[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:08

Zou een meer natuurlijke stalling niet wat voor je zijn Art?Ergens waar je paarden meer buiten kunnen staan en bewegen?Dan worden ze vanzelf denk ik ook wel rustiger ontwikkelen ze een betere bespiering.En past mischien meer bij je eigen visie van met paarden omgaan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:28

poes schreef:
Es_ther schreef:
Wat is dat touwtje bij Spirit?

Balen dat je zadel toch niet lekker zit!

Doen ze bij jonge paarden nog eens om ze makkelijker te kunnen pakken.

Tot het paard ergens achter blijft hangen en z'n nek breekt.
Jammer dat je zadel nu al knelt maar goed dat je er niet op stapt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:46

Wat een onzin, touw hangt niet eens tot op de grond en als ze erop stappen/blijven hangen begeeft de sluiting het vaak.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 15:51

Heb zondag nog eventjes op limo gereden. Hij bleef braaf maar had duidelijk last van iets, want was onrustig met het bit aant kauwen.
Dit deed die ook toen ik met een ander niet passend zadel reed.

Dat het zadel nu al niet meer past verbaasd me niet helemaal aangezien limo op die 3 maanden echt wel ronder geworden is.

Spirit heeft idd dat touw omdat hij zich buiten niet goed laat pakken. Zodra je je hand uitsteekt naar Het halster is hij weg.
Natuurlijk is het zo dat hij in begin altijd Los buiten en binnen kon in de ponyweide. Dus die heeft toen geleerd dat die ook los kan meegaan. Stalbaas laat hem nu ook los binnen gaan als het echt te lang duurt voor hij zich laat pakken. En née ik ben het daar niet mee eens. Bij mij komt die binnen 5 minuten. Maar ik beloon/lok hem dan met een beetje voer in een emmer. Dan heeft die ook enkel oog voor die emmer. Dit bouw ik af zodra hij meer vertrouwen heeft in het laten pakken.
Maar stalbaas wil niet zo werken.
Gisteren had mijn zus hem kunnen pakken maar heeft zich losgetrokken. Ze hadden hem als laatste gelaten. Dus ik vermoed dat die in paniek was omdat die geen andere paarden meer zag.

Ergens blijven hangen kan tevens ook met het halster. En zonder halster op de wei doen ze niet bij ons. (meerdere plaatsen niet heb ik al gezien)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 15:55

beatje schreef:
Zou een meer natuurlijke stalling niet wat voor je zijn Art?Ergens waar je paarden meer buiten kunnen staan en bewegen?Dan worden ze vanzelf denk ik ook wel rustiger ontwikkelen ze een betere bespiering.En past mischien meer bij je eigen visie van met paarden omgaan?

Die moet er ook wel zijn in een redelijke afstand. En helaas is dat er niet. Ja een maar is volzet.
Ik dacht een goede stal gevonden te hebben maar toen ik wat beter l'as stond er dat paarden maar max 1u per dag op de wei mogen. Best jammer want voor de rest was het een perfecte plaats.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:02

Ik vind het ook niet zo gek dat je zadel niet meer past Art, als je goed bezig bent kan dat enorm snel gaan. Bij mijn pony hebben we eind september een zadel laten aanmeten en vorige week heb ik een nieuwe gekocht omdat hij te veel bespiering had gekregen. Zeker bij jonge pony's is het aan te raden om zeker om het half jaar te laten checken of wanneer je zelf denkt dat nodig is :)

Is er geen stalling iets verderop in de omgeving? Je was bezig met je rijbewijs toch? Ik ben inmiddels met mijn paard ook verhuisd naar een stalling 20km verderop! Ik rijd er 20 minuten over met de auto en het is het absoluut waard :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:06

Art_Ificious schreef:
beatje schreef:

Die moet er ook wel zijn in een redelijke afstand. En helaas is dat er niet. Ja een maar is volzet.
Ik dacht een goede stal gevonden te hebben maar toen ik wat beter l'as stond er dat paarden maar max 1u per dag op de wei mogen. Best jammer want voor de rest was het een perfecte plaats.

1 uur gras en de rest wel buiten bv paddock met hooi? of maar 1 uur überhaupt buiten?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:28

Ik vermoed dan slechts 1 uur buiten, anders zou dat wellicht een optie voor TS zijn en dat is het duidelijk niet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 18:46

Ghostattack schreef:
Ik vind het ook niet zo gek dat je zadel niet meer past Art, als je goed bezig bent kan dat enorm snel gaan. Bij mijn pony hebben we eind september een zadel laten aanmeten en vorige week heb ik een nieuwe gekocht omdat hij te veel bespiering had gekregen. Zeker bij jonge pony's is het aan te raden om zeker om het half jaar te laten checken of wanneer je zelf denkt dat nodig is :)

