[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:06

Dankjewel Pablo, dat je er was op het juiste moment. Slaap zacht <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 05:56

:knuffel:

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:08

he bah wat en naar nieuws, maar wat was zijn laatste plekje een warm thuis!
idd dood en leven horen bij elkaar.Maar als het weer eenszover is dan zou je wensen dat het gewoon niet bestond!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:13

Heel veel sterkte lieverds!

Jullie hebben er een prachtig afscheid van gemaakt.

Rust zacht lieve Pablo

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 08:44

Bedankt voor al jullie lieve reacties. <3

De day after is ook wel heftig.. Leeg zo zonder Pablo. Ja... hij ligt er nog. Onder een zeil.
Nick hinnikt. Hij zoekt hem. Vanmorgen ook weer vanaf dat het licht werd.

Nog wat foto's van zondag middag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En gisteren middag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kinderen zijn bewust in het hele proces betrokken. Zijn er bij geweest tot aan het afdekken. Ook daar hebben ze aan meegeholpen.
Afbeelding

Mijn ouders waren er ook bij. Ook de instructrice van de manege (de vrouw met de knieband).

En ik kan wel janken.....
Vrijdag hadden we de beslissing al gemaakt. Dus rendac gebeld om alvast in te laten plannen om op te halen. 'nee kan nog niet worden ingeplant, pas al hij dood is'.
De afspraak om in te slapen stond eigenlijk voor vandaag, maar dan zou hij sowieso niet meer dezelfde dag opgehaald kunnen worden. Dus met opzet de afspraak om in te slapen op de maandag gezet, zodat hij vandaag opgehaald kon worden.
Bel je om melding te doen, kantoor dicht!! Alleen met een bepaald nummer kon je tot 00:00 bellen om op te halen. Dat zal wel een nummer zijn voor agrariërs, dat nummer hebben we dus niet.
'Ja dan bel je maar dinsdag ochtend gelijk om 08:00'.
Dus gebeld 'Nee, rit is vol, wordt morgen pas opgehaald'.
We zijn zooo kwaad! Want dit wouden we juist voorkomen! vooral met dit weer!!!!!! Daarom hebben we ruim van te voren gebeld!!! |( |( |(
En hij staat nu al helemaal bol.
Hele scenario's met James komen ook weer boven drijven. Die moest ook 3 dagen in de volle zon liggen, omdat ze hem niet meer wilden ophalen. Ja voor 500 euro individueel.
Dat schudt ik niet even uit mijn mouw hoor...
Laatst bijgewerkt door Chasey op 11-08-20 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:53

Pfff, dat is mooi waardeloos zeg :(

Toen ik in het voorjaar mijn oude merrie liet inslapen heeft de dierenarts assistente het voor mij geregeld met de Rendac... Misschien een tip voor de volgende keer? Dit is inderdaad wel het laatste wat je wil...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 08:56

Achterom schreef:

Toen ik in het voorjaar mijn oude merrie liet inslapen heeft de dierenarts assistente het voor mij geregeld met de Rendac... Misschien een tip voor de volgende keer? Dit is inderdaad wel het laatste wat je wil...

Dat zullen we onthouden. Maar wat een gedoe zeg.
Het paard merkt er niks van. Maar David en Marloes stonden net al bij het zeil te kijken.
Vanmorgen toen ze uit bed kwamen was het eerste wat ze vroegen "Wordt Pablo vandaag opgehaald?"
Pfff... nee morgen pas! ;( ;(

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:00

Oh gadver wat ontzettend naar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:01

Chasey schreef:
Achterom schreef:

Dat zullen we onthouden. Maar wat een gedoe zeg.
Het paard merkt er niks van. Maar David en Marloes stonden net al bij het zeil te kijken.
Vanmorgen toen ze uit bed kwamen was het eerste wat ze vroegen "Wordt Pablo vandaag opgehaald?"
Pfff... nee morgen pas! ;( ;(

Dan breekt je hart toch? Bah...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 09:04

Wat een gedoe de laatste tijd.... Ben ook compleet opgebrand. Van de afgelopen periode al, de verbouwing en nu in korte tijd al afscheid van 2 dieren. En dan probeer je het zo goed mogelijk te regelen, gaat het nog niet goed.
En die verdrietige kindjes vreet ook aan je. Dan breekt inderdaad je hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:37

:knuffel:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:23

Dag Pablo, wat een ontroerende foto's :knuffel:

En wat een gedoe, wat vervelend.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:31

Dat is wel heel naar ja!
Ik dacht dat ze verplicht waren het de volgende dag op te halen eigenlijk :?

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:07

Wat een ontzettend mooi afscheid heeft Pablo gekregen. Echt zo fijn hoe jij je kinderen hierin betrekt, zo groeien ze op met de wetenschap dat het leven eindig is. Ik ben echt een emotionele muts met dat soort dingen. Ik zit hier nu ook al te janken achter de computer.

Heel jammer dat hij niet de volgende dag weggehaald kon worden. Dan doe je zo je best en zit het alsnog zo tegen. Ik ben zo blij dat zowel Victor als Mouse in de middag zijn ingeslapen en de volgende ochtend rond 10:00 alweer opgehaald waren. Zeker met het warme weer wil je zo snel mogelijk weg hebben.

Zorg je wel goed voor jezelf?! Ik heb het idee dat je er altijd voor anderen bent, maar jezelf nog wel eens wegcijfert. Van ons allemaal een hele dikke knuffel en sterkte met het verwerken van dit verdriet. :knuffel:

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 20:42

Nogmaals bedankt voor de lieve reacties.

