Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:19

Stoer he Sbravour :) Ze was zo druk met de portet foto's dus ze vond het niet erg om even uit te rennen haha
Nog een paar <3
Nynke leen fotografie
Afbeelding
Fronika fotografie
Afbeelding
Xdaniquee
Afbeelding
Maaike
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:46

Jammer dat de foto’s met je hond minder kwaliteit zijn, het zijn wel mooie plaatjes namelijk :)

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:19

Bedankt iedereen voor de complimenten ben ook super blij met hem :o <3 Vandaag en morgen gaan we weer rijden *\o/*

Kabayo , gave foto's !! En super cute Rottweiler wij hebben er ook twee echt fijne honden :j

Nynkster Jeetje die hengst is echt show _/-\o_

JoanneE Als je het geld hebt om hem een paar weken in de aquatraining te zetten moet je dat doen idd, en anders ik denk dat je je een beetje over het feit moet zetten dat je longeren saai vindt... Want juist met veel overgangen oefenen en bijvoorbeeld balken draven en eventueel bijgezet trainen krijg je je ze sterk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:32

Oh floep ik loop weer retever achter... Ik ga er even voor zitten:

Pagina 114
Pattypaard hoe gaat het inmiddels met je? Wat een verhaal zeg. Zo zie je maar hoe snel er iets kan gebeuren.. Beterschap. Krisje is inderdaad mooi aan het ontwikkelen!

Amado ja ik kan het ergens wel snappen dat niet paarden-mensen dat roepen. Ik had een keer zo'n situatie.. Ik was zelf mijn bak aan het slepen met een zelfgemaakte sleep toen er een man achter over het weggetje liep met zijn hond. Hij moest lachen en vroeg waarom ik dat in vredesnaam zelf liep te doen terwijl mijn paarden vanuit de paddock een beetje suf stonden toe te kijken. Ik keek eens van die man naar mijn paarden en naar mijn sleep en dacht.. Ja ergens heeft hij natuurlijk wel gelijk he _O-

haha Nynkster je jaarling is de sjaak omdat Lina nu bij de hengst staat? Ach, wordt hij/zij niet minder van hoor. Die manen lijken niet eens zo raar zo :). En Lina gedekt lees ik, inmiddels een mini-lina onderweg misschien, wat leuk!!

mirjamalvaro whoww gelukt, super!!

AnnetteFlame daar komt schot in!

Kabayo wat een leuke foto's! Ziet er uit als een hele mooie positieve ervaring voor jullie beide. Leerzaam!

xApple heeft een kleuterschool aan huis, hoe leuk is dat! En een schone Lars met minder jeuk hoop ik nu.

Bowo ik kan hier je filmpjes niet zien (op het werk), zal thuis eens gaan kijken!

mirjamalvaro idem, ik kan hier geen filmpjes openen helaas :(

Pagina 115:
Kabayo je eerste les in zicht, weer een mijlpaal!! Ik hoop deze zomer mijn eerste les met Veronia te kunnen rijden, zoooo'n zin in :). En een leuke buitenrit door het water zonder door het water te gaan :D Oh en ik zie een verjaardagsfoto. Nog van harte gefeliciteerd met je 20ste verjaardag (jonge bloem, geniet ervan! haha )

xApple even op de handen zitten in plaats van op de pony dus. Gebit is goed opgeruimd zeg! :oo

Amado met je eens hoor, ruggebruik is heel belangrijk. Fijn dat het lang en laag goed gaat! Mooie punten gehaald met je verzorgpaard, nog gefeliciteerd!

SBravour nog gefeliciteerd met de verjaardag van Fien! Eindelijk kun je gaan aftellen. Als het maar allemaal helemaal goed is straks, dan is het het wachten zeker meer dan waard.

Melissa93 oeps gebokt, nou weet je ook dat Ken dat kan haha.

Pattypaard lees ik dat goed, alweer op het paard gestapt :oo . Wel zuinig op jezelf zijn hoor. Wel fijn dat het goed ging en verstandig om de training aan te passen aan de omstandigheden (onrustige omgeving, gespannen paard). Beter zo dan brokken en een negatieve ervaring denk ik zo. En Krisje weg, spannend!! Ben benieuwd hoe dat er straks uitziet onder het zadel.

mirjamalvaro wat super braaf zeg! Echt heel goed, cool paard.

