Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:45

Oh, dat is dan ook echt wel iets van daar, leuk :j

Proefjes zijn spannend := Voor echt proefje moet de galop nog meer bevestigd zijn, maar dat wil ik wel binnenkort eens gaan doen (online proef thuis dan hoor, op locatie zit ook nog eerst wat meer werk in nog) :) Vereniging is al aangemeld, als die nou een beetje opschieten komt de startkaart er zsm :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:50

Ventje,
Super leuk zeg!
Roos is inderdaad een appaloosa (met 62,5% arabisch bloed).

xXutopiaXx

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:07

Knappe Malik <3 <3

En Pinda!! Gefeliciteerd!! :+: <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:10

Proficiat Pinda!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:22

Gefeliciteerd met Pinda! *\o/* Y)(^)
Wat een klein schatje vier jaar terug.. <3
En nu rij je al zo goed rond!
Jullie kunnen zo'n proefje online al best!

Haha ze schrok van poep op de grond.. :')
Malik wil altijd heeeeeel graag de drollen ruiken van andere paarden onderweg met de fiets, dat is soms wel lastig, moet ik echt opletten anders staan we in één keer stil. :D
Mijn vorige paard was nog een stukje kleiner dan Malik maar ik vind het zo helemaal goed, dus hij mag niks meer groeien. :D

Psvanlot oh wij hebben alleen wat hele zachte regen en heel benauwd weer.
Hier verderop hadden ze wel hagelstenen als pinpongballen, gelukkig hier niet, das echt niet tof voor paarden op de wei.

Malenka, jouw paard lijkt eigenlijk de grote versie van mijn mini!
Die is nu alleen heel wit geworden. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:26

Gefeliciteerd met Pinda!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:20

Schrikken van poep, ja oké ik zou dat ook geloven eerst :')

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 00:11

MirandaMalik,
Dat gebeurt nogal eens met appaloosa's. Ze is nu nog vos sjabrakbont. Maar zal ook wel grotendeels wit worden. Stippen zal ze wel houden want ze heeft geen schimmel gen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 07:42

Is de kleur van een amerikaanse appie of wat anders?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:46

Ik lees nog steeds elke keer mee hoor! Zo leuk om al jullie avonturen te lezen. Zelf verder een beetje onder een steen gezeten. Bij Feyre is CPL vastgesteld, en daar ben ik echt wel even van ondersteboven geweest. Dan is je leuke, blije en oh zo gezellige driejarige ineens een zorgtraject geworden, waarbij de kans groot is dat het alleen maar akeliger wordt. Dat is gewoon ronduit k*t.

Verder is ze naar de hoefsmid geweest. Geloof dat ze in haar pubertijd zit want man man man := En dan is ze best heel groot, sterk en zwaar :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:51

O jeetje, dat ik ook al erg vroeg om CPL te krijgen toch? Logisch dat je daar ondersteboven van bent want dat is een flinke zorg erbij :(:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:03

O Berdien wat enorm sneu voor zo'n jong dier!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:16

Jasses Berdien, die zag ik niet aankomen, wat een vreselijk kalote nieuws :(:) Dat is vroeg zeg...hopelijk laat het zich nog een hele lange tijd goed managen :(:)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:31

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:34

Ohh Berdien, dat is niet tof... :(:) Ken de aandoening niet goed, maar even Google geraadpleegd en klinkt echt waardeloos... Sterkte :*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:39

O, leuk Malenka :)
Ik ben bij mijn vorige NAS merrie (zat o.a. ook Sonny in) zo ontzettend gevallen voor het gemotiveerde, werkwillige, gezellige karakter dat ik na haar dood (pssm1, ben er nog steeds kapot van) voor een volledige knabstrupper gegaan ben.
Deze maakt die verwachting ook helemaal waar :D
Sindsdien vind ik KWPNers niet meer zo leuk :o _O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:44

Jeetje Berdien, dat is naar nieuws, heel veel sterkte :(:)

Baby-pinda <3 Leuk dat jullie al aan een proefje denken!

