Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:49

Ik heb echt wel ervaring met filmen en fotograferen, maar het is mij bv nog nooit gelukt om een filmpje van mijn eigen paard te maken wat haar recht aan doet. Paar keer ter lering geprobeerd te filmen als mijn instructrice er eens op zat, maar altijd totaal anders als het beeld in real life.

Daarentegen ook vaak genoeg paarden gefilmd dat ik dacht..zooo...op de film lijkt het heel wat maar in real life.

Ik ben er (nog?) niet uit waar het nou aan ligt dat de ene op film echt totaal niet tot zijn recht komt en de ander enorm opgewaardeerd. Zo had ik ook filmpjes gemaakt tijdesn de kur bij de WEG in Normandie. Ook daar bij sommige een totaal ander beeld op film als in real life. Zo viel Adelinde mij in real life echt mee, maar op film... En Diederik van Silfhout met Arlando gaf daar in het eggie een heel fijn beeld, maar toen ik thuis de filmpjes terugzag dacht ik, nou als ik een hekel aan hem zou hebben zou ik hem hiermee volledig de grond in kunnen werken. Leek dramatisch wat het echt niet was. Heleen Langehahneberg met Damon Hill vond ik op film altijd geweldig en keek ik echt naar uit om die te zien, viel enorm tegen. Verschil zit hem volgens mij in dat je op film veel meer je oog getrokken wordt naar details en in real life je veel meer naar het totale beeld kijkt. En net zoals bij mensen, sommige paarden zijn foto/video geniek en sommige zijn in het echt misschien knapper en beter, maar doen het slecht op beeld.

Een filmpje kan een paard dus in mijn ogen onterecht maken of breken. Zelf hecht ik daar dus niet teveel waarde aan, maar veel meer aan het gevoel en of het qua beschrijving aan mijn wensen voldoet. Mijn eigen paard ook, toen de handelaar filmpjes opstuurde dacht ik...mwah...niet speciaal. Maar mijn paard komt dus mwah over op film. Handelaar (eentje die ik vertrouw) zei kom nou echt maar kijken, dit is echt iets voor jou. Ik kwam, ik zag en zelfde middag nog gekocht en totaal blown away (zat een hele recente keuring met fotoos bij toevallig ook door mijn toen eigen DA). Ik heb haar inmiddels al 11 jaar en nog steeds verliefd....hopelijk krijg ik vrijdag te horen of ze ook een mini versie van zichzelf gaat maken....

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:54

Evamarie schreef:
Inmiddels is mij merrie weer terug. Ze bleek een soort rainrot te hebben wat met antiobioticazalf op te lossen was. :D
Sinds twee weken staat ze weer vrolijk bij mijn (nog niet verkochte shet)

And the soap continues.....

Deze bokker heeft volgens mij een hele dikke duim waar ze heel hard verhalen uit zuigt. Vroeger deed ze dat daar waar het hoort en mensen dat leuk vinden, in [Uit de Kunst] de verhalen sectie...Kennelijk is dat gaan vervelen en verveelt ze nu ons met nonsens (en soms zelfs pure laster) in topics waar mensen gewoon graag serieus over zaken discussiëren en van elkaar leren.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:08

oji schreef:
Evamarie schreef:
Inmiddels is mij merrie weer terug. Ze bleek een soort rainrot te hebben wat met antiobioticazalf op te lossen was. :D
Sinds twee weken staat ze weer vrolijk bij mijn (nog niet verkochte shet)

And the soap continues.....

Deze bokker heeft volgens mij een hele dikke duim waar ze heel hard verhalen uit zuigt. Vroeger deed ze dat daar waar het hoort en mensen dat leuk vinden, in [Uit de Kunst] de verhalen sectie...Kennelijk is dat gaan vervelen en verveelt ze nu ons met nonsens (en soms zelfs pure laster) in topics waar mensen gewoon graag serieus over zaken discussiëren en van elkaar leren.

Ik ben het dus ook ff kwijt in deze! Paard was weer weg of verkocht en nu weer terug?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:23

Clairetje81 schreef:
Ik ben het dus ook ff kwijt in deze! Paard was weer weg of verkocht en nu weer terug?

Paard was gekocht door Evamarie, kreeg wat kale plekken bij de manen, is teruggebracht naar de verkoper met het bericht dat eczeem de koop ontbindt. Bij de verkoper bleek het helemaal geen eczeem te zijn, dus is het paard weer bij Evamarie.

Als ik de verkoper was geweest, zou het paard niet terug naar Evamarie zijn gegaan. Maar misschien weigerde de verkoper om de aankoopsom terug te storten (eczeem is namelijk alleen reden voor ontbinden van de koop bij sportpaarden, niet bij recreatiepaarden), en is toen het verhaal van de second opinion van een andere DA verzonnen om het paard terug te nemen ...