Kabayo klinkt als een leerzame les, maar bedenk wel dat je paardje alles nog moet leren en het ook zeker niet perfect KAN zijn bij zo'n jonkie. Ik vind het fijne werkpunten, maar wel een beetje veel dingen waarvan gezegd is dat dit en dat beter of anders moet. Zilver doet het super, één voor één en jullie komen er wel :(:)

Bowo fijn dat je je knollie weer thuis hebt. Logisch dat er eerst even wat meer spanning is, het is toch een andere omgeving en je mist de steun in de rug van de professional. Maar hey, als die zegt dat jullie het kunnen, dan gaat dat ook lukken ook!

Wauw melissa wat een gave foto van je knappe gup!!

Dawson hou op met die plaatjes, ik moet ervan kwijlen :o . Je hebt echt een knettergave bok, die gaat ver komen <3

SBravour dat bitje staat prima hoor! Leuk hoe je zo positief er naartoe leeft

Pagina 116:
Mirjamalvaro nog steeds tussen de drainageslangen hihi, nou prima oefening!

Kabayo goed bezig!

xApple wat sneu dat lars zo'n last van zijn exceem heeft, je doet zo je best voor hem ;( . Een nieuw zadel? Wat was er mis met je zadel dan, dat heb ik denk ik even gemist!

Bowo jullie gaan mooi vooruit, ook al mee naar verenigingsles. Fijn dat je zelf je werkpunten weet, daar kun je wel wat mee!

AnnetteFlame je gaat niks te langzaam hoor, je hebt gelijk dat je het zo doet. Het moet ook altijd toevallig net zo zijn dat wanneer je iets van plan bent, er iets in de omgeving niet klopt he.. Heb ik ook vaak (of een dikke plensbui opeens, of het begint keihard te waaien uit het niets, of er komt een wielerpeloton langs of....)

KittyDilan ah moet je Fflur nou zien, wat gaaf!!! Superchique, zou toch leuk zijn als er straks een kindje op kon rijden?

Dawson gefeliciteerd met je eerste echte ritje op je jonkie. Ziet er echt super uit!!!!

Bitverhaal doe ik even niet aan mee. Ik rij mijn paarden soms bitloos, soms met bit, ze moeten beide 'kunnen".

Kabayo gave foto's geworden! Jammer dat ik moest werken (net als nu), ik had er ook graag een paar van Zilver willen maken... en ... ze durft nu wel weer door het water dus?!

Nynkster jaaaa het aftellen is begonnen!! Zo spannend, leuk, ik duim voor je. Ik hoop binnen nu en 2 weken mijn merrie naar de hengst te brengen en hoop dat we volgend jaar beide (en ook Kabayo) mooie veulentjes mogen krijgen :). Papa is echt supersexy hoor, pfiet fieuww!!

Pagina 117, ik ben er bijna!!
Kabayo wat heb jij al een boel mooie foto's van Zilver verzameld in het afgelopen jaar, wat heerlijk! En ook leuk met je doggy erbij.

Dawson veel plezier met rijden!

Ja ik ben weer bij *\o/* *\o/* *\o/*

Hier niet heel veel bijzonders gedaan. Veronia vorig weekend laten vrijspringen. Ze blijft dat toch zo leuk vinden en ik heb het idee dat ze ook wat beter gaat springen nu:
Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen eens weer aan de longe bezig geweest. Ze pakt dat goed op, maar ik weet niet of ik de bijzet nu nog wat te los heb hangen of dat hij iets hoger aan de singel vast moet. Ze mag van mij iets hoger erin lopen en in galop komt ze er wel uit en loopt met haar neus in de wind
Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaan we weer rijden, is dan alweer 2 weken geleden. Ik ben benieuwd hoe ze aanvoelt en heb er zin in.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:37

Dawson wat een knapperd!
Je ze veranderd echt met de dag. Nu ze weer op meer gras staan gaat dat mooi vlot. En ze krijgt nu sinds een week of 2/3 lucerne en dat werkt volgens mij ook prima. Geen energie en ze worden er wel voller van

Mirjam wat fijn dat ze het zo braaf blijft doen!

