Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:03

Ben benieuwd naar het antwoord. Niet ok dit als er iets is gebeurd en ze schuift hem zonder iets te zeggen op jou af en hopelijk valt de pijn mee. Toen ik je verhaal las, dacht ik gelijk: "wat is er daar ondertussen gebeurd"?

Mooie fotospam.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 18:11

pmarena schreef:
Nou ik hoop dan maar dat Joy het niet andersom wordt als hij gaat puberen :P

Ik heb liever andersom. :o op het paard zit mijn beperking me minder in de weg. :o

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:20

Mijn voorkeur gaat toch uit naar dat hij gewoon zo'n lieverd blijft ;)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:21

Echt sommige mensen....

( Even van uit gaande dat ze het idd geprobeerd heeft)

Sommige mensen moeten gewoon een paard uit de automaat halen,zo 1 die ze alle kanten op kunnen buigen en dan blijven staan :roll:

Jonge paarden kan je zoveel leren, zoveel korte momenten kunnen zo'n groot verschil maken.

Maar nee,halster is al een probleem, voetjes ook toch? En nu een wormspuit geven.... Ik snap zulke mensen niet en al helemaal niet dat ze andere mensen ermee opzadelen ( om niet over je lichamelijke gesteldheid te hebben)

Ik hoop dat je morgen alleen een blauwe plek hebt en verder helemaal geen last ervan hebt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:29

Kijk, ik snap beide varianten. Dat je het wel zegt en dat je het niet zegt.

Nou heb ik alle vertrouwen in het kennen en kunnen van Ayasha, dus die zal haar benadering op de juiste manier aanpassen als ze weet dat er iets gespeeld heeft.
Aan de andere kant, was ik ooit op trektocht in Polen en de eigenaar van het paard had ook niet verteld dat het paard bij een vorige klant een ongeval had gehad met een vrachtwagen. En die klant en dat paard ging dus niet meer goed. Ik merkte wel dat het dier wat reageerde als er groter verkeer aankwam, maar ik zat lekker relaxed met 1 hand aan het stuur te toeren. Na die week was er dus niks meer aan de hand. Ik weet niet of ik net zo relaxed had gezeten als ik het van te voren had geweten. (itt tot mijn vertrouwen in het kennen en kunnen van Ayasha, is mijn vertrouwen in mijn eigen kunnen euhm niet zo hoog)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 18:36

Het lijkt alleen wat gekneusd gelukkig.
Afbeelding

Vandaag naar plan C gaan kijken. :+ eind deze week weet ik zeker of we Joy nog voor nieuwjaar kunnen weg halen.

Rocamor: ik heb er weinig begrip voor omdat ik degene ben die de eerste dagen drie uur bij hem gestaan heeft in alle rust ‘omdat zij dat geduld niet had.’
Dus ze weet dat als ze me stuurt dat hij wat angstig is, ik hem daar doorheen begeleiden kan.

Ze heeft me terug gestuurd dat ze merkte dat hij terug banger was maar goed dat is een heel vaag statement dat niks bewijst noch weerlegt. :roll:
Ik ga er geen ruzie om maken. We zijn druk bezig met Joy weg krijgen en dan zien we wel hoe het loopt. Tis niet dat ik haar niet meer wil helpen maar dan kan ik wel wat meer to the point zijn als ze stuurt betreffende wat en waarom. Dat ik weet waar ik aan toe ben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 18:52

Miss Rêve moest vandaag mee naar de les. Miss Rêve besloot dat ze niet zo'n zin had in de vrachtwagen. >;)

Tot zowel mijn man en ik een zweep vast hadden (niet om te slaan maar om te zorgen dat ze niet zo kon uitwijken). Toen kwam het in die pindanoot door dat we haar er toch echt op wilde en besloot ze maar te gaan met een air van "ik ga alleen omdat IK dat wil."

Ik stuur Chris dus dat we een beetje laat gaan zijn maar uiteindelijk kwamen we nog op tijd binnen (met een dansende Rêve want die had energie te veel.)
en Chris "jij ging toch te laat zijn?"
waarop mijn man "hebt ge die al zien zadelen? Da's bijna iemand uit de pitcrew van een F1 piloot."

:+ Ik zadel blijkbaar echt heel snel. := Dat is me al door verschillende mensen onafhankelijk van elkaar gezegd. :')

Chris liep heel droog naar Rêve toe, aaide haar even en klikte de martingaal eentje lager met de opmerking "Meid, die knol voelt jou niet eens zitten en is een bulldozer!" . _O- Als het niet zo schattig was zou ik er wat van zeggen maar goed, martingaal grijpt toch alleen in als ze echt aan het kl*ten is. :+

hoe vaker hij haar ziet hoe enthousiaster hij wel over haar wordt. Hij is overbezorgd over mij. :+ (Rêve komt heel bruut en als heel veel paard over terwijl ze op zich best braaf is onder het zadel.) Maar nu ze wat heter is en meer uit zichzelf loopt komen haar gangen veel meer tot uiting.

Ze doet ook gewoon echt haar stinkende best. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:54

Leuk verhaal en klinkt al een fijne les ook al schrijf je daar niet veel over. Hahahaha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 19:08

:j Ik zit nog een beetje te bekomen met een koffie. Rêve is heel fijn maar het kost me nog veel focus met haar omdat haar voorkeurscontact echt heel licht is en het allemaal heel nauw komt. :+

Filmpjes zijn aan het uploaden. Ik kreeg 1 bok in het begin maar dat was gewoon omdat ze nog pissig was van de vrachtwagen en omdat ze niet bij de hengst mocht. :+ Ik zei al "Chris niet schrikken want er zit een bok in." _O-

Ze heeft SB gelopen, veel aan de galop gewerkt omdat dat nu eigenlijk een beetje haar "zwakste punt" is.

