De paarden van 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:00

Op Eston lag inderdaad ook gewoon een 'op veel paarden passend' zadel.

Die Fin haha, gras was groener aan de overkant :D

Laatst nog wat foto's gemaakt met Eston. Vond dit wel een lieve!

Afbeelding

F_inley

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:13

Wat een super lieve foto <3 hij heeft zo'n zachte blik.

Fin is net een Shetlander echt waar en als hij z'n deken op heeft dan is hij helaas niet te houden }:)

Soms he denk ik echt dat ze dondersgoed weten wat ze doen. Kom vandaag aanlopen gaat Fin midden in de modder liggenrollen |o en komt vervolgens met zo'n zelf ingenomen kop oortjes naar voren naar net draad rennen en je dan zo aan kijken van ja je ziet het goed :') :')
Met dit als resultaat....

Afbeelding

Afbeelding

Heb hem zo aan de longeerlijn gegooid en hem daarna weer terug in de wei gezet ben niet gek :evaw:

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:45

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:12

Nessie: wat een geluk heb je met al zoveel prachtige foto's! En ze blijven ook maar komen haha. Ik heb alleen 1 mooie onder het zadel.

Finley: haha wat een varkentje :')

Nies: fijn zeg dat Impala het werkt zo lekker oppakt!

Azmay: wat een verschil bij Diva, fijn!

Ik ben nog in een snert humeur. Morgen komt er bij Whinny een andere DA, met mobiel röntgen en echo. Helaas is het nog steeds niet goed. -O- Communicatie met de kliniek heb ik geen zin meer in (loopt niet) Hopelijk morgen meer nieuws, deze DA zag op het filmpje al wel duidelijk het afwijkende bewegingspatroon en durfde het uitverdoven wel aan om hopelijk de veroorzaker te vinden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:21

Dat heb je als 1 van je beste vriendinnen fotografe is :D En ook deze vriendin/stalgenoot kan mooie foto's schieten!

Wat vervelend zeg.. Hopelijk komt er meer duidelijkheid.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:32

Ja dat hoop ik ook, krijg hier een beetje een zenuwinzinking van.

Haha lucky you. Ik ben zelf de vriendin fotograaf, helaas pindakaas. :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:26

Jeetje heel veel sterkte met whinny hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid.

Fin zijn oog is vandaag genezen verklaard zo'n opluchting na al die weken *\o/*

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:06

Hoe was de uitslag van whinny urosa?

Wij hebben van de week nog een heerlijk stuk gegalopeerd buiten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:23

Fijn dat zijn oog genezen is verklaard en wat ziet dat er fijn uit!

Hoe is het gegaan urosa?

Eston heeft een nieuwe deken gekregen <3

Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:26

Ja heerlijk stuk is denk ik 1/1,5 km lang misschien wel meer. En Inprincipe houd hij het helemaal vol in galop zo genieten dan
Mooie deken en hij bewonderd zichzelf in de spiegel <3

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:09

Finley: lekker zo zeg, mooi rustig galopje ook! Super dat hij genezen verklaard is *\o/*

Nessie: wat een stoere deken, staat profi!

Nou, de dierenarts voerde de buigproef anders uit, eerst voornamelijk de kogel en het hoefgewricht testen, dan tillen ze het been minder hoog op, en meer druk op de hoef. Echt KATS kreupel (kon gewoon niet meer wegkomen, aan beide voorbenen) Met het drukzetten kwam ze al omhoog, en toen ik weg moest draven, dat kon niet eens, ze liep echt op 3 benen. Daarna uitverdoven op eerst het hoefgewricht en daarna de kogel, iets meer reactie op de kogel. Nu is er verder NIKS te voelen aan de onderbenen, geen zwelling, geen warmte... De röntgenfoto's had ik al laten maken en die waren goed.. Heb ik nu ook aan de nieuwe dierenarts doorgestuurd, hij denkt misschien dat het overbelasting is en verkeerd beengebruik (dat het elkaar in stand houd (ze flappert met haar voorbenen, rolt niet goed af, sinds de blessure)) Dus nu 2 weken lang Novacom, en maandag komt de hoefsmid om haar op breakover ijzers te zetten. Dan moet het beter zijn, anders moet ik eigenlijk een MRI laten maken om te kijken of in het gewricht wel genoeg kraakbeen zit... Ik ben er echt een beetje moedeloos van aan het raken ;( Nu wel fijn dat de communicatie goed is en we weer een plan hebben... maar toch.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:22

Jeetje als ik het zo lees dus eigenlijk nog steeds een hoop onduidelijkheid wel fijn te weten waar het zit en hopelijk dan op te lossen met de ijzers.
Wel fijn dat de communicatie goed verloopt ga duimen voor jullie dat het snel beter gaat!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:24

Yeah!Fijn dat Fins oog genezen is! *\o/*

Mooie deken voor Estron.Chique hoor!