Kabayo super dat ze zo fijn rustig was! Hoe was de fotomeeting?

Apple lars dus even vakantie, ook niet erg! Hopen dat je een passend zadel gaat vinden!
Zo sneu dat ie zo last heeft van de exceem :(:)

Denk inderdaad dat een bit ook maar net is hoe je er mee om gaat.
Ken had ik eerst een enkel gebroken D trens in, daar was ze heel erg onrustig op. Nu een Trust flexi soft erin en daar is ze heel fijn rustig op en kauwt ze ook mooi af. Denk dat het toch in het begin een kwestie is van uitproberen waar ze het fijnst mee lopen. En in de loop van de tijd ook gewoon eens weer wat anders proberen.

Patty fijn dat je weer op baby hebt gezeten! en wat betreft Krisje idd, geen bericht goed bericht!

Bowo super dat hij op les zo braaf deed!

Anette helemaal niet erg toch om lekker rustig aan te doen. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
Knap en bijzonder getekend paard!

hier ook eerst 2 weken ofzo alleen gelongeerd met zadel en daarna hangen, stappend hangen etc totdat alles heel normaal en zonder ook maar enig spanning ging. Nu heeft ze ook in het totaal heel weinig spanning gegeven.

Mirjam het eerste galopje gedaan, top!

Kitty wat een ontzettend knappe pony!

Dawson wat een ruig, stoer paard!!

Kabayo wat een gave foto's! Het plezier straalt er vanaf!

Nynkster duimen dat Lina drachtig is!
Knappe papa!!

Murosch lekker aan het vrijspringen geweest, leuk!

Vorige week perongeluk ook ons eerste galopje gedaan. Maar men wat een fijne galop heeft ze <3 Omdat het perongeluk best goed ging de andere kant ook een stukje gedaan.
Gisteren even met elastiek gelongeerd, ze snapt steeds beter het naar beneden opzoeken.
Afgelopen week 1x gereden en vanmiddag mag ze weer even.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:37

Hihi Perongeluk galopperen. Leuk als ze dat aan bieden.

Murosch- Ik vind het er fijn uit zien, lekker ongedwongen wennen aan lichte aanspanning. Ik zou een paar keer zo longeren, en daarna wat hoger instellen. Maar laat het haar vooral 'makkelijk' hebben de eerste keren hoor! :)
Springen, ze gaat meer met haar rug springen, maar mag nóg meer. Ach het wordt geen grandprixspringer toch?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:30

Murosch als ze er lekker ontspannen mee is en de druk accepteert kun je toch altijd kijken wat er gebeurd bij iets strakker zetten. :P

Joanna, lange teugelen wat voor jullie?

Hier dametje vrij. Had wedstrijd met ander paard. Ze is dinsdag weer aan de beurt. :))

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:33

Wat raad je aan dan, hem iets korter zetten of de teugels iets hoger aan de singel bevestigen? Zeker dat ik erom denk dat ik geen grenzen overschrijden wil en de ontspanning erin wil houden hoor, dat is punt 1.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:48

Denk zo op de foto afgaande eerst wat korter. En als hij dat goed accepteert iets hoger. En dan kijken waar hij het beste mee loopt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:49

Dank je, dan ga ik daar een beetje mee puzzelen. Ik wil haar graag uitnodigen om iets meer met haar rug te werken in het lopen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:47

Murosch ontspanning blijft inderdaad punt 1. Gewoon kijken als je m iets versteld wat ze daarin aanbied.

Ken had vandaag linksom even het spelletje uitgang :P paar keer doen alsof ze netjes doorloopt en op het laatst heel snel draaien naar de uitgang :') Moetn dan zelf eigenlijk net wat sneller reageren zodat ik haar voor kan zijn. Toen ze 1x braaf, normaal er langs ging ook niet meer verder uitgedaagd.
Ze gaat dan richting uitgang maar kan haar dan ook wel direct weer voorwaarts krijgen. Zijn ze ook jong voor.
Woensdag ga ik er weer op. Misschien toch even een springzweepje mee zodat ik haar een keer iets kan aantikken op de schouder als ze daarover wegloopt?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:52

