Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElskaIsland
Berichten: 389
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:19

linda2008 schreef:
Goldenarrow, wat knap zeg!!! Zo ver zijn wij nog niet hoor :o zoals Retjet zegt; te spannend hihi!

Retjet, ja logisch toch, zo’n les is best intensief en ze moet al een uur op de trailer als ik door kan rijden... dat vind ik toch wel het max! Maar we hebben gister thuis gereden, en straks nog een keertje (voor het eerste twee dagen achter elkaar, ben benieuwd of ze het daarmee eens gaat zijn := )

Elska, ik vind het juist heel goed als je er zelf niet alle vertrouwen in hebt, dat je dat toe durft te geven en het uit handen geeft :j
Toegeven is vaak lastig voor mensen.

Ik ben benieuwd of dit topic net zo in stand blijft als het 2018 topic. Die ben ik momenteel aan het doorlezen (afkijken hoe het bij hen is verlopen en hoe het nu een jaar later gaat enzo) en dat is nog steeds actief, zo leuk!!


Dank je wel! :)

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:28

Golden arrow wat super dat de galop nu goed ging!

Linda ook mooie stappen nu in de buitenbak!

Hier een super dag gehad,
Laden en reizen ging goed, wle stampen en ze kwam er bezweet af maar was ook al weer een paar maanden geleden dat ze gereisd had.

Einde van de dag liep ze er zelfs nog relaxter op. Ze blijft ook heel netjes wachten bij het loshalen tot ze van mij er af mag lopen

Goede les gehad in de ochtend weer wat grenzen verlegd en ook met de obstacles mooie stappen gemaakt.
Hopelijk komen de fotos snel :D

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:42

Elska, ja, als je onzeker bent werkt het ook niet dus dan kun je het beter aan iemand anders over laten. :j

Golden Arrow, het is ook vaak spannend met nieuwe dingen, heb ik ook wel maar dan denk ik, ach we zien wel, je kan toch nooit weten, het kan ook gebeuren een maand later..
Maar het ging dus super goed! +:)+
Malik is meestal best rustig maar toen hij schrok gleed hij uit, het had geregend en het fietspad wordt dan wat glad.
Kan gebeuren natuurlijk.

Leuk Duplo, fijn dat het allemaal goed ging.

Linda, kijken is ook leuk! :D
Super dat je met rijden toch ontspannen bent geëindigd.

Gentle ook goed bezig na de vakantie!

Had nog een hesje hangen, die heb ik maar ff beklad, misschien zijn er mensen die dan snappen dat paarden levende wezens zijn. :x

Afbeelding

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:54

Ik blijf even lekker op mn blauwe wolk zitten, spring over van de roze naar de blauwe wolk :)

Maar.....

Afbeelding
Ook ik heb op Gentle gezeten :)) *\%/*

Manlief heeft gestapt en gedraafd zowel links als rechtsom... geen sec spanning geweest, hoe ontzettend trots kan je dan zijn :)

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:22

Gefeliciteerd Cuba Libre! *\o/*

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:36

Duidelijk hestje zo hoor Miranda

En wat cool Cuba Libre!

Hier wat foto's van gisteren
In de ochtend eerst een privé les en na de lunch met 4 paarden en de obstakels in de bak.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook wat knuffel momentjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tussendoor op haar gemak in haar tijdelijke paddock
Afbeelding

Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:40

Wauw wat gaat het allemaal goed met jullie, heb een beetje hier en daar terug gelezen (tijdje afwezig geweest) kan niet op iedereen reageren.
Maar jullie mogen echt trots zijn.

In de tussentijd heb ik met Kamea mijn eerste buitenrit gedaan, geen pas verkeerd gezet. Stap draf en rengalopje :)
Voor het eerst op een open veld gereden, wederom geen stap verkeerd.
Stap draf galop is bevestigd, nagevelijkheid komt meer en meer.
Na een week stilstaan kan ik zo weer opstappen, wat wil een ruiter nog meer? :')


Afbeelding

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:56

Deempjexxx schreef:
Wauw wat gaat het allemaal goed met jullie, heb een beetje hier en daar terug gelezen (tijdje afwezig geweest) kan niet op iedereen reageren.
Maar jullie mogen echt trots zijn.

