Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:56

En je weet maar nooit hé, soms komt uit een simpele lijn opeens toch een hele goede.

Kijk Jam zijn lijn was een bewezen lijn. Zeker uit zijn moeder, maar ook nu daarna. Veel subtop en hoger qua sport en 2 verr. hengsten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:14

Ik kies bewust voor twee letters ervoor omdat ik daar trots op ben( en ik daar ook emotionele waarde aan hecht, er zit een betekenis achter)en het zou me wel wat zeer doen als men dat zou veranderen. En doet er dan toch niet toe of je groot of klein bent.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 23:03

Change3x schreef:
Equipro schreef:
Ik vind de naam van mijn paard dus helemaal niks, en wil hem ook graag op het papier veranderen, maar sommigen zeggen dat dat ongeluk brengt.

Ze heet Sella van Hapert, en ik twijfel tussen "Sky's the limit" wat een verwijzing is naar haar vader Next Level, of "Sinderella", dus dan prop ik er alleen wat letters tussen.....

Ik vind het persoonlijk ook wel een tikkeltje respectloos naar de fokker toe om een naam op een paspoort te laten veranderen…

Roepnaam en eventueel wedstrijdnaam veranderen kan toch ook gewoon?

Ik vind Sella trouwens best een prima naam! :j

Uitzonderingen daargelaten. Ik zie wel eens paarden met een Engelse naam maar dan wel verkeerd gespeld…. Gruwel!!!

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 23:34

Tja namen. Mijn paard heeft een hele mooie Franse naam maar die wordt door de gemiddelde Nederlander zo verrot uitgesproken dat ik t gewoon bijna een belediging vind voor hem :') Gelukkig had hij bij zijn vorige eigenaren al een koosnaampje/stalnaam en heb ik die aangehouden. Zijn Franse naam gebruik ik bewust niet behalve als ik over hem praat in appjes oid, dan gebruik ik wel zijn twee namen door elkaar. Dat beest maakt het toch niets uit, die reageert ook als ik "EEEY" door de wei roep :=

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 00:59

Change3x schreef:
Equipro schreef:
Ik vind de naam van mijn paard dus helemaal niks, en wil hem ook graag op het papier veranderen, maar sommigen zeggen dat dat ongeluk brengt.

Ze heet Sella van Hapert, en ik twijfel tussen "Sky's the limit" wat een verwijzing is naar haar vader Next Level, of "Sinderella", dus dan prop ik er alleen wat letters tussen.....

Ik vind het persoonlijk ook wel een tikkeltje respectloos naar de fokker toe om een naam op een paspoort te laten veranderen…

Roepnaam en eventueel wedstrijdnaam veranderen kan toch ook gewoon?

Ik vind Sella trouwens best een prima naam! :j

Ik begrijp je ergens wel, mijn eerste paard heette Luitenant, en de nieuwe eigenaar heeft hem veranderd naar Moorland’s Versace. Ik heb me jaren suf gezocht naar hem….
Ik zal je in PB toelichten waarom ik dit overweeg, er lijkt een en ander te spelen….

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 04:02

Ach ja.. Mijn Friese hengst Diablo :)) heet officieel Tju Tju := Zijn naam is door een Vietnamees jongetje gegeven, die op het moment van geboorte, logeerde bij de fokker van Friesje.. Toen ik die naam in het paspoort zag staan, heb ik die gelijk veranderd naar (Don) Diablo (Negro)... Maar zijn roepnaam is inmiddels veranderd naar Fries(je) :Y)
Gelukkig is Diablo geen duiveltje :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:13

Maar die initialen en namen, ik verander het nooit op de stamboom maar zou de sportnaam rustig veranderen en dan kan je ze ook lastig terug vinden. Soms worden er ook echt gewoon namen gegeven die ik echt niet vind kunnen of vreselijk vind, dan krijgen ze dat echt niet als sportnaam. De stamboom en paspoort naam blijft hetzelfde, dus respectloos vind ik niet. Soms vind ik de naam die gegeven is veel respectlozer :=

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:31

Ik heb 1 maal naam gewijzigd
Mijn Gelderse heette Zintia en vondt de A erachter echt gruwel . Met de stamboek opname hebben we er Zinti van gemaakt .
En mijn huidige merrie heet Candela , de handelaar noemde haar Neva en wij Cammi
Maar op paspoort nog gewoon Candela .
Soms zijn namen zo lastig

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:56

T is nu trouwens meer een namen topic geworden dan paarden zoeken _O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:58

Ik vind juist wel leuk dat er van alles in dit topic voorbij komt. Uiteindelijk vloeit dit ook weer af.

