Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:11

Goldenarrow, wat ziet de draf er al fijn uit, galop is altijd nog lastig zo ga ik ook nog in het rond :=
Zulks beeldmateriaal is echt handig, dan kun je echt perfect terug zien hoe het al verbeterd is. Zelf voel je dat meestal niet.

Hier heb ik nog een fotootje van Kamea in het veld, hier worden ook wedstrijden georganiseerd dus was een mooie oefening toen.
Ik heb de slof er aan zodat ik als er iets gebeurt ik een extra hulpmiddel heb, ik wil liever geen ongelukken.


Afbeelding

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:17

Remark, ja lastig! Hier 18 inch nodig terwijl er maar 16 inch op haar rug past... daarnaast extra wijde boom nodig, dus dat werd al snel onmogelijk... Arno is er van overtuigd dat hij hem kan blijven aanpassen voor haar, dus daar vertrouw ik op. (en in het ergste geval moet er ooit een andere boom in, dat is dan zo...) ;)

Deempje, en wat bereik je dan met de slof als er iets gebeurd? Dat je het hoofd naar beneden kan houden? Ik heb toch liever het hoofd omhoog als er iets gebeurd := hihi

Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:32

linda2008 schreef:
Remark, ja lastig! Hier 18 inch nodig terwijl er maar 16 inch op haar rug past... daarnaast extra wijde boom nodig, dus dat werd al snel onmogelijk... Arno is er van overtuigd dat hij hem kan blijven aanpassen voor haar, dus daar vertrouw ik op. (en in het ergste geval moet er ooit een andere boom in, dat is dan zo...) ;)

Deempje, en wat bereik je dan met de slof als er iets gebeurd? Dat je het hoofd naar beneden kan houden? Ik heb toch liever het hoofd omhoog als er iets gebeurd := hihi


Ja geen idee, eigen gevoel haha.
In de bak rij ik af en toe met slof, Kamea is een erg rustig makkelijk paard, toen ze net onder het zadel was dachten we als alles er eerst maar is op zit. Zoals remmen sturen etc. Dat ging allemaal erg makkelijk maar je hand volgen bleef uit. Ze reed rustig ontspannen haar rondje, maar echt als een kameel. Aan de longe oefenden we steeds met de pessoa, dit ging erg goed en liep ze netjes over haar rug.
Na 1x gereden te hebben met slofteugel tijdens bakwerk merkte ik gelijk verschil als ik de keer er na zonder slof reed. Ze kreeg ineens door wat er van haar verwacht werd en wat er bedoelt werd.

Een slof word vaak gezien als iets slechts, mij en Kamea heeft het erg geholpen. Er is een verschil of je het gebruikt als hulpmiddel of als dwangmiddel. Zoals je ziet op de foto word de slof niet gebruikt en word ze niet in de ‘krul’ gedwongen :D

goldenarrow

Berichten: 8677
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:26

Deempjexxx schreef:
Goldenarrow, wat ziet de draf er al fijn uit, galop is altijd nog lastig zo ga ik ook nog in het rond :=
Zulks beeldmateriaal is echt handig, dan kun je echt perfect terug zien hoe het al verbeterd is. Zelf voel je dat meestal niet.

Hier heb ik nog een fotootje van Kamea in het veld, hier worden ook wedstrijden georganiseerd dus was een mooie oefening toen.
Ik heb de slof er aan zodat ik als er iets gebeurt ik een extra hulpmiddel heb, ik wil liever geen ongelukken.