@KittyDylan, staat haar goed hoor!
@Dawson, echt een gaaf dier, zo van de foto's lijkt het hij echt goede bewegingen te hebben! Als hij nou ook nog braaf is, heb je volgens mij geweldig paard in handen :D
@Joanne, ik denk dan ook inderdaad aan aquatraining, longeren met balken/cavalettis, eventueel bandage achterlangs met longeren, veel schakelen.
@Kabayo, prachtige foto's! Zilver is wel erg fotogeniek!
@Murosch, ik denk dat je hem best wat strakker kunt doen. Ruggebruik stimuleren kun je bij een jong dier beter niet doen door hem hoog in te stellen, het kost ze dan namelijk nog erg veel spierkracht om hun hals en rug omhoog te houden, maar door ze laag in stellen, kunnen ze banden en dergelijke in hun lichaam gebruiken om hun rug omhoog te houden waardoor het veel minder zwaar is. Hoog instellen is echt iets waar ze pas op kan trainen wanneer de rug- en buikspieren voldoende ontwikkeld. Ik denk dat je het neusje nu juist wel op een goede plek om ruggebruik te stimuleren.
@melissa, in ieder geval op een ontspannen manier eerste galopje gehad, is erg prettig lijkt me!
Oeps, spelletjes spelen... Dan kunnen ze ook wel verdraaid snel zijn, maar misschien dat je het wel voelt aankomen op den duur. Zweepje is dan inderdaad misschien ook wel handig.
@Nynkster, mooie hengst!
-----------------
Mijn paardje heeft na de les 2 dagen rust gehad om even te kunnen herstellen, had de dagen daarvoor ook al redelijk wat gedaan. Door omstandigheden nog een dagje bijgekomen en hij was vanochtend nog niet buiten geweest toen ik ging rijden, dus hij was redelijk fris, dus ook ik heb mijn eerste bokjes met hem gehad. Hoort erbij zeggen we dan. Verder was hij wel heel braaf en de partytent naast de bak was ook geen enkel probleem. Galopje heb ik vandaag wel even achterwege gelaten omdat hij zo fris was, maar ik heb er wel aan kunnen werken om hem wat actiever te rijden wanneer hij ontspant.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:52

Bowo; Krisje is nu 1 week en 2 dagen weg. Fijn dat de verenigingsles fijn ging!
Hihi, paardlief even lekker fris. Top dat hij niks om de partytent gaf! Slim om de galop dan maar even te laten voor wat het is. Daar kunnen ze vaak toch wel wat sneller bij ontploffen he :)

AnnetteFlame; Ik heb een Prestige Passion springzadel gekocht. Haha ja vriendin zei al ik kreeg iedere dag een update, maar dat lijkt me ook wel weer too much :').
Knap paard heb je, leuk kleurtje! Fijn dat het allemaal steeds weer een stukje beter wil!

JoanneE; Ik zou toch ook aan de gang gaan met longeren. Balkjes erbij, wat bij zetten, veel overgangen laten maken als dat lukt, wat vrijspringen evt. Achterwaarts is ook erg goed voor de achterhand! Heb je een bos met wat heuveltjes in de buurt? Heuveltje op, heuveltje af tot in den treure. Water idd ook altijd erg fijne training.

Kabayo; Zitten toffe foto’s bij! En leuk zo door het water! Wat leuk dat jij ook een Rottie hebt!! :D Hier ook een Rottie! En een Spaanse Rottie kruising.
Rodeo wel uit kunnen zitten dus haha :=

Nynkster; Hopelijk is Lina drachtig dan :D Mooie foto van de hengst!
Is het interessant voor jou om keuringstoppers van het Welsh stamboek op de foto te zetten? Tegenover mijn huis staan meerdere goedgekeurde Welsh dekhengsten (bijv. Idyllic Senator & Powerful's Zenjiro), merries met veulens en jaarling. Kan evt een lijntje uitgooien mocht je willen :).

Murosch; Hier gaat het goed! Heb ook gewoon doorgewerkt enz. Alleen af en toe een beetje opletten of iets anders doen haha. Idd! Zoiets is toch maar zo gebeurt… Compleet niet verwacht! Ik zeg maar zo, heb er iig een sterk verhaal aan over gehouden :’).
Idd precies daarom even wat aangepast. Positieve ervaringen opdoen voor ons beide en vertrouwen in elkaar creëren. Ben ik ook erg benieuwd naar met Krisje!
Leuk dat je Veronia hebt laten springen! Ziet er best prima uit. Ze zou idd wat meer mogen basculeren maar ag, ze komt er goed overheen toch!
Ik zou de bijzet ook eerst korter maken en alvorens evt naar boven plaatsen. Veel plezier morgen met rijden.

