Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veronica2 schreef:Gini schreef:Dus jij denkt dat er een kans is dat de beelden van Charlotte nep zijn? En dat Charlotte haar eigen carrière zo beu was dat ze alles gewoon toegeeft en haar straf zwijgzaam ondergaat?
Ligt het aan je begripsvermogen of verzin je gewoon graag meningen voor anderen?
Polar schreef:Jij beweert al geruime tijd dat de foto's gephotoshopt zijn, wat voor bewijs heb jij daarvoor?
Of baseer je je mening op het feit dat het (bit)ringetje op de grote foto rond was en op de kleine foto vierkant?
Het is niet voor niets dat een zeker bekend iemand in de paardensport zijn beschuldigingen weer heeft verwijderd.
Polar schreef:Het ging overigens om deze foto... dat is níét de bovenlip, maar de tong.
En het rood is niet uit de foto gehaald, kijk maar naar het gezicht van de man op de achtergrond.
Polar schreef:Daarnaast heb ik ervaringen gelezen van mensen die er aanwezig waren en het met eigen ogen hebben gezien.
Polar schreef:Ook is er gevraagd de claim van de blauwe tongen bij meerdere paarden te weerleggen d.m.v foto's van de FEI fotograaf, maar deze constateerde dat de tongen inderdaad blauw waren, ook op die foto's.
Polar schreef:Heeft het dan zin om linkjes te gaan delen, als je het bij voorbaat al fake news noemt.
Maar goed, hier is er eentje: https://www.gp.se/sport/flera-ryttare-f ... f23cea7940
In het Zweeds, maar ik neem aan dat je weet hoe Google Translate werkt.
Polar schreef:Er is onderzocht of de foto's echt zijn, want er is gevraagd aan de FEI fotograaf om de claim van de blauwe tongen te weerleggen.
Doordat hij aangaf dat de blauwe tongen ook op zijn foto's zichtbaar waren, hebben ze de claim van de blauwe tongen niet kunnen weerleggen.
Voor iemand die zo hard roept over fake news en gemanipuleerde foto's, verbaast het me dat je hier nog niet van op de hoogte was.
De foto's die ik hierboven deelde, zijn genomen door verschillende fotografen en ook op de foto's van de FEI fotograaf waren blauwe tongen zichtbaar.
Polar schreef:Dan van mij dus nogmaals de vraag: wat voor belang hebben jullie erbij om de blauwe tongen en het zweepgebruik te ontkrachten/bagatelliseren?
Bielsje schreef:Dressage Hub is sowieso niet iets waar ik vrijwillig naar kijk.Polar schreef:Dan van mij dus nogmaals de vraag: wat voor belang hebben jullie erbij om de blauwe tongen en het zweepgebruik te ontkrachten/bagatelliseren?
Maar dat wordt daar dus helemaal niet mee gedaan...
Dat het filmpje van CD echt is, neem ik aan nav haar reactie, wil niet ineens zeggen dat álle filmpjes en foto's een directe weergave van de werkelijkheid zijn. En dat is alles wat er gezegd wordt. Dingen kunnen bewerkt/gemanipuleerd worden dus ga gewoon niet direct uit van het meest slechte als je een filmpje of foto (vooral op dressage hub) ziet, that's it.
En dat hele Helgstrand gedoe en dat hij het ruwe materiaal op zou hebben gevraagd om tijd te rekken of weet ik het allemaal... In de meeste gevallen zat hij niet op het paard geloof ik, dus dan kun je heel leuk 10 hele slechte seconden uit een sessie van een uur knippen (bij wijze van spreken), maar wil je daar fatsoenlijk op kunnen reageren dan zul je toch ook echt een periode ervóór moeten zien om te kunnen zeggen, ja dit slaat nergens op of misschien was er ergens een aanleiding. Niet om het goed te praten maar wel om een uitleg te kunnen geven aan ons buitenstaanders die enorm graag willen weten wat het hoe, wat, wanneer, waarom was...
En ik zeg niet dat dat (enkel) zijn beweegreden was, maar het kan wel.
Polar schreef:Het artikel (zonder vertaling) maakt duidelijk dat er meerdere paarden waren waarbij de tong blauw was.
Ze hebben die foto's (van de FEI fotograaf) bekeken, omdat het felle zonlicht en de lichte arena het moeilijk maakten voor de jury om het vanaf hun positie te beoordelen.
Ze wilden zeker zijn dat er geen gemanipuleerde beelden werden verspreidt en hebben daarom de foto's van de FEI fotograaf erbij gehaald, die vaststelde dat op zijn foto's ook blauwe tongen zichtbaar waren.
Daarom is er een waarschuwing uitgedeeld en bij herhaling zal een gele kaart volgen.
Polar schreef:Daarnaast heb ik ervaringen gelezen van mensen die er aanwezig waren en het met eigen ogen hebben gezien.
germie schreef:Hoe snel wordt een tong blauw? Want zo'n proef duurt zeg maar met de ring binnenkomen e.d. zo'n 10 minuten. Is dat lang genoeg? En wanneer komt er weer kleur op zo'n tong? want met lange teugel de ring verlaten =genoeg om weer kleur te krijgen? Want dan heeft een steward minder snel de kans om het te constateren.