Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:27

kippiekipp schreef:
_Mellanie schreef:
ik meld me hier ook, me vriend heeft mij aan het zoeken gezet.
hij rijd nu ongeveer een half jaartje in totaal, maar kan het wel al redelijk goed.

Zoek een paard met wel al wat ervaring, aangezien hij ook op Z paard heeft leren rijden.
ik neig meer na een merrie aangezien ik zelf ook een merrie heb en kunnen ze samen na buiten
maar dan geen merrie merrie, daarom twijfel ik ook weer bij een ruin

:D

Leuk dat Lars een paardje voor zichzelf wil! voor wat voor prijs zoek je ongeveer?

ligt natuurlijk aan paard maar rond de 5000, als er geen zadel bij zit dan gaat er nog wat van af :J

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:45

Linni_ schreef:
Waratje schreef:
Als ze nu nog geen 3 is dan komen er echt nog wel wat centimeters bij, tenminste, als er niets geks gebeurt. Gewoon genoeg naar buiten, goed gras, beetje krachtvoer erbij en niet teveel stress, dan komt het best goed. Maarre, op de foto lijkt ze wel erg fijn beenwerk te hebben, is dat echt zo of vertekent de foto?
Oja, volgens mijn juf zijn de nakomelingen van Voice wat laat rijp, moet zeggen dat dit voor mijn jonge merrie ook inderdaad zo was, die was nog een enorm puppy met haar 3,5 jaar toen ik haar voor het eerst zag. Ze is nu een jaar ouder en begint er ook als een echt paard uit te zien (net 1,60 denk ik).

Hoe groot ben jij zelf waratje? En heb je toevallig een (rij)-foto van jouw voice-je? Ben erg benieuwd hoe zoiets er uit ziet onder het zadel!

Ik ben ongeveer 1,70 m. Zal straks eens kijken of ik een foto kan vinden, krijg je wel via pb. Mijn oude merrie is trouwens nog kleiner, die is 1,50 en dat staat ook niet raar, maar die heeft meer een stevige pony-bouw.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 10:52

Bij ons op stal staat nog wel een mooie, is iets duurder maar misschien
is er wel over te praten :j

_Mellanie schreef:
ligt natuurlijk aan paard maar rond de 5000, als er geen zadel bij zit dan gaat er nog wat van af :J

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:20

jaja, afgelopen weekend gaan kijken naar 2 paarden!

Paard 1: leuk 7 jarig paard. Alleen recreatief bereden, maar 1 jaar stilgestaan.
Na 1 jaar uit de wei dus Kim; spring er maar op! :\
Wil geen Walmoed verhalen, dus gevraagd aan eigenaar of zij dit aandurfde. De eigenaar kan zelf niet rijden wegens een operatie afgelopen weer.
Het paard was helaas wel heel groen. Maar goed, heb je wel een goed beeld van een paard na 1 jaar uit de wei?

Paard nr 2.
Alle eisen in 1 paard, hèhè, dat duurde even.

Maar ze loopt te kreupelen op de linker hand.. potjandorie. Nu is ze ongelijk bekapt en loopt ze in een super zware bak! We gaan toch nog een keer kijken naar het been waar ze op de li-hand op kreupelt (het kreupelen lijkt ook onregelmatig - dan weer wel, dan weer niet-) en kijken hoe ze het doet op harde ondergrond. Ben benieuwd!

Linni_

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:35

Calypso, balen zeg.. Een paard dat een jaar stil heeft gestaan is idd lastig beoordelen.. Je hebt er dus niet opgezeten? Wel raar dat ze hem ook niet gelongeerd o.i.d hebben?

En een paard dat kreupel loopt.. tsja.. dat is helemaal een lastige, ik zou er persoonlijlk niet aan willen beginnnen. Wist de eigenaar ook niet waarom ze kreupelde? Het is natuurlijk wel echt een momentopname, ze kan zich net verstapt hebben ofzo..

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:45

paard 1 heb ik wel opgezeten idd na loungeren. Hij was super braaf. Gewoon met een krukje ernaast opstappen. Hij gaf wel 3 verzet bokjes tijdens het rijden maar ach.
HIj ging alleen niet aan de teugel.

vriend zegt dat dit niets voor mij is, hij loopt niet eens aan de teugel zei hij nog... maar nogmaals, kan je dat na zo'n bezoek wel helemaal goed beoordelen. Paard heeft 1 jaar op de wei gestaan!!?

