Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 15:27

Naam komt later wel. Soms kregen ze een andere naam, so s een verbastering of afkorting.
Fiesta is vaak Feestje, Coccinele vaak Le Coq of Lieve en Johnny is gewoon Johnny of Johnny Honey Poney

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 15:38

Warina was Rientje of oma
United was Uni, stef stuntpiloot of de professor.
Jam Session was Jam of code oranje.
Igor HR is altijd Ome Cor. Of Cor :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 15:44

Nee, ik laat een naam niet meetellen. Ik vind het al een hele opgave om een gezond en braaf paard te vinden. Maar ik verander een naam ook niet graag dus is het wel meegenomen dat het paard een aanvaardbare en uitspreekbare naam heeft :) .

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 16:38

Het perfecte paard laat ik niet staan om een naam, maar het is toch wel waar gebleken dat paarden op hun naam lijke. _O-

Mijn nieuwe paard heet Limoncello. Ik vind dat een leuke naam. Roepnaam is Limo geworden :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 16:45

Namen worden hier vaak veranderd als ze niet passen.
En eerlijk ik laat een paard het liefste staan als ze ramp of gevaar heten. Ik heb slechte ervaringen met paarden die zich gedragen naar hun naam := zo heette spaanse ruin die ik moest beleren vrij vertaald klungel/pechvogel en dat was hij ook echt. Die heeft zoveel ongelukje gehad in zn leven pffff

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 16:51

Tot nu toe alle paarden met een typische naam die ik ken, hebben een bijpassend karakter :')

Ik verander eigenlijk nooit namen ivm bijgeloof. Alleen die van mijn zus. Die heet op zijn paspoort Esmée. Ja, inclusief extra e op het einde. We kennen al drie Esmee's, dus zijn naam werd Eros. Dat is de enige die echt veel bijnamen heeft. De rest was/is gewoon merrie of pony :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:37

Esmee voor een ruin ja? Hilarische verhalen zitten er bij( van Piraat tot Unbreakable:D )

Ik heb een bonte in pension die heet Jack Russel :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:38

Op het paspoort en startbaan blijven ze bij mij ook hetzelfde hoor... alleen op stal noemen we ze allemaal anders :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:42

Ik heb nakomelingen van een merrie op werk Dynamite en de volgende explosion genoemd, die namen pasten ook echt, nummero una nakomelingen via merries kant en dat waren ook echte rampen als veulens, Ben benieuwd hoe die onder het zadel worden

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:55

Nee, laat namen geen rol spelen in de keuze. Idd deze passen we wel aan naar een passende roepnaam. Kruinen kijk ik dan weer wel naar.
Maar dat is meer nieuwsgierigheid of het karakter ook bij de plaats van de kruin(en) past. Zal er geen goede voor laten staan als de kruin verkeerd staat ofzo.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:02

Degene die we wilden kopen was de dag na mij jarig. Vond ik wel grappig maar zou voor mij geen reden zijn om te kopen. Naam doet vaak wel iets, maar kan veranderd worden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:47

Soms heb je er wat mee , soms niet. En vaak went het.

Onze pony heet ( Eikenhorst's) Lyda ...tsja..niet verschrikkelijk, wel wat suf. Maar t wende.

De welsh heet officieel Storm , maar werd al Fellow genoemd door de vorige eigenaresse. Wist niet beter als dat ie Fellow heet.

M'n eerste paard heette Gruberthus
(Stal Roelofs fokprodukt uit de Bertha lijn) en had al een andere wedstrijd naam.

Vind t toch wel mooi naar de fokkers toe als de naam of stalnaam er bij blijft.

Ruitje , jij bedenkt sowieso leuke namen :D
En zie jou wel met n Retteketet *\o/*

Veluwse80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 19:42

Elisa2 schreef:
Dan is het alsnog handig om te weten. :D (sorry overheen gelezen)

GH Horses in Lunteren heeft van alles en staat goed bekend.

Komt mijn pony ook vandaan

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 19:43

Misschien wil Beter Bed mij sponsorren :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:15

ruitje schreef:
Misschien wil Beter Bed mij sponsorren :')

_O-

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:42

Ik verander ook geen namen, maar ze krijgen allemaal wel koosnaampjes :+
Mijn oudje A.rmani wordt dan mani, mijn blonde vos heette Hermes (ik heb blijkbaar iets met parfumpaarden :+ ) maar zijn wedstrijdnaam was hocus pocus, dus ik noemde hem Hoki. En mijn huidige noemt V.eton (ook heel speciaal ja) maar ik noem hem Tonnie of ponnie :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:21

Audesta schreef:
Of een streepje achter :')

Ik heb echt een talent voor paarden uitzoeken met mensen namen en dat vind ik verschrikkelijk :+ hetzelfde met honden.

Hier ook….m’n paard heet Heineken :') …vond t echt een stomme naam maar heb t nooit veranderd; roepnaam is Hein geworden of Heintje…
Ik heb een opvang papegaai die Pipo heet… :+ Dat is helemaal verschrikkelijk maar ja, hij praat en noemt zichzelf ook Pipo dus tja, kon m moeilijk hernoemen…

Ik zal een dier dus niet laten staan om de naam en voor hernoemen ben ik blijkbaar ook te soft…

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:22

Ik vind sommige namen zo verschrikkelijk dat ik het niet hoef te hebben of iig niet zonder er meteen wat aan te doen (en paspoort te verbranden :+ ).

Er start hier in de regio eentje met ongeveer de helft van een Taylor Swift songtekst als naam, sorry maar nee dan ga ik al liever fietsen :=

Of van die namen met tig taalfouten in slecht Frans, Latijn etc, noem dat beest dan maar lekker generiek Hero of andere Lucky :')

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:26

Ik heb van een paard ooit op advies van dieren gedragskundige de naam verandert. Deze Friese merrie viel mensen aan, los in de wei. Ze beet echt, je kon haar niet uit de wei halen. Ze had echt een trauma als iemand haar riep en naar haar toekwam.
We hebben haar naar veranderd en ook geleerd om uit zichzelf te komen en haar niet meer te halen. Ze was een stuk aangenamer daardoor. Door een andere naam te geven hoopte we dat ze de agressie wat los liet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:35

Winterbeeks Lucas = Lewie
Marlando = Lando
Kiara was Kaat
En cacharel tetti was Tet

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:44

Tja, als je je arrogant gedraagt als paard, loop je het risico dat je Tante Taart genoemd wordt }>
Mooie volzin van een naam ten spijt.....

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:10

Favorite’s Eboniet, Ons Favoriete Stuk Verdriet oftewel Ebo.

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:31

Mijn aangekochte veulen heet Dex, vond dat wel een prima naam, maar voelde niet volledig ofzo. Hij heet nu Dunkin Dex. Koosnaampjes zullen wel komen wanneer hij ouder is.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:43

Het paard wat we zouden kopen had een afschuwelijke Duitse naam. De keuze voor een nieuwe naam was snel gemaakt want in de week ervoor was ik op Best Kept Secret en daar speelde een van mijn jaren 90 heldinnen PJ Harvey een magisch mooie show. De merrie zou dan naar PJ worden genoemd; Polly Jean. Ik vind dat nog steeds een onwijs leuke naam en hoop daarom heel erg dat er een 4-jarige merrie komt. :')

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:57

Monty heette bij verkoper Silver, in papieren Meule Ranch Maikel.
Guusje heet op papier Guess What.

Die we wilde kopen heette Hardi, maar er lopen hier in de buurt al een Harley, Harvey en Harry en ik vind Har ook niet echt een roepnaam. Daar was ik meer aan een Joeri voor aan het denken qua naam.