[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 05:42

Heel veel sterkte

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 06:35

Heel veel sterkte met het verlies van Frummel :knuffel:

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:15

Altijd stilletjes meegelezen en heb er zoveel bewondering voor hoe je iedere keer weer een oplossing vond, zodat ie door het oog van de naald kon kruipen. Hij heeft het allerbeste baasje gehad dat ie zich kon wensen. Heel veel sterkte Y;(

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:06

Heel veel sterkte met het grote verlies van je mooie, lieve Frum Y;(

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 09:58

Het voelt alsof een gezinslid is overleden. Wat een ellende dit. Ik kan er helemaal niks mee. Ik weet dat het de enige juiste keuze was en ik had altijd gezegd dat ik niet blind wilde worden voor het moment dat het klaar was. Toch kan ik het moeilijk accepteren. We hebben mijn pony, die nog een tijd de nanny is geweest van Frum, ook in laten slapen. Zij had cushing en een moeilijk grote tumor op de eierstokken. Op een of andere manier was dat een opluchting. Ik was heel verdrietig, maar ik wist dat het goed was zo. Nu heb ik dat totaal niet. Ik ben helemaal ontaard. De verzorging van de paarden is nu heel confronterend. Ik vind het een naar idee dat ik nooit meer zo'n klik zal hebben met een paard als Frum, in de omgang en zijn geweldige inzet onder het zadel. Hij was mijn veilige paard, waar ik na lange tijd altijd weer mee wegreed, ook met een ontzettend zere rug. Daarnaast liep hij dan ook alle oefeningen nog, terwijl ik met andere paarden veel meer moet opbouwen om na een pauze weer op het niveau voor de pauze te komen. Er is zelfs geen reden meer om hier te blijven wonen. Frum kon niet verhuisd worden en ik durfde hem ook echt niet uit zijn vertrouwde omgeving te halen. De overgebleven paarden doen het overal wel oké en kunnen ook gewoon vervoerd worden. Als ik nou eens een beetje kon eten, slapen, stoppen met huilen en gewoon op een fijne manier verdrietig kon zijn... Hij heeft me zoveel gebracht. Maar het maakt me nu niet blij of dankbaar, alleen intens ongelukkig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:02

Aguttie. Geef het de tijd. Ik wou dat ik je een knuffeltje kon geven. Het slijt en over een tijdje kijk je met een glimlach terug op je oranje topper. Je bent gezegend geweest dat je hem in je leven hebt gehad en andersom ook. Hij had nergens beter ter wereld kunnen komen. Wees lief voor jezelf, je mag verdriet hebben. En geef het de tijd om het allemaal te verwerken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:04

Lieve meid, na tien jaar zorgen en aanpassen waarbij Frum altijd op 1 stond moet je weer opnieuw het dagelijkse leven uitvinden.
Klinkt vreemd misschien maar jullie waren zo met elkaar vergroeid dat dit als een amputatie voelt, geef het de tijd.
En besef wat jij de laatste tien jaar hebt gedaan absoluut niet normaal was in paardenland.
Het zal zeker een poos duren maar het komt goed.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:12

Wat verdrietig om te lezen dat je er zo kapot van bent. |(
Maar dat is niet raar. Hij was de lieve frum die extra zorg vroeg. En dat valt er een extra gat weg tegenover een gezond paard.
En omdat jij dat zo enorm goed deed kon hij ook de blije gup zijn met zijn bal enz.
Maar die tijd had hij bij de meeste mensen niet gekregen. Dat komt door jou intense inzet, ontiegelijk goede zorgen. Dus dat het gemis nu enorm is kan bijna niet anders.
Dikke knuf, al doet dat zo weinig zonder echt een arm om je heen te kunnen slaan :knuffel:

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:19

Lieve TS,
Rouwen is heel hard werken. Rouwen is donker en zwaar.
Weet ook dat er weer andere dagen komen, al zijn die er nu niet.
Maak maar even geen grote beslissingen, maar laat je verdriet er zijn.
Heel veel sterkte. :knuffel:
Zijn er mensen in je omgeving die voor een tijdje de zorg voor je andere paarden kunnen overnemen?

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:54

Ach meissie toch...je verdriet is zo voelbaar en voor mij zo herkenbaar
Geef jezelf de tijd..rouw om hem en laat je daarin niet opjagen
Dit is zooo moeilijk..dit heeft tijd nodig....
Hij zit voor altijd in je hart..