Melissa_93; Oh wat tof dat Ken gewoon zelf een galopje aanbood! En helemaal dat het zo lekker ging. Hihi, vandaag was ze dus even aan het proberen wat ze kon maken. Ik zou haar persoonlijk net voordat ze wil omdraaien een schop naar voren geven maar dan moet je het natuurlijk wel aan kunnen voelen. Tikje met zweep op schouder waar ze ‘uitbreekt’ op het moment dat ze gaat kan ook om haar weer terug op de goede weg te zetten.

Hier niets meer gedaan, behalve grazen en languit in het zonnetje in de wei liggen haha. Morgen weer erop.
Vriendin doet misschien even wat foto’s maken morgen, onze eerste echte rijfoto's dan, altijd leuk!
Nog even kort contact over Krisje gehad maar die had nog wat bijles nodig hihi. Ze hebben er nog niet op gezeten maar zoals ik al zei, brutaal en nog onopgevoed dus dat pakken ze eerst even wat beter aan :). Fijn dat ze daar ook de tijd voor nemen en er niet maar zo snel mogelijk op willen zitten. Wist ik wel al, maar toch fijn als het ook echt zo gebeurt.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:00

Hoi meiden, ik heb een vraagje.
Op korte termijn wil ik voor het eerst fien laten kennismaken met een zadel. Omdat deze in mijn ogen direct goed moet passen, werk ik mijzelf in een lastig parket.
Een zadel aan laten meten, gaat 1. Heel veel stress geven zo bij een eerste keer, en 2. Over een paar weken niet meer passen.
Maar tòch, hij moet ook bij de eerste keer passen. Het zou zonde zijn als ze er een slechte ervaring aan over houdt.
Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik heb nog 2 zadels liggen, maar waren beide voor een pony. Die zal dus naar verwachting wat smal zijn. Ik zit nu te tobben wat is wil, een boomloos zadel misschien? (Ghost) Tot dat ze wat meer spiermassa heeft opgebouwd, en dan eentje laten aanmeten?
Of 1 maal een zadel opleggen waarvan ik niet weet of deze past, zodat ze het kent, en vervolgens een laten aanmeten?

Wat doen jullie of wat zouden jullie doen? :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:03

Zou eerst gewoon eens zadel opleggen. Hier ook gedaan met pony.
Met Kyara gevraagd toen zadelmaker hier toch was welk zadel ik het beste kan gebruiken. En nu alsnog breder zadel moeten gebruiken trouwens, zo snel veranderen ze.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:05

Als je m alleen laat wennen zou je er een zadel op kunnen leggen dat deels past (dus niet te smal) en er een extra bontje onder kunnen leggen.
Zelf ben ik idd van plan om boomloos te beginnen het eerste jaar en daarna misschien over te stappen op een zadel met boom
Hou er wel rekening mee dat ook boomloze zadels verkeerd kunnen liggen, dus ik zou er wel een passervice bij halen dan :)
In principe als je paard gewend is aan iets op zn rug lijkt het mij niet zo heel stressvol om een zadel te passen, zonder verdere verwachtingen

Amado is bijv al gewend aan een longeersingel, ik kan dekjes van een meter afstand op zijn rug gooien zonder dat ie ervan schrikt, ik kan een deken wat lomp op hem gooien enz, een zadel voelt echt niet heel veel anders dan een ander iets op zijn rug :)
Het is niet dat een paard ernaar kijkt en denkt: ohjee een zadel, dat vind ik wel heel eng
Laatst bijgewerkt door Amado op 21-05-18 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:07

Haha zo heb ik het ook gedaan. Dekjes etc steeds lomper op de rug gooien. :')

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:09

Dankjulliewel! Geeft weer meer inzicht.
Ik kan alles op haar gooien, leadropes, singels, Dekjes, dekens. Daar heb ik veel aandacht aan besteed! :)
Ik wacht ook derest even af.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:25

