Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:19

ik vind het alleen een beetje jammer dat mijn berichten box overladen word met meldingen dan ze de vp te hoog .
tja.... daar kan ik niets aan doen...

valt mij ook op dat sommige een klein budget hebben... een goed en gezond paard willen die super kan bewegen..
wedstrijd ervaring en op leuk niveau loopt...

Somebody_

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:23

Totilas voor 500 euro! Iedereen is ernaar op zoek... ;)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:26

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:26

Het is gewoon een rare markt, er is geen touw vast te knopen aan de prijzen die gevraagd worden.
Voor mezelf gesproken: ik zoek een paard voor dressuur op recreatief (</=Z) niveau, dus ik ga niet 15.000 uitgeven. Wel heb ik mijn budget verhoogd omdat ik merkte dat mijn eisen gaandeweg niet meer pasten bij het budget dat ik in m'n hoofd had.

De meesten hier zoeken net als ik een paard voor recreatief gebruik, het is voor die mensen toch niet nodig een enorm dure topper te kopen? In de 'recreatieklasse' is keus genoeg. Maar dan moet je inderdaad geen Totilas verwachten :+

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:41

Jolanda,ik vind de vraagprijs heel normaal.
Dat paard heeft dan echt alleen maar geld gekost en niets opgebracht.

Ik heb alweer wat mailtjes de deur uitgedaan.Hoop weer wat te kunnen gaan kijken.
Jammer genoeg geen meerdere op een dag.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:26

Ambre: waar ga je nog kijken binnenkort?

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:29

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:38

Die hierboven staat ook op Bokt, leuk paard :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:54

Ik ga het laten staan dus! Bedankt voor de hulp!

@mg911 : Dankje! :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:36

VINJ schreef:
oeii als ik eerlijk moet zijn sta ik hier af en toe er echt van te kijken van de eisen die men heeft en dan het budget erbij..

Sommigen zijn helemaal niet op zoek. Die doen alleen interessant met onmogelijke eisen........

Pizzazz schreef:
Het is gewoon een rare markt, er is geen touw vast te knopen aan de prijzen die gevraagd worden.
Voor mezelf gesproken: ik zoek een paard voor dressuur op recreatief (</=Z) niveau, dus ik ga niet 15.000 uitgeven. Wel heb ik mijn budget verhoogd omdat ik merkte dat mijn eisen gaandeweg niet meer pasten bij het budget dat ik in m'n hoofd had.

De meesten hier zoeken net als ik een paard voor recreatief gebruik, het is voor die mensen toch niet nodig een enorm dure topper te kopen? In de 'recreatieklasse' is keus genoeg. Maar dan moet je inderdaad geen Totilas verwachten :+

Maar een paard voor recreatief gebruik is iets anders dan een recreatiepaard wanneer ik jouw eisen naast het aanbod "recreatiepaard" leg.......

Dat je geen 15k neer wil leggen is te begrijpen en ook niet nodig. Aan de andere kant: quality remains, long after the price is forgotten (Henry Royce) Waar jij wil gaan zitten binnen binnen deze marge is je eigen keuze. Bedenk dat de aanschafprijs eenmalig is. Wanneer je die 1000 euro extra niet uit kunt geven, dan moet je toch eens kritisch naar je eigen financiele situatie kijken!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:41

welmoed__ schreef:

Ziet er wel leuk uit, ook nog niet de wereld weg.

Mijn eisen.
min. M2 (moet tot de Z2 kunnen komen)
niet ouder dan 16
moet ook nog een L parcours rondkomen
verder tot de 4000/4500 euro.
dat moet toch wel te vinden zijn :)

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:45

Somebody_ schreef:
Totilas voor 500 euro! Iedereen is ernaar op zoek... ;)

_/-\o_

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:04

Ikke,beetje vreemde stelling 'naar je financiele situatie kijken'.
Ik heb ook max 6000 en geen cent meer,hoe kritisch ik ook naar mijn financiele situatie kijk.
Niet iedereen heeft zo maar nog eens een 1000 euro extra liggen.
En als je niet veel geld hebt zul je dus hard moeten zoeken.En komt er heus wel wat geschikts op je pad.
Maar je zult ergens water bij de wijn moeten doen.Of in de grote,of in het geslacht of in de kleur of misschien met een oude draadwond.
Maar ik heb al heel wat interessante paarden op mijn pad gezien,ook voor minder dan mijn 6000 euro.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:32

emma525 schreef:
welmoed__ schreef:

Ziet er wel leuk uit, ook nog niet de wereld weg.