[ [url=m/gN5G71.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, ja, komt vanzelf als ze sterker worden. Het is ook pas de 2e keer galop, dus ik ben allang blij dat ze aanspringt _O-

Jullie zien er ook echt knap uit zeg samen!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:22

Slof vroeger ook vaak genoeg bij de jonge paarden gebruikt, idd zodat de jonge paarden niet als kamelen gaan lopen met hun hoofd in de lucht en hun rug weggedrukt... zolang de slof alleen inwerkt als het nodig is zie ik het probleem niet ;)

Arno Brandt zadel heb ik gehad en nu heeft het meisje dat mijn palomino gekocht heeft er ook 1 laten aanmeten op aanraden van mij... voordeel van Arno is dat hij eigenlijk alles aan kan passen. Deze pony heeft n super korte rug dus moest n 16" boommaat in en n 17" zitting. Ergens volgende maand komt hij weer langs voor haar dus dan kan ik weer even bijkletsen :)

Hij was de vorige keer vrij verbaasd mij tegen te komen en daarna nog verbaasder dat ik Western reed... die had ie niet aan zien komen zei hij :)

Ik blijf op mn blauwe wolk van trots zitten, vanmorgen zelf op Gentle gestapt... beide kanten stap gedaan en rechts stukje draf meegenomen, wel nog iemand in het midden die de lijn vast hield maar dat was eigenlijk niet nodig al vind ik t wel zo eerlijk voor Gentle aangezien hij anders niet snapt waar ik gebleven ben. Hij weet niet beter of ik geef hem de commando's vanaf de grond en dan zou ik het ineens van bovenaf doen.

Maar jonge jonge wat is hij stoer! Serieus in balans en hij geeft n heel fijn en zeer vertrouwt gevoel.... Dit word mss toch nog wel het moeilijkste paard om tot te verkopen :=

Vrijdag ga ik er weer op en dan zal ik kijken of ik iemand kan regelen die filmt of foto's wil maken :)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:28

MirandaFuego: He, dat is slim gezien zo'n vestje! Misschien moet ik dat ook eens proberen. :))
Heb je tot nu toe al enig effect gemerkt dat mensen effectief rustiger passeren? :)

CubaLibre: Gentle doet zijn naam echt eer aan zeg! :D Wat leuk dat hij het allemaal ze goed opneemt. +:)+

Duplo: Ziet er fijn uit zeg! Leerzame les gehad? :)

Deempjexxx: Rengalopje... :wow: Dat zou ik echt niet aandurven op een eerste buitenrit. _O- Stel je voor dat je rem plots niet meer werkt. :')

nicky_rilana: Saai is goed toch? :D Is je zadel al geleverd? *\o/* Of is het pas volgende week dinsdag? :P

fransje23: Fijn dat jullie stilletjes aan ook de draad weer kunnen oppikken nu de wonde aan het genezen is. :j

linda2008: Oeh Raika heeft toch een aantal bokjes gegeven. }> Succes met je poging morgen! :D

goldenarrow: De draf ziet er al mooi uit vind ik. :) Galop heeft ze het nog lastig mee, dat zie je duidelijk, maar he, ze deed het toch maar! :D Logisch ook als het nog maar de tweede keer galop onder het zadel was. Goed bezig! *\o/*

Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:36

Cubralibre: Bedankt!!! Eindelijk iemand die er net zo over denkt als mij haha. Ik kan wel de kneepjes enz gaan geven aan een paard maar als ze ze niet kennen helpt dat echt niks. Via het gebruik van de slof snapt ze wat ik bedoel als ik een beetje inwerk en als ze daar loopt dat er losgelaten word.
Met mijn vorige pony reed ik Z, die was zo makkelijk en hoefde je alleen mee te liften. De pony deed het wel. Wat veel mensen niet snappen is dat een jong paard heel wat anders is en niet altijd alles vanzelf komt. En we doen al heel rustig aan. 3x p week 45 min onder het zadel vind ik een luxeleventje.

Retjethorse: Gelukkig weet ik zeker dat er een rem opzit. Haar afstamming is Floris TN x Feenspross xx dus er zit volbloed in, lekker de beentjes strekken.
Ik zal een kind er zo oplaten, ze is zo’n schat.

Toen we bij kamea gingen kijken waarschuwde iedereen ons. Een 3 jarig paard wat het zadel etc wel kent maar nog nooit iemand opgezeten.. straks had er iemand opgezeten en ze heeft gek gedaan oid. Toen we haar zagen wisten we gelijk dat is niet het geval. En al die mensen laten we een poepie ruiken.
Zijn er nog meer van jullie die zo’n situatie gehad hebben?

