slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:23

Ik heb idd bij Trammelant nog zeker 5 minuten trillingen gezien bij zijn hartstreek en zijn neusvleugels, terwijl het ook al heel duidelijk was dat hij toen al dood was.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:55

Bij Aileen was het ook zo, al heb ik er maar een paar seconden naar gekeken.

Het ging er ook ongeveer net zo aan toe, alleen stond Aileen niet in zo'n soort box als op het filmpje maar gewoon in een ruimte van ca 4 x 5 meter. 't was bijna een soort badkamer met flink wat kettingen enzo aan de muur.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:47

het paard heeft idd niet veel tijd om na te denken,

maar toch mijn keus blijft ook na dit filmpje een spuitje!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:49

Slachten. Veel sneller en efficienter, en het paard merkt er vrij weinig (niks?) van.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:08

ik zou mijn beesie never nooit laten slachten zobiezo het dier moet dan ook nog weer helemaal naar het slachthuis toe vervoert worden met pijn en bij de dieren arts is het eventjes wachten maar dan hoeft het paard ook geen stap te verzeten!
zou het lef niej eens hebbenom erover na te denken om mn paardje naar de slacht te brengen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:21

- graag in gewoon Nederlands met hoofdletters en leestekens
- graag niet in vet typen
- graag je bericht onderbouwen

Lips are sealed

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:24

_sientje_ schreef:
ik zou mijn beesie never nooit laten slachten zobiezo het dier moet dan ook nog weer helemaal naar het slachthuis toe vervoert worden met pijn en bij de dieren arts is het eventjes wachten maar dan hoeft het paard ook geen stap te verzeten!
zou het lef niej eens hebbenom erover na te denken om mn paardje naar de slacht te brengen

Koe Slapen

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:50

Moet zeggen dat ik het wel fijn vond het nu zelf zo in het filmpje te kunnen zien.
Mijn vorige paard is ook naar de slacht gegaan ,een vriend en vriendin hebben hem gebracht kon het toen zelf niet aan.
Zoals ik hier nu heb gezien zo heeft zij het mij ook verteld ,hij stond alleen idd niet in een box .
Maar wat ik het belangrijkste vond is dat het snel ging en hij eigenlijk niet eens door had wat er ging gebeuren .
Hij kreeg een aai en toen was het gebeurd, zou het denk ik wederom zo doen mits het paard natuurlijk gewoon de trailer op kan zonder pijn wat in zijn geval zo was.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:03

_sientje_ schreef:

Zover ik weet verzet het paard in de trailer ook geen stap, ik heb nog niemand gehoord die zijn paard er naar toe heeft gewandeld Nagelbijten / Gniffelen .

En het hangt er natuurlijk ook vanaf. Een paard dat accuut zoveel pijn lijdt (bv een heftige koliekaanval) ga je geen half uur vervoeren naar de slacht nee. Maar genoeg paarden die iets hebben wat al langer aansleept en waarbij het eigenlijk op een dag niet steekt. Beenproblemen die met de jààren steeds erger werden en waarbij geen onmiddellijke beslissing wordt genomen om in te slapen/slachten, maar wel een afspraak wordt gemaakt (kom volgende week maar bijvoorbeeld). Met zo'n paard maakt het niet uit als je nog twintig minuten in de trailer moet staan. Staat de veearts twintig minuten in de file dat moet je paard net zo lang wachten.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:54

xKatleentjex schreef:
_sientje_ schreef:

Zover ik weet verzet het paard in de trailer ook geen stap, ik heb nog niemand gehoord die zijn paard er naar toe heeft gewandeld Nagelbijten / Gniffelen .

