[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:12

Uppojono schreef:
Ik ga zondag een bod doen op het paard wat ik heb bekeken. Heb foto's gezien van toen hij beter bekapt was, en denk dat de platte voeten wel meevallen.

Haha ken het gevoel. Heb zelf een ruin in de verkoop en op alle foto's heeft die ook zo rare hoeven, maar die was al maanden niet bekapt. Paardje was heel blij als hij na de kapbeurt de weide mocht doorracen :D
Uiteindelijk blijkt dat die heel goede en sterke hoeven heeft, maar in de staat dat ze waren had je dit niet kunnen raden

Uppojono

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:21

Ja daarom ben ik ook blij met de foto's.. Zit de hele week al met het paard in mn hoofd, dus ben wel echt fan :)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:32

Oh okay evelien das nog wel wat ver inderdaad, maar op de stal waar het paard staat wat ik rijd zoeken ze regelmatig bijrijders. Is ongeveer 10 km van Sneek.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:41

helaas! In iedergeval bedankt voor het meedenken!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:13

ik heb een onwijs leuk paard gezien, 5 jarige ruin, net maar even met instructrice gebeld of zij het filmpje wil bekijken.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:23

Wat zonde dat je Bhas moet verkopen Cardy, ik ben ontzettend fan van Bhas! En hij voldoet aan al mijn eisen, helaas heb ik mezelf voorgenomen pas een paard te kopen als ik klaar ben met school

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:26

Iemand nog interesse in een zwarte e-pony? 12 jaar oud, b springen met 4 winstpunt, dressuur niet gestart volgens mij maar is fijn te rijden en netjes nagefelijk. Zeer redelijke prijs,valt nog over te onderhandelen. Is van een kennis van me.
Als iemand het telefoonnummer van de eigenaar wil weten of meer info mag je altijd een PB sturen!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:33

Dieuwke_ schreef:
Wat zonde dat je Bhas moet verkopen Cardy, ik ben ontzettend fan van Bhas! En hij voldoet aan al mijn eisen, helaas heb ik mezelf voorgenomen pas een paard te kopen als ik klaar ben met school

Vind het zelf ook erg jammer... Je mag altijd een keertje komen kijken hoor :Y) .

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:40

Klinkt wel heel verleidelijk :')

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:56

ons nieuwe paard vandaag bij de tandarts geweest en hij had het extreem erg zo erg had zij het nog nooit gezien.
en hij was met zadelmak maken ook zo super braaf en nou maar niet hopen dat het kwam door zijn tanden :P hihi

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:56

cardy: wat een leuk paard zeg wel jammer dat je het paard weg moet doen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:30

even een vraagje een 5 jarige die geopereerd is op zn 3e aan koliek volgens verkoper volledig herstelt hoe groot is de kans dat hij het weer krijgt en in hoe verre moet je opletten met belasting van het paard? ik heb hier echt niet genoeg verstand van.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:37

Laura1982 schreef:
even een vraagje een 5 jarige die geopereerd is op zn 3e aan koliek volgens verkoper volledig herstelt hoe groot is de kans dat hij het weer krijgt en in hoe verre moet je opletten met belasting van het paard? ik heb hier echt niet genoeg verstand van.

Ik zou daar denk ik vanaf blijven..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:57

waarom blubdevis? puur omdat ik geen ervaring heb met dieren die koliekoperatie hebben gehad.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:58

Hangt er vanaf wat voor koliekoperatie het was en hoe het paard daarvan is hersteld. Als het dier vlot is hersteld van de operatie en in die twee jaar geen problemen daarvan heeft gehad, dan lijkt het goed hersteld te zijn.
Paarden die weer in de problemen komen na zo'n operatie doen dat meestal binnen een jaar al. Ik ken nu een aantal paarden die goed hersteld zijn na een koliekoperatie en voor zover ik kan beoordelen zijn ze net zo gezond als paarden die niet zo'n operatie hebben ondergaan. De paarden waarvan ik weet dat ze problemen hadden na die operatie, hadden dat altijd binnen het jaar.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:04

oke dat is fijn om te weten. Ik heb nu de vraag gesteld wat voor koliek en gevraagd naar medisch rapport aangezien ik dit wel wil voorleggen aan mijn Da.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:05

*diepe zucht* 3x op een geweldig paard gereden, goed gevoel enzo. Prijs afgesproken en alles, laten keuren.. afgekeurd. Hij liep duidelijk kreupel.. Eigenaar was er de dag ervoor mee gaan lopen en toen is hij 2x op zn plaat gegaan dus het zou daar wel van komen. Nu dus over 2 weken terug en kijken of hij dan beter loopt(gewoon kreupel hoort na 2 weken rust over te zijn) Daarna nog een week wachten zodat hij hier niet meteen weer een blessure op loopt. maar dan zitten we al in december, en om in december (sneeuw regen vriezen) nog te gaan starten met een nieuw paard.. Zit te denken om dan maar te wachten tot half januari, dan is de ergste kou over..
pfff had er zo op gerekent dat hij er nu al een week zou zijn,

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:33

wat tegenvaller casperzazoe. hopelojk wordt hij straks wel goed gekeurd zeg.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:40

casperzazoe schreef:
Zit te denken om dan maar te wachten tot half januari, dan is de ergste kou over..

Jij hebt afgelopen winter uit je geheugen gewist?

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:41

Kaja schreef:
casperzazoe schreef:
Zit te denken om dan maar te wachten tot half januari, dan is de ergste kou over..

Jij hebt afgelopen winter uit je geheugen gewist?

wou net zeggen.. vorige jaar februari was het nog -15 ! :P

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:45

Ga morgen bij twee paarden kijken, waaronder ook een die hier is aangeboden. 2,5 uur in de auto zitten dus hoop dat het niet voor niets is :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:50

casperzazoe schreef:
*diepe zucht* 3x op een geweldig paard gereden, goed gevoel enzo. Prijs afgesproken en alles, laten keuren.. afgekeurd. Hij liep duidelijk kreupel.. Eigenaar was er de dag ervoor mee gaan lopen en toen is hij 2x op zn plaat gegaan dus het zou daar wel van komen. Nu dus over 2 weken terug en kijken of hij dan beter loopt(gewoon kreupel hoort na 2 weken rust over te zijn) Daarna nog een week wachten zodat hij hier niet meteen weer een blessure op loopt. maar dan zitten we al in december, en om in december (sneeuw regen vriezen) nog te gaan starten met een nieuw paard.. Zit te denken om dan maar te wachten tot half januari, dan is de ergste kou over..
pfff had er zo op gerekent dat hij er nu al een week zou zijn,

Dat is balen! Ga je dan nog wel naar hetzelfde paard kijken of zie je er even helemaal vanaf??

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:56

ruitje schreef:
Ga morgen bij twee paarden kijken, waaronder ook een die hier is aangeboden. 2,5 uur in de auto zitten dus hoop dat het niet voor niets is :)

Ow ga je bij Iris kijken? Leuk als het zo is!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:58

Staat dat ze terug gaat kijken, dus neem aan bij hetzelfde paard.
Succes Ruitje morgen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:21

Morgen kijken bij anderhalf jarige hengst. Iemand nog tips?