Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
journee schreef:Het vermijden van wolven in wolf territorium is immers alleen mogelijk als de wolf de mens vermijd, en dat doen ze duidelijk niet.
In plaats van dat de wolf de mens probeert te vermijden (zoals beweerd wordt en ook gewenst is) proberen veel mensen nu de wolf te vermijden. Naar mijn mening is dat de omgekeerde wereld....
Huertecilla schreef:journee schreef:Het vermijden van wolven in wolf territorium is immers alleen mogelijk als de wolf de mens vermijd, en dat doen ze duidelijk niet.
In plaats van dat de wolf de mens probeert te vermijden (zoals beweerd wordt en ook gewenst is) proberen veel mensen nu de wolf te vermijden. Naar mijn mening is dat de omgekeerde wereld....
Tja,![]()
en als ik schrijf dat ze (weer) schuw gemáákt moeten worden ben ík de gek op de berg![]()
In de VS zijn er legio beroepsbangmakers van bergleeuwen. Precies hetzelfde. Houdt ze schuw van mensen/vee en voorkomt afschot.
Bang een wolf tegen te komen? Neem een paintball ding meeSla je drie vliegen in één klap: Voelt beter en áls je er eentje ziet kan je die wegjagen plus die ene wolf heeft een IEEEUUUW!!-ervaring met de mens. Maar ja, mag officieel weer niet.
@verkeer is het allemaal manipulatie van cijfers met de natte vinger om vooral maar veel af te mogen schieten.
De verhouding afschot vs wolf is veelzeggend. Vooral doorgaan met afschieten; dan wordt het nog moeilijker voor de wolf, pakken ze meer schapen, kunnen die nu probleemwolven ook afgeschoten worden. Niet echt een verborgen agenda![]()
Hier in het zuiden van Spanje zijn de snelwegen/autowegen vrijwel overal heel goed afgerasterd. Reduceert het risico ook.
Overigens is dat ook in het belang van de jagerij; kan er meer afgeschoten worden want de bepaling van de quoto is hier helemáál een wassen neus en de wildstand puur laag. HEEL machtige jachtlobby hier.
De ecologie van mensenbelangen maakt het een g@dswonder dat de wolf nog een plaats weet te vinden in west europa.
Wintu schreef:Zerena schreef:Zoals ik zei:
Het ging mij om de link die Pillow deelt.
Waar het over buitenritten gaat.
Ja ik wil van de wolf af, en ja ik zou graag onbezorgd het bos in willen met kinderen, hond en paard.
Maar IK ga de confrontatie niet opzoeken en DUS zie je mij nu niet in het bos. Dat was mijn punt.
Daarbij zeg ik dus niet dat dat zo moet blijven.
Beetje lastig als je aan het bos woont. Dus niet het bos in gaan, wordt lastig en ook al ga je niet het bos in, dan lopen ze er nog. Men ziet ze meestal ook niet in het bos, maar buiten het bos.
Zerena schreef:Als ik nu beslist buiten zou willen rijden dan zou ik dat wel doen.
Beste oplossing is uiteraard de wolven weg, maar dat zal helaas niet 123 gebeuren.
Huertecilla schreef:journee schreef:Het vermijden van wolven in wolf territorium is immers alleen mogelijk als de wolf de mens vermijd, en dat doen ze duidelijk niet.
Tja,![]()
en als ik schrijf dat ze (weer) schuw gemáákt moeten worden ben ík de gek op de berg![]()
In de VS zijn er legio beroepsbangmakers van bergleeuwen. Precies hetzelfde. Houdt ze schuw van mensen/vee en voorkomt afschot.
Bang een wolf tegen te komen? Neem een paintball ding meeSla je drie vliegen in één klap: Voelt beter en áls je er eentje ziet kan je die wegjagen plus die ene wolf heeft een IEEEUUUW!!-ervaring met de mens. Maar ja, mag officieel weer niet.
@verkeer is het allemaal manipulatie van cijfers met de natte vinger om vooral maar veel af te mogen schieten.
De verhouding afschot vs wolf is veelzeggend. Vooral doorgaan met afschieten; dan wordt het nog moeilijker voor de wolf, pakken ze meer schapen, kunnen die nu probleemwolven ook afgeschoten worden. Niet echt een verborgen agenda![]()
Hier in het zuiden van Spanje zijn de snelwegen/autowegen vrijwel overal heel goed afgerasterd. Reduceert het risico ook.
Overigens is dat ook in het belang van de jagerij; kan er meer afgeschoten worden want de bepaling van de quoto is hier helemáál een wassen neus en de wildstand puur laag. HEEL machtige jachtlobby hier.
De ecologie van mensenbelangen maakt het een g@dswonder dat de wolf nog een plaats weet te vinden in west europa.
tienus63 schreef:Alle wolven verzamelen in Olderbekoop vandaag.
Stuk of vijf à zes.
Bekijk dit bericht op Facebook https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=WC7FNe
SusanH schreef:Al die plekken waar ze hier in de buurt lopen is ook wandelgebied.
Nederland is echt heel erg anti jacht hoor. Las hier iets over de jacht lobby. Maar de anti jacht lobby aangevoerd door oa Bibi Dumon Tak is zoveel groter. Ik ken vooral jagers van België die zijn verbaasd hoe het hier gaat en dat jachten dus verstoord worden door actievoerders die langs de weg zoveel herrie maken dat wild verstoord wordt en er niks te schieten valt. Dat is een probleem voor beheer eenheden omdat de aantallen die zijn afgesproken niet of veel minder makkelijk gehaald kunnen worden. Ook worden aanzit plekken gesloopt.
Wordt nog wat als de jacht op wolven wordt toegelaten. Vindt maar eens een jager die dat wil gaan doen.