Of je zoekt een stalling in de buurt van het slachthuis?? Nagelbijten / Gniffelen

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:58

_sientje_ schreef:

Penny alarm Clown Slapen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:08

BitchyWitchy schreef:
Of je zoekt een stalling in de buurt van het slachthuis?? Nagelbijten / Gniffelen

ohja dit is de oplossing Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:12

Ben het met katleentje eens, paard met acute ernstige koliek met slechte prognose ga je natuurlijk niet op de trailer naar het slachthuis zetten. Idem eentje met een gebroken been, maar daar is vaak nog discussie over. En hangt dan nog van het dier in kwestie af, uiteindelijk is het een beslissing en geen van de twee is prettig.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:17

tuurlijk dat is ook zo,Katiavl

maar ik denk dat ook niemand met alle geweld zijn paard dan nog op de trailer duwt(uitzonderingen daargelaten)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:25

Ja, inderdaad uitzonderingen maar ja die heb je overal, en in mijn lijstje ben ik nog persoonlijke ervaringen vergeten. Ik heb heel lange ervaring door stage en vrijwillig werk in de parktijk dus ik heb al erg veel spuitjes voorbij zien komen, jammer genoeg natuurlijk.
Met heel goeie ervaring, ik heb ook al naar veel slachthuizen gegaan, waar ze ook niet altijd even vriendelijk zijn. En dat kan ook een verschil maken in keuze, als je slechte ervaring met slachthuis hebt ga je sneller voor spuitje kiezen, en omgekeerd. Slechte ervaring met spuit ga je sneller voor slachthuis kiezen.

Zoals nijnkerke heb ik al erg goede ervaringen over gelezen, ik woon zelf in antwerpen dus iets te ver om er is naar te gaan zien. Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:32

ja dat is waar,maar je hebt in Belgie toch ook wel goede slachthuizen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:45

tuurlijk ishet afhankelijk van de situatie!
Maar ALS mijn paard IN STAAT is om nog in de trailer te gaan, dan gaat hij naar het slachthuis.
Als hij dat niet meer is, dan wordt hij ingeslapen of thuis geslacht (net hoe het uitkomt...)

Daar zal ook zeker geen twijfel over bestaan.
Al moet ik wel zeggen dat ik zeker het aanbod van meneer van Veen in gedachten hou. (het paard de dag/avond van te voren bij hem brengen en in de wei zetten, en de volgende ochtend is hij de eerste...)
Nu ik meneer van Veen zelf heb gesproken en gezien, zou ik mijn paard de volledige 100% toevertrouwen.
Bij een ander zou ik het niet doen... toch een te groot risico dat hij de achterdeur weer uit gaat.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:14

Nee, never nooit. Ik blijf bij haar tot het laatst. Om haar gerust te stellen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:18

Maar jij kiest toch niet voor slachten Ellen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:27

Nee klopt, maar ongeacht hoe het gaat, ik zal haar nooit levend uit handen geven.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:31

Ondanks dat we onze Boef een paar maanden geleden hebben laten inslapen en dat dat allemaal heel snel en netjes ging, zou ik volgende keer misschien toch voor de slacht kiezen. Moeilijk, moeilijk.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:39

Wanneer mijn pony op zijn einde is, en ik dan nog steeds eigenaar ben (je weet maar nooit) zou ik ook bij hem blijven. Maar hoe hij aan zijn einde komt (liefst op natuurlijke wijze) weet ik nog niet...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:45

Ja dat willen we allemaal, 's morgens dood in het stalletje.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:48

Precies ja, niks geen moeilijke beslingen nemen......

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:08

Snoevie schreef:
ja dat is waar,maar je hebt in Belgie toch ook wel goede slachthuizen?

Geen idee, heb alleen nog maar ervaring met die door mee met de koeien en schapen te gaan, en toen waren ze wel onvriendelijk. Maar die worden dan ook gezien als nutsdieren, dus met paarden is het mischien anders. Zowiezo moet je daar niet de behandeling krijgen zoals in nijnkerken, in de wei en als eerste geslacht ofzo.

Maar mensvriendelijk zijn vind ik in die situatie wel een must, omdat het eigelijk een erg moeilijk moment is. Dus als het niet is kan ik begrijpen dat mensen daar ook niet meer voor kiezen.
Mensen die spuit of slacht beter vinden, dat is een persoonlijke keuze, aan de mensen die deze keuze moeten maken kan ik alleen zeggen, kies wat je het beste lijkt en wat je hart je verteld Lachen