Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 08:25

Haha dat ploegen gaat ze wel goed af :')

oji

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:13

Ben je al weer naar de kliniek geweest Koekie en weet je al wat meer?

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 10:24

:wave:

Ik meld me ook maar weer eens… beetje laat maar alsnog de beste wensen voor jullie allemaal!

Jemig Koekie wat super vervelend zeg. Ben je al bij Sjoerd geweest?
En ook echt rot dat jouw huisarts zo nalatig was. Hopelijk valt de schade mee en blijft het zo stabiel / wordt het wat beter

Hoe is het verder met iedereen hier?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:39

https://youtube.com/shorts/Hl1UWCkH1IA? ... CvEe8dSOCR

Hier gaat het opwaarts gelukkig. Bleken echt mijten te zijn. Wat een ongedierte is dat toch. De benen zijn inmiddels helemaal dicht en rustig. Dinsdag middag mochten ze weer effe rollen en de weide ploegen. Gibbs is languut onderuit gegaan wat ik doodeng vind maar hij keurig op ving. Daarna was hij stuk voorzichtiger. Die ouwe niet die krauwt gewoon door en nog nooit onderuit zien gaan haha.
Gisteren is Gibbs flink in de zee geweest en de sokken aan de voorkant helemaal gedaan. Morgenmiddag is Robin aan de beurt voor sokken wassen en uitborstelen. Zaterdag middag is het tijd voor de ostheopaat voor de heren. Ik ben benieuwd

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:57

Het is prachtig dat behang, maar wat een zorg is dat ook...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:52

Babootje schreef:
Het is prachtig dat behang, maar wat een zorg is dat ook...

En dan moet je weten dat degene die nu problemen had voor een Belg amper behang heeft. We kunnen bij hem altijd tot op de huid komen. Bij de andere komen we daar echt niet. Hier zie je beetje het verschil op onderstaande foto. Overigens beiden 2x behandeld tegen mijten uiteraard.

Afbeelding

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:49

QueenBeeBee schreef:

Ik meld me ook maar weer eens… beetje laat maar alsnog de beste wensen voor jullie allemaal!

En ook echt rot dat jouw huisarts zo nalatig was. Hopelijk valt de schade mee en blijft het zo stabiel / wordt het wat beter

Haha lang geleden! Hoe gaat het met je nieuwe paard? Heb je ook nog contact met de mensen waar je andere paard naartoe is gegaan? Je had toen geruild toch?

Nadat Stip 6 weken stuk was werd ik geopereerd aan mijn voet en nu 4 weken verder heb ik voor het eerst weer auto gereden en een soort wat met Stip kunnen doen. Ik loop nog niet 100%, maar hopelijk kunnen we nu eindelijk ff serieus wat gaan opbouwen. Poging 600 haha 8)7

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:11

Leedebee schreef:
QueenBeeBee schreef:

Haha lang geleden! Hoe gaat het met je nieuwe paard? Heb je ook nog contact met de mensen waar je andere paard naartoe is gegaan? Je had toen geruild toch?

Nadat Stip 6 weken stuk was werd ik geopereerd aan mijn voet en nu 4 weken verder heb ik voor het eerst weer auto gereden en een soort wat met Stip kunnen doen. Ik loop nog niet 100%, maar hopelijk kunnen we nu eindelijk ff serieus wat gaan opbouwen. Poging 600 haha 8)7

Klopt inderdaad, ik heb mijn merrie ingeruild. Jemig wat heb ik daar geluk mee gehad. Krijg soms nog een filmpje en mag altijd langskomen. Zo enorm dankbaar!
Mijn nieuwe dame doet het goed, ze is zo lief maar ook énorm groen :))

Oh wat ellendig hè, als je zelf in de lappenmand zit. Wat hebben ze ook alweer gedaan?

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:12

Kijk nou hoe lief snoetje ze heeft

Afbeelding
:+:

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:06

Ahh wat een scheetje haha!
Fijn dat het de goede keuze is geweest.

Ze hebben overtollig bot weggehaald uit/op het gewricht van mijn grote teen. Die was daardoor half geblokkeerd dus dat liep niet zo best.
Ondanks dat het nog niet helemaal genezen is merk ik al echt wel verbetering. Alleen moeten die pezen wel wel een beetje op gaan rekken. Maar dat kont wel goed!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:45

Wat fijn dat je nu al verbetering merkt! Hopelijk snel weer helemaal fit

Ik ben nog steeds druk met mijn duim waar Pietje de strekpees van los trok :=

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:45

DUs ideaal dat ik met Roos veel los kan werken

Afbeelding

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 11:38

Oh ja, dat zal ook wel ff tijd nodig hebben!

Je staat bij uitgelicht zie ik!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 11:41

Stip is bezig met een studie "hoe word ik een geparneerde kroket"

Afbeelding

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:14

Leedebee schreef:
Oh ja, dat zal ook wel ff tijd nodig hebben!

