Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:47

Fransje, bij de schoft dunnere manen kan ook door rollen komen, heeft Malik ook!
Wel fijn hoor dat de wond zo goed geneest en je binnenkort weer wat kan gaan doen!
Malik heeft gewoon wat spanning van de singel, zal wel wennen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:48

Duke en Dexter hebben ook allebei dunnere manen aan de schoft :)

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:08

Ik lees ook nog mee hoor, alleen ook te druk om regelmatig te posten...

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:55

MirandaFuego: Haha ja, Aliaa heeft een heel sterke eigen mening! :D Niet altijd makkelijk, maar ze is zo eerlijk tegelijk... <3 Ik hou er wel van. :))
Fijn dat het goed gaat met het paard dat in het hek zat, dat is toch flink schrikken denk ik... := Ik heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt en hoop het ook nooit mee te moeten maken.

Malik toch... :P Ik had niet verwacht dat hij zo op de singel zou reageren. :') Hij kwam op mij echt over als een koele kikker die alles na 1 keer proberen wel prima vond. >;)

ElskaIsland: Is het onzekere en nerveuze gedrag de reden dat je haar naar iemand anders brengt om haar verkeersmak te maken? :)

Duplo: Enig idee waarom je zelf niet goed durft? Want als ik het goed begrijp, kent je paard het zadel al?
En succes zaterdag! Dat gaat vast een leerzame dag worden! :D

fransje23: Maar het is zo fijn om ze samen te zien kroelen! <3

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:10

Joep had inderdaad ook altijd dunne manen op de schoft, dus die knip ik altijd helemaal weg. Heeft hij ook geen last van geschuur door alle dekens die hij altijd draagt. :+ Hij heeft ook zoals een echte arabier een stukje bij zijn net weggeknipt. Staat natuurlijk beter als hij ook lange manen zou hebben, maar daar gaan we aanstaande winter maar weer mee beginnen. :+ Driemaal is scheepsrecht, toch?

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:01

Retjet, jaah is toch juist leuk een eigen mening, zolang het wel binnen de perken blijft natuurlijk.. :P

De tweede keer singel om was het ook bijna niet meer eng, af en toe fftjes maar geen hele heftige toestand, hij bleef er nu bij nadenken.

Isabel, met dekens is het ook lastig de manen goed te houden.
Arabieren staan ook niet bekend om een dikke bos dus alles wat er hangt is meegenomen. :')

Malik is net gevallen. :(:)
Gelukkig niet gewond.
Ik bracht hem naar de wei en er kwam een grote trekker aan van achter, dus ik was uitgeweken naar een grasveldje zodat we wat meer afstand hadden.
Toen zag hij een boomstam liggen, dat vond hij spannend en lette niet op, toen kwam de trekker eraan en schrok hij, sprong naar voren richting de weg en toen was hij aan het einde van het touwtje en gleed op zijn kant op het fietspad.
Hij stond weer op en hij had geen schaafje, niks, liep ook goed dus gewoon op de wei gezet waar hij vrolijk in galop naar zijn vrienden ging.
Hij was ook gelijk wel weer rustig, ik doe daar nog ff langer over.. weer tien jaar ouder geworden.. :')

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:09

Jeetje wat een schrik! Jij ook even bijkomen. :(:)

Ja, Joep heeft raar haar. Het was sportcoupe lengte, maar hij zag er echt uit alsof hij uit new kids Turbo gerold kwam met die vieze sprietjes. :+

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:13

Haha een matje! _O-
Mijn paardje vroeger had heel erg dik haar, dat was ook niet echt handig met wedstrijden, die knipte ik ook in een boog, was handig en stond netjes.
En hoefde ik het niet te trekken want dat was onbegonnen werk, deed ook pijn merkte ik dus dat wilde ik niet meer.

Ja, als zoiets gebeurd is het net een film, dan handel ik gewoon maar achteraf denk ik altijd aan wat er had kunnen gebeuren.
Eén meter verder en hij lag onder een auto ofzo.

fransje23

Berichten: 15467
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:12

Oh jeetje schrikken zo een valpartij! Gelukkig goed afgelopen!

Joya haar manen zijn niet alleen bij de schoft dunner maar iets verder op de hals ook. Dekens heeft ze nooit op dus daar komt het niet van.

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:17

Zo dat is schrikken Miranda!
Gelukkig verder niets gebeurd


Shana, dat zit vooral tussen mijn oren. Eureka is natuurlijk jong en en onervaren maar heeft eigenlijk geen stap verkeerd gezet nog. Ik ben zelf vooral bang om iets te verkeerds te doen of te verpesten.
Angst zit helaas wat dieper in mijn systeem en bevries dan compleet
Samen met Elena juist dit soort dingen op de grond te doen hoop ik er op een speelse manier vooral voor mezelf meer vertrouwen in te krijgen

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:26

Malik staat ook wel eens te schuren, dat gaat er nog best voorzichtig aan toe maar de manen zijn dan snel afgebroken.
Ach ja, het blijven gewoon paarden dus ze hoeven er niet perfect bij te lopen.
Tenminste, Malik loopt er meestal niet al te netjes bij. :=

Jodym

Berichten: 4938
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:10

Oeh valpartij! Pfoeh schrikken...