Maar ik was paard 1 al snel vergeten nadat ik op paard 2 had gezeten. Wat een leuk paard. Alleen jammer van dat kreupelen idd... balen we echt van. Maar omdat het zo'n pijn in de buik geeft, willen we helemaal zeker weten of ze echt niet goed is..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:47

Calypso84 schreef:
paard 1 heb ik wel opgezeten idd na loungeren. Hij was super braaf. Gewoon met een krukje ernaast opstappen. Hij gaf wel 3 verzet bokjes tijdens het rijden maar ach.
HIj ging alleen niet aan de teugel.

vriend zegt dat dit niets voor mij is, hij loopt niet eens aan de teugel zei hij nog... maar nogmaals, kan je dat na zo'n bezoek wel helemaal goed beoordelen. Paard heeft 1 jaar op de wei gestaan!!?

Maar ik was paard 1 al snel vergeten nadat ik op paard 2 had gezeten. Wat een leuk paard. Alleen jammer van dat kreupelen idd... balen we echt van. Maar omdat het zo'n pijn in de buik geeft, willen we helemaal zeker weten of ze echt niet goed is..

wat is je vriend een zemel zeg, ben benieuwd als jullie een paard gaan vinden wat bij jullie past :o

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 11:50

Alja schreef:
wat is je vriend een zemel zeg, ben benieuwd als jullie een paard gaan vinden wat bij jullie past :o

mijn gedachte :o

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:59

Ik heb alles een beetje door gelezen en dacht nog.. Vorig jaar was ik op dit moment net voorzien..
Helaas is het allemaal anders gelopen met Evie, na een gebroken arm & 2 operaties was ik zo angstig voor haar geworden dat ik haar begin januari heb verkocht.

Nu heb ik ondertussen veel lessen gehad en is mijn vertrouwen in paarden in zijn algemeen weer flink terug gekomen en wil ik langzaam aan weer opzoek gaan naar een maatje voor 't leven. Mijn voorkeur gaat uit naar een haflinger of fjorden ruin van ongeveer 2 á 2,5 jaar waar ik nu samen met mijn instructrise langzaam mee aan de slag kan. De stal waar ik Evie had staan, laat mijn box vrij tot ik weer een nieuw paard heb. Dus de stalling is gelukkig al geregeld.

Ik heb nog geen afspraken gemaakt om te kijken, maar ik ben wel van plan bij verschillende stallen langs te gaan en ik kijk uiteraard marktplaats & de boktmarkt goed door!
Ik hoop dat ik hier gezellig met jullie mee kan praten over de zoektocht.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:02

kippiekipp schreef:
Alja schreef:

mijn gedachte :o

Wil jouw vriend wel een recreatiepaardje? Hij vindt afstamming belangrijk, meteen aan de teugel lopen (na 1 jaar wei idd), geen Tinker,....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:05

coroosje schreef:
Wil jouw vriend wel een recreatiepaardje? Hij vindt afstamming belangrijk, meteen aan de teugel lopen (na 1 jaar wei idd), geen Tinker,....

idd een sportpaard voor het geld van een recreatiepaard en dan ws ook nog voor een dubbeltje op de eerste rij!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:11

Ze is er :) :) :)

Voor vertrek
Afbeelding

Thuis kennis maken met Kyara
Afbeelding

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:18

Ulfeino, leuk paard! gefeliciteerd!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:24

Gefeliciteerd, Ulfeino :)

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:24

Wat een mooie plaatjes! Gefeliciteerd!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:26

Gefeliciteerd Ulfeino, ziet er leuk uit!!

Bij mij doet echt alles pijn en is alles stijf.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:29

Leuk paard hoor, ulfeino!!

Aah arme welmoed!
Vanavond eerste kijkers voor Ortas en verder 2de afspraak maken voor paard in Beilen

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:30

Ulfeino: Gefeliciteerd! Wat een knapperd.

Welmoed: vervelend! Lekker even in een heet bad doet wonderen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:30

spannend Emma!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:31

wreckh schreef:
Ulfeino: Gefeliciteerd! Wat een knapperd.

Welmoed: vervelend! Lekker even in een heet bad doet wonderen.

ik kan echt niet tegen bad, kan er echt maar 5 min in zitten!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:32

welmoed__ schreef:
spannend Emma!

Dankje, ben ook benieuwd! Hopelijk vinden ze haar wat, klonk erg geschikt door de mail.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:32

vervelend welmoed!
heb je verhaal gelezen!

spannend emma en suc6 natuurlijk!
naar welk paard ga je nog een keer kijken?

leuk dier ulfeino!
ben jij dat op de eerste foto?
waar heb jij die jas vandaan??

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:33

M1 merrie die Z oefeningen kan, was erg fijn te rijden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:34

linkje ;)
of staat zij niet op mp of sp?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:35

Alja schreef:
linkje ;)
of staat zij niet op mp of sp?

Nee, ik had gereageerd op een andere. Maar toen kwam deze merrie eruit. Ik heb wel een filmpje met mij erop.