Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:36

die wil ik ook wel zien emma!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:39

Haha, Welmoed, jij bent mijn lotgenoot :P

Ben ook wel benieuwd naar een filmpje, Emma :o

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:40

Ik stuur vanavond wel even filmpjes via pb. Zo even fiets naar fietsenmaker brengen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:42

Haha Yelly vertel!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:42

coroosje schreef:
Alja schreef:
wat is je vriend een zemel zeg, ben benieuwd als jullie een paard gaan vinden wat bij jullie past :o

Wil jouw vriend wel een recreatiepaardje? Hij vindt afstamming belangrijk, meteen aan de teugel lopen (na 1 jaar wei idd), geen Tinker,....

Het lijkt misschien zo, maar dat is niet zo hoor ;)

Mijn vriend ziet al heel gauw of een paard wat voor ons is of niet. Het filmpje van het paard van zaterdag heb ik helaas niet op youtube staan, anders had je kunnen kijken. Het is een koel paard met hele goede papieren. Heel makkelijk paard, maar met rijden duurde het even. Ik moest hem echt vooruit schoppen in het begin. Daarnaast 3 protestbokken en hij luisterde gewoonweg niet. Als we dit paard zouden kopen betalen we enkel en alleen voor de goede papieren, want hij kan niet veel. Ik vind persoonlijk 4000 best veel voor een paard wat niet veel kan.... En dáár zit mijn vriend mee. Ik moet er 4 a 5 keer per week mee gaan oefenen willen we de basis er weer goed inleggen. En nogmaals, we zijn naar een leuk recreatiebeestje aan het kijken, maar hij moet wel papieren hebben.
Al met al had mijn vriend zoiets van: 'nee, dit is niks voor ons'.

Dan het andere paard waar we wel zo op weg konden rijden voor minder geld. Ook papieren erbij, super leuk paard! Alleen ze kreupelt. We willen zeker weten dat het geen verstapping is geweest en haar ff op het harde een volte laten lopen. Kijken wat ze dan doet.

Als ze dan nog steeds kreupelt, dan gaat het over ben ik bang.

Maar het is toch niet raar om een leuk recreatiepaard, met papieren te vinden, die gewoon een leuk B proefje kan rijden, onder de €4000?? Hij/zij moet wel aan de maat zijn want vriend wilt er ook nog op. Liefst dus vanaf 1.70..... nou, en vind NU maar eens een leuk dier (in de buurt) :P

Mijn vriend is zeker geen miep, maar wij willen wel een goed beest kopen. Dit lijkt mij niet zo raar...

@ Emma, ik ben ook benieuwd naar een filmpje :)

@ Yelly; lotgenoot van Welmoed?? vertel haha

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:01

Ja dat ben ik op die eerste foto dat zie je toch wel aan die bic smile :D

Ik heb die jas van marktplaats, ze staan er wel meer op, moet je even op MP bij zoeken Gaastra intypen.

Ben net nog even bij de wei geweest, Kyara staat wat zuur te kijken, logisch want Zwingli heeft nu haar grote wei en zij staat op een ministukje, maar dat is eigen schuld want madam draait zich na het snuffelen gelijk om en veegt achteruit.
Heb ook het idee dat Kyara wat een pismerrie is, zodra ze in aanraking komt met een ander paard of zelfs een grote hond laat ze hengstig gedrag zien, hoop eigenlijk wel dat dit overgaat en ze ook gewoon bij elkaar in kunnen lopen.

Zwingli heeft het eerste halfuur lopen draven, galoperen, rollen en aan het kijken geweest, nu loopt ze rustig te grazen en kwam gelijk naar me toe om wat lekkers te halen.

Ben helemaal blij, denk dat ik morgenochtend er even opstap en een 20 min. ga rijden.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:02

@ Ulfeino leuk dier!!

@ Emma ik ben ook benieuwd!

