Voor een vriendin van mij die een nieuw 3 jarige paardje heeft gekocht zijn we opzoek naar een naam met een F voor een merrie van 1.65
Quebelle
Geplaatst: 30-11-13 15:43
Faline Fairlight Fairy Queen Fantome Favorite Felicity Fenella Fierce Fifeness Foresight Fleur de Lys Florentina Flower de Luce Finisterre Fleur de la Mer Formidable French Ruby Freya Furieuse
ik meld mij ook even. ik ben opzoek naar een sportnaam voor een merrie. ze is duits gefokt dus moet met een b beginnen. Haar stamboek naam is Brigitte maar dat vind ik vreselijk. Het is een briar x weltmeyer dame. Een echte tante met eigen mening zullen we maar zeggen. iemand suggesties
Be Quiet Black Betty Babiche Borobodur Bay Baillante Bay Belle Bellisima Bite my dust Bittersweet Blaue Blume Blonde Ambition Blümchen Bohemian Buddha Buttercup Lavender BlackBerry Blues Borromée
Quebelle
Geplaatst: 01-12-13 14:23
Bacchante Baleine Barbette Batavia Bayonetta Balaclava Bellona (Romeinse godin van oorlog & wijsheid, romeinse variant van Athena) Boadicea (Engelse koningin die erin slaagde de Romeinen te verslaan toen ze Engeland probeerde te veroveren) Blackmore Lady Baldevin Belinda Brunhild/Brunhilde/Brunhilda
xFaithless
Geplaatst: 04-12-13 00:45
Weet iemand een naam voor deze dame? Ze is een New Forest van 9 maandjes jong.
Aangezien er veel gebeurt is de afgelopen jaren, en ik deze maand eindelijk oud genoeg word om mijn eigen weg te gaan wil ik haar een naam geven die er mee te maken heeft. Zoals het afsluiten en het achter laten van bepaalde dingen, een nieuwe start, eindelijk de leuke kanten van het leven leren kennen. Iets met zo'n betekenis leek me wel mooi. Maar ik ben zelf niet zo heel origineel. Ik vond Enjoy wel mooi, maar ik twijfel.
Link naar een foto van d'r (Of het was een mini foto waarop je bijna niks zag, of een link):
Kali (hindu godin van verandering) Hecate (Griekse godin van verandering, kruispunten - in je leven-, beschermgodin etc) Word in het Grieks uitgesproken als Hecátee, maar kan ook uitgesproken worden als Hekaaté of Hekaatie. Wat je zelf wilt Oya (Afrikaanse krijgergodin die staat voor verandering, overgang en magie. Ze word ook wel Oya Lyansan genoemd. Maia (Griekse godheid, staat voor groei en elegantie) Laima (Baltische godin die staat voor geluk en toekomst) Aditi (Hindu godin die staat voor kijken naar de toekomst, terugkijken op het verleden en je geweten) Aditi betekent letterlijk "grenzeloos"
yakari123
Geplaatst: 04-12-13 17:09
Hayy, Volgend jaar komt er een shetlandveulentje.. Het liefst een korte & een beetje Nederlandse naam...
Hallo, vraagje.. Heb sinds een half jaar een 3jarige, chique beestje en een echt dressuurpaard.. Echter heet hij; Flipper.. Nou dan vraag je je toch af; komt daar een dolfijn aan of een paard?! Iemand een idee voor een leuke sportnaam? Wil er denk ik toch wel Flipper in verwerken omdat het wel zijn naam is..
Dancing flipper Iron flip Take my flipper Dusty flipper Okee dit klinkt echt niet
Quebelle
Geplaatst: 16-12-13 21:50
Flipper vind zelf een verschrikkelijke naam, zeker voor wat je zegt een chique 3 jarige. Moet je je afvragen of je later de ring wilt binnenrijden op Flipper
Met de link naar een dolfijn ben ik hier of gekomen; Dauphin Miracle (Dauphin is frans voor dolfijn, Miracle staat op mirakel) Oracle de Delphi (Naar het orakel van Delphi, Griekse naam voor dolfijn en heilig dier van de griekse goed Apollo die het orakel schiep) Delphino (naar de latijnse naam van de dolfijn) Hieron of Apollo (Hieron betekent "hij die beschemt", was ook de verblijfplaats van Apollo) Dauphin D'Oracle Mereswine , historische naam die gebruikt werd voor de dolfijn.
Ik heb eigenlijk echt geen inspiratie hahaha.
SouLovHorses
Geplaatst: 16-12-13 23:50
Wat dacht je van Fire( zegt fyer dus van vuur) Flipper. Vind die wel leuk klinken!! Hihihi
Haha ja het is nou niet echt een top naam he.. Zit er over te denken om hem een compleet andere naam te geven, echter moet t wel met een F.. Fire flipper kan nog wel, even goed over denken haha..
Fairfield Fandango Favorite Floriston Fleetwood Fitzroy Foudroyant Fukuro (god van gezondheid) Forseti (god van gerechtigheid) Finn Maccool (ierse held) Fintan (god van kennis)
Je kunt t op meerdere manieren uitspreken volgens mij. Zoals hier boven of Fa-ee-thon of mn leraar zegt Fai-thon.
IloveAsena1
Geplaatst: 17-12-13 20:34
renskep schreef:
Be Quiet Black Betty Babiche Borobodur Bay Baillante Bay Belle Bellisima Bite my dust Bittersweet Blaue Blume Blonde Ambition Blümchen Bohemian Buddha Buttercup Lavender BlackBerry Blues Borromée
Krijg waarschijnlijk een ander paardje genaamd Urola. Heb haar nu een paar keer gezien + gereden en vind het geen mooie naam dus spreek haar altijd aan met meisje of meid. Iemand een leuk idee? Ook voor de wedstrijd?