Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:34

amandananana schreef:
Myrkvi wat ontzettend zuur zeg..

Ik heb contact over een (op de foto’s) superleuke pony, maar eigenaresse wil geen filmpjes sturen. Met als reden dat ze haar zelf bijna nooit rijdt omdat ze ziek is, dat is ook de reden van verkoop. Ik word steeds wantrouwiger hoe langer mijn zoektocht duurt haha. Zouden jullie gaan kijken?

Edit: typo

Natuurlijk niet... ga geen benzine verspillen aan een beest waar ik niet eens een filmpje van heb gezien :+

Babootje

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:46

Ligt eraan hoe ver het is. Verhaal kan best plausibel zijn. Maar als ik er meer dan 20 km voor moet rijden, dan maar niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:47

Maar ook al klopt het verhaal, dan zou er toch een filmpje van het paard los gestuurd kunnen worden.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:51

Als de eigenaresse echt heel ziek is dan snap ik dit wel. Aan de andere kant , een filmpje los zou zo gemaakt kunnen worden. Al is het door iemand anders.

Ikzelf vind het ook niet fijn als ik geen filmpjes van het paard heb gezien. Maar ik ga wel kijken als ik de advertentie leuk vind.

Misschien kan ze videobellen op een goede dag met haar gezondheid? En aan de hand daarvan kun je eventueel gaan kijken.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:55

Ik zou zelf wel gaan kijken. Ja het is zonde als t paard kats kreupel blijkt te zijn maar als het verhaaltje wel klopt is het jammer als je niet bent gaan kijken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:21

Eva waarom ga je niet een boek schrijven

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:26

Ik begrijp uit het verhaal van Evamarie dat zij haar paard verkocht heeft, dat de koper beweert dat het paard ZE heeft en zij het paard weer terug genomen heeft maar dat het geen ZE is, dan wel rainrot.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:28

Lukasje schreef:
Ik begrijp uit het verhaal van Evamarie dat zij haar paard verkocht heeft, dat de koper beweert dat het paard ZE heeft en zij het paard weer terug genomen heeft maar dat het geen ZE is, dan wel rainrot.

Was een pony die zij gekocht had en begin mei weer terug heeft gebracht:
Citaat:
Helaas heb ik vanmorgen vroeg afscheid moeten nemen van de prachtige pony waar ik over verteld heb hier op bokt. Ze is weer terug gegaan naar de vorige eigenaar. De details houdt ik privé, mijn zoektocht gaat dus gewoon weer verder.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:30

Oei, ik begrijp er niets meer van -O-

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:41

Lukasje schreef:

Andersom :)

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:45

Tjaa. Ik ben 2.5 uur naar Friesland gereden voor een beest die op video’s top liep, maar in het echt een project paard was. Dus als het om te hoek is, zou ik toch gaan kijken. Jij weet het nooit.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:53

Als het niet ver is zou ik wel gaan kijken, blijkbaar zijn er veel mensen die niet willen kijken zonder filmpjes dus minder concurrentie ;)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:02

Lukasje schreef:
Oei, ik begrijp er niets meer van -O-

Dat is volgens mij precies de bedoeling :o !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:31

Haha, ik moet wel lachen om de intelligente reacties.

Als je de pony op alle gebieden leuk lijkt zou ik mij niet laten afhouden doordat je geen filmpje gezien hebt. Zo groot is NL niet.

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:16

amandananana schreef:
Myrkvi wat ontzettend zuur zeg..

Ik heb contact over een (op de foto’s) superleuke pony, maar eigenaresse wil geen filmpjes sturen. Met als reden dat ze haar zelf bijna nooit rijdt omdat ze ziek is, dat is ook de reden van verkoop. Ik word steeds wantrouwiger hoe langer mijn zoektocht duurt haha. Zouden jullie gaan kijken?

Edit: typo

Bij mij ook iets wat er wat op lijkt. Ik had een paardje gevonden met een hele korte advertentie, dus ik stuur de verkoper voor extra info en wat video's. Krijg ik het antwoord dat ze niks doorstuurt qua video's en info, aangezien er ooit iemand anders die info gebruikte in een nep advertentie ofzoiets

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:27

Evamarie schreef:

Als je de pony op alle gebieden leuk lijkt zou ik mij niet laten afhouden doordat je geen filmpje gezien hebt. Zo groot is NL niet.