In de tussentijd heb ik met Kamea mijn eerste buitenrit gedaan, geen pas verkeerd gezet. Stap draf en rengalopje :)
Voor het eerst op een open veld gereden, wederom geen stap verkeerd.
Stap draf galop is bevestigd, nagevelijkheid komt meer en meer.
Na een week stilstaan kan ik zo weer opstappen, wat wil een ruiter nog meer? :')


[ [url=m/c70m4n.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat goed! Zelfs een rengalop buiten al!

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:07

Super goed allemaal :))

Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:10

Duplo schreef:
Deempjexxx schreef:
Wauw wat gaat het allemaal goed met jullie, heb een beetje hier en daar terug gelezen (tijdje afwezig geweest) kan niet op iedereen reageren.
Maar jullie mogen echt trots zijn.

In de tussentijd heb ik met Kamea mijn eerste buitenrit gedaan, geen pas verkeerd gezet. Stap draf en rengalopje :)
Voor het eerst op een open veld gereden, wederom geen stap verkeerd.
Stap draf galop is bevestigd, nagevelijkheid komt meer en meer.
Na een week stilstaan kan ik zo weer opstappen, wat wil een ruiter nog meer? :')


[ [url=m/c70m4n.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat goed! Zelfs een rengalop buiten al!


Jup, ze vond het geweldig. Ze heeft geen gekke dingen gedaan. Paardje wat er bij was dacht er anders over, maar gelukkig deed ze niet mee. Had ook niet anders verwacht eigenlijk maar toch :')

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:56

Ook ik moet me schuldig maken aan dat ik niet zo veel heb gereageerd, sorry daar voor. Wel moet ik zeggen dat ik alles ben blijven lezen.

Gelukkig lees ik veel positieve verhalen, en zie ik veel leuke foto's voorbij komen.

Ik zal vanaf nu ook meer gaan proberen te posten maar mijn rijden heeft tijdelijk op een lager pitje gestaan.
Veel buiten gereden, en verschillende keren vrij gehad.
Maar ik heb te horen gekregen dat mijn zadel eindelijk binnen is gekomen en nu komen ze volgende week dinsdag dit zadel brengen. Ik ben echt zo benieuwd hoe het zal zitten en hoe hij er onder gaat lopen.
Voor nu doet hij het nogsteeds heel braaf, wel een beetje saai dus.

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:20

Duplo, wat super braaf allemaal!
Ze loopt er echt relaxed bij. :j

Deempje, wat goed!
Rengalop, zo hee wat tof! :):)

Nicky, fijn dat je zadel komt.
En braaf is niet saai toch, juist heerlijk!

fransje23

Berichten: 15468
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:46

Wat een goede updates allemaal! *\o/*

Cubalibre, yeah mijlpaal! *\o/* *\o/*

Deempje, gaaf zelfs al een rengalop! Lekker een ongecompliceerd paard.

Duplo, leuke foto's! Jullie zien er geconcentreerd en ontspannen uit op de foto.

Ik wil inderdaad ook een hesje met iets als:pas op, jong paard. Vriendin van mij had er eentje met een L zoals bij lesauto's.


Gisteren heb ik Joya voor het eerst sinds het bijtincident gelongeerd. Ze had even wat explosies in het begin maar wel netjes afgesloten met goede overgangen draf-stap etc.
Was tevreden en voelt alsof we nu echt de draad weer oppakken.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 08:48

CubaLibre schreef:
Ik blijf even lekker op mn blauwe wolk zitten, spring over van de roze naar de blauwe wolk :)

Maar.....

[ [url=m/cwijcl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook ik heb op Gentle gezeten :)) *\%/*

Manlief heeft gestapt en gedraafd zowel links als rechtsom... geen sec spanning geweest, hoe ontzettend trots kan je dan zijn :)

Super leuk!!

goldenarrow

Berichten: 8677
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 08:57

Fijn he, als je zo weer op kan stappen en wegrijden! Super updates weer allemaal :D

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:06

Deempje, wauw wat knap!!