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:14

Deempje, ik vind een slof niet slecht als hij correct gebruikt word hoor ;) maar omdat je zei; bij geval van nood... maar in zo’n geval (ik zie dan een gezellige bok-sessie voor me) dan zou ik juist het hoofd omhoog willen... dat bedoelde ik meer ;)

CL, knap zeg!! Begrijpelijk dat je trots bent :D
Arno kan inderdaad veel aanpassen, daarom dit ook uitvoerig met hem besproken en hiervoor gekozen :j

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:11

Gefeliciteerd Linda! Best wel interessant om te horen dat er qua aanpassing van alles mogelijk is. Wellicht dat ik toch even contact ga zoeken.

Ziet er goed uit joh Deempjexxx!

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:11

Goldenarrow: je hebt al goed op weg.

Deempje:fijn dat kamea zo braaf is. Zo te zien heb je die slof helemaal niet nodig.

Ik heb in het begin 2 ervaren pony's gehad, dit ook omdat mijn ouders er niet echt verstand van hadden. Daarna ben ik een pony gaan rijden, die was zadelmak, of ja daar kon je op zitten en verder eigenlijk helemaal niks. Ondertussen ben ik er ook een paar zadelmak gaan maken tussen door. En toen ik een paard kocht adviseerde mijn lesgeefster om er wel een te nemen die wel al zadelmak was. En nu heb ik er eentje zelf gefokt en alles geleerd. Ik zou ook altijd terug voor een onbeleefd paard gaan.

Cubalibre: fijn dat gentle zo lief is. Volgensmij is hij ook niet echt snel onder de indruk.

Retjethorse: volgende week dinsdag (23ste) komt mijn zadel pas, nog even wachten.

Linda:gefeliciteerd. Veel goede dingen gehoord altijd van brandt zadels. Vroeger had ik een hulsebos (deze lijkt op een brandt toch). Dit is het fijnste zadel wat ik ooit gehad heb alleen pastte dit zadel niet meer. En voor mijn jonkie moest ik ook korter zadel en ik weet niet hoe de brandt zadels zijn maar mijn hulsebos was toch een redelijk groot zadel.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:59

Deempjexxx schreef:
Retjethorse: Gelukkig weet ik zeker dat er een rem opzit. Haar afstamming is Floris TN x Feenspross xx dus er zit volbloed in, lekker de beentjes strekken.
Ik zal een kind er zo oplaten, ze is zo’n schat.
Haha, gelukkig weet je dat zeker voordat je een rengalopje gaat doen. :D
Dat soort paarden zijn echt hun gewicht dubbel en dik in goud waard... <3

nicky_rilana schreef:
Retjethorse: volgende week dinsdag (23ste) komt mijn zadel pas, nog even wachten.
Nog een kleine week wachten dus! :) Moeilijk, moeilijk... :D


