Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MightyJoe schreef:Meelezer hier maar zelf heb ik ook 3 jaar geleden de gok genomen en een (onbeleerde) Spanjaard gekocht die net een maand in Nederland was. Was ook met een transport vol hierheen gekomen. Hier gelijk gecastreerd en toen te koop aangeboden. Hij was mega bang en niets gewend. Na een paar maand acclimatiseren had ik een heerlijk paard. Er zijn niet alleen maar horror verhalen. Die van mij is heerlijk ongecompliceerd, goed op de foto en mag bijna Z starten nu op zijn 6 jarige leeftijd. Tuurlijk komt er een hoop troep deze kant op, maar dat is echt niet bij allemaal het geval. Goed je ogen open houden en keuren.
Rianne1807 schreef:Kom even onder de mee lees steen vandaan.
Heb namelijk 2 jaar geleden een Spaanse papierloze merrie gekocht, was 2 weken in Nederland pas
Ik kan me geen liever en braver paard voorstellen dan haar, werkelijk bomproef en goud eerlijk, een van de weinige waar ik me 100% safe op voel.
Tuurlijk kan ze wel eens druk zijn, zeker als ik alleen met haar t bos in ga is ze druk op de terug weg, maar met losse teugel op mn zit bij me te houden.
Wel had ze een veulen meegesmokkeld in haar buik kwam ik een paar weken na aankoop achter.
Dus let er goed op bij de merries als ze uit het buitenland komen, je ziet t namelijk niet altijd als ze vroeg in de dracht zijn.
Verder ben ik van mening dat waar t dier ook vandaan komt er iets mee kan zijn, gewoon je ogen en oren open houden en zelf onderzoek doen.
Trauma gevallen kunnen overal vandaan komen
esje01 schreef:Er zijn veel vooroordelen over Spanjaarden.
Dat merk ik bij de verkoop enorm.
En er zal best veel ellende deze kant op zijn gekomen hoor, dat geloof ik best.
Maar om bij voorbaat al te zeggen oh nee die zal wel getraumatiseerd zijn
Avalanche schreef:Er zijn best veel mensen die dat zeggen hoor. Misschien niet in dit topic, maar het is wel iets wat ik regelmatig hoor.
Dees90 schreef:Naast het feit dat ik op zoek ben naar een Gelders paard (liefst veulen) Ben ik gisteren ook bij een 2.5 jarige haflinger wezen kijken van 2 jaar en 3 maanden oud, heel leuk beest. Dit zou dan voor dochter en mij samen zijn.
Ze is gefokt en geboren te Merelbeke, België
Stamboekklasse 1 staat in haar papieren
Van maart 2020 is ze
Vader: Liz Wesir
Moeder: Hilaya van de Almhof - Vader van moeders kant: Bergquell
Ze is nu al de 1.50 m voorbij.
Ben wel heel enthousiast eigenlijk en ben voornemens het te doen, nu alleen half in een migraine aanval dus het denken gaat niet zo lekker. Ben even aan het informeren om te keuren, dat lijkt me wel wijs.
[ [url=m/D4r2zv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5sBUv7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dees90 schreef:Maandagavond wordt ze klinisch gekeurd, indien dat goed is komt ze volgende week naar ons toe
Dees90 schreef:Naast het feit dat ik op zoek ben naar een Gelders paard (liefst veulen) Ben ik gisteren ook bij een 2.5 jarige haflinger wezen kijken van 2 jaar en 3 maanden oud, heel leuk beest. Dit zou dan voor dochter en mij samen zijn.
Van maart 2020 is ze
Ben wel heel enthousiast eigenlijk en ben voornemens het te doen, nu alleen half in een migraine aanval dus het denken gaat niet zo lekker. Ben even aan het informeren om te keuren, dat lijkt me wel wijs.
Clairetje81 schreef:@flevolander ja klopt! Moet zeggen dat alles netjes geregeld was daar. Keuren geen probleem. Tandarts was nog geweest hoefde ik niet te betalen. Kreeg elke keer foto’s en filmpjes.. Hij was een beetje snotterig(kan gebeuren) dus mocht hem even 2 weken laten staan. Is nog een keer nagekeken door de veearts om het e.e.a uit te sluiten. Veearts heeft mij netjes gebeld. Daarna is hij door meerveld bij ons op stal gebracht. Tot nu toe voldoet hij precies aan de beschrijving. En is alles netjes vermeld. Hij doet het super goed! Al mogen er nog wat vetjes en spieren aan. Al met al is het mij 1000% meegevallen onze eerste ervaring bij een handelaar.
Dees90 schreef:Maandagavond wordt ze klinisch gekeurd, indien dat goed is komt ze volgende week naar ons toe
Van maart 2020 is ze
Lieser schreef:Clairetje81 schreef:@flevolander ja klopt! Moet zeggen dat alles netjes geregeld was daar. Keuren geen probleem. Tandarts was nog geweest hoefde ik niet te betalen. Kreeg elke keer foto’s en filmpjes.. Hij was een beetje snotterig(kan gebeuren) dus mocht hem even 2 weken laten staan. Is nog een keer nagekeken door de veearts om het e.e.a uit te sluiten. Veearts heeft mij netjes gebeld. Daarna is hij door meerveld bij ons op stal gebracht. Tot nu toe voldoet hij precies aan de beschrijving. En is alles netjes vermeld. Hij doet het super goed! Al mogen er nog wat vetjes en spieren aan. Al met al is het mij 1000% meegevallen onze eerste ervaring bij een handelaar.
Hmmm, er staat nu een leuke ruin bij Meerveld ...