Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
coroosje schreef:Alja schreef:wat is je vriend een zemel zeg, ben benieuwd als jullie een paard gaan vinden wat bij jullie past
Wil jouw vriend wel een recreatiepaardje? Hij vindt afstamming belangrijk, meteen aan de teugel lopen (na 1 jaar wei idd), geen Tinker,....
Yelly schreef:Ik heb vandaag ook mijn eerste proefritje mogen maken![]()
Wel erg snel na het inslapen van mijn merrie, maar ik had zo'n leuk dier gezien op Sporthorses en was daar toch wel erg nieuwsgierig naar, dus ik besloot een afspraak te maken. Het paard viel binnen mijn budget, dus een keertje kijken kon geen kwaad, dacht ik zo.
Onwijs leuk dier om te zien, fijne gangen, lekker nieuwsgierig. Heel braaf met zadelen, deed het leuk aan de longe. Met opstappen wat rillerig, maar dat was te overzien. De eigenaresse vertelde ook dat er al bijna twee weken niet meer op was gereden en het was nog een redelijk jong dier, dus volstrekt begrijpelijkTijdens het stappen onwijs braaf, licht in de hand, lekker geconcentreerd, ik was al helemaal enthousiast. In draf was het paard echter toch wat rilleriger en na een kleine miscommunicatie heb ik mogen zandhappen
![]()
Paard was absoluut wel eerlijk en zeker niet gemeen, was gewoon puur een miscommunicatie. Het paard reageerde in draf enkel wat rillerig en schoot naar voren (sprintje in galop), om vervolgens flink op de rem te gaan staan en opzij te springen en daar lag ikFlinke deuk in mijn ego, want het was meer dan zes jaar geleden dat ik voor het laatst onvrijwillig de paardenrug heb mogen verlaten
Mijn merrie kon toch ook behoorlijk jolig zijn en gek doen, maar die kon ik altijd wel vrij gemakkelijk uitzitten. Maargoed, hoorde dat de vorige kijker precies hetzelfde was overkomen, dus ik ben niet de enige
![]()
Was ook wellicht een nadeel dat er niemand was om het paard voor te rijden. Wel heel jammer hoor, want het was echt een leuk dier dat zeker bij mijn wensen leek te passen!
Yelly schreef:Haha, ik had al uitgebreid verslag gedaan in dit topic hoor
Dit was mijn eerste bericht over mijn val, daarna werd er nog even over door gepraat, hahaYelly schreef:Ik heb vandaag ook mijn eerste proefritje mogen maken![]()
Wel erg snel na het inslapen van mijn merrie, maar ik had zo'n leuk dier gezien op Sporthorses en was daar toch wel erg nieuwsgierig naar, dus ik besloot een afspraak te maken. Het paard viel binnen mijn budget, dus een keertje kijken kon geen kwaad, dacht ik zo.
Onwijs leuk dier om te zien, fijne gangen, lekker nieuwsgierig. Heel braaf met zadelen, deed het leuk aan de longe. Met opstappen wat rillerig, maar dat was te overzien. De eigenaresse vertelde ook dat er al bijna twee weken niet meer op was gereden en het was nog een redelijk jong dier, dus volstrekt begrijpelijkTijdens het stappen onwijs braaf, licht in de hand, lekker geconcentreerd, ik was al helemaal enthousiast. In draf was het paard echter toch wat rilleriger en na een kleine miscommunicatie heb ik mogen zandhappen
![]()
Paard was absoluut wel eerlijk en zeker niet gemeen, was gewoon puur een miscommunicatie. Het paard reageerde in draf enkel wat rillerig en schoot naar voren (sprintje in galop), om vervolgens flink op de rem te gaan staan en opzij te springen en daar lag ikFlinke deuk in mijn ego, want het was meer dan zes jaar geleden dat ik voor het laatst onvrijwillig de paardenrug heb mogen verlaten
Mijn merrie kon toch ook behoorlijk jolig zijn en gek doen, maar die kon ik altijd wel vrij gemakkelijk uitzitten. Maargoed, hoorde dat de vorige kijker precies hetzelfde was overkomen, dus ik ben niet de enige
![]()
Was ook wellicht een nadeel dat er niemand was om het paard voor te rijden. Wel heel jammer hoor, want het was echt een leuk dier dat zeker bij mijn wensen leek te passen!
Ik heb nu een paar flinke blauwe plekken en nog steeds last van mijn hoofd, nek en rug
Haha, Welmoed, ik vond dit paard ook onwijs leuk en tijdens het stappen was ik al helemaal enthousiast, dus ik voelde ook wel een klik, geloof ikHelaas
Yelly schreef:Vrees dat het paard voor mij toch wat te rillerig is. Maargoed, dat kan ook aan het feit liggen dat hij al bijna twee weken niet was gereden en dat de vorige potentiële koper ook was gelanceerd.
Ik snap trouwens wel dat de eigenaresse hem niet kon voorrijden, want zij was zwanger en dan neem je uiteraard geen risico'sOver de telefoon hadden we besproken dat ze wellicht iemand anders kon regelen om hem voor te rijden, maar dat was op deze korte termijn blijkbaar niet gelukt.
Wel heel jammer hoor, want het was echt een heel leuk paard en ik denk zeker dat het paard potentie heeft, na een paar rondjes stappen was ik eigenlijk al erg enthousiast, heel vriendelijk en leuk paard. Maargoed, wel erg vlug en nog wat rillerig dusHad het idee dat het paard het draven onder zo'n vreemde ruiter gewoon nog erg spannend vond