Ik heb vandaag nog eens op Aliaa gereden en wat ging het goed! *\o/* Voordat ik opgestapt ben, heb ik wat grondwerk gedaan. Dit doe ik altijd om haar stemming te peilen, maar eigenlijk is dat niet echt nodig, want ik heb haar nog maar 1 keer in een niet meewerkende bui gehad geloof ik. En zelfs dan is ze niet stout. :P Maar omdat de rem de afgelopen keer zoek was, wou ik deze nog extra bevestigen vanaf de grond voordat ik erop ging.
Aliaa staat netjes stil tijdens het opstappen, maar eenmaal ik erop zit, blijft ze niet lang stilstaan voordat ze begint rond te wandelen. Ik vind het belangrijk dat ze blijft stilstaan tot ik vraag om te stappen, dus dat is een werkpunt naar de volgende keer toe. :+
Wij stappen voorlopig alleen maar. Dus het is vooral oefenen op stappen, stoppen en sturen. Stappen gaat heel goed, ik begin altijd met stemcommande + beenhulpen, maar ik begin te werken dat Aliaa netjes begint te reageren op enkel beenhulpen! *\o/* Dus ze gaat vooruit wanneer ik enkel benen geef.
Wel heeft ze de neiging om uit zichzelf stil te vallen, daar werken we ook aan, maar he, zo vaak/lang heb ik nog niet gereden met haar, dus dat is niet abnormaal denk ik dan. :') Ze stapt weer netjes wanneer ik haar corrigeer na het stilvallen, dus ze zal het wel leren. :))
Sturen ging ook vrij vlot, Aliaa heeft nog steeds haar momenten dat ze het niet eens is over de richting die we uitgaan, maar over het algemeen lukt dat wel aardig. :D
En stoppen ging perfect vandaag, volgens mij heeft het oefenen op de grond voor het opstappen zijn vruchten afgeworpen. :)
Omdat het allemaal zo vlot ging, heb ik haar gevraagd om te draven met stemcommando en beenhulpen. We hebben tot nu toe maar tweemaal kort gedraafd en toen liep mijn moeder met Aliaa mee. Nu liep er niemand mee en Aliaa hing ook niet aan de longe (wat wij overigens nooit gedaan hebben). Aliaa versnelde haar stap, maar draafde niet meteen aan. Dat had ik ook niet verwacht, want het is nieuw. :') Maar na enkele seconden 'aandringen' draafde ze toch voorzichtig aan! *\o/* Ik heb haar na enkele pasjes gevraagd om te stoppen, wat ze overigens netjes deed, want ik vraag het liever dan dat ze zelf stilvalt. Uitgebreid beloond en toen ben ik eraf gegaan.
Ik ben zo blij met dit paard, het is geweldig om met haar samen te mogen werken... <3

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 00:46

Wat tooop! *\o/*

Ik was jullie wéér kwijt >;) O:) (ja ik schaam me in de hoek)

***ego-post aan***

Maar had het ook echt te druk voor bokt de afgelopen weken. Of voor Joy. Die heeft 2 maanden onbedoeld vakantie gehad. (Ja ik schaam me nog dieper in de hoek).

Maandag het rijden weer opgepakt (uiteraard wel eerst de week ervoor grondwerken enzo). En die toet is dus zo braaf na 2 maanden bijna niets doen! <3

Dit was vandaag:


Voor het eerst alleen zonder Naomi! *\o/*

Ik ben zó trots!

***ego-post uit***

Morgen bijlezen! :list:

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:14

Bedankt voor de felicitaties :)

Retjet, wat goed zeg!! :D

Nicky, hulsebos word vaak in verband gebracht met AB omdat Arno daar werkte voordat hij voor zichzelf begon. Hij zal ongetwijfeld de goede dingen (die hij zelf goed vond) hebben meegenomen maar ongetwijfeld ook zaken hebben veranderd... hij maakt het op maat, dus een zadel kan zo groot of klein worden gemaakt als je zelf zou willen ;)

Remark, ja ik zou nooit meer anders willen. Zelfs mijn mega oude leenzadel zit heerlijk :o eventueel Custom zou ik nog wel willen proberen, dat lijkt mij vergelijkbaar... het is wel een kwestie van; trek je portemonnee maar open :o := geen goedkope zadels (het begint bij 2150 euro volgens mij...)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:02

Ow dat zal best zo zijn Linda, hij is natuurlijk niet voor niks voor zich zelf begonnen.

Ik heb een custom voor mijn andere paard en die was 2950. ik vind mijn custom echt een heel fijn zadel alleen is er een wachttijd van 15 weken en dat vond ik nogal lang

Jodym

Berichten: 4938
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:23

Wauw wat gaan jullie allemaal hárd! Volg het niet helemaal hihi! :')

Maar iedereen gaat met sprongen vooruit, gaaf!
Hier nog druk met longeren! Binnenkort even aan iemand vragen of t zadel die ik heb past, maar vrees t niet. Dan begint de zadel ellende :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:25

Jodym schreef:
Wauw wat gaan jullie allemaal hárd! Volg het niet helemaal hihi! :')

Maar iedereen gaat met sprongen vooruit, gaaf!
Hier nog druk met longeren! Binnenkort even aan iemand vragen of t zadel die ik heb past, maar vrees t niet. Dan begint de zadel ellende :+


Ik ook hoor! Vooral omdat ik er niet zo goed in ben duurt dat wat langer haha

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:51

Ik heb vandaag Gentle maar weer eens op de gevoelige plaat vastgelegd....

