Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Niet altijd makkelijk, maar ze is zo eerlijk tegelijk...
Ik hou er wel van. 
Ik heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt en hoop het ook nooit mee te moeten maken.
Ik had niet verwacht dat hij zo op de singel zou reageren.
Hij kwam op mij echt over als een koele kikker die alles na 1 keer proberen wel prima vond.

Hij heeft ook zoals een echte arabier een stukje bij zijn net weggeknipt. Staat natuurlijk beter als hij ook lange manen zou hebben, maar daar gaan we aanstaande winter maar weer mee beginnen.
Driemaal is scheepsrecht, toch? 

raika doet iets schuren als ze hengstig is, en mijn jaarling is iets té gezellig met andere aan het kriebelen... maarja het blijven paarden natuurlijk, geen mode-poppen

En dan om zaken als een hooibaal die er al weken staat ofzo
Maar kan me in zo'n situatie wel voorstellen dat je hart in je keel zit!
Mijn instructeur waar ik normaal bij les woont erg ver weg (6 uur rijden), dus daar kan ik maar 1 á 2 keer per jaar bij lessen. In augustus komt hij weer, maar ik kwam nu niet verder met Brown. Ze bleef vrij schrikkerig steeds en ze kon wel ontspannen, maar dan zag ze weer iets en was de ontspanning weer ver te zoeken. Of nouja, naar mijn smaak dan. Dus heb een instructeur gezocht die iets dichterbij woont die mij in de tussentijd kan helpen. En wat een verschil zeg!
Moest haar dan stil zetten en naar beneden vragen en zodra ze losliet en ontspande zelf ook nageven. Dan wegstappen en zodra ze weer spanning kreeg dit herhalen. Daarna in stap hetzelfde en uiteindelijk ook in draf. Verder moest ik haar eigenlijk alleen maar met stelling naar links rijden, rechts buigt ze teveel in waardoor ze over haar schouder valt en door stelling links aan te nemen willen we haar rechter maken. Ze snapte in het begin niet wat ik bedoelde, maar toen het kwartje viel deed ze het super! Ze wil zo graag voor je werken, echt enorm fijn
EN WE HEBBEN GEGALOPPEERD
Was ik zelf een beetje huiverig voor omdat ik er de vorige keer vanaf was gevallen omdat ze begon te bokken, maar nu dus een nieuw zadel en een instructeur die me even over dat randje duwt
Ze zit echt heel lekker
Ik ben echt ontzettend blij! Instructeur vond haar ook leuk en denkt dat het echt een leuk rijpaard kan gaan worden als ze die spanning leert af te laten vloeien en ze nog wat sterker wordt. Ze heeft in ieder geval wel al een hele mooie zelfhouding. Ik zit hier dus echt te stuiteren van blijdschap
MirandaFuego schreef:Elska, ben eigenlijk benieuwd waarom je het niet zelf doet?
Geen kritiek hoor, maar de meeste mensen doen dat graag zelf om ook samen bezig te zijn en een band op te bouwen.
Duplo, lekker op pad, spannend!
Wordt weer een leuke ervaring.
En komt vanzelf een moment dat je denkt: "nu gaan we het zadel erop gooien!"
Retjethorse schreef:MirandaFuego: Haha ja, Aliaa heeft een heel sterke eigen mening!Niet altijd makkelijk, maar ze is zo eerlijk tegelijk...
Ik hou er wel van.
Fijn dat het goed gaat met het paard dat in het hek zat, dat is toch flink schrikken denk ik...Ik heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt en hoop het ook nooit mee te moeten maken.
Malik toch...Ik had niet verwacht dat hij zo op de singel zou reageren.
Hij kwam op mij echt over als een koele kikker die alles na 1 keer proberen wel prima vond.
![]()
ElskaIsland: Is het onzekere en nerveuze gedrag de reden dat je haar naar iemand anders brengt om haar verkeersmak te maken?
Duplo: Enig idee waarom je zelf niet goed durft? Want als ik het goed begrijp, kent je paard het zadel al?
En succes zaterdag! Dat gaat vast een leerzame dag worden!![]()
fransje23: Maar het is zo fijn om ze samen te zien kroelen!
Maar nu vind ik het wel leuk!
Ik zal het in elk geval meteen weten wanneer mijn zadel niet goed ligt bijvoorbeeld, lekker handig toch? ::))
Hopelijk heeft hij enkel een deukje opgelopen in zijn ego.
Het komt wel goed met jullie! 
Ik zou het keer op keer eng vinden als hij/zij zich liet vallen...
Maar heel mooi dat je voor je paardje kiest! 

En dat het rijden zo goed gegaan is!
Te spannend.
zoals Retjet zegt; te spannend hihi!
)
En dat heb ik soms wel even nodig

viel natuurlijk enorm door mijn binnenbeen heen want buitenkant was spannend! Maar goed met ontspanning kunnen afsluiten
super trots!!!!