Je kunt toch niet oordelen over of iemand ver kan/wil reizen? Ik snap dan heel goed dat iemand dan een filmpje wil zien. Kun je toch de gangen een beetje beoordelen.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:31

Evamarie schreef:

Stel dat ik een leuk beest in Friesland zie is dat bijna 4 uur rijden enkele reis.... Ga ik toch echt niet doen zonder filmpje :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:32

Daar was ik rap klaar mee, met zo iemand. Sorry, maar als iemand zo moeilijk doet over filmpjes, zijn er genoeg die daar niet moeilijk over doen. Ik ga echt geen uren spenderen om te reizen als ik niet weet of het de moeite waard is.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:40

Ik heb inmiddels filmpjes gezien, maar krijg het nu niet meer gepland met haar ivm alle kijkers die al komen. Grrrrrrrrr.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:52

Phonix schreef:
Tjaa. Ik ben 2.5 uur naar Friesland gereden voor een beest die op video’s top liep, maar in het echt een project paard was. Dus als het om te hoek is, zou ik toch gaan kijken. Jij weet het nooit.

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Ik denk dat ik weet welk paard dit is, ben er zelf ook wezen kijken (als het dezelfde is)

Ik ben vorige week maandag bij het 4e paard geslaagd in m’n zoektocht. Gister laten keuren en morgen wordt ze gebracht *\o/*

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:10

Gefeliciteerd Durquia!
Amandanana dat is balen (en ook een tikje raar?) Dat er blijkbaar toch zoveel mensen rondlopen die gaan kijken zonder filmpje, hopelijk kun je toch nog gaan kijken.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:32

Vroeger moesten we het doen met een advertentie van een paar regels in de Hoefslag of een of ander blaadje. Toen had je helemaal geen filmpjes Voor nu is het wel makkelijk, maar ik had filmpjes van mijn paard en dan nog vragen mensen naar een extra filmpje van een wedstrijd, of je filmend een rondje om je paard kunt lopen, op de poetsplaats, hoe hij in de wei staat. Het kan soms ook te gek zijn.

Zulke verzoeken stonden bij mij onderaan de lijst, want voor al dat extra werk had ik al 3 andere afspraken gemaakt. En de ervaring leert dat hoe meer men wil zien, hoe trager ze zijn met het inplannen van een afspraak. Als een film of advertentie je aanspreekt, is snel in de auto stappen de enige juiste keuze als je niet steeds mis wilt grijpen.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:58

Durquia schreef:
Phonix schreef:

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Ik denk dat ik weet welk paard dit is, ben er zelf ook wezen kijken (als het dezelfde is)

Ik ben vorige week maandag bij het 4e paard geslaagd in m’n zoektocht. Gister laten keuren en morgen wordt ze gebracht *\o/*

Gefeliciteerd! Veel plezier vandaag :)

Deze stond te koop vorige jaar rond juni bij een Friese stal(was wel een bruine kwpn’er). Heb wel duidelijk uitgelegd aan de eigenaar dat ik niet op prijs stelde dat ze niet de waarheid vertelde voordat ik daar heen ging.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:27

Padoertje schreef:
Vroeger moesten we het doen met een advertentie van een paar regels in de Hoefslag of een of ander blaadje. Toen had je helemaal geen filmpjes Voor nu is het wel makkelijk, maar ik had filmpjes van mijn paard en dan nog vragen mensen naar een extra filmpje van een wedstrijd, of je filmend een rondje om je paard kunt lopen, op de poetsplaats, hoe hij in de wei staat. Het kan soms ook te gek zijn.

Zulke verzoeken stonden bij mij onderaan de lijst, want voor al dat extra werk had ik al 3 andere afspraken gemaakt. En de ervaring leert dat hoe meer men wil zien, hoe trager ze zijn met het inplannen van een afspraak. Als een film of advertentie je aanspreekt, is snel in de auto stappen de enige juiste keuze als je niet steeds mis wilt grijpen.

Ja :') paar steekwoorden en dan maar bellen en langsgaan.

Ik heb toch ook erg vaak gehad dat paard in het echt tegenviel ondanks filmpjes. En alle paarden die ik gekocht heb hadden geen filmpjes zelfs. En nog erger, geen aansprekende foto's, maar qua advertentie wel mogelijk passend.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:36

MyWishMax schreef:
Padoertje schreef:

Ja :') paar steekwoorden en dan maar bellen en langsgaan.

Ik heb toch ook erg vaak gehad dat paard in het echt tegenviel ondanks filmpjes. En alle paarden die ik gekocht heb hadden geen filmpjes zelfs. En nog erger, geen aansprekende foto's, maar qua advertentie wel mogelijk passend.

Ik ben ook nog begonnen in de tijd van kleine krantenadvertenties, zelfs zonder foto's.En nog geen internet.Dat werd bellen voor informatie en dan gaan kijken. Soms een flinke reis zonder resultaat maar ik leerde overal van.