Hij word zo gaaf vind ik <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:15

Nicky, ja AB ook 12 weken wachttijd geloof ik :( Custom lijkt me ook geweldig :j

CL, gaaf hoor! Heel volwassen zo :)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:28

Gimme_Joy: Haha, heb je het weer voor elkaar gekregen? :D
Fijn zeg dat Joy na 2 maand geen kik geeft! *\o/*

Jodym: Succes met de zadelellende binnenkort. :')

CubaLibre: Prachtige foto's van Gentle! Hij heeft zo'n mooie snoet. <3 Enkel zijn linkerkant vind ik wat te wit naar mijn smaak, hij mist daar nog een mooie vlek. >;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:05

CubaLibre schreef:
Ik heb vandaag Gentle maar weer eens op de gevoelige plaat vastgelegd....

Hij word zo gaaf vind ik <3
[ [url=m/gXR7WU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Phmvb1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rUmxtY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Holy Sh*t :=

Die is klaar!

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:06

Haha herkenbaar hoor retjethorse. Hilana stond mega braaf stil, maar probeert nu steeds vaker een stapje opzij te zetten zodra ik op mijn trapje klim. De boef! Ook stilstaan zodra ik zit is soms echt onnodig, aldus Hilana. Achja, ik moet daar stiekem wel om lachen. Leuk dat je zo happy bent!

Eventjes niks doen is ook niet verkeerd hoor Gimme_joy! Het is dat hilana veranderd in een obesitas paard als ik haar stil zet, maar hoop dat in de toekomst toch wel af en toe te kunnen doen.

Klinkt goed Linda2008. Zag wel dat de AB zadels allemaal een enorm diepe zit hebben. Zijn daar ook keuzes in te maken? Een diepe zit kost lengte en die heb ik niet op mijn pony-paard. Plus een diepe zit maakt mij lui, dus ik zou liever een wat minder diepe zit hebben. Lijkt steeds moeilijker te vinden, zeker bij de duurdere/op maat gemaakte zadels.

Kwam overigens op internet maxflex zadels tegen. Daar ben ik mij momenteel wat meer in het verdiepen. Schijnt ook veel mogelijk qua aanpassen. Lijkt mij ideaal met zo’n jon paard. Custom ben ik trouwens helemaal geen fan van. Heb een tijdje een paard gereden met een custom zadel. Zadel trok contant scheef, maar volgens de verkoper was hij kaarsrecht.

Ooh jodym, succes ermee haha! Ik ben maar weer teruggevallen naar mijn barebackpad en hard opzoek naar een zadel.

Gentle heeft echt gave aftekeningen! Vooral die randen zijn <3

Hilana en ik gaan ook best goed! De ene dag doen we een stapje vooruit, maar er zitten ook dagen tussen waarin ik het gevoel heb dat we weer een stapje terug doen. Sturen gaat tot nu toe erg goed. Overgang terug ook. Kan grotendeels al op mijn zit, zonder teugels. Echter vooruit blijft een probleem (ook in de overgangen terug). Soms denk ik dat ze het helemaal niet leuk vindt in de bak. Dus ik dacht hoppa we gaan weer eens rond de wei rijden, lekker rechtuit. Helaas ging het net regenen en ben ik een schijtbak wbt uitglijden. Wellicht doe ik zondag weer een poging. Ik wil binnenkort ook voor het eerst een bosritje maken *\o/* hopelijk fleurt ze daar van op. Moet alleen even wachten tot mijn ouders terug zijn van vakantie, die willen niks missen :')

Paps heeft twee lesjes terug wat foto’s gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:26