Mam is zadelpasser, dus ik heb wat dat betreft veel geluk. Maar we zijn met longeren begonnen met een zadel waarvan het niet zo erg zou zijn als die zou beschadigen maar die op het oog wel goed lag. Zegt natuurlijk niet heel veel, maar er zou nog geen gewicht op komen, dus kon niet heel veel kwaad.
Daarna hebben we de eerste week hangen/rijden met een zadel gedaan met een diepe zit waar de ruiter prettig in zat. Zadel klemde alleen wel wat rond de schoft, maar dat was omdat wr bij de eerste hangen er achter kwamen dat dat zadel teveel opzij schoof (rond paard) en dat ging dus helemaal niet. Toen hij braaf was onder het zadel, zijn we in stand op zoek gegaan naar een zadel dat goed lag. Dan gingen we daar gewoon mee rijden. Ging dat toch niet helemaal lekker, volgende keer een ander zadel. Ik doe geen echte pasdag, want veel op em afstappen is niet ideaal, dus als iets niet goed ligt, probeer ik de volgende keer een ander zadel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:48

Sbravour ik zou gewoon een zadeltje opleggen om even te oefenen. Als het niet te krap is kan het geen kwaad om even te oefenen. En een paard krijgt heus niet direct een trauma van een beetje stress. Dat hoort hij ook mee leren om te gaan vind ik :j Hoezo verwacht je nu al dat je paard zoveel stress krijgt aan zadelpassen? Zoals ik lees heb je al super geoefend met dekjes etc. Ik zou zelf niet te bang/voorzichtig worden
Ik heb zelf een paar keer geoefend met een oud zadel die goed leek te passen, maar daar heb ik nooit op gezeten. Voor het beleren heb ik een zadel op maat laten maken. Zadelmaker is alweer besteld om even te controleren :)

Pattypaard volgens mij heb ik je nu op instagram! Dankje! Wat leuk!! Rotties vind ik zo lief <3 Wereldhonden.
Leuk rijfoto's! En lekker relaxen met dit weer.

Bowo dankje :D Lekker even paar daagjes vrij en de eerste babybokjes haha. Hoort er bij hoor! Wel super knap dat de partytent niet eng is.

Melissa dat is wel goed hoor om even een zweepje mee te nemen! Zolang je hem er niet dood mee slaat en gewoon kleine tikjes geeft kan het geen kwaad. Ze moeten het ook leren :j Wel een vervelend iets :+
Trouwens. Rustig? :o haha nee. Stuiterbal. Was erg gezellig!

Mirjam lekker dagje vrij. Hoe ging de wedstrijd?

Claudia, de clinic was zeker leerzaam en goede ervaring met alle vlaggetjes etc :j Dankje voor je felicitatie! Ja klopt hoor dat zilver nog veel moet leren. Daarom neem ik les haha zodat we samen (ik en instructeur) zilver kunnen uitleggen wat ze moet doen. Natuurlijk is het niet na een week goed. We nemen de tijd en ik hoop dat ze het snel snapt :D Zilver doet het zeker super! Dankje! Ja ze durfde eerst niet. Maar 2 paarden stonden al in het water en een fotograaf nam haar aan het hoofd even mee. Toen was het klaar :))
Wat kan Veronia toch leuk springen! En lekker even longeren. Ik zag al foto's van het rijden. Ziet er echt super uit!!!

Dawson dankje! Leuk! Rotties zijn geweldig :)

Ik heb een topic gemaakt trouwens (pfff durf ik dat wel???)
Gisteren even in de lange lijnen gehad. Ze had wat spierpijn van dat water en mulle zand. Vandaag lekker niks. Wel nieuw touwhalster gepast , gekregen van mijn vriendin voor mijn verjaardag
Afbeelding

Oke en nog 3 van de shoot
Cella Fotografie
Afbeelding
Afbeelding
En drawnhorse fotografie. Ons gezinnetje <3
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:10

Toch maar weer topic aangemasjt Kabayo :))
Hier ook maar zonder Kyara :')

Wedstrijd ging erg fijn! Lukte goed om wat rustiger maar toch fijn actief te rijden. Mochten ook een 1e prijs meenemen en winstpunt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:42

Melissa wat vervelend dat ie de uitgang zo in de smiezen heeft! Ik herinner me opeens weer dat ik vroeger een paard heb gehad die ook zo gefixeerd was op de uitgang. Dat werd wel veel beter, maar met uitstappen was het altijd nog even proberen of ze mocht blijven staan bij de uitgang. Ach, slim paard toch eigenlijk. Maar niet leuk als ie zomaar omdraait er naartoe en ik denk dat je dat ook duidelijk mag corrigeren.

