De mensen die met Parra samenwerken, zijn geen haar beter dan Parra zelf.

Ah spierballen horen echt niet bij dressuur rijden. :( Ik zal het eens terug kijken.

Het geeft wel mooi de niveau verschillen en verschillende ruiters en rijstijlen aan jouw bericht. Eigenlijk zouden alle onvriendelijke ruiters veel meer afgestraft moeten worden, blauwe tong of niet..maar zulke zouden geen winst mogen rijden.

MWM: Die mond viel mij ook op dat dit erger is dan bij CD bij Freestyle.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:08

ZwarteHeks schreef:
@ Elisa
Jup, eerste starter in de GPS geloof ik, een Ier uit mijn hoofd, gesperde mond en heel duidelijk een blauwe tong.

Wat voor paard was dat dan, kan je een linkje plaatsen naar CMH?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:27

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:42

mce, wat is nu precies je punt? Je voegt weinig positiviteit toe op deze manier, want ik zie in je bericht niks over een oplossing of betere richting? De FEI leest hier ook niet mee, dus die bereik je sowieso niet hiermee.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:48

Veronica2 schreef:
mce, wat is nu precies je punt? Je voegt weinig positiviteit toe op deze manier, want ik zie in je bericht niks over een oplossing of betere richting? De FEI leest hier ook niet mee, dus die bereik je sowieso niet hiermee.

daar heb je helemaal gelijk in, toch lezen zou ik zeggen. verschillen aangeven is nuttig, erover praten of het bijdraagt is al nuttig, kan al een betere richting aangeven,
Laatst bijgewerkt door mce op 19-12-24 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:53

Je noemt de FEI hypocriet, ik vind dat geen interessante stelling om meer over te lezen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:57

Veronica2 schreef:
Je noemt de FEI hypocriet, ik vind dat geen interessante stelling om meer over te lezen.

Dan ook zeker niet doen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 17:11

Die filmpjes over die Paso fino,s zijn vreselijk ja! Over mishandeling gesproken..in Amerika is er helaas veel sprake van mishandeling.