20 km is al meer dan ik het afgelopen jaar in totaal heb gedaan met Dexter volgens mij

Malik gaat ook goed zie ik. Hoe doe je dan dubbele lijnen zonder singel? Dat is me echt nog nooit geluk haha, maar Duke gaat dan ook altijd zijn hoofd over de grond stofzuigen en dan ben ik bang dat hij op de teugel gaat staan en dan stop ik er al mee want dan heb ik geen zin meer

Ships, Gentle niet goed

Je nieuwe naam is wel weer even wennen hahahaha
En een opvoedingslesje zie ik

Joy haar snurkfoto had ik al gezien in het andere topic, luiwammes noemen wij dat

Balen Jodym! Hopelijk vind je inderdaad iemand anders, helemaal alleen weg is wellicht net wat veel ineens. Ik heb geen tips voor boeken helaas, heb het geduld niet voor zulke boeken haha
Ik zie een mega charmante foto van Joya...

Mrs Midnight, ik herken dat van het snoep komen halen. Beste manier om af te leren is er gewoon mee stoppen. Duke krijgt nu eigenlijk alleen nog maar schouderklopjes en goedzzoooooooo als hij iets goed doet.
Snoepjes krijgt hij nu uitzonderlijk om hem te paaien om die pijnstillers in te pakken

En ik denk gewoon correct en consequent blijven. Als hij weg loopt terug zetten en opnieuw beginnen?
Vientje klinkt alsof jullie lekker op dreef zijn. Af en toe sukkelen is ook niet gek hé, Rome is niet in 1 dag gebouwd. Met wat geluk heb je een paard dat jouw fouten opvangt, met wat pech heb je eentje die er van profiteert. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb die laatste

Calipso, met het oog op de zadelmaker zou ik voor nu inderdaad ook even kijken naar een andere. Is wel belangrijk dat je zadel goed beoordeeld kan worden. En gewoon ook een beetje een nare streek om zo vaak af te zeggen, mag je best wat van laten merken denk ik
PSvanlot klinkt als sensatie op stal, jammer dat er geen filmpjes van zijn haha

Die van mij heeft geen zandkuur gehad na de opfok maar heeft daar altijd op gras gestaan. Zijn opfok was ook gewoon bij mijn schoonouders thuis samen met hun jonkies dus ik zag hem gewoon dagelijks als ik wilde. Wel gelijk ontwormd maar hij is erg gevoelig voor wormen
GA, ik heb geen uitnodiging gekregen voor de rodeo! Vooral de 'after' had me wel grappig geleken, de trut

Hahaha Sizzle niet per se iets wat je vaak tegen komt normaal maar hoe gekker hoe beter

Oké tijd voor Duke update
Ik zag Paintlover zeggen dat het 'dikzak' wel meevalt, nou ik heb vandaag onder mijn donder gekregen van de dierenarts. Ik vroeg hem of ik hem wat serieuzer kon gaan rijden als hij terug beter was en hij vroeg wat ik nu dan al deed. Dus ik zeg gewoon wat stappen onder zadel af en toe maar verder nog niet veel.
En toen zei hij dat op dit moment zijn (over)gewicht een groter probleem was dan ik op zijn rug

Ja oliebol dat vond ik wel even heel k*t. Vooral omdat hij al gewoon op een kale wei staat met wat gras eigenlijk tegen de verveling maar voornamelijk hooi en water. Weet niet waar die zo dik van wordt altijd

Maar dan over zijn been;
Omdat het been vandaag dus nog dikker was dan gisteren ondanks koelen en gel, en omdat hij ook nog 39°C koorts had aangemaakt gaat de DA nu uit van einschuss. Hij heeft ook de hoef nog nagekeken maar kwam geen reactie op en die voelde ook niet meer warm, ik dacht gisteren dat zijn hoef en koot warm voelden maar zou prima kunnen dat ik me dat in mijn paniek-huil-de wereld haat mij-bui heb ingebeeld.
Hij heeft vanmiddag antibiotica gespoten en pijnstillers, ik heb nog voor 3 dagen AB gekregen om zelf te (laten) spuiten en voor 6 dagen poedertjes pijnstilling er bij. Ook heeft hij Compagel hier gelaten om er op te doen tegen de bloeduitstortingen.
Volgens hem moest ik morgen zeker al verbetering zien in het lopen. We moesten maar even niet koelen omdat we daarvoor naar de andere stal moeten en op dit moment geraken we daar gewoon nog niet zonder struikelen of vallen dus dat was dan maar even bijzaak, als hij morgen wat beter liep mocht ik er langzaam weer mee stappen en terug wat koelen maar op dit moment vond hij het belangrijker dat hij zijn rust nam en niks forceerde.
Dus vannacht staat hij weer een nachtje op stal, de arme gup.
Heb wel het idee dat hij vooral ook zichzelf heel zielig vindt. Soms ben ik in de stal en als hij een auto hoort oprijden kan hij ineens een stuk beter richting het raampje strompelen.
Het zal hem vast nog wel pijn doen, maar volgens mij weet hij ook prima hoe hij het in zijn 'voordeel' kan gebruiken

De grootste uitdaging is nu die poedertjes binnen krijgen haha
"mammmmm ik ben zo zieliggggg geef me eten"

Ik ben nog wat filmpjes aan het uploaden, die zal ik ook nog toevoegen
Edit: de filmpjes
Zo trof ik hem aan op de wei gisteren
En filmpje van het koelen in de jacuzzi, daar heeft hij nog een uur in gestaan. Tweede clip van vanmiddag ook na koelen en nog voor de dierenarts was langsgeweest