de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:34

Mooie resultaten zeg! Proficiat!
Fijn ook dat ze zo koel is in haar hoofd!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:15

peetje82 schreef:
deze foto's waren van de eerste ronde, toen liep ze 72,5.
In de finale liep ze 73,5 punten en was ze 19e van de 35, was een heel sterk deelnemersveld.
Was heel blij met dr iig, zeker omdat ze altijd zo onwijs koel in de kop is!

ligt dat aan uphill, want die van mij is dat ook!
Mooi paard en mooie resultaten trouw!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:50

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:15

Ik vind je trainingsrondje er toch fijn uitzien hoor Picasso :) Hij laat mooi zn hals vallen.

Leuke foto Alizeetje.

Wauw, wat heeft mijn Uphill een knap halfzusje zeg!! :D Die is echt gaaf! Leuk die blonde manen ook.

Morgen is de grote dag voor mijn puppy. Hij was vanmiddag weer te lief. Legde zijn neus tegen mijn wang aan en ging blazen. Dan gaf ik hem een klein kusje en na elk kusje ging hij harder blazen <3 (Hoezo penny? :P ) Ik ga hem wel heel erg missen hoor! 2 jaar elke dag erheen en straks maar 1x per week.. Maar het is voor een goed doel, dat scheelt!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:35

Voor hoelang blijft grand weg clau_1991? Gaat hij ver weg? Spannende tijd dan die er aan komt......!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:41

Jaa heel spannend :D Maar ook onwijs leuk! Het zal een hele cultuurshock voor hem zijn :') Ik ga sowieso uit van tussen de 2 en 3 maanden dus das wel even een tijdje haha! Hij gaat naar een stal wat een uur rijden van mn huis is dus het is helaas niet om de hoek waardoor ik er niet zomaar even langs kan. Na het 'opfok-avontuur' vind ik het heel erg spannend om hem weg te brengen maar ik sta wel achter mijn keuze.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:45

Oh dat is wel een end ja, heb ik misschien gemist naar wie? Wat zijn jouw uiteindelijke doelen? Wil je actief sport of misschien voor erbij?

Ik heb uiteindelijk zelf mijn paard beleerd. 2 mensen voor laten komen maar dat werkte voor hem gewoon niet. Het begon heel onbewust dat ik het zelf ging doen. Was samen met andere mensen, op gegeven zelf hangen na het longeren later gaan zitten etc en dan krijg je een beetje door dat je zelf aan het beleren bent! Toen ging elke keer de body protector ook aan. Heb flink wat zand gehapt met hem, dat wel :Y)

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:57

Nee, had het nog niet gezegd haha! Maar hij gaat naar Equi-Performance :)

Ik heb hem in principe wel voor de sport gekocht maar ik zal niet iedere week op wedstrijd gaan hoor! Maar ik moet wel een doel hebben om naartoe te trainen anders rij ik voor mezelf minder fijn :P

Opzich zou ik hem best zelf kunnen beleren denk ik maar ik wil het niet omdat ik het nog nooit gedaan heb. Met die insteek heb ik hem ook gekocht. Heb altijd gezegd: hij wordt door een ander beleerd, hoe braaf hij ook is. Ik heb er wel al een paar keer zelf opgezeten zonder zadel en met touwhalster maar het echte werk, dat wil ik door iemand anders laten doen :P

Leuk dat je het uiteindelijk toch zelf gedaan hebt! Vind ik altijd stoer. Moet een goed gevoel geven :) Behalve dat zandhappen dan haha!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:04

Yeey! @Ketly

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:06

Ah oké! Hier voor dit jaar rustig dressuur en misschien eind van het jaar springen starten...

Ach, vallen hoort er nou eenmaal bij. Daar heb ik gelukkig geen angst meer voor. Voor mij was het ook de bedoeling het niet zelf te doen. Vooral om de reden om iets op te lopen zoals gebroken arm. Ik had zelf ook geen ervaring, maar toch moet ooit een keer de eerste keer zijn dat je een paard beleerd. Net zoals de pro's hebben zij ook ooit een eerste keer gehad! Als je maar gewoon niet wat aanpapt en instructies opvolgt van een persoon vanaf de grond. Geloof dat ik het bij die van mij best aardig heb gedaan!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:09

Super Ketly *\o/*
ik mag het weekend voor de 2e keer op mn paardje, nu al zin in al is het maar 5 minuten zitten :))

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:26

dank jullie wel, ben erg wijs met dit paard!
Het is omdat ze wel goed kan lopen anders zou t net een te grote haflinger zijn vrees ik :') , maar nu maakt het haar wel heel apart!

Zaterdag dus voor t echt in de L1, ben benieuwd hoe ze dat door gaat lopen..... :o lichtrijden doorzitten lichtrijden, dat vinden we maar niks :D ;)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:48

Peetje spannend allemaal.
Clau, jij gaat tijd overhouden

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:05

Pradadaan wat gaaf! *\%/*
En een leuk topic heb je gemaakt. :j

Wauw Zirano wat een onwijs gaaf paard zeg! :9

Nsky leuke foto, spannend dat ze thuiskomt. Dan begint het pas. :D

Picasso kan je filmpje hier niet zien, zal het later thuis even proberen!