Zodra we gesetteld zijn in het nieuwe huis, zal ik wat tijd voor mezelf nemen. Nog even doorbikkelen.

Marloes heeft zojuist een bloemetje neergelegd.
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw buurvrouw kwam ook al even praten. Heeft het hele gebeuren gisteren gezien. We hadden het ook al wel aangegeven, want haar kleinzoon was er ook. Gewoon als mededeling, dat ze niet schrikken. Want ze kijken erop.

Vandaag zijn de gemetselde muren van de stallen ook afgestreken, althans een begin gemaakt. Wordt mooi!
Dubbel dat wel... want de ene zou voor Pablo zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:09

De foto's zijn prachtig. Mooi ook hoe je kinderen er mee om gaan...

Ik heb het net al gezegd in je IM topic... jullie hadden eigenlijk nog een jaar of 5 nog samen super mooie leuke dingen en plezier moeten hebben... helaas is dat niet mogelijk geweest... gelukkig hebben jullie met je gezin samen 5 jaar aan liefde en fun in een paar maanden weten te stoppen... Pablo heeft een top pensioen plekje bij jullie gehad.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:24

Heel erg veel sterkte gewenst met het verlies van Pablo. Hij heeft het ontzettend goed gehad bij jullie. Jammer dat jullie niet meer tijd gegund was om van elkaar te genieten. Wat ontzettend vervelend dat hij zo lang bleef liggen. Het zit niet mee ik hoop dat jullie het allemaal een plekje kunnen geven.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:58

Heftig zeg... tranen staan in mijn ogen door je foto’s. Wat hebben jullie zijn afscheid mooi gemaakt! Sterkte!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 12:05

Sjonge, het is al weer een week geleden. Wat vliegt de tijd...

Intussen zijn we al wel weer aardig opgeschoten met het huis. Doel is binnen 2 weken er in te kunnen wonen.

En nog goed nieuws afgelopen week: kopers van ons oude huis hebben de financiering rond!!! Dus 1 september sleutel inleveren en kunnen we dat eindelijk achter ons laten. En helemaal focussen op ons nieuwe plekje!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 12:20

Gisteren tijdens het verzorgen van de katten kwam Nick ook even gezellig kijken. En checken of de kattenbrokken eetbaar waren natuurlijk ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katten zitten nu in het toekomstige kippenhok :) als het huis klaar is, kunnen ze lekker naar binnen en komen er kipjes in het hok.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:29

Gezellig wel zo, je eigen paard "in de gang".

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:35

Strandstoeltje voor de katten, de beestjes hebben het maar goed bij jou!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 22:12

:') Haha, ja ook de poesjes zijn een beetje verwend.

Vandaag een rondje gemaakt met David op Nick en Marloes op Blikkie. Kind groeit er wel een beetje af ondertussen, maar qua gewicht kan het nog prima. Marloes weegt amper 20 kilo. En Bliksem vindt het prachtig. Jammer dat hij niet mee groeit. Hij is zo'n leuke buitenrij pony geworden!
Volgend jaar - als alles in kannen en kruiken is hier - maar eens rustig opzoek voor een paardje erbij. Want Blikkie gaat niet weg. Pas als ie op z'n rug ligt.. :+ :Y)

Vandaag een rondje gedaan, David en MArloes waren lekker aan het zingen en kletsen. Ik had er geen kind aan. Ook geen paard. Want zowel Bliksem als Nick deden braaf hun ding.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nick had na de rit wel last van een hangjongere...
Afbeelding

En vanmiddag nog lekker op de manege op Jorisje gereden! Marloes had de bak voor zichzelf.

Afbeelding

Afbeelding

Knuffelen met de manege kat.
Afbeelding

Gisteren heb ik zelf nog een rondje op Nick gezeten, toen was David mee op zijn Mustang skelter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja ik weet het blote voeten en paarden is geen goede combi, Marloes is afgestapt en bij de paarden weggelopen. Had Bliksem overgenomen terwijl ze haar crocks ophaalde.

edit. Foto's staan een beetje door elkaar. %)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:18

Weer lekker genieten van de paardjes zo te zien. Nu Pablo er niet meer is snap ik dat je op zoek gaat naar een ander paard waar Marloes nog "in" kan groeien. Er komt vast weer vlug een leukerd op jullie pad.

(Overigens ben ik ook niet zo happig op de combi gympies en stijgbeugels.)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 22:25

Nee gympen zijn niet goed, daar heb je gelijk in. Daar kunnen ze in blijven hangen! En ik weet als geen ander hoe dat is...
Ze had inderdaad beter even de beugels over de hals kunnen doen.
Het was niet de planning dat ze ging rijden, maar mocht even uitstappen. Joris zijn ruiter kwam niet, dus was het 'mamma....'. <<)

Daan en ik hebben het al vaker over nog een paard erbij gehad. Maar dan wel één waar we samen op kunnen rijden. Iedereen. Dus het zal sowieso een Haflinger qua maat moeten zijn. Misschien net iets groter? We weten het nog niet precies. Ook ras niet. Maar zeker niet nog een kleinere erbij.
Want ik kan geen afscheid nemen van dieren. Als er één komt, dan komt ie voor het leven. Dan beter één waar je op kan blijven groeien. En waar het hele gezin op past.