Is er geen stalling iets verderop in de omgeving? Je was bezig met je rijbewijs toch? Ik ben inmiddels met mijn paard ook verhuisd naar een stalling 20km verderop! Ik rijd er 20 minuten over met de auto en het is het absoluut waard :j

Heb al gezocht op tweedehands bijvoorbeeld in een straal van 20km.
Maar ik heb mijn rijbewijs nog niet dus voorlopig niet een optie. Daarnaast wil ik ook niet een te drukke stal/manege. Daar hou ik zelf helemaal niet van en ik ga juist naar stal voor ontspanning niet om me te ergeren aan de drukte. (er zijn fysieke redenen waarom ik drukte vermijd)
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 19-02-19 18:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 18:49

Heleennn schreef:
Ik vermoed dan slechts 1 uur buiten, anders zou dat wellicht een optie voor TS zijn en dat is het duidelijk niet.

De betreffende informatie:

biedt de klanten vijf weides aan waar een uur per dag gebruik van gemaakt mag worden. Als u uw paard liever langer buiten zet heeft u de mogelijkheid om een privéweide bij te huren aan 50 euro per maand zolang er weides beschikbaar zijn.

Nou wees maar zeker dat dat laatste dan geen optie is als er meerdere klanten hun paard langer buiten willen (wat waarschijnlijk zo zal zijn).

Ook niet onbeperkt toegang tot hooi. Laatste voerbeurt van hooi rond 16u. Komen ze de nacht niet mee door imo.
Leek me vooral interessant omdat ze ook zadelmak maken en doorrijden. En voor hun begeleiding.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:43

Tja dat is bij ons ook hoor. Extra huur voor weidegang.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 20:36

Babootje schreef:

Maar site vermeld dat er maar 5 weides zijn. Dus die optie is er vast al niet meer beschikbaar.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:38

Gewoon eens bellen om dat te vragen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:43

Ik zou het ook al niet moeten weten. Standaard een uur per dag buiten is geen plek waar ik mijn paard zou willen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:45

Art_Ificious schreef:
Babootje schreef:

Maar site vermeld dat er maar 5 weides zijn. Dus die optie is er vast al niet meer beschikbaar.

Art leer nu eens om niet meteen in het negatieve te denken. Weet je er is mail, telefoon en je kan op je brommer langs gaan en zulke dingen navragen en zelf bekijken. Nu vul je weer van alles al in.
Ook je zadel het zal heus opeens helemaal niet meer passen. Kan best dat voor het mooie er een en ander aangepast moet worden. Maar rijden kan heus nog wel. Je blijft iedere keer maar dingen verzinnen nu weer dat zadel niet meer past , vorige week was het dat hij toch echt iets aan rug of been moet hebben. Onderneem
Of actie voor zulke dingen maar blijf er niet iedere keer op terug vallen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:46

Zadelmaker al gebeld? Wat zei die?

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:49

Klinkt idd niet ideaal. Ik heb mijn jong paard zien openbloeien sinds ik verhuisd ben naar 24/7 buiten. Lijkt me een goeie optie voor jouw als spirit gecastreerd is, als je natuurlijk iets vind.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 21:18

Genja zadel past gewoon echt niet. Klemt bij de schoft, is door lesgeefster ook bevestigd nadat zij ook gevoeld had. Jij gaat toch ook niet verder rijden als zadel klemt zoals een wasknijper?

Saskia9, met zadelmaker had ik al een afspraak. Die hadden een dienst n verkoop om na x aantal uur rijden het Zadel na te kijken. En die afspraak staat volgende maand gepland.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:22

Zeker niet gaan rijden als je het zadel niet vertrouwt hoor! Dan kun je beter training aan de longe gaan oppakken. Mocht je toch per se willen rijden, zou ik eerder zonder zadel (met barebackpad bijvoorbeeld) opstappen. Is het een aanpasbaar zadel?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 21:28

Ik hoop aanpasbaar. Is in ieder geval wel met wolgevulde kussens dus dat is sowieso al wat bij te passen. De boom is denk ik ook te verbreden, maar ik denk via een pers.

Het is een Jeffries en veel ervaringen kan ik niet vinden met dit merk.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:35

Had je die afspraak voor volgende maand gemaakt toen je nog kon rijden of afgelopen dagen? Is eigenlijk wel zonde pas over een maand.. Straks verliest ie weer zoveel dat je steeds bezig kan blijven..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:36

Waarom vraag je niet of ze eerder kan komen? Of heb je dat al gedaan?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 22:08

Sizzle schreef:
Waarom vraag je niet of ze eerder kan komen? Of heb je dat al gedaan?

Zij komen helemaal van "andere kant" van het land. Zij moeten ook zien wat in hun planning past.

Afspraak was ongeveer 2 weken terug gemaakt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:09

En een zadelmaker dichterbij is geen optie?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:15

Maar heb je het al gevraagd dan?
Misschien past het toevallig.