Chris zei op een gegeven moment "volgens mij zit ze wel fijn he?"
Ja dat dier is echt een zetel. :+ Zolang ze in balans loopt iig. Maar daar kan je dus echt gewoon "in" gaan zitten en je mee laten nemen. <3

Hij vroeg ook of ik al gesprongen had met haar. Dus ik zeg "jep" en hij heel droog "vrijwillig of onvrijwillig?"

_O- Hij herinnerd zich mijn antwoord op "heb je al eens een wissel gereden met 'm" (Sam) nog. :)) :))

Maar Rêve springt ook heel goed. :j Zo ziet ze er blijkbaar ook uit, als een type dat daar ook haar hand niet voor om zou draaien. Ik weet bij nader inzien eigenlijk niet of dat nu een compliment is of niet. _O-

ik merkte vandaag wel dat ik zelf veel moeite had om mijn teugel links op maat te houden. :x :x

edit:

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:40

Heerlijk verhaal weer en leuke filmpjes! Ik vind reve ook echt een heerlijk paard/pony hihi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 19:49

Die bok in het 1e filmpje is dus wat er gebeurt als ik haar met de zweep aan raak als ze wat gespannen is. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:20

Heerlijke filmpjes en weer een lach op mijn gezicht bij het lezen van je verhaal. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:24

Wat geeft Chris toch overzichtelijk les met veel rust erin. Ik kan me voorstellen dat je nooit meer weg wilt bij zo'n trainer! Heerlijk om jullie aan het werk te zien, wat maakt ze zich mooi eens je haar aan het lopen hebt <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:40

"Ik had beter een koets gekocht voor haar" (dat is dus de haflinger) _O- _O-

Fijne les en work in progress!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:58

pien_2010 schreef:

en kort daarop die bok. Ik vraag me af of die bok echt op die zweep was, of dat het een uiting van ongenoegen was nav de opmerking van S :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 11:33

petraaken schreef:
Heerlijke filmpjes en weer een lach op mijn gezicht bij het lezen van je verhaal. :D

Chris kan zelfs de meest gecompliceerde oefening simpel maken... Ik ben ook wel een beetje verwend nu want ik merk soms als ik op bokt lees hoe moeilijk bokkers dingen "maken" dat ik denk "je begrijpt het zelf niet goed genoeg als je het niet simpel kan maken." maar ik zit dan bij iemand die raketwetenschap nog wel simpel zou laten klinken. _O-

pien_2010 schreef:

hij had haar al eerde haflinger genoemd. :+ Toen zei ik toen ik voorbij kwam "stop met dat paard een haflinger te noemen!" :+

dat is omdat Chris toe gaf een tijdje terug dat ie de 1e keer dacht dat het een haflinger was maar dat je haar daar nu niet meer voor zou verwarren. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:53

Rève een haflinger. :') :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 15:03

petraaken schreef:
Rève een haflinger. :') :')

Kijk ik heb niks tegen haflingers maar ik snap wel dat Rêve zich ietwat beledigd zou voelen. _O- ik zucht ook als ze me weer eens verwarren voor iets met een tintje (Spaans, Italiaans, Turks en de Egyptische buren dachten dan weer Egyptisch. :+) ook al is dat geen belediging. _O-

Ik zit nog eens een middagje in het ziekenhuis voor mijn medicatie. :+ volgende dinsdag heeft mijn man weer vrij dus dan mag Rêve nog eens.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:42

Hoe gaat het met je voet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 19:33

Daan13 schreef:
Hoe gaat het met je voet?

Goed gelukkig. Nog wat beurs maar niks ernstig. :)

Nu wel beetje gaar van de medicatie. :=

Afbeelding
Dit knopje doet dus echt niet wat het beloofd. >;)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:39

Ben een beelddenker en zie er eigenlijk een katapult in.. :')
Alsof je afgeschoten kan worden _O-

Knop doet nu niets?

Gelukkig dat je voet mee valt,had zo anders kunnen zijn :\
Nog iets van haar gehoord?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 20:28

Daan13 schreef:
Ben een beelddenker en zie er eigenlijk een katapult in.. :')
Alsof je afgeschoten kan worden
_O-

Knop doet nu niets?

Gelukkig dat je voet mee valt,had zo anders kunnen zijn :
Nog iets van haar gehoord?

Dat dacht ik ook…. Maar er kwam een trage ‘bzzzzz’ :\ :\

Nope. Niks meer gehoord.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 07:44

Ook flauw dat de schietstoel functie het niet doet :(:)

Hoe is het met de opfokplannen verder...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 12:02

ja toch? Ik wilde op zijn minst zo'n speeltuin gevoel. Zo eentje:
Afbeelding

Opfokplannen zijn nog steeds in opbouw. De leverancier van de palen heeft eindelijk gemaild dat we een datum kunnen in plannen voor de levering. Mijn man heeft gisteren de huurster gevraagd of ze aan het zoeken is. (aangezien we het ide krijgen dat er daar niet veel gebeurt kwa verhuis).

Ook hebben we sinds gisteren officieel een plan B (of C inmiddels?) waar Joy eerder heen zou kunnen met Rocky als L het er mee eens is en anders vraag ik aan een vriendin of haar jonkie er bij mag. :+
Heel eerlijk, liefst zou ik Joy vandaag nog terug in eigen beheer willen. :o :o Niet omdat N het slecht doet want Joy ziet heel goed uit maar omdat ik een overbezorgde moederkloek ben. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:06

Je goede gevoel erbij is gewoon weg, het hendeltje van bezorgdheid is nu gewoon overgehaald vrees ik :(:)