Mijn eisen.
min. M2 (moet tot de Z2 kunnen komen)
niet ouder dan 16
moet ook nog een L parcours rondkomen
verder tot de 4000/4500 euro.
dat moet toch wel te vinden zijn :)

En waarschijnlijk moet ie dan ook nog helemaal gezond (qua keuren en stalgebreken), lief, braaf en knap zijn?!
Ik vind dit dus echt typisch een onrealistisch rijtje. Je wilt een paard met potentie, in zowel dressuur als springen, die dat ook al eens heeft laten zien (hij moet 't niveau al lopen). En dan wil je er 4000 euro voor geven, wat in mijn ogen het geld is voor een recreatiepaard die het misschien ooit gelopen heeft, maar het nooit meer gaat lopen...
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 08-03-12 09:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:33

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:51

ambre schreef:
Ikke,beetje vreemde stelling 'naar je financiele situatie kijken'.
Ik heb ook max 6000 en geen cent meer,hoe kritisch ik ook naar mijn financiele situatie kijk.
Niet iedereen heeft zo maar nog eens een 1000 euro extra liggen.
En als je niet veel geld hebt zul je dus hard moeten zoeken.En komt er heus wel wat geschikts op je pad.
Maar je zult ergens water bij de wijn moeten doen.Of in de grote,of in het geslacht of in de kleur of misschien met een oude draadwond.
Maar ik heb al heel wat interessante paarden op mijn pad gezien,ook voor minder dan mijn 6000 euro.

Ik snap ikke wel hoor, sommige mensen hebben bepaald bedrag tot hun beschikking en dan is het geld op maar een paard kost zoveel meer.
Je moet als het echt goed wilt doen toch wel flinke buffer hebben.

Ik keek ook naar paarden tot 15000 euro er zaten er zat tussen die 8000 waard waren en niks meer maar als je dus een paard van 8000 koopt hebbie genoeg buffer.
Tis zelfde als ik een mega geweldig paard had gevonden voor 17000 euro compleet voldoen aan mijn wensen dan is het fijn dat je die 2000 euro heb.
Zou toch erg zijn als je iets moet laten staan omdat je aan je top zit en geen buffer heb. Of dat je iets net niet kunt betalen

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:12

Weet je waar ik nou van baal? Dat er mensen naar ons paard (kant en klaar, verkeersmak, gekeurd, geklasseerd etc.) komen kijken, daar enthousiast over zijn om vervolgens te vertrekken met de mededeling: 'ik moet nog wel eerst mijn eigen paard/pony/ezel/boot/trailer... verkopen'. :( Kom dan niet of zeg het direct dan steken wij geen halve dag in dat gedoe!!!!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:14

Ik heb juist tegen mezelf gezegd, dit is het maximum bedrag waarvan ik een paard kan/mag kopen om juist mijn buffer niet te gebruiken. Als je al je spaargeld opmaakt voor de aanschaf heb je niets meer achter de hand. Kost een paard dan 1000 meer doe ik het niet. Op deze manier heeft het bij altijd prima gewerkt. :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:18

Tita,je hebt altijd een plafond.Niet iedereen heeft nog eens 2000 euro liggen.
Ik heb mijn hele leven al paarden en nog nooit een buffer gehad.
Gaat altijd goed.Nix geen spaargeld hier hoor.

Pollux,ik heb nog een welt hit,een rhodium,een united en een gribaldi te bekijken.
Maar schiet niet op met die rhino wanneer je eigenlijk alleen de zondag vrij hebt.

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:36

ikke schreef:
Pizzazz schreef:
In de 'recreatieklasse' is keus genoeg.

Maar een paard voor recreatief gebruik is iets anders dan een recreatiepaard wanneer ik jouw eisen naast het aanbod "recreatiepaard" leg.......

Daarom staat recreatieklasse ook tussen aanhalingstekens ;) Ik bedoel daar meer mee: een leuk en goed paard, maar geen (sub)topper. Eigenlijk het paard voor de doorsnee ruiter.

De aanschafprijs is inderdaad eenmalig, maar zoals MiniMaxi zegt: ik heb wel een maximum gesteld juist omdát ik nog een buffer wil hebben. Voor de aanschaf van harnachement etc. maar ook voor onverwachte uitgaven.
Je kunt wel steeds duurdere paarden gaan bekijken en steeds zeggen: "Ach, 1000 euro meer." Maar dan blijf je bezig.
Daarbij, volgens mij heb ik heel realistische eisen bij mijn maximum budget. Ik heb namelijk eerst goed naar de markt gekeken en toen een budget bepaald. Gaandeweg zag ik meer van de markt, merkte dat mijn eisen iets anders zijn dan ik eigenlijk dacht en heb ik dus ook mijn budget (naar boven) aangepast.

Trouwens, er zijn ook wel veel verkopers die de huidige markt echt niet snappen en veel te veel geld vragen voor hun paard. Maar goed, je kunt het altijd proberen :+

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:40

oeps, moest PB zijn :o

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:42

Ik vind paarden kijken ook niks met dat Rhino bleg!

Hoop van het weekend naar een 6 jarige Johnson te kijken, helaas staat ze in belgie en is dat wel 2 uur rijden..

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:56

@emma dank voor de link.
Ik ben gister weer wezen rijden op de 3,5 jarige die ik eerst op het oog had voordat ik mijn plannen bijstelde :o .
De eigenaresse heeft me echt goed begeleid met rijden en aangezien het echt een bomproof puppy is, belsoten hem te kopen :D . Nu alleen nog even keuren na het Rhino gedoe en dan is ie echt van mij. Voordeel is wel dat ie al bij op stal staat dus ik 'm al wel kan rijden :)) .

--> blij *\o/*

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:02

Gefeliciteerd!!! :)

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:11

Wat leuk, gefeliciteerd Proudje!