Peetje, leuk dier en het rijden ziet er ook netjes uit.

Jeej Ketly! *\o/*

Claudia, spannend dat Grand weggaat. Over een tijdje heb je hem weer terug en kun je je weer helemaal Penny gedragen. :D
Ik vond het ook vreselijk toen Gibbie wegging om beleerd te worden en zij ging 1 straat verder staan dan waar ze stond. _O-
Maar ik kon er inderdaad ook niet elke dag heen, dat vond ik zo jammer. :+

Leuk Peetje, succes alvast!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:38

Knap gedaan peetje in zo'n sterk deelnemersveld!
Succes op wedstrijd, komt vast helemaal goed!

Ketly top!

Hier een afspraak gemaakt om een ander zadel aan te laten meten..helaas pas eind mei tijd!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:20

Owww ik ben zo trots! Vandaag hebben we voor het eerst een bosritje gemaakt en ze vond het super leuk! !! Niet eng of spooky maar ze was echt happy.

De vorige eigenaar gaf aan dat ze al veel het bos was in geweest, maar dat moet je altijd maar afwachten.. maar ze kent het echt! *\o/*

Ook hebben we op aanraden van de tandarts een nieuw bit en die nam ze ook lekker aan.

Volgende week voor het eerst naar les, met de trailer naar een andere bak, dus dat wordt weer een nieuwe ervaring!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:11

oh wat leuk!!!

Maudenmarc wat voor zadel wordt het?

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:52

Hulsebos...

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:37

IwanLuver schreef:
peetje82 schreef:
deze foto's waren van de eerste ronde, toen liep ze 72,5.
In de finale liep ze 73,5 punten en was ze 19e van de 35, was een heel sterk deelnemersveld.
Was heel blij met dr iig, zeker omdat ze altijd zo onwijs koel in de kop is!

ligt dat aan uphill, want die van mij is dat ook!
Mooi paard en mooie resultaten trouw!

Uphill schijnt wel goede karakters te geven, de mijne is t tegenovergestelde van dr moeder gelukkig.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:51

@Zirano, ja ik zit nu al te bedenken wat ik met mn lege avonden moet doen haha!

@Kaitlyn, ja straks kan ik weer lekker nog heel lang penny zijn haha!

Jammer dat je nieuwe zadel nog tot eind mei op zich laat wachten Maudenmarc!

Uphill geeft hele goede karakters door! Die van mij heeft ook een super karakter. Hoe zn karakter onder het zadel is weet ik binnen nu en 2 maanden maar ik verwacht niet heel veel geks. Op vreemd terrein is hij tot nu toe ontzettend braaf ook. Ben nu 5x op vreemd terrein geweest met hem. Gister heb ik hem weggebracht om beleerd te worden en na 1,5 uur op de trailer liep hij zo naar zn nieuwe stalletje, nam een grote hap stro en stond er gelijk super relaxt bij. Geen hinnik, geen zenuwachtig rondlopen, niets. Zo fijn :D

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:03

Gister even bij Leena wezen kijken. Ze staat nu 3.5 week in training en gaat echt als de brandweer. Ze kunnen zo opstappen en wegrijden, draf gaat goed, overgangen gaan goed, galop springt ze meteen en goed aan, alleen houdt ze het nog niet zolang vol, maar dat komt allemaal vanzelf wel.

Wat een leuke foto's allemaal! En goede berichten.

Hulsebos rulez! Heb op advies van hem dan een ander merk zadel gekocht nu, maar over twee jaar gaat hij er een aanmeten voor me. Toppers zijn het _/-\o_

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:04

_clau_1991, spannend! Jammer dat je haar even moet missen, maar daarna kun je er zelf lekker mee aan de slag!
Peetje, ik vind zo'n vos met lichte manen heel gaaf! En succes zaterdag!
maudenmarc, Hulsebos zadels zijn wel erg fijn, hopelijk gaat die goed passen en kun je lekker los!
IwanLuver, wat leuk dat je al een bosritje met haar hebt gemaakt! Benieuwd hoe ze haar eerste les gaat doen.
Ketly, super dat je er op zit!

Ik ben ook een keer bij een Uphill wezen te kijken, was ook een braaf en leuk dier! _clau_1991, zo te horen is die van jouw lekker koel, fijn!

Onze startkaart is aangevraagd, en begin mei gaan we op wedstrijd! Zin in!
Afgelopen dinsdag nog voor de tweede keer aan een clinic meegedaan, deed hij super!
Gio geniet volop van het heerlijke weer hier haha :)
Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:25

George staat ook heerlijk te chillen in de achtertuin! 8-)

Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:30

hier ook alles op de wei hoor, heerlijk!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:58

-O- Ohh wat ben ik jaloers, hier is de wei echt nog niet goed genoeg om ze op te zetten. :n