Bowo dank je voor je reactie. Ik ga eens op dezelfde hoogte spelen met de lengte van de bijzet. Gelijk heb je dat je het galopje achterwege hebt gelaten, je noemt zelf de omstandigheden al en lijkt me dan genoeg zo. Jammer van het bokje maar wel fijn dat ie langs de partytent durfde.

Pattypaard nou daar heb je een punt haha, sterk verhaal eraan overgehouden ja. Dank je voor je reactie op het vrijspringen. Ik heb daar zelf heel weinig verstand van, maar ik zag dat ze haar voorbenen nu wel verder introk dan eerdere keren en dat is dacht ik wel goed. Basculeren.. is dat het kantelpunt waarbij ze de achterhand openen moeten ofzo? Zoals gezegd, ik ben echt een spring-groentje. Heb er verder ook niet echt ambities in maar na een paard dat een hekel heeft aan springen is het wel leuk dat ik er nu een heb die er lol in heeft. En, en en, hoe zijn je foto's geworden? Ik ben heel benieuwd!

SBravour zadelmak maken deden we altijd met een oud stubben veelzijdigheidszadel. Lag op bijna alle paarden wel redelijk goed en was ideaal om kennis te laten maken met het zadel. Ik ga pas een zadel laten aanmeten als ze wat uitgezwaard is en bespiering heeft. Is nu toch nog kansloos. Maar ik wil er wel iets op hebben liggen dat haar niet in de weg zit of waar ze last van krijgt.

Kabayo ik kwam je topic al tegen, dapper maar het zijn toch gewoon prachtige plaatjes dus ik begrijp goed dat je het hebt gewaagd :)

Mirjamalvaro ik zag dat je ook meedoet met DressageProMovement? Doe ik ook met Veroon, kan alleen maar leerzaam zijn! Gefeliciteerd met je wedstrijdresultaat.

Ik heb vanmorgen weer gereden met Veronia. Het was alweer 2 weken geleden dat ik erop heb gezeten, dus mocht wel even weer van mij :). Ik twijfelde even of ik eerst een rondje moest longeren of niet omdat ze achterin de bak wat kijkerig was, maar toch besloten om het zo te proberen. Mijn bijrijdster was erbij en zij bleef achterin de bak een beetje in de buurt lopen zodat Veronia zich wat vertrouwder voelde. Dat ging er goed en na een aantal rondjes konden we het alleen af. Ze deed het weer erg braaf allemaal!

We hadden 1 klein schrik-momentje door een vogel die uit een boom fladderde maar dat was prima handelbaar. Galop heb ik weer even achterwege gelaten, juist omdat het zo goed ging en ze zich weer vertrouwd voelde in de hele bak wou ik dat graag zo laten. We hebben tijd toch?

Ik vind het wel superfijn dat ze iedere keer een stukje meer aanbiedt qua aanleuning en vertrouwen in de hand. Ik voel elke keer een beetje verschil en laat haar bepalen wat ze aankan en wat niet. Dat bevalt erg goed tot nu toe!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:47

Super fijn Murosch. En ja ik volg de cursussen van dressagepro. :))

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:49

Gefeliciteerd Mirjam!

@Murosch, basculeren is het opbollen van de rug (en daarbij het laten vallen van de hals op de halve "cirkel" af te maken. In haar rug blijft ze nog redelijk recht, maar ze komt zeker niet verkeerd over de sprong en als je haar niet als springpaard hebt gefokt, is dat ook niet echt een probleem. Sowieso zijn er ook springpaarden die heel slecht basculeren en bijna alleen maar springen op vermogen.
Ziet er fijn uit hoor! En een keertje schrikken hoort er ook bij. En als je er 2 weken niet op heeft gezeten, is ze heel braaf geweest!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:55

Gefeliciteerd Bowo!