De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:40

Wat is er uitgekomen urosa?

Wat naar snap ook niet waarom je een paard een maand op proef neemt en hem drie weken stil Zet?

Fin was vandaag zo fijn dat ik na 20 min ben gestopt met rijden. Even buiten uitgestapt afgespoeld en hup de wei weer in

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:00

Snap dat je de mri spannend vond, weet je al meer Urosa?

Wat een gedoe met Irocco! Wat hadden ze verwacht? Dat hij na 3 weken niks doen, gelijk de sterren van de hemel springt?

Fijn dat het zo goed ging met Fin!

Lief dat je het vraagt @linda! Zine staat nog steeds onbeleerd in de wei. :o
Ik heb een advertentie gezet op bokt voor les. Daar een goede tip op gekregen, maar nog niet gemaild.
Momenteel weer onzekerheid over behandeling en eventuele operaties, dus mijn hoofd liep ff over.
Komt goed hoor, want ik heb zin om het rijden weer op te pakken.
Zine lijkt het wel leuk te vinden dat ik kom, ik ga dagelijks. Hij komt tegenwoordig altijd even enthousiast! <3

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:02

Ik heb hem deze week trouwens precies 4 geleden van mijn man gekregen.
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:49

Slecht nieuws voor ons helaas ;( meer info via pb.

Bontesok: wat leuk, wel een mijlpaal. En helemaal niet erg dat hij nog onbeleerd staat, vooral een tinker kan goed wat meer uitgroeitijd gebruiken. Sterkte met betrekking tot je gezondheid?

F_inley: fijn zeg dat hij zo zijn best deed!

Lindamusters: apart zeg dat ze hem dan 3 weken stil zetten! Hopelijk zit hij snel weer lekker in zijn vel en is de hoefzweer snel verleden tijd.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:51

Bontesok sterkte met je gezondheid en zine zal al de aandacht vast net zo fijn vinden als eventueel beleren dat komt vanzelf! Gefeliciteerd met jullie mijlpaal!

Urosa nogmaals sterkte.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:57

Wat fijn dat Fin het zo goed deed, dan hoef je ook niet te lang door te werken.
Wat een leuk overzicht bontesok! <3
Sterkte urosa : (

Est geniet vooral lekker van het weer :)

Afbeelding

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:22

Eston de glimworm! Die zit echt nog steeds top in zijn velletje

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:52

Knapperd <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:54

Sterkte Urosa :(:)

Zine is leuk Bontesok, stil staan in de wei krijgen ze niets van :)

Eston zeg ik maar niets over O:)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:15

Azmay, had je mijn PB nog gehad over je Barefoot Arizona?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:59

Ik weet niet wat er precies aan de hand is Urosa maar ik wil je wel sterkte wensen!

Bontesok, eerst aan jezelf denken. Zine vindt je aandacht onbekeerd ook prachtig, zo kunnen jullie toch al fijn van elkaar genieten. Dat zadelmak maken komt wel, en zoals Finley al zegt gaat dat alleen maar makkelijker als ze jou straks goed kent en vertrouwt.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:46

Fin heeft zo'n stijgende lijn sinds een vriendin ons helpt vanaf de grond zo trots op hem gisteren kregen we er ook echt een middendraf uit niet normaal zo sterk nu nog leren nageeflijk te blijven daarin maar na een paar x ging dat ook alweer beter. Hij maakt echt sprongen momenteel ben ook ergens verbaasd dat we het samen zo snel oppakken zijn tempo is ook 100x beter en stabiel nu. En dat al nadat ze ons drie x heeft geholpen een half uurtje :D ben benieuwd wat het ons nog meer gaat brengen als we zo door trainen. In november hebben we weer wedstrijd zou fijn zijn als we onze hele proef zo sterk zouden kunnen rijden :j
Soms kan je gewoon helemaal verliefd worden op je eigen paard dan <3

Hoe is het met jullie paardjes qua training? Ik train nu elke x 2 dagen achter elkaar en dan weer een vrij ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:49

Fin is ook gewoon een lekker ding ;)

Heb al in geen weken meer een zadel op Diva gehad, ga er wel zo nu en dan zonder tuig of halster op zitten in de paddock. Beest heeft veel behoefte aan aandacht op het moment :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:27

Wow zou dat dus nooit durven hé :o
Ik train trouwens nooit 2 dagen achter elkaar dressuur is altijd 1 dag serieus trainen andere dag longeren aan enkel een halster of een buitenritje. Als ik hem met passoa longeer doe ik de dag erna buitenritje of wandelen. Merk dat hij het erg goed op doet is helemaal los in z'n lijf je ziet echt alles drillen voor de wagen

Fin staat tot oktober 24/7 buiten doet hem altijd erg goed lekker ravotten met twee andere jonkies en de andere twee die erbij staan spelen mee of gaan lekker eten die zijn al wat ouder.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:47

Dinsdag gaat Whinny naar de eeuwige groene weides ;(

Zaterdag halen we de tinker voor mijn zusje op, dus dat is leuk. En ik ben bij een bokker uit de buurt geweest om te praten over het rijden van haar 4jarige. Daar zijn we allemaal uitgekomen, nu ga ik maandag proefrijden. Ben erg benieuwd.