We zullen het nooit weten ...

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:26

Lieser schreef:
Clairetje81 schreef:

Paard was gekocht door Evamarie, kreeg wat kale plekken bij de manen, is teruggebracht naar de verkoper met het bericht dat eczeem de koop ontbindt. Bij de verkoper bleek het helemaal geen eczeem te zijn, dus is het paard weer bij Evamarie.

Als ik de verkoper was geweest, zou het paard niet terug naar Evamarie zijn gegaan. Maar misschien weigerde de verkoper om de aankoopsom terug te storten (eczeem is namelijk alleen reden voor ontbinden van de koop bij sportpaarden, niet bij recreatiepaarden), en is toen het verhaal van de second opinion van een andere DA verzonnen om het paard terug te nemen ...

We zullen het nooit weten ...

Nou dat dus. Voordat ik onderstaande reactie kon posten was jij me voor.

Evamarie koopt pony nr zoveel zonder te keuren. Pony had bij aankoop al wat plekjes op de hals en/of manen, die een DA bij keuring wel gezien zou hebben. Plekjes worden erger en Evamarie belt in paniek de DA en vraagt of het eczeem is. DA mompelt zou goed kunnen. Evamarie belt verkoper om de koop te ontbinden op grond van gebrek bij pony en verzoekt deze de pony op te halen. Weer thuisgekomen smeert verkoper verzuchtend wat ooievaarkuitenvet op de plekjes en voila, pony is weer beter. Verkoper belt Evamarie om te vertellen dat pony geen eczeem heeft en koop ongeldig is ontbonden. Evamarie moet pony weer ophalen.
Nu maar hopen voor Evamarie dat er niet stiekem andere redenen waren waarom ze er vanaf wilde, want nu mag ze het nog een keer proberen

upendo

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:30

Pas op hoor, voor je het weet heb je een mod in je inbox. _O-

Zullen we het over interessante dingen hebben? :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:30

Als jullie haar berichten zo storend vinden, op de foei :)
Evamarie mag hier gewoon meeposten als ze het netjes houdt.. Maar al die reacties op haar overschaduwen het topic :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:17

De foei knop is de meest nutteloze uitvinding ooit, als iemand anders quote lees je het alsnog.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:20

Ik vind het wel erg vermakelijk dit, zit nog alleen te wachten op iets van een verhaal over een wilde zwarte hengst die zij als de enige tam weet te maken <3 :=

PS. En de merrie met eczeem moet gewoon genoeg groentesoep krijgen :j

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:05

Nou nou nou wat zijn jullie weer onnozel bezig
Past het niet in het Bokt plaatje dan gaat de Bokt brigade meteen gezamenlijk tegen een bokker in
Iedereen weet het beter
Laat evamarie gewoon haar ding doen, ze is jullie helemaal niks verschuldigd en hoeft zeker aan jullie geen verantwoording af te leggen
Zou jullie netjes staan om gewoon iedereen met respect te behandelen en niet alleen de bokkers die wel door de Bokt keuring komen

Beschamend gewoon

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:51

Stripe volgens mijn weet jij niet de hele soap dit is al maanden zo bezig.

Vroeger hadden we de vondst niks geen internet of mobiele telefoons. Met vast lijntje bellen.
Er stond vaak
Merrie, bruin,170,7jaar,woonplaats. En dat was dat. Iedere letter kostte toen geld :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:55

Toch was dat ook wel heel leuk, die advertenties en manier van zoeken. Vaak ook nog rare afkortingen vanwege zo min mogelijk letters, haha

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:56

Ja zulke advertenties met van die soms bijna onleesbare afkortingen herinner ik mij ook wel :+
Tsja... vroeger kochten we ze ook zonder iets van medische keuring met handje klap op een markt of bij de boer op de hoek.

Kan nog steeds... maar ik zie gewoon liever een filmpje nu wij in een modernere tijd leven en de mogelijkheid hebben :P
En dan nog kan het tegenvallen in irl of geen match zijn natuurlijk. Maar qua gangen kan je er vaak al wel in zien of het de moeite waard is om er voor in de wagen te stappen.