Ik geloof dat ik m'n paard ook heb gevonden, zodra het geld van die andere eindelijk terug is mag ik bellen dat ze ovb van keuring verkocht is :D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:03

Iedereen bedankt voor de felicitaties en Welmoed heel veel sterkte met je stuitje hoop dat het snel wat beter wordt, misschien helpt zitten op een zwembandje?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:13

Mijn stuitje valt nu wel mee, kan alleen niet bukken. Voor de rest hebben al mijn spieren een opdonder gehad dus dat doet allemaal pijn.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:21

het kan je zomaar gebeuren dat je ervan af valt... zo zie je maar. Toch raar hoe dat werkt met 'de klik' he. Bij de ene heb je het, en bij de ander niet... en waaraan dit nou ligt!!?? no idea!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:28

en ik heb een klik met een paardje en ik donder er af. :')

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:29

Haha, ik had al uitgebreid verslag gedaan in dit topic hoor ;)

Dit was mijn eerste bericht over mijn val, daarna werd er nog even over door gepraat, haha :P

Yelly schreef:
Ik heb vandaag ook mijn eerste proefritje mogen maken :=

Wel erg snel na het inslapen van mijn merrie, maar ik had zo'n leuk dier gezien op Sporthorses en was daar toch wel erg nieuwsgierig naar, dus ik besloot een afspraak te maken. Het paard viel binnen mijn budget, dus een keertje kijken kon geen kwaad, dacht ik zo.

Onwijs leuk dier om te zien, fijne gangen, lekker nieuwsgierig. Heel braaf met zadelen, deed het leuk aan de longe. Met opstappen wat rillerig, maar dat was te overzien. De eigenaresse vertelde ook dat er al bijna twee weken niet meer op was gereden en het was nog een redelijk jong dier, dus volstrekt begrijpelijk :) Tijdens het stappen onwijs braaf, licht in de hand, lekker geconcentreerd, ik was al helemaal enthousiast. In draf was het paard echter toch wat rilleriger en na een kleine miscommunicatie heb ik mogen zandhappen :+

Paard was absoluut wel eerlijk en zeker niet gemeen, was gewoon puur een miscommunicatie. Het paard reageerde in draf enkel wat rillerig en schoot naar voren (sprintje in galop), om vervolgens flink op de rem te gaan staan en opzij te springen en daar lag ik :+ Flinke deuk in mijn ego, want het was meer dan zes jaar geleden dat ik voor het laatst onvrijwillig de paardenrug heb mogen verlaten :+ Mijn merrie kon toch ook behoorlijk jolig zijn en gek doen, maar die kon ik altijd wel vrij gemakkelijk uitzitten. Maargoed, hoorde dat de vorige kijker precies hetzelfde was overkomen, dus ik ben niet de enige :(:)

Was ook wellicht een nadeel dat er niemand was om het paard voor te rijden. Wel heel jammer hoor, want het was echt een leuk dier dat zeker bij mijn wensen leek te passen!

Ik heb nu een paar flinke blauwe plekken en nog steeds last van mijn hoofd, nek en rug :+

Haha, Welmoed, ik vond dit paard ook onwijs leuk en tijdens het stappen was ik al helemaal enthousiast, dus ik voelde ook wel een klik, geloof ik :P Helaas :P

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:30

Yelly is ook zo!! Ik was misschien nog wel een keer gaan kijken als hij niet boven mijn budget was!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:31

je gaat niet verder met het paard Yelly?
je stond er leuk op en wie weet als hij verder door gereden word heb je er een leuk dier aan!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:32

Alja hoe weet jij dat ze er leuk op stond of heb ik dat gemist? :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:33

hahaha ik denk dat jij dat gemist hebt ;)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:33

Yelly schreef:
Haha, ik had al uitgebreid verslag gedaan in dit topic hoor ;)

Dit was mijn eerste bericht over mijn val, daarna werd er nog even over door gepraat, haha :P

Yelly schreef:
Ik heb vandaag ook mijn eerste proefritje mogen maken :=

Wel erg snel na het inslapen van mijn merrie, maar ik had zo'n leuk dier gezien op Sporthorses en was daar toch wel erg nieuwsgierig naar, dus ik besloot een afspraak te maken. Het paard viel binnen mijn budget, dus een keertje kijken kon geen kwaad, dacht ik zo.