Finley: leuk zeg dat je vriendin zo kan helpen om net dat extra eruit te rijden! Ik heb niet echt een strak schema. Ik kijk een beetje wat uitkomt, in ieder geval altijd 1x in de week longeren met bijzet en voor de rest 2-3x rijden, het liefst 1 naar buiten daarvan.

Azmay: lekker aan het kroelen met Diva dus!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:53

Ah urosa zo klote had zo gehoopt op goed nieuws toen je naar de kliniek ging heel veel sterkte dinsdag :(:)het is echt mega oneerlijk :(

Ergens wel fijn dat je een paardje bij kan gaan rijden blijf je wel bezig. Hopelijk klikt het helemaal met rijden :j

Ja is erg fijn en het mooie is ze kan niet Eens mennen _O- maar weet wel alles te vertalen naar het mennen. Ze geeft eigenlijk les ohz haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:21

Ik zit dan vaak nog zonder cap ook en de helft van de paddock is betegeld en hij is 70 meter lang ofzo, super veilig :')
Zou graag wat meer trainen maar heb revalidatie en dat zuigt even alle energie op.

Bijrijder vinden voor Kim lukt ook voor geen meter, overweeg rustig aan zelfs haar te verkopen want zo staan 2 paarden stil.. Maar goed dat zie ik wel als de tijd komt.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:40

Vraagje: Hoe en hoevaak trainen jullie je 4 jarige?
Als alles meezit kom mijne over 2 weken licht zadelmak op stal.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:00

Azmay schreef:
Ik zit dan vaak nog zonder cap ook en de helft van de paddock is betegeld en hij is 70 meter lang ofzo, super veilig :')
Zou graag wat meer trainen maar heb revalidatie en dat zuigt even alle energie op.

Bijrijder vinden voor Kim lukt ook voor geen meter, overweeg rustig aan zelfs haar te verkopen want zo staan 2 paarden stil.. Maar goed dat zie ik wel als de tijd komt.

Eerst aan jezelf denken komt wel goed. Blijft Diva nu wel goed op gewicht?
Maar als je kim verkoopt staat Diva helemaal alleen toch dat lijkt me ook niks

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:03

F_inley schreef:
Azmay schreef:

Eerst aan jezelf denken komt wel goed. Blijft Diva nu wel goed op gewicht?
Maar als je kim verkoopt staat Diva helemaal alleen toch dat lijkt me ook niks

Diva haar gewicht is prima, maar bij een buitje is haar bovenlijn weer weggespoeld lijkt het dus moet vaker een deken op doen >;)
Als Kim weg zou zijn komt er een paard van de buren bij of koop ik een shet, scheelt stront scheppen.

Eerst mijn vriend weer even wat aansporen en kijken of die toch wat meer met Kim wil gaan doen. Vind het alleen sonde om 2 werkeloze rijpaarden te hebben staan die wel een fortuin en een boel energie kosten.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:08

Ja snap het helemaal is ook Zonde idd en dat zou een goede oplossing zijn voor een maatje.
Balen wel dat Diva toch nog snel inleverd. Fin wil wel vet doneren :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:10

F_inley schreef:
Ja snap het helemaal is ook Zonde idd en dat zou een goede oplossing zijn voor een maatje.
Balen wel dat Diva toch nog snel inleverd. Fin wil wel vet doneren :j

Vet heeft Diva inmiddels meer dan genoeg (al ben ik daar ook wel blij mee), het zijn echt de spieren die ze opeet :Y)

Als het zonnetje weer schijnt moet ik nodig eens fotos gaan maken, heb ik al maanden niet meer gedaan :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:19

Hillebill schreef:
Vraagje: Hoe en hoevaak trainen jullie je 4 jarige?
Als alles meezit kom mijne over 2 weken licht zadelmak op stal.

Drie keer. Rijden is maar een minuut of 20. Longeren nog korter denk ik, hoeft hij eigenlijk alleen een paar keer in galop aan te springen omdat hij daar moeite mee heeft.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:29

Hillebil: ik trainde ook 3x, 2x rijden en 1x naar longeren. Soms zelfs ook maar 1x rijden en 1x longeren. Maar die van mij bood ook zoveel aan dat ik ook echt niet meer moest rijden.

Azmay: je gezondheid gaat voor... een shetje erbij is wel lekker. Vind 1 grote en een shet echt veel werk schelen op 2 groten.

Niet uit 2013, maar de nieuwe aanwinst:

Afbeelding
Aangezien ze natuurlijk bij mij staat voelt het ook wel eigen haha, maar ze blijft van mijn zusje. Aankomend weekend voor het eerst rijden, nu mag ze nog wennen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:34

Wat een knapperd urosa heb altijd wel een zwak voor tinkers <3

Fin deed gisteren ook weer onwijs z'n best hij blijft sprongen maken. Ik rij eigenlijk ook maar 2/3 x pw en dan nog wat longeren aan een halster hij loopt dan lekker te stofzuigen in alle gangen :D