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:23

Het is logisch dat het zoveel pijn doet na al die jaren :knuffel:

Er zal een moment komen waarop het verdriet langzaam begint te slijten. Niet omdat Frum minder belangrijk wordt, maar omdat hij een blijvend plekje krijgt in jouw hart precies waar het nu pijn doet. Daar komt plek voor de mooie en grappige herinneringen in plaats van het verdriet.

Sommige paarden hebben een groter plekje in je hart verdiend en dan doet dat langer pijn, maar je bent sterk en ik hoop dat je voor jezelf net zo lief kan zijn als je voor Frum was en jezelf ook de ruimte gunt om verdrietig te zijn. :knuffel:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:29

Ik begrijp je zo goed, met hele bijzondere once in a lifetime paarden kun je zo'n ontzettende band krijgen. Het verlies gaat slijten maar dat ontbrekende stukje blijf je altijd voelen denk ik...

Verwijt jezelf in ieder geval niets..zoals je zelf al zegt was dit de enige juiste keuze die je uit liefde kon maken. Hoe moeilijk het ook is...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:34

Wat heftig TS en wat naar dat je je zo voelt. Heb je misschien ook al die jaren in een soort spanning geleefd, altijd zorgen om zijn welzijn en angst voor wanneer het niet meer zou gaan? Ik kan me dit heel goed voorstellen, ik ben ook een wrak in zo'n situatie. De spanning die je wellicht al jaren bij je draagt komt er nu misschien uit bovenop het verlies dat je ervaart. Als het gevoel na een tijdje niet minder wordt zou ik eens met iemand gaan praten, er wordt ook rouwverwerking aangeboden voor het verlies van dieren. Ik wens je ongelooflijk veel sterkte en pas goed op jezelf :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:40

Y;( je had zo’n band met hem, je grote oranje vriend.. het zal echt ff tijd nodig hebben en dat je je nu poedersuiker voelt is begrijpelijk en laat t ook maar gewoon gebeuren. Geef het tijd :(:)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:12

Jeetje, wat heb jij voor hem gestreden... Onwijs sneu dat je je oranje maatje nu toch hebt moeten laten gaan. Ook ik heb jullie vanaf het begin gevolgd en na een aantal maanden las ik dan het topic weer door, nieuwsgierig naar Frummel. Heel veel sterkte met het verlies. Ik hoop dat je het snel een plekje kan geven en het dragelijker wordt voor je Y;(

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:38

Wat een verdriet, is ook logisch. Frum en jij gingen voor elkaar door het vuur. <3

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:13

Ach die Frum, totaal niet wat ik verwachte toen ik dit topic weer naar boven zag komen bij mijn volgtopics. Wat dapper en sterk van jou dat je ondanks je geweldige liefde voor hem toch met een eerlijke blik naar hem bent blijven kijken en je hem voor verdere pijn hebt behoed.
Heel veel sterkte met het toch nog onverwachte verlies van dit lieve dier, Frum heeft indruk gemaakt op velen Y;(

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:52

Wat een verdrietig nieuws maar wat een dappere beslissing.

Nooit meer met een glimlach kijken naar de filmpjes van gekke Frummel...

Heel veel sterkte en wat heeft Frummel geluk gehad met jou als baasje...

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:57

Wat een verdrietig nieuws........ Heel veel sterkte....... :(:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:03

Ah kak, dit zag ik toch niet aankomen. Onwijs veel sterkte!!

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:27

Wat verdrietig.. Ik las altijd graag de verhalen van Frummel mee..
Heel veel sterkte gewenst! :(:) :knuffel:

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:20

Och wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte met dit intense verlies.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:28

Iedere keer als dit topic bovenaan in mijn lijstje stond, opende ik het met een glimlach.. maar vandaag durfde ik het niet te openen..

Wat een gigantisch gat laat jouw Frummel na.. zo geliefd en zo ontzettend verweven met jouw leven!
Heel heel veel sterkte.. geef het de tijd want een verlies als dit is hartverscheurend! :(:)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:00

Wat verdrietig om te lezen dat Frum er niet meer is.

Hij was een van de boktpaarden die ik jaren heb gevolgd.

Je bent een hele liefdevolle, en de juiste baas voor Frum geweest.

Heel veel sterkte.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:28

Ahhhh, het bekendste paard van bokt is er niet meer. Hij had geen betere baas kunnen krijgen. Heel veel sterkte met het verlies van Frum