Onwijs leuk dier om te zien, fijne gangen, lekker nieuwsgierig. Heel braaf met zadelen, deed het leuk aan de longe. Met opstappen wat rillerig, maar dat was te overzien. De eigenaresse vertelde ook dat er al bijna twee weken niet meer op was gereden en het was nog een redelijk jong dier, dus volstrekt begrijpelijk :) Tijdens het stappen onwijs braaf, licht in de hand, lekker geconcentreerd, ik was al helemaal enthousiast. In draf was het paard echter toch wat rilleriger en na een kleine miscommunicatie heb ik mogen zandhappen :+

Paard was absoluut wel eerlijk en zeker niet gemeen, was gewoon puur een miscommunicatie. Het paard reageerde in draf enkel wat rillerig en schoot naar voren (sprintje in galop), om vervolgens flink op de rem te gaan staan en opzij te springen en daar lag ik :+ Flinke deuk in mijn ego, want het was meer dan zes jaar geleden dat ik voor het laatst onvrijwillig de paardenrug heb mogen verlaten :+ Mijn merrie kon toch ook behoorlijk jolig zijn en gek doen, maar die kon ik altijd wel vrij gemakkelijk uitzitten. Maargoed, hoorde dat de vorige kijker precies hetzelfde was overkomen, dus ik ben niet de enige :(:)

Was ook wellicht een nadeel dat er niemand was om het paard voor te rijden. Wel heel jammer hoor, want het was echt een leuk dier dat zeker bij mijn wensen leek te passen!

Ik heb nu een paar flinke blauwe plekken en nog steeds last van mijn hoofd, nek en rug :+

Haha, Welmoed, ik vond dit paard ook onwijs leuk en tijdens het stappen was ik al helemaal enthousiast, dus ik voelde ook wel een klik, geloof ik :P Helaas :P

Maar omdat het een miscommunicatie is en geen protest bok, waarom niet nog een keer kijken dan?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:34

ik heb mezelf ook een beetje moeilijk uitgedrukt met dat ze er leuk op stond want dat weet ik niet :+
maar het is een leuk en aansprekend paard en had het gevoel dat Yelly eerst erg enthoussiast was :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:37

Mag ik dat nog eens zien dan Yelly? :o

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:45

voor de mensen die nog niet voorzien zijn van een paard
mijn zus heeft nog een leuke 13 jarige zuidhorn stermerrie te koop
verkeersmak en door vorige eigenaar M2 gereden.
stokmaat is 161.
voor meer informatie pb staat open :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:54

succes met de verkoop!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:57

Calypso: Het was geen protest, het dier was gewoon nog erg rillerig in draf. Ik denk dat dat er zeker (deels) uit te rijden is door middel van regelmatige training en desensibiliseren, maar de vraag is of ik daar de juiste persoon voor ben ;)

Het paard was trouwens al langer onder het zadel dan mijn merrie toen ik haar kocht, maar dat zegt natuurlijk ook niets :)

Yelly schreef:
Vrees dat het paard voor mij toch wat te rillerig is. Maargoed, dat kan ook aan het feit liggen dat hij al bijna twee weken niet was gereden en dat de vorige potentiële koper ook was gelanceerd.

Ik snap trouwens wel dat de eigenaresse hem niet kon voorrijden, want zij was zwanger en dan neem je uiteraard geen risico's :n Over de telefoon hadden we besproken dat ze wellicht iemand anders kon regelen om hem voor te rijden, maar dat was op deze korte termijn blijkbaar niet gelukt.

Wel heel jammer hoor, want het was echt een heel leuk paard en ik denk zeker dat het paard potentie heeft, na een paar rondjes stappen was ik eigenlijk al erg enthousiast, heel vriendelijk en leuk paard. Maargoed, wel erg vlug en nog wat rillerig dus :Y) Had het idee dat het paard het draven onder zo'n vreemde ruiter gewoon nog erg spannend vond :)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:03

sorry Yelly, ik had idd niet teruggelezen :o
schaam schaam

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:04

Heb je geen instructie die mee wil en even wil rijden Yelly? Juist omdat je die klik wel had, kan hij/zij zeggen of het te doen is voor je :j

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:24

Instructrice is pas verhuisd van yelly ;)