CL, super zeg :D wat zul jij trots zijn :D

Nicky, leuk je zadel :):) nog een weekje, wat zul je ongeduldig zijn hihi! Ik wacht hier al tig weken op mijn zadel en ik HOOP dat ze hem in mijn vakantie (va 12 aug.) klaar hebben.... duurt dus sowieso nog even :=

Raika gister in galop onder het zadel :))
Wel blij dat ik iemand anders gevraagd had, ze gaf toch een paar jolige bokken :=
Vandaag en morgen heeft ze vrij, woensdag longeren en dan donderdag zelf maar een poging gaan wagen (schijt 7 kleuren :o )

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:34

Ik heb er ook dik 9 weken op moeten wachten en dan nog 2 voor ze hem komen brengen.
Wat voor zadel heb je besteld Linda?

Dat is niet fijn als ze zo bokken, goed naar vooren rijden zou ik denk ik doen.

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:06

Ik lees op horses.nl dat een 3jarige merrie Lillyfee Gelders.kampioen is geworden. Is dat 'onze' Lillyfee? :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:47

Denk het niet, zit er pas net op dacht ik!

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:03

Nee op de keuring :D CK Gelderland.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:43

Ik ben weer terug van weg geweest :D

Lekker duplo! Weer een ervaring rijker dus.

Geinig hesje miranda. Merk je verschil?

Wat goed CubaLibre!! Heb je er een beetje van genoten? En wat leuk dat je man dat doet.

Leuk Deempjexxx! Lekker van genieten dus. En vergeet ook niet af en toe foto’s en filmpjes te maken. Kun je later terug kijken ;)

Aaah leuk nicky_rilana! Wat voor zadel heb je ook alweer besteld?

Fijn fransje! Soms moet je een stap terug doen om weer vooruit te kunnen. (zeg ik lekker makkelijk van achter mijn telefoon hahaha).

Oh oh linda haha! Ff doorzetten. You can do this *\o/* heb je een zadel op maat laten maken dat je zo lang moet wachten?

Zou leuk zijn Isabel! Volgens mij is er nog een lilly fee op bokt. Van die meid die hypostore heeft.

goldenarrow

Berichten: 8677
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:28

Ik heb filmmateriaal *\o/*



En ons 2e galopje samen <3

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:11

Nicky, het lange wachten word vast beloond ;)
Ik heb een Arno Brandt zadel gekocht :o

Remark, welkom terug :) ja op maat laten maken inderdaad (Raika is 4 jaar en de verwachting is dat ze al grotendeels is uitgegroeid. Haar bespiering veranderd natuurlijk nog wel, maar daar kan het zadel gewoon op aangepast worden :j )

Goldenarrow, jeeeetje wat zijn jullie al ver :wow:

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:34

Jeetje wat chill! Arno brandt zijn echt mooie zadels! Wat kunnen ze qua boommaat nog aanpassen dan?

Ik durfde het niet aan een op maat gemaakt zadel nu. Ben bij de country mill geweest voor een zadel en kwam met een rossner amerika xl thuis. Deze heb ik uiteindelijk terug gebracht omdat ik toch niet het gevoel had dat hij goed lag en ik schoof erin naar voren, ondanks dat het geen ruime zitmaat was. Nu ben ik dus weer opnieuw opzoek maar het vinden van een tweedehands zadel met extra wijde boom en 17inch zitmaat blijkt toch lastiger dan verwacht.

ElskaIsland
Berichten: 389
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:22

MirandaFuego schreef:
Elska, ja, als je onzeker bent werkt het ook niet dus dan kun je het beter aan iemand anders over laten. :j

Golden Arrow, het is ook vaak spannend met nieuwe dingen, heb ik ook wel maar dan denk ik, ach we zien wel, je kan toch nooit weten, het kan ook gebeuren een maand later..
Maar het ging dus super goed! +:)+
Malik is meestal best rustig maar toen hij schrok gleed hij uit, het had geregend en het fietspad wordt dan wat glad.
Kan gebeuren natuurlijk.

Leuk Duplo, fijn dat het allemaal goed ging.

Linda, kijken is ook leuk! :D
Super dat je met rijden toch ontspannen bentD
Gentle ook goed bezig na de vakantie!

Had nog een hesje hangen, die heb ik maar ff beklad, misschien zijn er mensen die dan snappen dat paarden levende wezens zijn. :x

[ [url=m/Ov2aIY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik post wel wat foto’s en hopelijk ook met mijzelf erop! :D