Remark, je kunt wel iets met de zitting volgens mij. Ik heb een diepe en zachte zit gevraagd (vind ik fijn) maar als alles op maat gemaakt word is daar vast ook iets aan te wijzigen.
Je foto’s zijn leuk! Je straalt helemaal!!
Stapjes terug zetten is heel normaal! Wij doen ook 2 stapjes vooruit en weer 1 terug, dat hoort er gewoon bij ;)
Leuk dat je ouders zo betrokken zijn!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:15

Toen Gentle geboren werd waren mijn 1e woorden: Sh*t hij is wel heel erg wit dus snap wat je bedoeld retjethorse ;)

En tja, ik kan er moeilijk n extra bruine vlek bij toveren en eerlijk is eerlijk, als er een zadel op ligt valt t sowieso niet op :)

@Granoek: hij oogt klaar maar groeit nog gruwelijk dus echt klaar is ie nog niet :)

@Remark: die randen vind ik zo geweldig <3 heeft ie van zn moeder (Frosty heeft ze nl ook). Gentle heeft naast t w20 gen van mama (wat er dus ook voor gezorgd heeft dat hij super veel wit heeft, w20 in combinatie met n ander bontgen zorgt vaak voor veel wit en weinig kleur), ook het rabicano en hoogstwaarschijnlijk nd1 gekregen.... w20 is getest, rabicano is niet tastbaar(nog niet) en nd1 kan ik laten testen maar heeft imo geen nut (hij heeft op de enige vlek op zijn rug n stukje aalstreep en aangezien Frosty nd1/nd1 is is de kans dat Gentle n/nd1 is groot).

Sorry, iets met kleurengenetica gek _O-

Hilana is leuk en jij straalt helemaal :)

Gentle update:

Vandaag kort gelongeerd, ik was alleen en besloot de longeerlijn eraf te halen en gewoon te gaan hangen/zitten....

Zo gezegd, zo gedaan maar Gentle snapte er helemaal niets van... hij stapte netjes aan maar ik merkte dat hij echt "zijn" mens op de grond miste. Dus afgestapt en gewacht tot mn hulpje kwam.... toen op nieuw opgestapt en naast stappen ook beide kanten gedraafd, zelfs als n semi beginner wat maf gedaan met 0,0 reactie vanuit Gentle zijn kant <3

Naast mn hulpje stonden er nog 3 mensen langs de roundpen te kijken die eigenlijk alle 3 verbaasd waren over hoe ontzettend goed hij het doet en hoe braaf hij wel niet is..

Er zijn wat foto's gemaakt en met n beetje geluk ook n stukje film maar ik moet nog tot vanavond wachten (Argh! Laat ik nou geen geduld hebben want heb zo ontzettend benieuwd hoe het eruit ziet :Y) )

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:34

Remark: Je straalt helemaal op die 1e foto! :D Ik heb hetzelfde 'probleem' met Aliaa in de bak, de vooruit mis ik heel erg (tijdens het longeren dan wel, onder het zadel ben ik vooral in stap aan het werken). Nu is onze bak vrij klein, en Aliaa vindt het zelf maar saai. De weide zou een mooie oplossing kunnen zijn, hopelijk is hij daar meer vooruit! En inderdaad, een lekkere bosrit zal misschien voor meer enthousiasme zorgen? :D

CubaLibre: Ach, dat ene vlekje zal Gentle vast wel zelf erbij produceren als hij op stal staat. }> Dat vele wit maakt hem er niet minder perfect om, hij heeft zijn geweldige karakter, mooie bouw en die overgangen in zijn kleur zijn inderdaad heel gaaf. :~

Ik ben benieuwd naar het beeldmateriaal. :))

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:06

Screen uit n heel klein stukje (niet genoeg om te posten) film...
Afbeelding
Op de rest wacht ik nog even braaf ;)

Je zou denken dat hij vol (mest)vlekken zou zitten maar eigenlijk houd hij zichzelf echt heel mooi schoon, vandaag zat er n klein grasplekje op zn rug en stof maar geen andere vieze plekken...