Sportnaam veranderen is anders dan in het paspoort wat veranderen. En jij kunt die ene naam respectloos vinden naar het paard maar daar kan door de fokker goed over zijn nagedacht en enige emotie achter liggen

Ik gebruik altijd de namen maar ik weet verkopers die namen veranderen en er fluffy penny namen van maken dat trekt toch echt ook mensen aan.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 12:52

MyWishMax schreef:
Maar die initialen en namen, ik verander het nooit op de stamboom maar zou de sportnaam rustig veranderen en dan kan je ze ook lastig terug vinden. Soms worden er ook echt gewoon namen gegeven die ik echt niet vind kunnen of vreselijk vind, dan krijgen ze dat echt niet als sportnaam. De stamboom en paspoort naam blijft hetzelfde, dus respectloos vind ik niet. Soms vind ik de naam die gegeven is veel respectlozer :=

Nu ben ik heel benieuwd naar voorbeelden :+

Over paarden zoeken gesproken, ik kwam gisteren zo'n leukerd tegen op mp. Ik moet die sites ook gewoon niet openen, dan gaat het teveel kriebelen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 13:27

Nou ja de mijne... Igor is het verfrommelde hulpje van dr. Frankenstein...

Afbeelding

_O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 13:45

Igor is toch ook van Winnie the pooh

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 13:57

StalNollie schreef:
Igor is toch ook van Winnie the pooh

Dat is Eeyore/Iejoor :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:02

Ohja _O-

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:52

* is nog even gaan googlen om te kijken of Igor niet toevallig ook der naam is van 1 of andere knappe acteur :Y) , maar helaas, het werd er niet beter op :+ *

Dries1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 15:22

Ik heb vorig jaar een onbeleerde ruin gekocht dacht ik, bleek een (waarschijnlijk) niet succesvol geprobeerde klophengst. De naam vind ik dan weer wel leuk gelukkig :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 15:31

Sky_As schreef:
* is nog even gaan googlen om te kijken of Igor niet toevallig ook der naam is van 1 of andere knappe acteur :Y) , maar helaas, het werd er niet beter op :+ *

Heb ik ook gedaan :+
Ws kwam hij er uit met die scheve bles en dat witte oog... en toen dacht de fokker, echt een Igor :+

Afbeelding

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 23:15

Ik vind een betekenisvolle naam wel een pre, als je de namen van mijn paarden vertaald heten ze “Geschenk van God” en “Wonder(kind)”. Nou dat zijn toch prachtige betekenissen <3
Ze doen hun namen overigens ook eer aan, het wonderkind doet soms hele wonderlijke dingen _O-

Namen worden niet veranderd hier, ze krijgen wel scheldnamen :+

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 23:32

Zouden jullie een paard laten staan vanwege een omgevallen manenkam (kiephals)?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:25

Heide83 schreef:
Zouden jullie een paard laten staan vanwege een omgevallen manenkam (kiephals)?

Hangt er vanaf of het een ongetrainde is met overgewicht, of een die in het werk staat en op gewicht is.

Eerste zou ik over nadenken, tweede niet.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:36

Het ligt er denk ik ook aan wat je er mee wil gaan doen. :)

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:03

xMyrth schreef:
Het ligt er denk ik ook aan wat je er mee wil gaan doen. :)

Recreatiepaard, geen wedstrijden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:04

Voor recreatie zou ik vooral kiezen voor karakter en of je daar blij van wordt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:30

En of je tegen het aanzicht kan. Ik zou me eraan storen. Ik heb het al heeel lang niet meer gezien.