Arme Whinny! Snap dat je er moedeloos van wordt @urosa. Echt balen dit.
Ik hoop dat de novacam en het beslag haar werk doet. Wat een ellende voor jullie beide. :(:)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:41

Vandaag samen met een vriendin fijn getraind we zijn bezig geweest met het juiste tempo en net wat meer aanleuning doordat ik te lief ben met mijn handen blijft hij er net tegen aan hangen hier zijn we vandaag mee aan de slag gegaan en ging echt heel fijn hij pakte het heel snel op hoefde ook helemaal niet streng te zijn met mijn handen maar net wat meer druk. Nu lekker veer trainen in november pas weer wedstrijd dus tot die tijd alles bevestigen zodat we daarna ook gewoon gelijk naar de L kunnen doorstromen

Foto is niet perfect qua aanleuning maar je ziet wel genoeg impuls in de benen :j Fin vind werken heel leuk maar als het niet hoeft vind hij het ook goed een echte ruin :')
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:53

Stukje verruimen :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:21

Er zit inderdaad nog wat onduidelijkheid, maar het gebied dat het veroorzaakt is nu in ieder geval wel duidelijk. Vanmiddag komt de hoefsmid... helaas gaat het na een paar dagen Novacam nog niet geweldig...

Finley: hij doet het zo leuk voor de wagen <3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:28

Balen zeg :(:)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 06:16

Ze staat erg mooi op de ijzers, ze liep na het beslaan duidelijk minder voorzichtig, maar na even op de wei, en toen weer op het harde werd ik minder blij. Heb de DA even gevraagd of we vandaag konden bellen voor overleg. Wil een soort deadline, en als het dan niet beter is toch maar voor een MRI.. is wel erg duur, maar deze onzekerheid kan ik niet veel langer mee dealen.

Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:59

Kan van de ijzers komen dat ze moet wennen maar zou zeker niet te lang wachten dalijk is er iets kapot en word het misschien alleen maar slechter. Hoeft niet natuurlijk

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:54

Dinsdag komt de DA opnieuw klinisch keuren... en nieuwe foto's maken uit een andere hoek.. ik had de foto's van de kliniek naar hem toegestuurd, en hij dacht wel 2 dingen te zien die nader onderzocht moeten worden. Het is echt een slechte soap aan het worden. Had me juist al op die MRI ingesteld.. en nu toch ook weer nieuwe röntgen, want bot zie je volgens mij niet goed op MRI.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:53

Oké dus eerst weer verder kijken. Mri zie je alles inclusief banden ect voor mijn rug word ook geregeld een Mri gemaakt.

Je zou ook eens naar een scintigrafie kunnen kijken hoeven ze ook niet voor onder narcose. Heb ik met mijn vorige paard veel baad bij gehad

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:36

Wolvega gebeld, een fijn gesprek gehad met uitgebreide informatie, nu toch besloten om voor de MRI te gaan. Vrijdag wordt hij gemaakt. Donderdagavond moet ik haar wegbrengen, raar hoor. Ben er nu al wel wat zenuwachtig voor.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:26

Spannend ga duimen dat alles meevalt!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:20

Zo. Ik zal me hier weer eens melden, wat is er veel gebeurd. Heb ook eindelijk weer tijd om op bokt te zitten!
Om even samen te vatten, Irocco was op proef, is een maand weggeweest. Ze hebben hem 3 weken stilgezet en de laatste week proberen te springen. Eenkennig dat ie is weigerde hij te werken, aandachtsgeil noem ik dat altijd :D
Wel gekeurd en 100% goedgekeurd, maar mensen zagen er geen potentie in omdat hij lage sprongetjes weigerde. Ik zal er verder niet over doorgaan want het roept frustraties bij me op.
Nouja, heb ik weer een mager paard zonder bespiering terug, dus weer lekker aan de slag. Zijn we nu al drie weken aan het sukkelen met een hoefzweer rechtsachter. Elke keer begin van de week stokkreupel en eind van de week alles weer goed. DA en smid erbij gehad, maar kunnen alleen afwachten.. Had mijn B dressuur debuut gepland op 26-8 maar geloof niet dat dat hem nu gaat worden.. Frustraties frustraties...

Fin gaat lekker zeg!!

Urosa, wat een pech. Veel sterkte en ik hoop dat je snel iets vind, beetje hard maar al is het slecht nieuws, dan heb je in ieder geval geen onzekerheid meer..

Eston is knap op de foto's zoals altijd, lekker beest!

Iphone gaat als een speer, lekker bezig! Ik ben ook begonnen met buitenritjes, pakt Irocco ook erg goed op!

Impala is lekker aan het groeien, blijf haar zo'n leuk koppie vinden hebben <3 (?Is dan NL?)

En Diva gaat de goede kant op zeg Azmay, lekkere vetjes komen erop!! Zal voor jou ook een verademing zijn!

Hoe gaat het met Zine, heb je hem al weer opgepakt Bontesok?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:28

urosa schreef:
Wolvega gebeld, een fijn gesprek gehad met uitgebreide informatie, nu toch besloten om voor de MRI te gaan. Vrijdag wordt hij gemaakt. Donderdagavond moet ik haar wegbrengen, raar hoor. Ben er nu al wel wat zenuwachtig voor.

Weet je al meer?

Ah wat zonde van Irocco zeg. Lijkt me echt een leuk paard, maar als je er zo mee omgaat kun je natuurlijk niet anders verwachten. Balen van de zweer ook.