Je staat bij uitgelicht zie ik!

Ik zie het ja, heel onverwachts _O- <3

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:14

Leedebee schreef:

[ Afbeelding ]

Hij is al ver in zijn studie zo te zien hahaha heerlijk!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:29

Leedebee schreef:

[ Afbeelding ]

:D ik noem dat gepaneerde schnitzel :D maar kroket klinkt liever haha. Heerlijk hoor. Hier staan ze schoon gepoetst te wachten op de ostheopaat vanmiddag

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:12

Ostheopaat is geweest en ze gaan goedgekeurd dadelijk het jaar weer in. Nog paar weken rust dan komen de ijzers! De oudste zat wat vast in z'n rug en op links maar niet noemenswaardig. De jongste was ze vlot mee klaar en heeft ze niets bijzonders benoemd. Krijg nog de uitgebreide verslagen binnenkort. Zeer fijne ervaring geweest en benieuwd of we verschil gaan merken

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 08:27

Hoi @Oji nee Ellie gaat volgende week woensdag (de 29e) naar de kliniek.
Ik had het zelf even zo druk op het werk dat ik geen vrij kon nemen en ik moet vandaag zef eerst weer naar het ziekenhuis voor echo van mijn hart en wat ander onderzoek voor de cardioloog.

Ze is wel echt een draakie. Zo ongelooflijk fris. Met 4 benen de lucht in in haar kleine paddock. Aan de hand is ze heel lief maar wil ook vanalles dan hahaha. Sjoerd had het over evt nog een tijd naar de revalidatiestal dat ze daar 2x per dag 15 min in de stapmolen gaat en verder weer op boxrust. Maar ik denk dat ze in die mega stapmolen ook gewoon gaat bokken en steigeren momenteel.

Ik snap niet hoe anderen een jonkie in de winter goed kunnen laten revalideren |o
Maar ik maak me er wel zorgen om.
Als anderen vragen of ik niet bang ben dat het toch niet goed komt, zeg ik altijd heel stoer dat dit heus goed komt, maar hoe langer dit duurt hoe banger ik word dat het niet goed komt natuurlijk.

Ik weet dat Sjoerd echt goed kijkt en ook vertrouwt op wat wij zien, maar ik denk ook dat de mogelijkheid er wel weer is dat ze door adrenaline op de kliniek er weer doorheen loopt en het iig het slagje in het wiel niet ziet, zoals wij wel zien aan de dubbele lijnen.
Ik heb ook gezegd dat ik de dubbele lijnen wel meeneem. Dan kunnen de de volgende dag hopelijk zien wat er gebeurd als je haar vraagt ontspannen te lopen. Dan kan ze niet compenseren en zie je het wel.

Dat slagje in het wiel is ook duidelijker te zien als mijn dochter haar rijdt en haar rechtricht.

@QBB wat fijn om te horen dat het goed gaat!

@leedebee Stip weer helemaal hersteld, dat is super. Nog leuke Stip filmpjes in de aanbieding? :o
Stip heeft zon aansprekend koppie, zou ik ook helemaal voor vallen.

@dierenfan gave foto <3 Prachtdieren zijn het

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:37

Eerst inderdaad even aan jezelf denken Koekie!. Hoop dat je duidelijkheid krijgt bij de cardioloog.

Ja het is momenteel ook gewoon zo koud, geen wonder dat Ellie fris is. Ik moet zeggen dat ik wel heel erg verbaasd was over hoe chill paarden op een revalidatiestal zijn tov op de eigen stal. Ook Bobo, wat toch een heethoofd en dramaqueen kon zijn, waar op de gewone stal aan de hand naar de wei/paddock door het stalpersoneel bijna geen land mee te bezeilen was, was kuikenmak met stappen op de revalidatiestal. De rust die op zo'n plek heerst maakt wel echt veel verschil.
Hopelijk toont ze het probleem goed op de kliniek en krijg je duidelijkheid over hoe weer verder. Ik snap je zorgen, julie zijn nu al zo lang aan het tobben maar houd moed! Ik ben met Owen ook alles bij elkaar een jaar onderweg geweest voor we echt weer konden opbouwen.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 19:07

@koekie helaas geen tijd en inspiratie de laatste tijd voor leuke filmpjes. Maar wie weet als het weer wat lekkerder weer wordt haha!

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid van de cardioloog.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:35

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:49

Koekie73 schreef:

Die gaat lekker :+ *\o/* al begrijp ik zeer goed dat je er nu niet blij mee bent. Zo jammer he hier had je echt gewoon van moeten kunnen genieten. Hopelijk volgend jaar beter voor jullie!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:06

Ik heb er ook hard om gelachen. Het is me wel een karakter af en toe :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:32

Koekie73 schreef:
Ik heb er ook hard om gelachen. Het is me wel een karakter af en toe :D

Gelukkig dat je dat kunt! Ze is geweldig <3