Wat ik hier boven zie... vraag om proef videos, opstap, poetsplaats etc... dat vind ik ook overdreven :')
Gewoon een stukje stap, stukje draf en galop. Dat is genoeg voor mij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:01

Het is wel makkelijker met film, maar ik eindig alsnog met degene zonder :') Of het was een handelaar waar ik sowieso wel het vertrouwen had dat elk paard qua gangen goed was en alleen karakter enzo belangrijk waren en dan moet je er toch naar toe, of het waren paarden waar we wel nieuwsgierig naar waren door advertenties na aantal paarden die enorm tegenvielen in het evht tegenover de filmpjes. Maar die paarden waren wel qua eisen minder boeiend hoe de gangen waren. En maximaal uur tot anderhal uur rijden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:13

Filmpje is ook niet alles. Soms moet je ze opjagen voor filmpje anders lopen ze niet en dan ogen ze te vlug op de film terwijl het maar een dooie Tinus is. Ik ben niet van de filmpjes

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:18

Gaat mij puur om de kwaliteit van de gangen.
Want een "dooie" kan ook gewoon bagger gereden zijn of andersom.
Dat zijn dingen die je inderdaad alleen kan voelen wanneer je er bent. Daar heb je gelijk in.
Maar naar eentje die bijvoorbeeld slecht stapt ga ik meestal al niet kijken. Daarbij maakt het niet uit of er iemand achteraan rent of niet... een slechte stap, blijft een slechte stap.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:11

upendo schreef:
Pas op hoor, voor je het weet heb je een mod in je inbox. _O-

Zullen we het over interessante dingen hebben? :)

Ooo heb jij ook mondjes gehad, ik net weer een en dan verwijdert mod dus het verzonden bericht
Ik vind het frappant dat iemand die zoveel gal heeft gespuwd door mag gaan

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:36

Als ik zo brutaal mag zijn even een vraag te stellen.. :D

Na 3 ponies afgekeurd gezien te hebben.. heeft iemand ervaring met het importeren van een paard? Paard staat al ca. 30 dagen in Nederland, heeft een Spaans paspoort en is nog niet geregistreerd in Nederland. Is dat "makkelijk" om zelf te doen? Zitten daar nog kosten aan verbonden? Kon het op de website van rvo zo snel niet vinden of dat nog wat kost.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:49

Houd er rekening mee dat zo'n dier op zijn uiteindelijke plek heel anders kan zijn dan hij nu is. Als hij net een maand in Nederland is.. En nu alweer verkocht wordt.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:58

upendo schreef:
Houd er rekening mee dat zo'n dier op zijn uiteindelijke plek heel anders kan zijn dan hij nu is. Als hij net een maand in Nederland is.. En nu alweer verkocht wordt.

Ja, daar zit ik ook inderdaad over na te denken. Hij is nu een maand hier en een maand onder het zadel, mak lammetje.. Overdonderd of karakter.. Dat is natuurlijk lastig te zien nu :7

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:02

Even goed chip en paspoort laten controleren ook via Facebook komen deze op paspoort fraude heeeel veeel terug.

Importeren niet zo moelijk je maakt foto's van het paspoort stuurt deze naar het aes. Die sturen met post een sticker en een rekening van 36 euro en klaar.
Aes heb je binnen 1 a 2 dagen alles al binnen, die zijn super vlug en fijn wat betreft contact

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:10

Myka schreef:
upendo schreef:

Ja, daar zit ik ook inderdaad over na te denken. Hij is nu een maand hier en een maand onder het zadel, mak lammetje.. Overdonderd of karakter.. Dat is natuurlijk lastig te zien nu :7

En dus laat je 'm beter staan, tenzij je negatief advies no4 op je konto bij wil schrijven.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:04

ikke schreef:
Myka schreef:

En dus laat je 'm beter staan, tenzij je negatief advies no4 op je konto bij wil schrijven.

Wat betekent dat :o

StalNollie schreef:
Even goed chip en paspoort laten controleren ook via Facebook komen deze op paspoort fraude heeeel veeel terug.

Importeren niet zo moelijk je maakt foto's van het paspoort stuurt deze naar het aes. Die sturen met post een sticker en een rekening van 36 euro en klaar.
Aes heb je binnen 1 a 2 dagen alles al binnen, die zijn super vlug en fijn wat betreft contact

Dankje voor de tip!!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:33

Nouja, per definitie laten staan hoeft niet, maar realiseer je wel dat het mogelijk geen makkelijke route wordt.

Voordeel is dat hij hier zadelmak is gemaakt, dan heeft hij iig geen Spaanse praktijken wat dat betreft.
Nadeel is ook meteen dat hij zadelmak is gemaakt hier; geen tijd om te acclimatiseren, meteen aan het werk, misschien mentaal nog niet klaar.. En reken maar dat dat er nog uit gaat komen. In gedrag, maar mogelijk ook in gezondheid (maagzweren, stalondeugden oid).

Het is geen simpel traject, over het algemeen genomen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:42

Ja of ze hebben het daar geprobeerd en het werd niks. Ik vind het altijd tricky hoor, ik zou dan eerder vanuit daar kopen. Maar goed, ik durf een paard wel ongezien te kopen.