Hier ook een pony die er niet altijd netjes bij staat :+ al scheelt een donkere staart wel hihi

fransje23

Berichten: 15467
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:23

Mijne loopt er ook niet netjes bij...Helaas is het een schimmel dus het valt nog op ook :+
Ongelijke manen, vieze staart, lange vetlokken, modder op de vacht:: allemaal aanwezig!

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:06

Oh miranda wat schrikken zeg!!
Ik heb ooit een veulentje gehad die zo in paniek raakte van de eerste keer halster om dat hij zich gewoon liet vallen, doodeng!!

Hier ook regelmatig hapjes uit de manen enzo.. := raika doet iets schuren als ze hengstig is, en mijn jaarling is iets té gezellig met andere aan het kriebelen... maarja het blijven paarden natuurlijk, geen mode-poppen ;) :P

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:12

Wij gaan vanavond weer lessen en daar heb ik super veel zin in :j
Zo goed als het twee weken geleden ging, zo slecht ging het vorige week, en ik ben heel benieuwd wat deze les gaat brengen :o
Gister aan de longe liep ze heel goed en daarvoor wat dagen vrij gehad omdat ze een trap heeft gekregen (gelukkig alleen wat wondjes).

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:35

En toen ging mijn les niet door ;(
Dan straks maar samen snorkelen ofzo... :P
(Vanwege wegafsluiting zou ik er dik 2 uur over rijden, dat vind ik te gek voor Raika op de trailer)

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:23

Oef, dat is schrikken geweest met Malik.... snap dat je dan ineens 10 jaar ouder bent geworden :=

Ik lees nog steeds braaf mee maar heb niet echt heel veel te vertellen ;)

Vandaag Gentle weer eens aan de longe gehad met zadel enhoofdstel nadat hij 5 weken semi vakantie gehad heeft (vanwege zn fikse groeispurt), hij deed alsof ie elke dag met dat ding rondloopt _O-

En toen kwam er n hoosbui aan waardoor ik toch maar terug naar stal gegaan ben, gelukkig was ik toen eigenlijk al klaar :)

Morgen maar weer want de bedoeling is om zondag mn man erop te zetten, heb besloten dat die proefkonijn mag zijn ~~}>

Nat en moe maar wel voldaan
Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8677
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:12

De paarden hier (allemaal arabiertjes) hebben vrij extreme schrikreacties, dus het omvallen komt me vrij bekend voor :') En dan om zaken als een hooibaal die er al weken staat ofzo _O- Maar kan me in zo'n situatie wel voorstellen dat je hart in je keel zit!

Ik heb vandaag les gehad met Lady Brown *\o/* Mijn instructeur waar ik normaal bij les woont erg ver weg (6 uur rijden), dus daar kan ik maar 1 á 2 keer per jaar bij lessen. In augustus komt hij weer, maar ik kwam nu niet verder met Brown. Ze bleef vrij schrikkerig steeds en ze kon wel ontspannen, maar dan zag ze weer iets en was de ontspanning weer ver te zoeken. Of nouja, naar mijn smaak dan. Dus heb een instructeur gezocht die iets dichterbij woont die mij in de tussentijd kan helpen. En wat een verschil zeg!

We begonnen zoals altijd, wat stappen en ontspanning proberen op te zoeken. Maar nu stond het maïs er en daar durfde ze niet langs, we vergeten voor het gemak even dat ze daar de hele dag naast staat als ze in de paddock staat (dat is de rijbaan namelijk) :roll: Moest haar dan stil zetten en naar beneden vragen en zodra ze losliet en ontspande zelf ook nageven. Dan wegstappen en zodra ze weer spanning kreeg dit herhalen. Daarna in stap hetzelfde en uiteindelijk ook in draf. Verder moest ik haar eigenlijk alleen maar met stelling naar links rijden, rechts buigt ze teveel in waardoor ze over haar schouder valt en door stelling links aan te nemen willen we haar rechter maken. Ze snapte in het begin niet wat ik bedoelde, maar toen het kwartje viel deed ze het super! Ze wil zo graag voor je werken, echt enorm fijn :) EN WE HEBBEN GEGALOPPEERD *\%/* *\%/* *\%/* Was ik zelf een beetje huiverig voor omdat ik er de vorige keer vanaf was gevallen omdat ze begon te bokken, maar nu dus een nieuw zadel en een instructeur die me even over dat randje duwt :') Ze zit echt heel lekker :D Ik ben echt ontzettend blij! Instructeur vond haar ook leuk en denkt dat het echt een leuk rijpaard kan gaan worden als ze die spanning leert af te laten vloeien en ze nog wat sterker wordt. Ze heeft in ieder geval wel al een hele mooie zelfhouding. Ik zit hier dus echt te stuiteren van blijdschap :D

ElskaIsland
Berichten: 389
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:48

MirandaFuego schreef:
Elska, ben eigenlijk benieuwd waarom je het niet zelf doet?
Geen kritiek hoor, maar de meeste mensen doen dat graag zelf om ook samen bezig te zijn en een band op te bouwen. :)

Duplo, lekker op pad, spannend!
Wordt weer een leuke ervaring. :))
En komt vanzelf een moment dat je denkt: "nu gaan we het zadel erop gooien!"