Miranda: Malik ziet er echt uit alsof hij het keigezellig vindt met jou op zijn rug!

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:22

Jemig Berdien, wat kak!
Knappe en schattige pinda!!
Malik ook heel goed bezig!
Lesgeefsterproblemen hopelijk opgeslost bij Marie, dat zou fijn zijn!
Duke een beetje te zwaar en einschuss, hoop dat hij inmiddels een beetje is opgeknapt?
Dije ook al zo ontzettend knap!
En weer een nieuw paardje erbij, Welkom Malenka!
Alphorns, ja die kom ik niet tegen in het wild ;-)

Vwb de tips tav Timmie, ik heb na een week beraadslagen met mezelf besloten dat ik meer ga doen wat ik wel ken en dus ook kan, en dat het clickeren bijzaak mag zijn. De cirkel is inderdaad dat ik onzeker wordt als hij niet doet wat ik verwacht, en dan niet genoeg kennis van het clickeren heb om dat op te lossen. Daardoor krijgt hij uiteraard de kans om het over te nemen. Het zadel lag naar mijn idee niet goed, het was te groot, waardoor het te ver zakte en dan ging knijpen achter de schoft. Helaas pindakaas, want ik denk dat de pasvorm wel goed is als hij gegroeid is, maar ik ga die gok even niet nemen. Komt tzt wel weer. Het stond wel stoer overigens. Dus. Nu ga ik binnenkort eerst een afspraak maken met de chiro voor een algehele check, en dan mag hij lekker aan de longe wat meer gaan doen, schriktraining, hopelijk een beetje buiten wandelen, dat soort dingen. Af en toe een clicker spel om de hersens lenig te houden.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:26

Ik ga niet op alles reageren, vind het echt lastig het topic bij te houden maar ik lees nog wel mee :)

Miranda op Malik gezeten, tof!

Joya is lekker bezig met allerlei buitenritjes! Fijn dat het zo goed gaat :D

Anoek en Duke inmiddels samen in de lappenmand, niet fijn..... Hoe gaat het nu met jullie beiden?

Gefeliciteerd met Pinda, zo schattig dat babyfilmpje <3 Grappig hoe paarden je soms enorm in de maling kunnen nemen, maar fijn dat je hebt kunnen voelen wat een verschil het maakt hoe jij aan het rijden bent :j

Berdien wat ongelooflijk rot van Feyre!! Hoe zijn jullie daar achter gekomen?

Klinkt als een goed idee Mrs_Midnight, ik merk ook dat ik in dingen die ik niet goed ken wat onzeker ben en dat paarden daar uiteraard op reageren. Dan moet ik echt een tijdje fanatiek ergens les in hebben zodat ik er wat vertrouwder mee wordt en weer meer duidelijkheid geef tegenover een paard.

Hier gaat het zijn gangetje, Koda heeft afgelopen week een check gehad. Moest op een aantal plekken wel losgemaakt worden, vind het ook niet gek dat hij wat vast zat na alle onrust in de kudde de afgelopen maanden. Maar gaat nu echt wel heel goed dus hopelijk kunnen we nu weer lekker aan de slag :') Afgelopen zaterdag heeft een vriendin op hem buitengereden, dan kon ik ernaast op de grond begeleiden indien nodig. Alleen buitenrijden is hier gewoon niet geschikt (de weg is behoorlijk smal en relatief druk) en al helemaal omdat het stuur nog niet helemaal bevestigd is. Hij probeerde haar ook een aantal keer in de maling te nemen, als je erop zit is dat super lastig te corrigeren maar ernaast juist heel makkelijk dus was een goede combi zo.