Ik heb geen maatje om mee naar buiten te gaan om te beginnen, plus dat ik onzeker van haar wordt en zij van mij. Als zij eeA gezien heeft en braver is, durf ik het wel. Maar ze is buiten heel onrustig en niet eens zo van verkeer.

ElskaIsland
Berichten: 389
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:49

Retjethorse schreef:
MirandaFuego: Haha ja, Aliaa heeft een heel sterke eigen mening! :D Niet altijd makkelijk, maar ze is zo eerlijk tegelijk... <3 Ik hou er wel van. :))
Fijn dat het goed gaat met het paard dat in het hek zat, dat is toch flink schrikken denk ik... := Ik heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt en hoop het ook nooit mee te moeten maken.

Malik toch... :P Ik had niet verwacht dat hij zo op de singel zou reageren. :') Hij kwam op mij echt over als een koele kikker die alles na 1 keer proberen wel prima vond. >;)

ElskaIsland: Is het onzekere en nerveuze gedrag de reden dat je haar naar iemand anders brengt om haar verkeersmak te maken? :)

Duplo: Enig idee waarom je zelf niet goed durft? Want als ik het goed begrijp, kent je paard het zadel al?
En succes zaterdag! Dat gaat vast een leerzame dag worden! :D

fransje23: Maar het is zo fijn om ze samen te zien kroelen! <3



Inderdaad!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:41

MirandaFuego: Die eigen mening is heel erg wennen in het begin, ik was het absoluut niet gewoon. :') Maar nu vind ik het wel leuk! :D Ik zal het in elk geval meteen weten wanneer mijn zadel niet goed ligt bijvoorbeeld, lekker handig toch? ::))
Fijn dat Malik bleef nadenken de tweede keer met de singel! En arme stakker zeg, zo erg schrikken dat hij onderuit gaat... :(:) Hopelijk heeft hij enkel een deukje opgelopen in zijn ego. :=

Duplo: Dan lijkt het me een fijne optie voor jullie beide om haar weg te brengen. :j Het komt wel goed met jullie! :D

linda2008: Oef zo'n veulen lijkt me ook niet fijn zeg. := Ik zou het keer op keer eng vinden als hij/zij zich liet vallen...
Balen dat je les niet doorgegaan is. :\ Maar heel mooi dat je voor je paardje kiest! :D

CubaLibre: Ik ben benieuwd hoe het zal gaan morgen! *\o/*

goldenarrow: Oh god, is dat een typische reactie voor Arabieren? :')
Fijn zeg dat je een andere instructeur gevonden hebt! :D En dat het rijden zo goed gegaan is! *\%/*
Galop zal inderdaad wel spannend geweest zijn! Daar begin ik nog niet aan met Aliaa. :P Te spannend. :')

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:27

Goldenarrow, wat knap zeg!!! Zo ver zijn wij nog niet hoor :o zoals Retjet zegt; te spannend hihi!

Retjet, ja logisch toch, zo’n les is best intensief en ze moet al een uur op de trailer als ik door kan rijden... dat vind ik toch wel het max! Maar we hebben gister thuis gereden, en straks nog een keertje (voor het eerste twee dagen achter elkaar, ben benieuwd of ze het daarmee eens gaat zijn := )

Elska, ik vind het juist heel goed als je er zelf niet alle vertrouwen in hebt, dat je dat toe durft te geven en het uit handen geeft :j
Toegeven is vaak lastig voor mensen.

Ik ben benieuwd of dit topic net zo in stand blijft als het 2018 topic. Die ben ik momenteel aan het doorlezen (afkijken hoe het bij hen is verlopen en hoe het nu een jaar later gaat enzo) en dat is nog steeds actief, zo leuk!!

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:52

Wat een leuke update! :))

goldenarrow

Berichten: 8677
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:34

Ik vond het ook spannend hoor! Zeker omdat er vorige keer toch wel veel gebokt werd en ik er dus ook vanaf gevallen was! Planning was eigenlijk om eerst iemand anders te laten galopperen voor het vertrouwen van Brown en dan ik, maar dat ging niet door omdat ze geen vervoer meer had. En nu zei die instructeur basicly dat ik me niet zo aan moest stellen :)) En dat heb ik soms wel even nodig :')

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:32

Nou ik stel me lekker wel aan en morgen gaat iemand anders een galopje op Raika proberen :o :j

Vandaag wel voor het eerst in de bak gereden thuis (bak ligt bij ons aan de weg, dus ik bleef nog veilig in de paddock). In het begin veel spanning, 1x geen rem (maar gelukkig was er iemand bij die haar paard even terug nam naar stap zodat wij ook weer rust konden opzoeken bij dat paard) maar uiteindelijk ging het goed :D viel natuurlijk enorm door mijn binnenbeen heen want buitenkant was spannend! Maar goed met ontspanning kunnen afsluiten :j :D super trots!!!!