Verder hebben we inmiddels een nieuwe auto (Hyundai Tucson) waar de trekhaak al op zit. Heb helaas zelf geen trailer, maar die kan ik wel af en toe huren :) Hopelijk kunnen we dan weer af en toe naar het bos, is ook goed voor Koda om regelmatig met de trailer te gaan want hij vindt het heel spannend. Hij doet het wel maar is er duidelijk nog niet comfortabel mee.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:49

Mijn nieuwe zadel is geen succes. Prazani wilde degene op de grond bijten, schrok van de correctie en rende weg. Op zich kon ik er heel goed in blijven zitten, totdat het zadel dus begon te schuiven tot halverwege de zijkant. Nadat ik eraf was gevallen schoof het tot onder zijn buik. Zadel was wel goed aangesingeld, dus daar lag het niet aan. Naderhand hebben we het zadel van de beleerdster erop gelegd en hebben we wel nog even gereden, dus het is wel goed afgesloten, maar dat was dus serieus niet grappig.

Paard, zadel en ik mankeren gelukkig niks, maar dit zadel gaat dus wel terug :=

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:54

Goldenarrow ooooh wat oliebol!!! Gelukkig wel enigszins goed af kunnen sluiten maar man! Je zou je nek breken!
s1993 fijn dat Koda weer een beetje aan de slag kan. Trailer wil ik ook graag mee aan de slag, maar helaas ligt mijn klep er nog uit.... Ik zal manlief eens een beetje porren dat ie opschiet met dat ding.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:13

Ohhh dat is schrikken goldenarrow!! :oo Gelukkig met een sisser afgesloten, maar da's dood eng :oo

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:41

Ah chips dat is schrikken zeg! Fijn dat jullie in elk geval niks mankeren, dat is een stuk beter afloop dan die keer dat ik niet had aangesingeld en het zadel ging schuiven :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:46

Oeps, dat is ook schrikken zeg! :oo Gelukkig maar dat alles goed is afgelopen!

Bedankt voor alle lieve reacties. Het is inderdaad superk*t, maar nu ik het weet kan ik het wel zo goed als mogelijk proberen te managen.

Ik kwam er bij toeval achter. Voelde een verdikking in haar kootholte. Dat bleek de welbekende ribbel te zijn, en die heeft ze in alle vier haar kootholtes ;( Ze heeft nu nog een paar open plekjes erbij, maar die heb ik nu onder controle. Ze staat nu op Gluco Balance (net als Sil :$ ) en op brandnetel/kleefkruid. Merk dat haar benen duidelijk rustiger worden nu. Mijn eerste merrie is 26 geworden met haar CPL dus heb wel goede hoop maar zuur is het wel.. Was zo graag even zorgenvrij gebleven met beide paarden..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:05

Berdien, wat rot.. :(
Misschien kun je het wel goed onder controle houden mede door je ervaring?

GoldenArrow owjeetje..gelukkig goed afgelopen en kon je het nog goed afsluiten.
Ik snap dat je dit zadel niet meer wil. :')
Malik vindt het ook gewoon leuk om bezig te zijn, als het maar niet te saai is! :D

S1993 zo ernaast begeleiden kan idd heel handig zijn. :j
En lekker dat je er dan af en toe met de trailer op uit kan!

Mrs Midnight fijn dat je weer een plan hebt. Soms moet je echt even bedenken hoe nu verder.
Het moet ook bij jullie passen natuurlijk.
En hetzelfde met het zadel, dat moet ook passen. :')
Hopelijk wil het nu weer een beetje op de rit komen.

Malenka, van mijn pony ken ik de ouders niet dus ik weet niet wat daar de kleuren van waren.
Hij is een soort toverbal. :D

Afbeelding

Malik had vandaag gestunt.
Hij wilde even aan de stroomdraad voelen en kreeg een harde schok.
Daar schrok hij erg van en toen viel hij. :(:)
Hij heeft zijn been open geschaafd maar verder lijkt alles oké gelukkig.

Flinke schaaf maar niet kreupel..

Afbeelding